Contactadvertenties

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Contactadvertenties

Bericht door parsifal »

windorgel schreef:
parsifal schreef:
Hollander schreef:Vergeet niet dat een deel door jolige familie en/of vrienden wordt geplaatst.....
Inderdaad, ik vraag me af of ook maar een kwart door de "zoekende" zelf is geplaatst. Deels zal het wel goed bedoeld zijn en goed aankomen, deels is het ook een teken dat we Paulus met zijn hoge waardering voor een gezond en vroom vrijgezel leven totaal niet serieus nemen.
Een deel is inderdaad kolder, maar toch ken ook een paar stellen die dit middel biddend gebruikt hebben en nu al jaren een goed huwelijk hebben. Ik vind het wat ver gaan om te stellen dat we, vanwege de waardering van Paulus voor een vrijgezel leven, geen middelen mogen gebruiken om elkaar te vinden. Het is natuurlijk wel de vraag hóe je van die middelen gebruik maakt.
Ik heb niets tegen contactadvertenties. Wel tegen het plaatsen van advertenties voor anderen of op andere manieren mensen die er niet perse op zitten te wachten aan de man/vrouw proberen te helpen (dat laatste is m.i. een teken dat we Paulus niet erg serieus nemen).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Contactadvertenties

Bericht door windorgel »

parsifal schreef:
windorgel schreef:
parsifal schreef:
Hollander schreef:Vergeet niet dat een deel door jolige familie en/of vrienden wordt geplaatst.....
Inderdaad, ik vraag me af of ook maar een kwart door de "zoekende" zelf is geplaatst. Deels zal het wel goed bedoeld zijn en goed aankomen, deels is het ook een teken dat we Paulus met zijn hoge waardering voor een gezond en vroom vrijgezel leven totaal niet serieus nemen.
Een deel is inderdaad kolder, maar toch ken ook een paar stellen die dit middel biddend gebruikt hebben en nu al jaren een goed huwelijk hebben. Ik vind het wat ver gaan om te stellen dat we, vanwege de waardering van Paulus voor een vrijgezel leven, geen middelen mogen gebruiken om elkaar te vinden. Het is natuurlijk wel de vraag hóe je van die middelen gebruik maakt.
Ik heb niets tegen contactadvertenties. Wel tegen het plaatsen van advertenties voor anderen of op andere manieren mensen die er niet perse op zitten te wachten aan de man/vrouw proberen te helpen (dat laatste is m.i. een teken dat we Paulus niet erg serieus nemen).
Helder, dat ben ik helemaal met je eens.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Contactadvertenties

Bericht door Mara »

Bezorgd schreef:
Ik lees hier het volgende "Het waren twee domme boeren die werkelijk geen weet van de wereld hadden. En eigenlijk had die heikneuter zijn rijbewijs niet eens mogen halen, zo dom was hij. We hebben ze later echt uitgelachen "

Maar als ik mis zit hoor ik het graag natuurlijk.
Het gaat over 2 boerenzonen, niet over de duizenden andere boeren en hun zonen.

Enne, even iets anders:

Bezorgd schreef: Ach. De een heeft zijn voetbal, de andere de Tour de France, en de volgende zijn aandelen.
En refo's hebben het beroepingsnieuws.
Ten diepste geen verschil.


Maar dit is niet minderwaardig?

Ik heb uitgelegd hoe ik het bedoelde. Blijf er dan niet in hangen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Contactadvertenties

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef:
Ik heb uitgelegd hoe ik het bedoelde. Blijf er dan niet in hangen.
Heikneuters is niet een hele vriendelijke term. Ik begrijp precies wat je bedoeld, in mijn studententijd keek mijn familie, woonachtig op de Veluwe, ook hun ogen uit in Rotterdam. Met name dan het feit dat ik boven een peepshow woonde.

Je kunt beter de term "wereldvreemd" gebruiken.
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 06 jul 2020, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Contactadvertenties

Bericht door Orchidee »

Hollander schreef:Vergeet niet dat een deel door jolige familie en/of vrienden wordt geplaatst.....
Vroegah was er een jolige vriendin die dit ook voor mij in gedachten had maar dat werd wel eerst netjes geverifieerd met mij door het RD.
Dus het ging niet doorAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Contactadvertenties

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:Tjonge jonge, het draadje met de discussie over het beroepingswerk zit tijdelijk op slot en vervolgens breekt per direct de komkommertijd aan...

