De Wachter Sions

Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: De Wachter Sions

Bericht door Nasrani »

GJdeBruijn schreef:
Dodo schreef:Text fairy is alleen voor android helaas.
Voor iphone kun je ook Microsoft Office Lens gebruiken. Is nog gratis ook.
Ook voor Android beschikbaar.
Camscanner kan het ook. Vindt ik persoonlijk beter werken dan Office Lens.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: De Wachter Sions

Bericht door Jeremiah »

Nasrani schreef:
GJdeBruijn schreef:
Dodo schreef:Text fairy is alleen voor android helaas.
Voor iphone kun je ook Microsoft Office Lens gebruiken. Is nog gratis ook.
Ook voor Android beschikbaar.
Camscanner kan het ook. Vindt ik persoonlijk beter werken dan Office Lens.
Office lens vind ik idd niet best..
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: De Wachter Sions

Bericht door Zita »

Zita schreef:En dan nu maar weer ontopic. Voor technische adviezen kun je naar de rubriek 'overige'.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De Wachter Sions

Bericht door -DIA- »

Ik heb de scans van twee bovengenoemde artikelen nu op mijn pc staan. Hoe upload ik deze?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De Wachter Sions

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:Ik heb de scans van twee bovengenoemde artikelen nu op mijn pc staan. Hoe upload ik deze?
Blijkbaar niet zo bar veel interesse... laat dan maar.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: De Wachter Sions

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
-DIA- schreef:Ik heb de scans van twee bovengenoemde artikelen nu op mijn pc staan. Hoe upload ik deze?
Blijkbaar niet zo bar veel interesse... laat dan maar.
Ik weet het ook niet.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De Wachter Sions

Bericht door refo »

Je kunt wel bedenken wat er allemaal in zo'n artikelenserie gaat staan. Je kunt zeggen van de onder ons bekende bladen wat je wilt, maar niet dat ze niet voorspelbaar zijn.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16715
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: De Wachter Sions

Bericht door Hendrikus »

refo schreef:Je kunt wel bedenken wat er allemaal in zo'n artikelenserie gaat staan. Je kunt zeggen van de onder ons bekende bladen wat je wilt, maar niet dat ze niet voorspelbaar zijn.
Bovendien is het nu eenmaal onmogelijk om scans te uploaden naar een forum. Logisch dus dat er dan geen reactie komt.
Maar inderdaad, wat er in de WS staat, is ook zonder scans wel te voorspellen.
~~Soli Deo Gloria~~
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: De Wachter Sions

Bericht door eilander »

Hendrikus schreef:
refo schreef:Je kunt wel bedenken wat er allemaal in zo'n artikelenserie gaat staan. Je kunt zeggen van de onder ons bekende bladen wat je wilt, maar niet dat ze niet voorspelbaar zijn.
Bovendien is het nu eenmaal onmogelijk om scans te uploaden naar een forum. Logisch dus dat er dan geen reactie komt.
Maar inderdaad, wat er in de WS staat, is ook zonder scans wel te voorspellen.
Ongehoord veroordelen, noemen ze dat. Dat zou DIA eens moeten proberen...
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: De Wachter Sions

Bericht door Jeremiah »

-DIA- schreef:
-DIA- schreef:Ik heb de scans van twee bovengenoemde artikelen nu op mijn pc staan. Hoe upload ik deze?
Blijkbaar niet zo bar veel interesse... laat dan maar.
Ik heb de app Text fairy op mijn telefoon. Dan maak je een foto/scan van de tekst. Die wordt omgezet in handelbare tekst. (OCR) Vervolgens doe je share, dan kan je (bij mij althans) kiezen tussen Google Drive of gewoon naar het klemboard kopieeren oid, vervolgens het juiste topic opstarten en plakken maar..
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2862
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: De Wachter Sions

Bericht door FlyingEagle »

Voor digibeten is dit natuurlijk abracadabra
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: De Wachter Sions

Bericht door Jeremiah »

