Contactadvertenties

merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Contactadvertenties

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
Mara schreef:
Zeeuw schreef:Maar 'denk je dat er in het centrum van Rotterdam geen christenen wonen?', zie ik niet als een serieuze vraag. Want dat antwoord kennen we beiden. Ik bedoel ermee dat het een gesprek niet verder helpt.
Het was wel degelijk serieus bedoeld!
Want veel mensen denken dat het sodom en gomorra is, en er alleen nog een enkele moskee staat.

Maar wat denk je dat een studentenkamer kost, zo gemiddeld, 20 vierkante meter, met uitzicht op het dak?
Toevallig verleden week nog gehoord van een moeder. Die dus bij moet leggen.
Ik had ook bij moeten leggen vroeger als ik niet 20 uur per week had gewerkt en studiefinanciering had gekregen. Werkt het kind van deze moeder ook?
Ik heb er niet bij gewerkt. Ik kreeg stufie en had na aftrek van de vaste lasten € 30,00 in de week over. Ging prima

Bezorgd schreef:Waarom woont een student niet gewoon thuis?
Ze hebben toch OV?
Lot bleef ook niet staande.
Hoezo? Je moet de rest van je leven toch ook staande blijven? Dat hangt echt niet alleen daarvan af.

Zoals aangegeven wordt in onze wijk regelmatig geswingt. Gewoon op zaterdagavond je sleutel inleveren in het nabij gelegen restaurant en het feest kan beginnen. ik voel geen enkele verleiding om daaraan deel te nemen.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Contactadvertenties

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
Mara schreef:
Zeeuw schreef:Maar 'denk je dat er in het centrum van Rotterdam geen christenen wonen?', zie ik niet als een serieuze vraag. Want dat antwoord kennen we beiden. Ik bedoel ermee dat het een gesprek niet verder helpt.
Het was wel degelijk serieus bedoeld!
Want veel mensen denken dat het sodom en gomorra is, en er alleen nog een enkele moskee staat.

Maar wat denk je dat een studentenkamer kost, zo gemiddeld, 20 vierkante meter, met uitzicht op het dak?
Toevallig verleden week nog gehoord van een moeder. Die dus bij moet leggen.
Ik had ook bij moeten leggen vroeger als ik niet 20 uur per week had gewerkt en studiefinanciering had gekregen. Werkt het kind van deze moeder ook?
Ik heb er niet bij gewerkt. Ik kreeg stufie en had na aftrek van de vaste lasten € 30,00 in de week over. Ging prima
Ik ben blij dat ik toch wel veel gewerkt hebt. Vrij snel na de studie getrouwd, huis gekocht, ingericht, auto etc. Ik vond mijn werk ook wel erg leuk om te doen moet ik zeggen. Zelfs 's nachts langs de snelweg gezeten om auto's te tellen :D.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Contactadvertenties

Bericht door Jantje »

samanthi schreef:
Klavart schreef:
samanthi schreef:
Bezorgd schreef:Waarom woont een student niet gewoon thuis?
Ze hebben toch OV?
Lot bleef ook niet staande.
In Bijbelbelt wonen niet alleen kinderen van God, maar mensen die naar de kerk gaan, dat zijn mensen die het Woord horen en niet doen.
Hoe weet je dat?
ja er zijn geen volle avondmaalstafels, dus willen ze de dood van de Heere niet verkondigen
Kortzichtigheid ten top. Het wel of niet aangaan aan het Avondmaal maakt niet zalig.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Contactadvertenties

Bericht door samanthi »

Jantje schreef Kortzichtigheid ten top. Het wel of niet aangaan aan het Avondmaal maakt niet zalig.
Dat zijn mensen die het Woord horen en niet doen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Hendrien
Berichten: 1323
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Contactadvertenties

Bericht door Hendrien »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
Dodo schreef:@ Jantje. Niet met een studentenportemonnee. Je hebt echt geen idee.
Ik wel Dodo. 5 jaar lang. Ik heb zeker een idee. Ik had ook geen dikke portemonnee. Veel oud Calvijn College genoten woonden samen in een groot studentenhuis. Niet in de beste buurt. Maar geen peepshow als onderburen.
Nee, een drugsdealer als naaste buur of iemand die zn vrouw mept :nananere
Zeeuw schreef:
merel schreef:Kom op zeg, je bent toch niet verantwoordelijk voor hetgeen je buren doen?

Ik woonde tijdens mijn studententijd boven een kroeg. Mag dat ook niet?
Zijn wij uiteindelijk geen verantwoording aan God schuldig voor wat onze naasten om ons heen doen, waar wij niets van zeggen en die wij niet wijzen op Hem?
Ik denk niet dat je dat zo door kan trekken. In mijn straat gaat niemand naar de kerk. In mijn wijk maar een klein percentage. In mijn wijk is een restaurant waar je je sleutel in kan leveren voor een swingpartij in het weekend. Ik weet dat velen daar gebruik van maken Ben ik daarvoor verantwoordelijk?
Weer wat geleerd... alleen niet zo best.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3937
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Contactadvertenties

Bericht door Terri »

Hendrien schreef:
merel schreef:
Zeeuw schreef:
Dodo schreef:@ Jantje. Niet met een studentenportemonnee. Je hebt echt geen idee.
Ik wel Dodo. 5 jaar lang. Ik heb zeker een idee. Ik had ook geen dikke portemonnee. Veel oud Calvijn College genoten woonden samen in een groot studentenhuis. Niet in de beste buurt. Maar geen peepshow als onderburen.
Nee, een drugsdealer als naaste buur of iemand die zn vrouw mept :nananere
Zeeuw schreef:
merel schreef:Kom op zeg, je bent toch niet verantwoordelijk voor hetgeen je buren doen?

