Kerkblad OGGiN

Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Kerkblad OGGiN

Bericht door caprice »

Zijn er ook mensen bekend met, of geabonneerd op het Kerkblad der Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland?

Dit blad is echt aan te raden vanwege de kostelijke inhoud. Het is onder meer gevuld met meditatie, bijbelstudie, citaten van oudvaders, en geschiedenissen uit het leven van Gods kinderen (komt luistert toe), levensbeschrijvingen van oudvaders, een rubriek over 'leven in een veranderende wereld' en uiteraard kerknieuws van de Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Bericht door Toeschouwer »

Ik heb een abonement op het kerkblad dat 1 keer per 4 weken verschijnt.
Caprice vindt de inhoud kostelijk, deze term doet me denken aan mijn tante die vond het ook altijd kostelijk. Ik vind er soms mooie artikelen in die actuele zaken belichten, verder vind ik er wel veel artikelen in van overleden predikanten. Ik lees het voornamelijk uit een bepaalde nieuwsgierigheid. Zo vind ik om me ter rechterzijde te beperken de artikelen in de Wachter Sions van de heer L.M.P. Scholten het meest lezenswaardig. IK ben het altijd niet met hem eens, maar het gaat altijd ergens over. Dat vind ik één van de betere scribenten. Dan heb ik het over deze twee bladen + de Saambinder.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Bericht door caprice »

memento schreef:Kan je m toevoegen aan http://www.refowebsite.nl/mw/index.php/ ... jke_bladen ?
Ik weet niet of het gepast is dit te doen, daar de Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland liever niet van doen hebben met internet?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Ze hoeven toch ook niet te gaan internetten nu? :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

caprice schreef: Ik weet niet of het gepast is dit te doen, daar de Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland liever niet van doen hebben met internet?
Jaja, caprice, en wat nu als de plaatselijke burgerlijke gemeente hun gemeentgids online zet, met daarin de adresgegevens van de kerk en het telefoonnummer van de koster?
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Herman schreef:
caprice schreef: Ik weet niet of het gepast is dit te doen, daar de Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland liever niet van doen hebben met internet?
Jaja, caprice, en wat nu als de plaatselijke burgerlijke gemeente hun gemeentgids online zet, met daarin de adresgegevens van de kerk en het telefoonnummer van de koster?
In de gemeentegids van Ede staan iig géén gegevens over de GG in deze omgeving.......wél op de internetsite van de GoudenGids en KPN, mét mogelijkheid om via die site gratis naar de pastorie te bellen.......... :shock:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6314
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

kos·te·lijk (bn.)
1 uitstekend
2 [Belg., niet alg.] kostbaar, duur
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Gian schreef:kos·te·lijk (bn.)
1 uitstekend
2 [Belg., niet alg.] kostbaar, duur
Bij het te hooi en te gras gebruiken van het woord "kostelijk" ben ik inmiddels al zover dat ik een tweetal letters begin te verwisselen...........................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Bericht door caprice »

Herman schreef:
caprice schreef: Ik weet niet of het gepast is dit te doen, daar de Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland liever niet van doen hebben met internet?
Jaja, caprice, en wat nu als de plaatselijke burgerlijke gemeente hun gemeentgids online zet, met daarin de adresgegevens van de kerk en het telefoonnummer van de koster?
Dat ligt dan voor hen, maar ik wil dat niet doen onder mijn verantwoording.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Bericht door caprice »

In de Bijlage 'Kerkplein' van het RD van vandaag staat een heel artikel over het kerkverband 'Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland'.

Voor de geïnteresseerden hier de link.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

caprice schreef:In de Bijlage 'Kerkplein' van het RD van vandaag staat een heel artikel over het kerkverband 'Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland'.

Voor de geïnteresseerden hier de link.
Ik heb het gelezen, het kwam in ieder geval heel positief over!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Bericht door astroguy »

JolandaOudshoorn schreef:
caprice schreef:In de Bijlage 'Kerkplein' van het RD van vandaag staat een heel artikel over het kerkverband 'Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland'.

Voor de geïnteresseerden hier de link.
Ik heb het gelezen, het kwam in ieder geval heel positief over!
Inderdaad. Een vraag toch. In het artikel wordt gewezen op het schuurkerk karakter van de OGGN, wat daarop duidt dat de Ledeboerianen/OGGN het verblijf buiten de NHK altijd als tijdelijk hebben gezien. Betekent dit dat zij mogelijk toch denken aan aansluiting bij de Hersteld HK?
Atze
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

astroguy schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
caprice schreef:In de Bijlage 'Kerkplein' van het RD van vandaag staat een heel artikel over het kerkverband 'Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland'.

Voor de geïnteresseerden hier de link.
Ik heb het gelezen, het kwam in ieder geval heel positief over!
Inderdaad. Een vraag toch. In het artikel wordt gewezen op het schuurkerk karakter van de OGGN, wat daarop duidt dat de Ledeboerianen/OGGN het verblijf buiten de NHK altijd als tijdelijk hebben gezien. Betekent dit dat zij mogelijk toch denken aan aansluiting bij de Hersteld HK?
Nee.

Volgens mij wilde meneer Den Uil slechts aangeven dat zijn kerkverband open staat voor contacten met andere kerkverbanden die de 'bevindelijke waarheid lief hebben'. Hoewel ik hier in de gemeenten die behoren tot de OGGiN niet zo heel veel van merk. Zijn er OGG'ers onder ons dit wél ervaren?
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

JolandaOudshoorn schreef:
caprice schreef:In de Bijlage 'Kerkplein' van het RD van vandaag staat een heel artikel over het kerkverband 'Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland'.

Voor de geïnteresseerden hier de link.
Ik heb het gelezen, het kwam in ieder geval heel positief over!
En ook wel enigszins moedgevend.
Plaats reactie