Dat zeggen alle digibeten die graag digibeet willen blijven. :) Je zou het ook kunnen proberen, zo ingewikkeld is dat toch niet?
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2862
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: De Wachter Sions

Bericht door FlyingEagle »

Ik doel niet op mezelf. Als IT'r kom ik veel digibeten tegen die voor de kleinste handelingen bang zijn dat het apparaat ontploft ofzo.
Maar goed, dit is allemaal off topic.
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: De Wachter Sions

Bericht door Mannetje »

Jeremiah schreef:
Ik heb de app Text fairy op mijn telefoon. Dan maak je een foto/scan van de tekst. Die wordt omgezet in handelbare tekst. (OCR) Vervolgens doe je share, dan kan je (bij mij althans) kiezen tussen Google Drive of gewoon naar het klemboard kopieeren oid, vervolgens het juiste topic opstarten en plakken maar..
Als DIA de artikelen nu eens naar jou stuurt en jij zet ze hier?
-
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: De Wachter Sions

Bericht door coco »

Een oude 'Antwoord per brief' met nuttige inhoud, ook voor de nu lopende discussies dacht ik zo.

Zeer begrijpelijk is het voor mij dat u in uw geval liever anoniem wilt blijven. Ik zal echter niet kunnen laten om te schrijven hoe u zo eerlijk en oprecht uw hart aan mij hebt geopenbaard. Maar dan kan nog niemand het weten wie er in de vragen aan het woord geweest is. Uw hart is vervuld met zorg, daar u wel weet dat er zware oordelen aanstaande zijn. En u weet dat u zo niet kunt sterven. Maar zeer begrijpelijk ziet u dit bij uzelf slechts als slaafse vrees. Uw hart blijft toch nog vastzitten aan tijdelijke dingen. U bent nog niet oud en zo zijn er dus ook nog idealen voor dit aardse leven. En zo schrijft u me eerlijk dat u in de hemel wilt komen zonder tegenslagen. U weet goed wat de zuivere leer der Waarheid is, want u leest ook goede boeken. En in uw geslacht heeft de Heere ook Zijn genade willen verheerlijken. U bent tot uw schrijven aan mij gedrongen, omdat u toch ook al het streven voor dit tijdelijke leven als waardeloos ziet. Maar u gevoelt gelijk dat het toch maar om uw eigen behoud te doen is. U moet eerlijk zeggen dat u wel vraagt om bekering, maar zonder God te kennen en dat u wel naar de hemel wilt, al kent u Christus niet. Ook gevoelt u zich ook eigenlijk nog te goed voor de straffen. En u wilt wel bekeerd worden, maar de verdrukkingen die aan de ware bekeringen zijn verbonden, begeert u niet. Toch eist God bekering, maar er is zoals u zelf wel weet geen ware nood in uw ziel. En u weet ook wel dat de zaligheid niet te verdienen is en dat God wel bekering van u eist, maar dat het geen ware nood bij u is en dat u uw ellende niet recht kent. En zo bent u doorgegaan om uw hart voor me uit te storten.
Nu moet ik proberen een antwoord te geven op al uw vragen. U zult de enige wel niet zijn die met zulke vragen rondloopt en daarom wil ik ook graag proberen om op uw schrijven wat in te gaan. Laat ik beginnen met te schrijven, dat het me nog goed doet als men nog een oog heeft voor de bange tijd die we beleven en voor de oordelen die ons dreigen. Men moet wel willens blind zijn, als men daar het oog voor gesloten houdt. En we hebben dit wel als het zwaarste oordeel te zien. Op het oordeel der verharding volgt het oordeel der verwoesting. Terwijl ik deze brief nu schrijf, gebeuren er in het buitenland verschrikkelijke dingen, maar dit is nog ver van ons vandaan. Met zo te denken leeft de mens maar door in een verkeerde weg. U ziet echter nog