Contactadvertenties

Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Contactadvertenties

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef: Grappig weer zo een jij-bak ipv een antwoord.
Ik word een beetje moe van mensen die wel normen opleggen aan anderen, maar zelf op geen enkele wijze aan dezelfde norm voldoen. Wat maakt het uit dat onder je woning een bedrijf is gevestigd dat geld verdiend met het aanbieden van seksfilms?
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Contactadvertenties

Bericht door DDD »

Jantje schreef:
samanthi schreef:
Klavart schreef: Hoe weet je dat?
ja er zijn geen volle avondmaalstafels, dus willen ze de dood van de Heere niet verkondigen
Kortzichtigheid ten top. Het wel of niet aangaan aan het Avondmaal maakt niet zalig.
Nou dat zou ik toch zo hard niet zeggen. Jezus zegt toch duidelijk dat hij mensen die Hem niet belijden voor de mensen, ook niet zal belijden voor zijn Vader in de hemel?
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Contactadvertenties

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: Grappig weer zo een jij-bak ipv een antwoord.
Ik word een beetje moe van mensen die wel normen opleggen aan anderen, maar zelf op geen enkele wijze aan dezelfde norm voldoen. Wat maakt het uit dat onder je woning een bedrijf is gevestigd dat geld verdiend met het aanbieden van seksfilms?
We hebben niet eens gesproken over een 'norm' en wat we daar zelf aan doen. Dat zou best een mooi en eerlijk gesprek kunnen worden.
Laatst gewijzigd door Zeeuw op 06 jul 2020, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Erskinees
Berichten: 2742
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Contactadvertenties

Bericht door Erskinees »

Toch ben ik wel oprecht benieuwd naar je bezwaren Zeeuw. Wellicht kan je die kort uiteenzetten. Ik haal even deze posting naar boven:
Erskinees schreef:Een peepshow vindt toch niet plaats met open gordijnen, ramen en deuren?
Als je jezelf ervan kan weerhouden om niet naar binnen te gaan zie ik geen bezwaren om erboven te gaan wonen.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Contactadvertenties

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef: Slaap lekker dan. Jammer dat je met jou zo moeilijk tot een inhoudelijk gesprek komt.
Ik wil best een gesprek voeren, maar niet op basis van normen die louter zijn gestoeld op schijnheiligheid.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Contactadvertenties

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: Slaap lekker dan. Jammer dat je met jou zo moeilijk tot een inhoudelijk gesprek komt.
Ik wil best een gesprek voeren, maar niet op basis van normen die louter zijn gestoeld op schijnheiligheid.
Ik vind dit toch geen logische reactie. Er zijn genoeg mannen die het moeilijk hebben met seksuele trouw. In zo'n geval is het kort gezegd niet heel handig om boven een seksshow te gaan wonen. Dat behoeft toch geen uitvoerig betoog?
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Contactadvertenties

Bericht door Hollander »

Volgens mij had de Heere Jezus juist aandacht voor de hoeren en tollenaren. In een gelijkenis worden ook nog eens het werk in heggen en steggen aanbevolen. In dat opzicht is het goed voorzichtigheid te houden in het oordelen over iemands woonplaats.

De één woont in een keurig dorp, de ander in een goddeloze stad. Ieder heeft zijn/haar plaats gekregen om Gods Woord vóór te leven. Het zij met woorden, het zij met daden. Doet het al ter ere van God.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Contactadvertenties

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: Ik vind dit toch geen logische reactie. Er zijn genoeg mannen die het moeilijk hebben met seksuele trouw. In zo'n geval is het kort gezegd niet heel handig om boven een seksshow te gaan wonen. Dat behoeft toch geen uitvoerig betoog?
Zeeuw merkte op dat je daar niet zou moeten willen wonen of op zijn minst het gesprek zou moeten aangaan met de uitbaters van een dergelijke zaak. Afgezien van het feit dat ik de eigenaar niet kende, vind ik het enigszins hypocriet om daar over te beginnen. Mensen aanspreken op hun gedrag of wijze van geld verdienen hoeft natuurlijk helemaal niet omdat onder je woning toevallig een peepshow is gevestigd. Je kunt iedereen aanspreken op zijn of haar gedrag, indien dat niet in overeenstemming is met een Bijbelse wijze van leven. Een makkelijke opmerking wat mij betreft van Zeeuw.