Ik woonde tijdens mijn studententijd boven een kroeg. Mag dat ook niet?
Zijn wij uiteindelijk geen verantwoording aan God schuldig voor wat onze naasten om ons heen doen, waar wij niets van zeggen en die wij niet wijzen op Hem?
Ik denk niet dat je dat zo door kan trekken. In mijn straat gaat niemand naar de kerk. In mijn wijk maar een klein percentage. In mijn wijk is een restaurant waar je je sleutel in kan leveren voor een swingpartij in het weekend. Ik weet dat velen daar gebruik van maken Ben ik daarvoor verantwoordelijk?
Weer wat geleerd... alleen niet zo best.
Soms wil je echt liever niet alles weten, afschuwelijk dit... :ouin
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1452
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Contactadvertenties

Bericht door Delftenaar »

Verantwoordelijkheid is voor dat datgene wat in je macht ligt.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Contactadvertenties

Bericht door Zeeuw »

Delftenaar schreef:Verantwoordelijkheid is voor dat datgene wat in je macht ligt.
Leg dat eens verder uit? Anderen aanspreken ligt vrijwel altijd in je macht.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Contactadvertenties

Bericht door merel »

Nee, ik denk niet dat bestraffen en aanspreken de juiste weg is. Getuigen doe je door je daden en soms door woorden.

@ terri en hendrien
Ik wilde het ook eerst niet geloven, maar mijn schoonmoeder hoorde dames in de speeltuin hierover spreken en een bevriende huisarts beaamde deze gebeurtenissen ook. Zij zag de gevolgen in haar praktijk.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Contactadvertenties

Bericht door Bonny »

Ik wist niet dat er nog contactadvertenties in de krant stonden. Dacht dat iedereen via internet of een uitwisseling o.i.d. zijn partner vind. Wel lekker old skool :haha
The Groom's still waiting at the altar
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Contactadvertenties

Bericht door windorgel »

Bonny schreef:Ik wist niet dat er nog contactadvertenties in de krant stonden. Dacht dat iedereen via internet of een uitwisseling o.i.d. zijn partner vind. Wel lekker old skool :haha
Van de jongeren zijn het vaak grappen volgens mij, maar er zijn nog wel oudere vrijgezellen die het op die manier proberen. Je moest eens weten hoeveel vrijgezelle dertigers en veertigers helemaal niet zo digitaal zijn ingesteld. Lopen bijv. nog met een oude Nokia op zak etc. Ik ken er heel wat. Op zich niets mis mee, maar ik kan me voorstellen dat die groep zich niet zo snel op een datingsite aanmeldt.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Contactadvertenties

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef: Zijn wij uiteindelijk geen verantwoording aan God schuldig voor wat onze naasten om ons heen doen, waar wij niets van zeggen en die wij niet wijzen op Hem?
En hoe vaak ga jij de straat op?
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Contactadvertenties

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: Zijn wij uiteindelijk geen verantwoording aan God schuldig voor wat onze naasten om ons heen doen, waar wij niets van zeggen en die wij niet wijzen op Hem?
En hoe vaak ga jij de straat op?
Grappig weer zo een jij-bak ipv een antwoord.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Contactadvertenties

Bericht door Ambtenaar »

Bezorgd schreef:Waarom woont een student niet gewoon thuis? Ze hebben toch OV? Lot bleef ook niet staande.
Ik heb 5 jaar met veel plezier in Rotterdam-West gewoond. Ben nooit bij de peepshow naar binnen geweest, enkel gekeken hoe mannen daar naar binnen gingen. Was grappig om te zien. Nooit drugs gebruikt, etc.

Hoorde van de week op de radio dat het amfetamine gebruik op Goeree Overflakkee schrikbarend hoog is., veel hoger dan in Amsterdam of Rotterdam. Dus over Sodom en en Gomorra gesproken.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Contactadvertenties

Bericht door DDD »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
Mara schreef:
Zeeuw schreef:Maar 'denk je dat er in het centrum van Rotterdam geen christenen wonen?', zie ik niet als een serieuze vraag. Want dat antwoord kennen we beiden. Ik bedoel ermee dat het een gesprek niet verder helpt.
Het was wel degelijk serieus bedoeld!
Want veel mensen denken dat het sodom en gomorra is, en er alleen nog een enkele moskee staat.

Maar wat denk je dat een studentenkamer kost, zo gemiddeld, 20 vierkante meter, met uitzicht op het dak?
Toevallig verleden week nog gehoord van een moeder. Die dus bij moet leggen.
Ik had ook bij moeten leggen vroeger als ik niet 20 uur per week had gewerkt en studiefinanciering had gekregen. Werkt het kind van deze moeder ook?
Ik heb er niet bij gewerkt. Ik kreeg stufie en had na aftrek van de vaste lasten € 30,00 in de week over. Ging prima

Bezorgd schreef:Waarom woont een student niet gewoon thuis?
Ze hebben toch OV?
Lot bleef ook niet staande.
Hoezo? Je moet de rest van je leven toch ook staande blijven? Dat hangt echt niet alleen daarvan af.

Zoals aangegeven wordt in onze wijk regelmatig geswingt. Gewoon op zaterdagavond je sleutel inleveren in het nabij gelegen restaurant en het feest kan beginnen. ik voel geen enkele verleiding om daaraan deel te nemen.
Ik voel me nu een beetje naïef, maar waarom moet je een sleutel inleveren? Als zoiets thuis plaatsvindt, dan is de eigenaar er toch meestal ook bij?

Maar goed, je punt is duidelijk. Ik geloof ook niet dat het in Barneveld beter is hoor dan in de stad. In de dorpjes in mijn omgeving wordt ook coke gesnoven. Keurige kleine dorpjes.
Plaats reactie