wel, zoals uit uw schrijven blijkt, dat wat in het buitenland gebeurt, ons ook met vrees moet vervullen. En zeker moet ons dat met vrees vervullen. En dat nog wel temeer daar er geen stem of opmerking is te vinden. Als deze brief in ons blad verschijnt, kan het oordeel al over ons gekomen zijn. Het zou dus ook wel mogelijk zijn dat deze brief nog niet eens meer geplaatst kan worden. U bent er echter nog wel van overtuigd dat we voor het naderende oordeel hebben te vrezen. En daarom wordt u inwendig ook niet met rust gelaten. Maar de vrees bekruipt u ook, dat er alleen maar slaafse vrees bij u te vinden is. Laat ik echter ook nog de opmerking mogen maken, dat het te wensen was dat er nog wat meer slaafse vrees te vinden was. Als er zelfs geen slaafse vrees meer is, hebben we zeker niets goeds te verwachten. En het is ook wel het kenmerkende van deze tijd, dat er zelfs geen slaafse vrees meer is te vinden. Daarom gaat de mens maar door in het betreden van verkeerde wegen. Zo wordt de maat der ongerechtigheid maar vol gezondigd.
U hebt me echter geschreven dat u toch blijft hopen dat u nog eens bekeerd zult worden. En uit uw schrijven begrijp ik dan ook wel dat u daar een ware bekering mee bedoelt. Buiten die ware bekering kan er geen ware vreze Gods bij de mens te vinden zijn. Dan blijft men toch maar door zondigen. En daar bent u ook bang voor, zoals u me hebt geschreven. U hebt wel lang geleden een bange consciëntieovertuiging gehad, zoals u me hebt geschreven, maar u weet dat dit niet genoeg is. Als er een poos niets ergs gebeurt, leeft men ook maar weer verder in een verkeerde gerustheid. U hoopt dat u me met uw schrijven niet erg vermoeid hebt, maar dat ik u nog een wijze raad zal mogen geven. Dat zal ik dan altijd moeten doen aan de hand van Gods Woord. Ik heb moeten denken aan de woorden die we vinden in 1 Timotheüs 1:15, waar de apostel heeft geschreven: Dit is een getrouw woord en alle aanneming waardig, dat Christus Jezus in de wereld gekomen is om de zondaren zalig te maken, van welke ik de voornaamste ben." De apostel noemt zich dus de voornaamste der zondaren. We weten hoe zijn leven is geweest. Hij heeft een welbehagen gehad in de dood van Stéfanus. En we lezen dan zo: En Saulus, blazende nog dreiging en moord tegen de discipelen des Heeren, ging tot den hogepriester, en begeerde brieven van hem naar Damaskus aan de synagogen, opdat zo hij enigen, die van dien weg waren vond, hij dezelve, beide mannen en vrouwen, zou gebonden brengen naar Jeruzalem.”
Zijn bekering is wel een krachtdadige bekering geweest, zoals we daar wel over spreken. Elke bekering is eigenlijk krachtdadig, want in de waarachtige bekering moet men het voor God opgeven. Timotheüs heeft wel niet zo''n bekering gehad als Paulus, maar toch denk ik dat hij het met Paulus niet zo eens geweest zal zijn, als Paulus zich de voornaamste der zondaren heeft genoemd. Als het u te beurt zal mogen vallen om bekeerd te worden, zoals u gevoelt dat voor u noodzakelijk is, zult u gezien al de bezwaren die er nu bij u in uw hart over uzelf zijn, het Saul toch ook wel niet gewonnen kunnen geven dat hij de voornaamste der zondaren was. Wat hij gedaan heeft, heeft hij ook nog in zijn onwetendheid gedaan, zoals hij zelf heeft getuigd. En u weet goed wat er allemaal in die spelonk van uw hart zich afspeelt. Nu, ik heb het ook wel eens gezegd als ik op een toogdag voor de Gereformeerde Bijbelstichting moest spreken, dat men nooit aan Schriftkritiek mocht doen, alleen wel als men Paulus erin tegenspreekt als hij zich de voornaamste der zondaren noemt. Dan mag men dus wel aan Schriftkritiek doen. Maar zo zullen velen nog wel niet aan Schriftkritiek doen. Ze behoeven nog niet in te leven wat Paulus uitgeleefd heeft. We lezen van Paulus als hij ter aarde werd neergeveld, dat er tot hem werd gezegd dat het hem hard was, om de verzenen tegen de prikkels te slaan. Slaat u ook uw hart tegen de prikkels? Nu schrijf ik hart met een t. Tot Paulus werd gezegd dat het hem hard was met een d, om de verzenen tegen de prikkels te slaan. Welnu, het is ons ook hard om dit te doen, al doen we dat dan niet uitwendig, maar met ons hart. U hebt me het meest geschreven over wat er in uw hart omgaat. Ja, uw uitwendige wandel, al is die nog wel niet zo als die zou moeten zijn, is verder nog wel niet tot een aanstoot, zoals ik me van u wel voorstel, maar dat boze hart doet u het meeste klagen. Zo heb ik tenminste uw brief zitten lezen. Nu, we behoeven de zonden ook nog niet uit te leven, om zondaar voor God te worden. Voor uitbrekende zonden was ik in mijn jeugd ook nog wel bewaard, maar ik werd toch de voornaamste der zondaren en iedereen kon dan ook nog wel zalig worden, maar ik niet meer. Ik hoop dat het daar met u ook heengaat.
We lezen in het volgende vers, dat Paulus zegt: "Maar daarom is mij barmhartigheid geschied, opdat Jezus Christus in mij, die de voornaamste ben, al Zijn lankmoedigheid zou betonen, tot een voorbeeld dergenen, die in Hem geloven zullen ten eeuwigen leven." Hij mocht zichzelf dus tot een voorbeeld stellen. Als hij bekeerd kon worden, kon een ander ook zeker nog bekeerd worden. Hoe moeten we dat nu opvatten? Wel, velen vatten dat zo op, dat ze zeggen, dat het bij een ieder er niet even diep doorheen hoeft te gaan. Daarom zegt men dan ook wel, dat iedereen geen Paulusbekering krijgt. Maar door zo te redeneren, openbaart men wel duidelijk dat men de farizeeër nog niet bij zichzelf gevonden heeft. Men is er wel nooit te slecht voor geworden om nog zalig te kunnen worden. Maar als Paulus zich ten voorbeeld stelt aan degenen die in Christus
zullen mogen geloven ten eeuwigen leven, dan heeft hij zulke mensen op het oog voor wie het een eeuwig wonder zal zijn als ze ook evenals Paulus de zaligheid deelachtig zullen worden. De Heere had aan Paulus veel lankmoedigheid bewezen, zoals hij zegt. Zou het zo ook niet zijn bij al degenen die door God ook staande gehouden worden op hun weg? Zullen ze het niet allen moeten bewonderen dat de Heere zo lankmoedig over hen is geweest? Het is toch nooit te zeggen wat er in het hart van de mens leeft. Dat is nu het gevolg van zijn diepe zondeval. Dat wil de Heere de mens doen weten. Al die klachten die u tegenover mij hebt geuit in uw schrijven, zeggen het duidelijk hoe ge u moet waarnemen. Maar ik hoop dat u recht zult mogen zien dat dit alles een gevolg van de zondeval is. Daarin zijn we allen aan elkaar gelijk. Als we dat te zien krijgen, kunnen we ook boven Paulus niet uitkomen. En als het zo erg met ons niet was, had Christus tot onze verlossing niet in de wereld behoeven te komen.
Maar nu spreekt de apostel in de tekst waarover ik nu even uw aandacht vraag, over Zijn komst in de wereld. "Dit is een getrouw woord en alle aanneming waardig, dat Christus Jezus in de wereld gekomen is, om de zondaren zalig te maken." Die woorden houden toch heel wat in. Men vat ze meest zo oppervlakkig op. We hebben maar te geloven dat Jezus voor ons in de wereld is gekomen. Dat is het wat men steeds luid kan horen prediken. Dat woord is toch alle aanneming waardig, zoals de apostel zegt? Zeker is dat woord alle aanneming waardig, als men maar waarlijk zondaar moge zijn. Het is onze grootste ellende, dat we geen zondaar zijn. Het is gebleken toen Jezus op aarde kwam, dat het vrome Joodse geslacht er niets van wist wat het betekent dat we zondaren zijn. Men was er te goed voor om uit genade door Jezus'' verdiensten zalig te worden. Zulk een Jezus Die met dit doel in de wereld was gekomen, begeerde men niet. Men begeerde een Messias Die kwam om een aards koninkrijk op te richten. Daar kon men zelf ook nog wat mee worden. Die farizeeërs zagen zich in hun gedachten al een zeer voorname plaats innemen in dat koninkrijk. Dat had Paulus zich ook wel zo voorgesteld. Maar nu moest hij van zichzelf zeggen dat hij te voren een godslasteraar was en een vervolger en een verdrukker. Jezus moest aan hem vragen: "Saul, Saul, wat vervolgt gij Mij? " Hij deed niet anders dan de verzenen tegen de prikkels slaan. Moet u dat van uzelf ook niet zeggen? Ik meen dit uit uw schrijven op te kunnen maken. En nu vraagt u aan mij om wijze raad. Welnu, ik moet u dezelfde raad geven als die Paulus heeft gegeven. Dit is een getrouw woord en alle aanneming waardig, dat Christus Jezus in de wereld is gekomen om de zondaren zalig te maken. U zult misschien nog niet genoeg zondaar zijn. U zult uw staat over moeten leren nemen, zoals die in Adam is. Dan heeft de wet niet anders dan vervloeking voor u. Dus u hoeft u niet op te knappen en beter willen zijn dan dat u bent. Als u over mag nemen dat u een vloek-en doemwaardig zondaar bent, is Jezus voor u in de wereld gekomen. Dat zal Hij u dan ook zeker doen weten. Nu moet u nog zeggen: wist ik het maar, dat Hij ook voor mij in de wereld is gekomen. U probeert nu nog anders te zijn dan dat u bent. Maar u hoeft niet anders te zijn. U moet alleen maar vragen of u het eens over mag nemen dat u zo bent en dat u nooit anders in uzelf worden zult. Als dat gebeurt, bent u geheel uitgewerkt. En als u uitgewerkt bent, kan Jezus Zijn werk aan u doen. Dit is een getrouw woord en alle aanneming waardig.
O, welk een wonder is het toch, dat er zulk een weg tot de zaligheid geopend is. Dat daartoe de Zoon van God de hemel heeft moeten verlaten en op deze aarde is gekomen om onder zulke goddeloze zondaren te verkeren en Zich voor zulke zondaren in de dood over te geven. Zo kunnen die zondaren nog zalig worden. Jezus is voor zwarte zondaren in de wereld gekomen. Die worden door Hem en door Zijn verdiensten overgebracht uit een diep rampzalige staat in een staat van onuitsprekelijke gelukzaligheid. De liefde van Christus drong de apostel ertoe om van dat wonder een rijk getuigenis te geven. De liefde wordt altijd zo gunnend. Zo horen we de apostel ook daarvan gewagen in 2 Kor. 5, als hij zegt: "Want de liefde van Christus dringt ons, als die dit oordelen, dat indien Eén voor allen gen storven is, zij dan allen gestorven zijn. En Hij is voor allen gestorven, opdat degenen die leven, niet meer zichzelven zouden leven, maar Dien, Die voor hen gestorven en opgewekt is." Zegt de apostel nu, dat Christus voor alle mensen gestorven is? Nee, we moeten de tekst goed lezen, want hij zegt: "Als die dit oordelen, dat indien Eén voor allen gestorven is, zij dan allen gestorven zijn." Toen Christus stierf, stierven zij dus allen. Zij stierven dus in Hem. Wie stierven in Hem? Die in Hem begrepen waren. Dat zijn de uitverkorenen. Zij zijn in Hem uitverkoren van voor de grondlegging der wereld. Maar toch zegt de apostel dat het een getrouw woord is en alle aanneming waardig. En dat deed hem dan toch ook een ruim Evangelie verkondigen. En zo horen we hem dan ook zeggen: "Zo zijn wij dan gezanten van Christuswege, alsof God door ons bade; wij bidden van Christuswege: Laat u met God verzoenen." Die boodschap hebben we dus wel allen te brengen. En de liefde van Christus moet ons daartoe dringen. O, als het gewicht van dood en eeuwigheid door de dienaren van het Evangelie voor hun hoorders recht gevoeld wordt, dan kunnen ze het niet laten om de noodzakelijkheid van de waarachtige bekering ze recht op het hart te binden en het ze in liefde aan te zeggen dat het nu nog de welaangename tijd en de dag der zaligheid is.
De voornaamste der zondaren kunnen nog zalig worden. De apostel kon zich daarin tot een voorbeeld stellen. Christus is in de wereld gekomen om zondaren zalig te maken. Moet u zich beschuldigen over wat u inwendig bij u waarneemt? Hebt u zo''n boos hart? Waarom is Christus in de wereld gekomen? Omdat mensen zo''n boos hart hebben. Zij kunnen zichzelf niet verlossen. Daarom bleef er met eerbied gesproken, voor God geen andere weg over om zondaren zalig te maken, dan Zijn eigen geliefde Zoon in deze wereld te zenden. Hij heeft Hem aan die diepe vernedering en dat smartelijke lijden overgegeven. En dat voor zulke zondaren, die zulk een boos hart omdragen. Zij hadden verbrijzeld moeten worden. Maar het behaagde de Heere om Hem te verbrijzelen. Zijn geliefde Zoon heeft Hij verbrijzeld voor degenen die eeuwig verbrijzeld hadden moeten worden. Daar heeft Christus Zelf van getuigd met die bekende woorden: "Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe." Zou Hij voor zulk een schepsel zoals u zich waarneemt, dan Zijn Zoon niet gezonden hebben? U kunt zulk een arglistig hart niet omdragen, of u kunt door Hem zalig worden. Als u zulk een arglistig hart niet omdroeg, had Hij Zijn Zoon niet aan zulk een diepe vernedering en aan zulk een smartelijk lijden behoeven over te geven. Maar nu heeft Hij Hem daartoe in deze wereld gezonden. En Christus is daartoe ook gewillig gekomen. O, welk een wonder is dat toch geworden voor die herders, als zij die engelenzang mochten beluisteren: "Ere zij God in de hoogste hemelen, en vrede op aarde, in de mensen een welbehagen." Als het me lukt zal ik deze briefin de adventweken nog in ons blad plaatsen. God de Vader zond dus Zijn Zoon in deze wereld en de Zoon kwam uit Zichzelf gewillig. En dat om liefhebbers van Hem zalig te maken? Nee, om vijanden in Hem het leven en de zaligheid te doen vinden. Vijanden zoals Paulus zich gedroeg, tot wie Hij zeggen moest: "Ik ben Jezus, Dien gij vervolgt.”
Hij is een gewillige Zaligmaker voor zulke zondaren. Deze boodschap heb ik al die jaren die achter me liggen, mogen brengen. En daar ben ik ook altijd nog in te kort geschoten. En toch mag ik in mijn ouderdom nog proberen om die boodschap aan anderen te brengen. Nu ook nog op deze wijze. Niet alleen heb ik geen mens voor de rampzaligheid over, maar ik gun het ook een ander zo van harte om die liefde van die beminnelijke Persoon te mogen smaken. O, roep Hem dan maar aan en vraag Hem maar of Hij zulk een ellendig schepsel zoals u uzelf waarneemt, genadig zou willen zijn, zoals altijd zulke mensen die zich zo waar moesten nemen, bij Hem terecht konden toen Hij op aarde was. Al is Hij nu in de hemel, zulke mensen wil Hij nog helpen, zoals bij Paulus is gebleken, want Hij openbaarde Zich aan hem toch vanuit Zijn hemelse heerlijkheid^ Ik besluit hiermee nu mijn brief, u hartelijk groetend en Gode en Zijn genade bevelend.
:hi
Plaats reactie