Jij hebt het over een seksverslaving c.q. losbandig gedrag. Dat is een ander onderwerp van gesprek. In al die jaren dat ik daar woonde, heb ik geen enkele keer de behoefte gehad om er naar binnen te gaan. De enige mannen die je daar naar binnen zag lopen, waren mannen van middelbare leeftijd. Ze liepen quasi nonchalant over straat en piepten dan snel naar binnen. Overigens is betreffende uitbating al jaren geleden opgehouden te bestaan, teveel concurrentie van het internet vermoed ik.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Contactadvertenties

Bericht door Zeeuw »

Erskinees schreef:Toch ben ik wel oprecht benieuwd naar je bezwaren Zeeuw. Wellicht kan je die kort uiteenzetten. Ik haal even deze posting naar boven:
Erskinees schreef:Een peepshow vindt toch niet plaats met open gordijnen, ramen en deuren?
Als je jezelf ervan kan weerhouden om niet naar binnen te gaan zie ik geen bezwaren om erboven te gaan wonen.
Ik vind het lastig. Ik had bv veel huisgenoten die allerlei dingen deden die tegen Gods geboden ingingen. Ik had soms gesprekken, maar vaak genoeg was ik te laf om er iets van te zeggen. Ook omdat mijn eigen hart vaak net zo goed naar die dingen uitgaat/ging. Ik weet niet of zo een show volledig dicht of open is. Nooit meegemaakt. In het eerste geval is er weinig te zien, in het tweede geval, in hoeverre moet je de verleiding dan opzoeken. Dat laatste vind ik zelf het spanningsveld waarop ik 'weet je hoe duur het elders is' etc. geen antwoord vind. Maar wat wel, dat hoop ik hier samen in het gesprek een beetje uit te vinden.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Contactadvertenties

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef: Ik vind dit toch geen logische reactie. Er zijn genoeg mannen die het moeilijk hebben met seksuele trouw. In zo'n geval is het kort gezegd niet heel handig om boven een seksshow te gaan wonen. Dat behoeft toch geen uitvoerig betoog?
Zeeuw merkte op dat je daar niet zou moeten willen wonen of op zijn minst het gesprek zou moeten aangaan met de uitbaters van een dergelijke zaak. Afgezien van het feit dat ik de eigenaar niet kende, vind ik het enigszins hypocriet om daar over te beginnen. Mensen aanspreken op hun gedrag of wijze van geld verdienen hoeft natuurlijk helemaal niet omdat onder je woning toevallig een peepshow is gevestigd. Je kunt iedereen aanspreken op zijn of haar gedrag, indien dat niet in overeenstemming is met een Bijbelse wijze van leven. Een makkelijke opmerking wat mij betreft van Zeeuw.

Jij hebt het over een seksverslaving c.q. losbandig gedrag. Dat is een ander onderwerp van gesprek. In al die jaren dat ik daar woonde, heb ik geen enkele keer de behoefte gehad om er naar binnen te gaan. De enige mannen die je daar naar binnen zag lopen, waren mannen van middelbare leeftijd. Ze liepen quasi nonchalant over straat en piepten dan snel naar binnen. Overigens is betreffende uitbating al jaren geleden opgehouden te bestaan, teveel concurrentie van het internet vermoed ik.
Zoals ik in mijn laatste post schreef, ik vind het ingewikkeld. En dat geldt inderdaad zeker niet alleen voor een dergelijke onderbuurman. Dus, tot hoever reikt nu onze verantwoordelijkheid en idd, het 'Mijn Naam belijden voor de mensen'.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Contactadvertenties

Bericht door Zeeuw »

Hollander schreef:Volgens mij had de Heere Jezus juist aandacht voor de hoeren en tollenaren. In een gelijkenis worden ook nog eens het werk in heggen en steggen aanbevolen. In dat opzicht is het goed voorzichtigheid te houden in het oordelen over iemands woonplaats.

