Contactadvertenties

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Contactadvertenties

Bericht door samanthi »

Zeeuw schreef:
Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: Zoals ik in mijn laatste post schreef, ik vind het ingewikkeld. En dat geldt inderdaad zeker niet alleen voor een dergelijke onderbuurman. Dus, tot hoever reikt nu onze verantwoordelijkheid en idd, het 'Mijn Naam belijden voor de mensen'.
Goede vraag. Ik weet het niet. Ik spreek in ieder geval vrijwel geen mensen aan die niet conform de Bijbel handelen. Ik krijg weleens vragen waarom ik bepaalde dingen doe of nalaat, en voer daar weleens een gesprek over. Over het algemeen vinden mensen het interessant om te horen wat je motivatie is. Wel is het zo dat het leven en laten leven is.
Dat laatste vind ik dus een lastige. Ik ben echt opgevoed met het 'als je van een zonde niks zegt, ben je net zo goed schuldig aan die zonde'.
Ik ook, ik ben er nu van overtuigt dat je veel meer bereikt met het geven van liefde, het voorleven, vragen stellen.

Hier in de buurt is een buurvrouw, die ik goed ken, getrouwd met een vrouw, ik heb met hen beiden gesproken, ze weten dat ik christen ben, dat ik seksualiteit plaats in een huwelijk tussen man en vrouw, ik heb haar een knuffel gegeven en gezegd dat ik haar nooit zal afwijzen.

Ook al weet ze dat ik een homohuwelijk afwijs, is onze relatie juist goed en kan ik een woordje kwijt.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Contactadvertenties

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef: Ik vind dit toch geen logische reactie. Er zijn genoeg mannen die het moeilijk hebben met seksuele trouw. In zo'n geval is het kort gezegd niet heel handig om boven een seksshow te gaan wonen. Dat behoeft toch geen uitvoerig betoog?
Zeeuw merkte op dat je daar niet zou moeten willen wonen of op zijn minst het gesprek zou moeten aangaan met de uitbaters van een dergelijke zaak. Afgezien van het feit dat ik de eigenaar niet kende, vind ik het enigszins hypocriet om daar over te beginnen. Mensen aanspreken op hun gedrag of wijze van geld verdienen hoeft natuurlijk helemaal niet omdat onder je woning toevallig een peepshow is gevestigd. Je kunt iedereen aanspreken op zijn of haar gedrag, indien dat niet in overeenstemming is met een Bijbelse wijze van leven. Een makkelijke opmerking wat mij betreft van Zeeuw.

Jij hebt het over een seksverslaving c.q. losbandig gedrag. Dat is een ander onderwerp van gesprek. In al die jaren dat ik daar woonde, heb ik geen enkele keer de behoefte gehad om er naar binnen te gaan. De enige mannen die je daar naar binnen zag lopen, waren mannen van middelbare leeftijd. Ze liepen quasi nonchalant over straat en piepten dan snel naar binnen. Overigens is betreffende uitbating al jaren geleden opgehouden te bestaan, teveel concurrentie van het internet vermoed ik.
O, dat ben ik met je eens. En bovendien, als je seks wilt, dan is dat verder niet ingewikkeld als je student bent. Daar hoef je niet voor naar zo'n gelegenheid.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Contactadvertenties

Bericht door DDD »

Bezorgd schreef:
Hollander schreef:Volgens mij had de Heere Jezus juist aandacht voor de hoeren en tollenaren. In een gelijkenis worden ook nog eens het werk in heggen en steggen aanbevolen. In dat opzicht is het goed voorzichtigheid te houden in het oordelen over iemands woonplaats.

De één woont in een keurig dorp, de ander in een goddeloze stad. Ieder heeft zijn/haar plaats gekregen om Gods Woord vóór te leven. Het zij met woorden, het zij met daden. Doet het al ter ere van God.
Het gaat hier toch om iets anders.
Een jonge ! student die er heel bewust voor kiest om niet thuis bij zijn ouders maar alleen of met een paar leeftijdsgenoten in een stad vol verleidingen te gaan wonen.
Wat zou daar mis mee zijn? Bovendien geloof ik niet dat jongeren perse meer vatbaar zijn voor verleidingen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Contactadvertenties

Bericht door samanthi »

DDD schreef:
Bezorgd schreef:
Hollander schreef:Volgens mij had de Heere Jezus juist aandacht voor de hoeren en tollenaren. In een gelijkenis worden ook nog eens het werk in heggen en steggen aanbevolen. In dat opzicht is het goed voorzichtigheid te houden in het oordelen over iemands woonplaats.

De één woont in een keurig dorp, de ander in een goddeloze stad. Ieder heeft zijn/haar plaats gekregen om Gods Woord vóór te leven. Het zij met woorden, het zij met daden. Doet het al ter ere van God.
Het gaat hier toch om iets anders.
Een jonge ! student die er heel bewust voor kiest om niet thuis bij zijn ouders maar alleen of met een paar leeftijdsgenoten in een stad vol verleidingen te gaan wonen.
Wat zou daar mis mee zijn? Bovendien geloof ik niet dat jongeren perse meer vatbaar zijn voor verleidingen.
Wij hebben hier ook studenten, een van hen woont tussen niet gelovigen, hij heeft gevraagd of wij met hem bijbelstudie willen doen... zo kan het ook.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Contactadvertenties

Bericht door DDD »

Ik vind het wel een verschil hoe je relatie met een ander is. Als een vriend van mij zegt dat hij heeft gestolen, dan zal ik voorzichtig zeggen dat ik daar niet blij mee ben. Maar als een wildvreemde door rood loopt of vloekt in de trein een aantal stoelen verderop, dan houd ik daar mijn mond over.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Contactadvertenties

Bericht door Ambtenaar »

Bezorgd schreef: Het gaat hier toch om iets anders.
Een jonge ! student die er heel bewust voor kiest om niet thuis bij zijn ouders maar alleen of met een paar leeftijdsgenoten in een stad vol verleidingen te gaan wonen.
Het is heel gezond dat studenten op eigen benen leren staan en uit huis gaan. Nog los gezien van de reisafstand die als motivatie kan dienen.
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Contactadvertenties

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:Ik vind het wel een verschil hoe je relatie met een ander is. Als een vriend van mij zegt dat hij heeft gestolen, dan zal ik voorzichtig zeggen dat ik daar niet blij mee ben. Maar als een wildvreemde door rood loopt of vloekt in de trein een aantal stoelen verderop, dan houd ik daar mijn mond over.
Dan kom je niet voor Gods Naam op, betrap ik mij ook op hoor.
Maar in feite keur je het woord goed.
Wie zwijgt stemt toe.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Contactadvertenties

Bericht door DDD »

Daar ben ik het niet mee eens. Er is geen enkele grond voor dat standpunt, afgezien van een formulering in de Heidelbergse Catechismus. Maar die gaat uit van een heel andere context, waarin iedereen aanspreekbaar is op dezelfde normen op dit gebied. En in zo'n omgeving leven wij niet.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Contactadvertenties

Bericht door merel »

Bezorgd schreef:
Hollander schreef:Volgens mij had de Heere Jezus juist aandacht voor de hoeren en tollenaren. In een gelijkenis worden ook nog eens het werk in heggen en steggen aanbevolen. In dat opzicht is het goed voorzichtigheid te houden in het oordelen over iemands woonplaats.

De één woont in een keurig dorp, de ander in een goddeloze stad. Ieder heeft zijn/haar plaats gekregen om Gods Woord vóór te leven. Het zij met woorden, het zij met daden. Doet het al ter ere van God.


Het gaat hier toch om iets anders.
Een jonge ! student die er heel bewust voor kiest om niet thuis bij zijn ouders maar alleen of met een paar leeftijdsgenoten in een stad vol verleidingen te gaan wonen.
Veel christenen vinden het volkomen normaal dat hun kind van 19/20 jaar gaat trouwen, maar als datzelfde kind op kamers gaat, is het raar en onverantwoord. Ik weet wel wat ik over 6 jaar meer zou toejuichen
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Contactadvertenties

Bericht door samanthi »

merel schreef:
Bezorgd schreef:
Hollander schreef:Volgens mij had de Heere Jezus juist aandacht voor de hoeren en tollenaren. In een gelijkenis worden ook nog eens het werk in heggen en steggen aanbevolen. In dat opzicht is het goed voorzichtigheid te houden in het oordelen over iemands woonplaats.

De één woont in een keurig dorp, de ander in een goddeloze stad. Ieder heeft zijn/haar plaats gekregen om Gods Woord vóór te leven. Het zij met woorden, het zij met daden. Doet het al ter ere van God.


Het gaat hier toch om iets anders.
Een jonge ! student die er heel bewust voor kiest om niet thuis bij zijn ouders maar alleen of met een paar leeftijdsgenoten in een stad vol verleidingen te gaan wonen.
Veel christenen vinden het volkomen normaal dat hun kind van 19/20 jaar gaat trouwen, maar als datzelfde kind op kamers gaat, is het raar en onverantwoord. Ik weet wel wat ik over 6 jaar meer zou toejuichen
Onze kinderen zijn tussen de achtien en drieëntwintig op zichzelf gaan wonr, mijn laatste is vorige weer dinsdag uitgevlogen. Ik heb hem via whatsapp welterusten gezegd, toen hij het terug stuurde moest ik wel huilen, 37 jaar kinderen in huis gehad, hij was er aan toe en wij eigenlijk ook.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Contactadvertenties

Bericht door Jantje »

DDD schreef:
Jantje schreef:
samanthi schreef:
Klavart schreef: Hoe weet je dat?
ja er zijn geen volle avondmaalstafels, dus willen ze de dood van de Heere niet verkondigen
Kortzichtigheid ten top. Het wel of niet aangaan aan het Avondmaal maakt niet zalig.
Nou dat zou ik toch zo hard niet zeggen. Jezus zegt toch duidelijk dat hij mensen die Hem niet belijden voor de mensen, ook niet zal belijden voor zijn Vader in de hemel?
Uiteraard. Maar dat betekent niet dat de Avondmaalstafel scheiding geeft tussen Gods volk en de onbekeerden. En dat suggereert @samanthi wel.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Contactadvertenties

Bericht door samanthi »

@Jantje
In Bijbelbelt wonen niet alleen kinderen van God, maar mensen die naar de kerk gaan, dat zijn mensen die het Woord horen en niet doen.

Dit schreef ik Jantje, de conclusies trok jij.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Contactadvertenties

Bericht door Jantje »

Jij schreef dit:
samanthi schreef:ja er zijn geen volle avondmaalstafels, dus willen ze de dood van de Heere niet verkondigen
Dat is iets heel anders.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Contactadvertenties

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:Jij schreef dit:
samanthi schreef:ja er zijn geen volle avondmaalstafels, dus willen ze de dood van de Heere niet verkondigen
Dat is iets heel anders.
Nee ik zeg niets over iemands staat, maar wel dat ze de dood des Heeren niet willen verkondigen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Contactadvertenties

Bericht door Orchidee »

@Samanthi slaat de spijker op z'n kop @Jantje !
Of je begrijpt het niet of je wilt het niet begrijpen wat ze bedoelt!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie