Contactadvertenties

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Contactadvertenties

Bericht door Dodo »

Vroeger was het al een vermaak om de contactadvertenties in het RD te lezen, vanwege de soms onhandige manier van verwoorden. Tot mijn verbazing loopt dit nog steeds... waarom benaderen mensen dit zo onhandig of ongepast jolig?
Van onze fam was de jongste spruit afgelopen week de bruid. Nu ben ik als enige van de 4 (27, gg) zonder knuffeldier. Dus mannen wie o wie, wil met mij appen via 0612345678
Spontane lieve vrouw 46 jr z.k.m. lieve man, leeftijd 45-46 jr [gewenste kerkgenootschappen]
2 lieve vrouwen, zoeken 2 mannen om mee te trouwen. Ben jij de leuke heer, die reageert deze keer? Ben je 30 plus en 40 min, dan hebben wij het goed naar ons zin! Stuur ook een selfie, en je krijgt reactie. Br. onder nr. 54321
Morgen 27 lentes jong. Verras jij haar met een originele birthday-song? 27lentesjong@email.nl
Leuke langeman van 30 zoekt een vrouw: 06-87654321 Brief: straatnaam nummer, postcode plaats (altijd reactie)
Lieve vrijgezelle Marieke wordt 22 jaar! Alle leuke jongens: bellen maar. 06-12345678
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Contactadvertenties

Bericht door Hollander »

Vergeet niet dat een deel door jolige familie en/of vrienden wordt geplaatst.....
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Contactadvertenties

Bericht door Tiberius »

Die laatste is denk ik wel iets voor Jantje. Alleen het nummer klopt niet.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Contactadvertenties

Bericht door Bezorgd »

Dodo schreef: Van onze fam was de jongste spruit afgelopen week de bruid. Nu ben ik als enige van de 4 (27, gg) zonder knuffeldier. Dus mannen wie o wie, wil met mij appen via 0612345678


Virtueel knuffelen dus.

Wel zo veilig
Piet Puk
Berichten: 5411
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Contactadvertenties

Bericht door Piet Puk »

Tiberius schreef:Die laatste is denk ik wel iets voor Jantje. Alleen het nummer klopt niet.
Nee geen eentje voor Jantje. Er moet minimaal bijstaan dat degene bijzonder geïnteresseerd is in beroepingswerk :D
Online
Bertiel
Berichten: 4538
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Contactadvertenties

Bericht door Bertiel »

wij lezen ze ook iedere zaterdag met verbazing en veel lol.
Vaak zetten we even een mobiel nummer in ons adressenboek om te kijken of er een foto op het whatsapp profiel verschijnt :D

Ik weet niet of het heel serieus te nemen is.
ALs je serieus bent ga dan naar een goeie site, rootsdating kan ik van harte aanbevelen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ambtenaar
Berichten: 9140
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Contactadvertenties

Bericht door Ambtenaar »

Dat doet mij denken aan het boekje "De koningin is lekker hervormd", van Bert Klei. In dat boekje staat ook een contactadvertentie vermeld uit het RD. Bleek de contactadvertentie van een vriend van mijn broer.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9143
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Contactadvertenties

Bericht door parsifal »

Hollander schreef:Vergeet niet dat een deel door jolige familie en/of vrienden wordt geplaatst.....
Inderdaad, ik vraag me af of ook maar een kwart door de "zoekende" zelf is geplaatst. Deels zal het wel goed bedoeld zijn en goed aankomen, deels is het ook een teken dat we Paulus met zijn hoge waardering voor een gezond en vroom vrijgezel leven totaal niet serieus nemen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Online
Bertiel
Berichten: 4538
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Contactadvertenties

Bericht door Bertiel »

volgens mij wordt het altijd wel gecontroleerd of het gewenst is
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Contactadvertenties

Bericht door Hollander »

Bertiel schreef:volgens mij wordt het altijd wel gecontroleerd of het gewenst is
Uit ervaring weet ik dat ongewenste onzin gewoon geplaatst wordt. Het RD kan dat simpelweg niet (of moeilijk) controleren.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Contactadvertenties

Bericht door windorgel »

parsifal schreef:
Hollander schreef:Vergeet niet dat een deel door jolige familie en/of vrienden wordt geplaatst.....
Inderdaad, ik vraag me af of ook maar een kwart door de "zoekende" zelf is geplaatst. Deels zal het wel goed bedoeld zijn en goed aankomen, deels is het ook een teken dat we Paulus met zijn hoge waardering voor een gezond en vroom vrijgezel leven totaal niet serieus nemen.
Een deel is inderdaad kolder, maar toch ken ook een paar stellen die dit middel biddend gebruikt hebben en nu al jaren een goed huwelijk hebben. Ik vind het wat ver gaan om te stellen dat we, vanwege de waardering van Paulus voor een vrijgezel leven, geen middelen mogen gebruiken om elkaar te vinden. Het is natuurlijk wel de vraag hóe je van die middelen gebruik maakt.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Contactadvertenties

Bericht door Dodo »

Ik begrijp het middel wel, zeker als je afkerig bent van internet. Maar stel dan een serieuze advertentie op. Het is een serieuze zaak, tenslotte. Vertel een paar dingen over jezelf, en vraag om reacties. Meer niet.
Ambtenaar
Berichten: 9140
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Contactadvertenties

Bericht door Ambtenaar »

Dodo schreef:Ik begrijp het middel wel, zeker als je afkerig bent van internet. Maar stel dan een serieuze advertentie op. Het is een serieuze zaak, tenslotte. Vertel een paar dingen over jezelf, en vraag om reacties. Meer niet.
Dat wordt dan een dure kwestie. Een contactadvertentie is iets van de 20e eeuw. Tegenwoordig zijn er genoeg online platforms waar je mensen kunt ontmoeten. Ik heb twee vrienden die ooit via funkyfish hun echtgenote c.q. vriendin zijn tegengekomen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Contactadvertenties

Bericht door Mara »

In een ver verleden hebben mijn vriendin en ik eens gereageerd op zo'n advertentie. Twee vrienden zoeken twee spontane vriendinnen.
Eén ding is zeker, we hebben nog heel lang daarna de slappe lach gehad.
Ze bleken uit heikneuterdam te komen, van een boerderij ver van de bewoonde wereld.
Dat één van hen het rijbewijs nog gehaald had, was een mirakel.
En dan komen er twee stadse meiden op zo'n advertentie af. Boer zoekt vrouw, de voorloper. :haha
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Contactadvertenties

Bericht door Bezorgd »

Ik vind dat je minderwaardig over boeren spreekt.
Plaats reactie