De één woont in een keurig dorp, de ander in een goddeloze stad. Ieder heeft zijn/haar plaats gekregen om Gods Woord vóór te leven. Het zij met woorden, het zij met daden. Doet het al ter ere van God.
Dat laatste vind ik een hele mooie. Onafhankelijk van plaats die houding altijd te laten zien.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Contactadvertenties

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef: Zoals ik in mijn laatste post schreef, ik vind het ingewikkeld. En dat geldt inderdaad zeker niet alleen voor een dergelijke onderbuurman. Dus, tot hoever reikt nu onze verantwoordelijkheid en idd, het 'Mijn Naam belijden voor de mensen'.
Goede vraag. Ik weet het niet. Ik spreek in ieder geval vrijwel geen mensen aan die niet conform de Bijbel handelen. Ik krijg weleens vragen waarom ik bepaalde dingen doe of nalaat, en voer daar weleens een gesprek over. Over het algemeen vinden mensen het interessant om te horen wat je motivatie is. Wel is het zo dat het leven en laten leven is.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Contactadvertenties

Bericht door Bezorgd »

Hollander schreef:Volgens mij had de Heere Jezus juist aandacht voor de hoeren en tollenaren. In een gelijkenis worden ook nog eens het werk in heggen en steggen aanbevolen. In dat opzicht is het goed voorzichtigheid te houden in het oordelen over iemands woonplaats.

De één woont in een keurig dorp, de ander in een goddeloze stad. Ieder heeft zijn/haar plaats gekregen om Gods Woord vóór te leven. Het zij met woorden, het zij met daden. Doet het al ter ere van God.
Het gaat hier toch om iets anders.
Een jonge ! student die er heel bewust voor kiest om niet thuis bij zijn ouders maar alleen of met een paar leeftijdsgenoten in een stad vol verleidingen te gaan wonen.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Contactadvertenties

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:
Hollander schreef:Volgens mij had de Heere Jezus juist aandacht voor de hoeren en tollenaren. In een gelijkenis worden ook nog eens het werk in heggen en steggen aanbevolen. In dat opzicht is het goed voorzichtigheid te houden in het oordelen over iemands woonplaats.

De één woont in een keurig dorp, de ander in een goddeloze stad. Ieder heeft zijn/haar plaats gekregen om Gods Woord vóór te leven. Het zij met woorden, het zij met daden. Doet het al ter ere van God.
Het gaat hier toch om iets anders.
Een jonge ! student die er heel bewust voor kiest om niet thuis bij zijn ouders maar alleen of met een paar leeftijdsgenoten in een stad vol verleidingen te gaan wonen.
Nu trek je het wel ver door. Ik ben als jonge student ook in een dergelijke stad gaan wonen. Dat was een bewuste keuze om op eigen benen te leren staan. Niet een bewuste keuze allerlei verleidingen op te zoeken.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Contactadvertenties

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: Zoals ik in mijn laatste post schreef, ik vind het ingewikkeld. En dat geldt inderdaad zeker niet alleen voor een dergelijke onderbuurman. Dus, tot hoever reikt nu onze verantwoordelijkheid en idd, het 'Mijn Naam belijden voor de mensen'.
Goede vraag. Ik weet het niet. Ik spreek in ieder geval vrijwel geen mensen aan die niet conform de Bijbel handelen. Ik krijg weleens vragen waarom ik bepaalde dingen doe of nalaat, en voer daar weleens een gesprek over. Over het algemeen vinden mensen het interessant om te horen wat je motivatie is. Wel is het zo dat het leven en laten leven is.
Dat laatste vind ik dus een lastige. Ik ben echt opgevoed met het 'als je van een zonde niks zegt, ben je net zo goed schuldig aan die zonde'.
Plaats reactie