De Wachter Sions

Reforummer
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 jul 2016, 20:36

Re: De Wachter Sions

Bericht door Reforummer »

-DIA- schreef:
emigrant schreef:Toen de predikanten van de buitenverbanders nog leefden, kwam ik geregeld in Middelburg en Gouda. De meeste gemeenten zijn teruggekeerd in het GGIN verband. In Veenendaal hebben de laatste jaren veel leden die stap zelf gezet, in Rijssen is er daarnaast toeloop geweest richting de Oranjekerk (OGGiN). Beide gemeenten zijn nog maar klein, ook de laatste keer dat ik in Middelburg was zaten er nog maar heel weinig mensen.

Alleen Dinteloord schijnt nog redelijk vitaal te zijn, maar ik kan dat niet uit eigen ervaring bevestigen.
Als ze naar de Oranjekerk zijn gegaan lijkt dat wat vreemd. Deze gemeente is enorm aan het verlopen.
Erg jammer.
Waren er tot voor enkele jaren zo'n 400 mensen in de kerk, nu zal het niet meer zijn dan 100.
Velen zijn alle kanten uitgewaaierd, van Vrije Oud Ger Gem tot Ger Gem (in Ned) en Herst. Herv. Gem.

Ja, maar dat kwam ook doordat er in de Oranjekerk natuurlijk ook wel het een en ander is gebeurd helaas... Is het verloop daar nog steeds zo groot dan?
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: De Wachter Sions

Bericht door Desiree »

Geen idee, maar zeer jammer is het wel. Het verbaasd me eigenlijk over Twentenaren. Zijn ze dan toch veel te bescheiden...
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De Wachter Sions

Bericht door -DIA- »

Reforummer schreef:
-DIA- schreef:
emigrant schreef:Toen de predikanten van de buitenverbanders nog leefden, kwam ik geregeld in Middelburg en Gouda. De meeste gemeenten zijn teruggekeerd in het GGIN verband. In Veenendaal hebben de laatste jaren veel leden die stap zelf gezet, in Rijssen is er daarnaast toeloop geweest richting de Oranjekerk (OGGiN). Beide gemeenten zijn nog maar klein, ook de laatste keer dat ik in Middelburg was zaten er nog maar heel weinig mensen.

Alleen Dinteloord schijnt nog redelijk vitaal te zijn, maar ik kan dat niet uit eigen ervaring bevestigen.
Als ze naar de Oranjekerk zijn gegaan lijkt dat wat vreemd. Deze gemeente is enorm aan het verlopen.
Erg jammer.
Waren er tot voor enkele jaren zo'n 400 mensen in de kerk, nu zal het niet meer zijn dan 100.
Velen zijn alle kanten uitgewaaierd, van Vrije Oud Ger Gem tot Ger Gem (in Ned) en Herst. Herv. Gem.

Ja, maar dat kwam ook doordat er in de Oranjekerk natuurlijk ook wel het een en ander is gebeurd helaas... Is het verloop daar nog steeds zo groot dan?
Er is zeker wel iets gebeurd, maar dat hoeft niet via een forum openbaar rond gebazuind te worden. Het is gewoon een droevige zaak.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De Wachter Sions

Bericht door -DIA- »

Vanavond las ik de eerste aflevering van een serie artikelen in De Wachter Sions die, volgens mij heel leerzaam zijn.
Dhr. G.R. van Leeuwen maakt in de rubriek 'Welbeschouwd' een begin over
"Verbinden".

Wellicht zegt dat niet alles. Misschien weten we nog dat dr. W. Fieret nog niet zo heel lang geleden kwam met een
driedeling onder onze jongeren: 'ontkoppelaars', 'schakelaars', en 'verbinders'.
Over dat laatste gaar dhr. van Leeuwen nader in. Het kopje erboven: "Verbinden" (1) zegt al dat er meerder artikelen
volgen. Voor degene die De Wachter Sions lezen, aanbevolen.
Als misschien iemand onder ons zin heeft, het zou erg mooi zijn (en volgens mij ook nuttig) om het artikel te plaatsen,
hetzij ingescand, dan wel overgetypt. Het is wel even een werkje waar je even voor moet gaan zitten. Maar het mij
momenteel nog te warm om typewerk te verrichten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: De Wachter Sions

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:Vanavond las ik de eerste aflevering van een serie artikelen in De Wachter Sions die, volgens mij heel leerzaam zijn.
Dhr. G.R. van Leeuwen maakt in de rubriek 'Welbeschouwd' een begin over
"Verbinden".

Wellicht zegt dat niet alles. Misschien weten we nog dat dr. W. Fieret nog niet zo heel lang geleden kwam met een
driedeling onder onze jongeren: 'ontkoppelaars', 'schakelaars', en 'verbinders'.
Over dat laatste gaar dhr. van Leeuwen nader in. Het kopje erboven: "Verbinden" (1) zegt al dat er meerder artikelen
volgen. Voor degene die De Wachter Sions lezen, aanbevolen.
Als misschien iemand onder ons zin heeft, het zou erg mooi zijn (en volgens mij ook nuttig) om het artikel te plaatsen,
hetzij ingescand, dan wel overgetypt. Het is wel even een werkje waar je even voor moet gaan zitten. Maar het mij
momenteel nog te warm om typewerk te verrichten.
Ben er wel benieuwd naar.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: De Wachter Sions

Bericht door Jeremiah »

-DIA- schreef:Vanavond las ik de eerste aflevering van een serie artikelen in De Wachter Sions die, volgens mij heel leerzaam zijn.
Dhr. G.R. van Leeuwen maakt in de rubriek 'Welbeschouwd' een begin over
"Verbinden".