Wat een dieptepunt van het forum zeg... :jongle
Jantje, dan maak je een topic voor enkel beroepingswerkhijgers. Dan kan de rest die negeren :?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Contactadvertenties

Bericht door Tiberius »

Of een eigen forum: beroepingswaanzin.nl
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Contactadvertenties

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:
Mara schreef: Ik heb uitgelegd hoe ik het bedoelde. Blijf er dan niet in hangen.
Heikneuters is niet een hele vriendelijke term.
Ze waren echt lomp en onbeleefd. En totaal wereldvreemd.
Ambtenaar schreef:in mijn studententijd keek mijn familie, woonachtig op de Veluwe, ook hun ogen uit in Rotterdam.
Nee dat bedoelde ik dus niet. ;)
Wij hebben Friese vrienden die de hele middag in Ter Meulen hebben lopen dwalen. Destijds kreeg je een boekje per post en dan kon je daaruit iets bestellen. (wie weet het nog?) En nu konden ze door de winkel lopen, wauw.
We zijn niet eens aan de Bijenkorf toegekomen. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Contactadvertenties

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
Ambtenaar schreef:
Mara schreef: Ik heb uitgelegd hoe ik het bedoelde. Blijf er dan niet in hangen.
Heikneuters is niet een hele vriendelijke term.
Ze waren echt lomp en onbeleefd. En totaal wereldvreemd.
Ambtenaar schreef:in mijn studententijd keek mijn familie, woonachtig op de Veluwe, ook hun ogen uit in Rotterdam.
Nee dat bedoelde ik dus niet. ;)
Wij hebben Friese vrienden die de hele middag in Ter Meulen hebben lopen dwalen. Destijds kreeg je een boekje per post en dan kon je daaruit iets bestellen. (wie weet het nog?) En nu konden ze door de winkel lopen, wauw.
We zijn niet eens aan de Bijenkorf toegekomen. ;)
Vroeger was de roltrap bij Zuidplein het einde en deuren die vanzelf opengingen... een wonder, maar wij draaiden aan de andere kant onze hand niet om, om een kalf te keren of een schaap in moeilijkheden te verlossen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Contactadvertenties

Bericht door Bezorgd »

Mara schreef:
Bezorgd schreef:
Ik lees hier het volgende "Het waren twee domme boeren die werkelijk geen weet van de wereld hadden. En eigenlijk had die heikneuter zijn rijbewijs niet eens mogen halen, zo dom was hij. We hebben ze later echt uitgelachen "

Maar als ik mis zit hoor ik het graag natuurlijk.
Het gaat over 2 boerenzonen, niet over de duizenden andere boeren en hun zonen.

Enne, even iets anders:

Bezorgd schreef: Ach. De een heeft zijn voetbal, de andere de Tour de France, en de volgende zijn aandelen.
En refo's hebben het beroepingsnieuws.
Ten diepste geen verschil.


Maar dit is niet minderwaardig?

Ik heb uitgelegd hoe ik het bedoelde. Blijf er dan niet in hangen.
Waar heb je uitgelegd hoe je het bedoelde?

En je vergelijking snap ik niet helemaal. Wil je die nog even uitleggen?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Contactadvertenties

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Of een eigen forum: beroepingswaanzin.nl
Nee nee, http://www.beroepingswerkalleenvoormens ... usnemen.nl
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Contactadvertenties

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:Of een eigen forum: beroepingswaanzin.nl
Nee nee, http://www.beroepingswerkalleenvoormens ... usnemen.nl
Ik denk dat ik binnenkort ga demonstreren tegen beroepingswaanzin in een dorpje in Zeeland. Anderen ook interesse? :garde
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Contactadvertenties

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Mara schreef:
Ik heb uitgelegd hoe ik het bedoelde. Blijf er dan niet in hangen.
Heikneuters is niet een hele vriendelijke term. Ik begrijp precies wat je bedoeld, in mijn studententijd keek mijn familie, woonachtig op de Veluwe, ook hun ogen uit in Rotterdam. Met name dan het feit dat ik boven een peepshow woonde.

Je kunt beter de term "wereldvreemd" gebruiken.
Dat is inderdaad een rare plek om te wonen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Contactadvertenties

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:
Ambtenaar schreef:
Mara schreef:
Ik heb uitgelegd hoe ik het bedoelde. Blijf er dan niet in hangen.
Heikneuters is niet een hele vriendelijke term. Ik begrijp precies wat je bedoeld, in mijn studententijd keek mijn familie, woonachtig op de Veluwe, ook hun ogen uit in Rotterdam. Met name dan het feit dat ik boven een peepshow woonde.

Je kunt beter de term "wereldvreemd" gebruiken.
Dat is inderdaad een rare plek om te wonen.
Inderdaad. Ik zou ook vreemd opkijken. Waarom zou je daarboven gaan wonen? :jongle
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Contactadvertenties

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
Zeeuw schreef:
Ambtenaar schreef:
Mara schreef:
Ik heb uitgelegd hoe ik het bedoelde. Blijf er dan niet in hangen.
Heikneuters is niet een hele vriendelijke term. Ik begrijp precies wat je bedoeld, in mijn studententijd keek mijn familie, woonachtig op de Veluwe, ook hun ogen uit in Rotterdam. Met name dan het feit dat ik boven een peepshow woonde.

Je kunt beter de term "wereldvreemd" gebruiken.
Dat is inderdaad een rare plek om te wonen.
Inderdaad. Ik zou ook vreemd opkijken. Waarom zou je daarboven gaan wonen? :jongle
Om te laten zien dat je niet wereldvreemd bent..
Plaats reactie