Wellicht zegt dat niet alles. Misschien weten we nog dat dr. W. Fieret nog niet zo heel lang geleden kwam met een
driedeling onder onze jongeren: 'ontkoppelaars', 'schakelaars', en 'verbinders'.
Over dat laatste gaar dhr. van Leeuwen nader in. Het kopje erboven: "Verbinden" (1) zegt al dat er meerder artikelen
volgen. Voor degene die De Wachter Sions lezen, aanbevolen.
Als misschien iemand onder ons zin heeft, het zou erg mooi zijn (en volgens mij ook nuttig) om het artikel te plaatsen,
hetzij ingescand, dan wel overgetypt. Het is wel even een werkje waar je even voor moet gaan zitten. Maar het mij
momenteel nog te warm om typewerk te verrichten.
Je kan het beste Text Fairy gebruiken. Een smartphoneapp die een foto van de tekst maakt en omzet naar tekst. (OCR) Scheelt veel typewerk!
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De Wachter Sions

Bericht door -DIA- »

Jeremiah schreef:
-DIA- schreef:Vanavond las ik de eerste aflevering van een serie artikelen in De Wachter Sions die, volgens mij heel leerzaam zijn.
Dhr. G.R. van Leeuwen maakt in de rubriek 'Welbeschouwd' een begin over
"Verbinden".

Wellicht zegt dat niet alles. Misschien weten we nog dat dr. W. Fieret nog niet zo heel lang geleden kwam met een
driedeling onder onze jongeren: 'ontkoppelaars', 'schakelaars', en 'verbinders'.
Over dat laatste gaar dhr. van Leeuwen nader in. Het kopje erboven: "Verbinden" (1) zegt al dat er meerder artikelen
volgen. Voor degene die De Wachter Sions lezen, aanbevolen.
Als misschien iemand onder ons zin heeft, het zou erg mooi zijn (en volgens mij ook nuttig) om het artikel te plaatsen,
hetzij ingescand, dan wel overgetypt. Het is wel even een werkje waar je even voor moet gaan zitten. Maar het mij
momenteel nog te warm om typewerk te verrichten.
Je kan het beste Text Fairy gebruiken. Een smartphoneapp die een foto van de tekst maakt en omzet naar tekst. (OCR) Scheelt veel typewerk!
Daar heb ik geen verstand van...
Dat gaat ver boven mijn pet,
gesteld dan dat ik een pet zou dragen...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De Wachter Sions

Bericht door refo »

Je maakt met je smartfoon een foto van de tekst. Text fairy zet de foto om in tekst. Wat valt daarvan niet te snappen?
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De Wachter Sions

Bericht door -DIA- »

refo schreef:Je maakt met je smartfoon een foto van de tekst. Text fairy zet de foto om in tekst. Wat valt daarvan niet te snappen?
Je onderschat mijn domheid... (op dit gebied dan). Weet ik wat Text Fairy is? Heeft dat iets met feeën te malen? En toveren die de tekst zomaar pardoes op Refoforum? :bobo
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: De Wachter Sions

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
refo schreef:Je maakt met je smartfoon een foto van de tekst. Text fairy zet de foto om in tekst. Wat valt daarvan niet te snappen?
Je onderschat mijn domheid... (op dit gebied dan). Weet ik wat Text Fairy is? Heeft dat iets met feeën te malen? En toveren die de tekst zomaar pardoes op Refoforum? :bobo
Hihihi ik weet het ook niet... heb al eens geprobeerd een foto te plaatsen maar dat lukte niet. :cry
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: De Wachter Sions

Bericht door Dodo »

Text fairy is alleen voor android helaas.
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: De Wachter Sions

Bericht door GJdeBruijn »

Dodo schreef:Text fairy is alleen voor android helaas.
Voor iphone kun je ook Microsoft Office Lens gebruiken. Is nog gratis ook.
Ook voor Android beschikbaar.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10412
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: De Wachter Sions

Bericht door Zita »

En dat nu maar weer ontopic. Voor technische adviezen kun je naar de rubriek 'overige'.
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: De Wachter Sions

Bericht door GJdeBruijn »

Ik ben overigens wel geïnteresseerd in die artikelen. Een paar jaar geleden heb ik een workshop gevolgd (toen ik nog in het onderwijs werkte) over deze materie. Als DIA kans ziet om een scan van het artikel naar mij te verzenden wil ik het wel omzetten in tekst.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De Wachter Sions

Bericht door -DIA- »

GJdeBruijn schreef:Ik ben overigens wel geïnteresseerd in die artikelen. Een paar jaar geleden heb ik een workshop gevolgd (toen ik nog in het onderwijs werkte) over deze materie. Als DIA kans ziet om een scan van het artikel naar mij te verzenden wil ik het wel omzetten in tekst.
Ik heb gisteren een begin gemaakt met het artikel (er komen er nog meer van deze serie!) over te typen. Hoe ver of ik daar vandaag mee kom kan ik niet zeggen. Het hangt mede af van externe factoren die we niet altijd even goed kunnen voor- en doorzien.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie