Welke kerkbladen lees jij?

Welke kerkbladen lees jij?

Om Sions Wil
13
7%
De Saambinder
38
20%
De Wachter Sions
24
13%
De Wekker
16
8%
Bewaar Het Pand
17
9%
De Waarheidsvriend
21
11%
Alleen het kerkblad van mijn lokale gemeente
49
26%
Oude paden
9
5%
De Tabernakel
5
3%
 
Totaal aantal stemmen: 192

Christen
Berichten: 761
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door Christen »

Ik mis de GGIN BV nog. En het landelijk kerkblad HHK. Of zie ik dat verkeerd?

Overigens, leest mijn man de kerkbladen. Ik lees de HHK wel en de plaatselijke gemeente kerkbode.

Er stond in de Wachter Sions een heel mooi stukje van ds. Roos, volgens mijn man.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1422
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door Marck »

De Saambinder
Het Kerkblad OGG
Metgezel

En preken abbonnement op Tabernakel en Reveil serie.
Kom dus zo niet overal aan toe maar selecteer in die bladen.
Laatst gewijzigd door Marck op 21 jan 2022, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Bertiel
Berichten: 4537
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door Bertiel »

Ik zie onze dochter zojuist met aandacht BhP bestuderen… toch maar een hartig woordje met haar gesproken over 1834 en zo :OO3
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door Geytenbeekje »

Bertiel schreef:Ik zie onze dochter zojuist met aandacht BhP bestuderen… toch maar een hartig woordje met haar gesproken over 1834 en zo :OO3
Tegen de tijd dat ze al ouder is, is misschien wel BhP opgedoekt en in de HHK ondergebracht :hum
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door -DIA- »

Gelezen (Reformatorisch Dagblad): De Gereformeerde Gemeenten in Nederland (GGiN) en de Vereniging tot Bevordering van School Onderwijs op gereformeerde grondslag (VBSO) komen met een nieuw jongerenblad, ”Nabij Jou”.

Dit bleek donderdag uit een advertentie in De Wachter Sions, het orgaan van de Gereformeerde Gemeenten in Nederland.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door Ad Anker »

-DIA- schreef:Gelezen (Reformatorisch Dagblad): De Gereformeerde Gemeenten in Nederland (GGiN) en de Vereniging tot Bevordering van School Onderwijs op gereformeerde grondslag (VBSO) komen met een nieuw jongerenblad, ”Nabij Jou”.

Dit bleek donderdag uit een advertentie in De Wachter Sions, het orgaan van de Gereformeerde Gemeenten in Nederland.
Ik las het ook. Komt met de Wachter mee, dus geen apart abonnement, acht x per jaar. En een separaat opvoedingsblad 'Nabij'.
Ben benieuwd. Wel een concurrent van 'Daniël', een blad waar ik niet heel enthousiast over ben.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door -DIA- »

Ad Anker schreef:
-DIA- schreef:Gelezen (Reformatorisch Dagblad): De Gereformeerde Gemeenten in Nederland (GGiN) en de Vereniging tot Bevordering van School Onderwijs op gereformeerde grondslag (VBSO) komen met een nieuw jongerenblad, ”Nabij Jou”.

Dit bleek donderdag uit een advertentie in De Wachter Sions, het orgaan van de Gereformeerde Gemeenten in Nederland.
Ik las het ook. Komt met de Wachter mee, dus geen apart abonnement, acht x per jaar. En een separaat opvoedingsblad 'Nabij'.
Ben benieuwd. Wel een concurrent van 'Daniël', een blad waar ik niet heel enthousiast over ben.
Over Daniel was men nooit enthousiast binnen de GGiN en ook niet in de rechterflank van de GG.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
HersteldHervormd
Berichten: 5934
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door HersteldHervormd »

HHK landelijk kerkblad, en plaatselijke HHG natuurlijk.

Een tijdje las ik (vluchtig) het Gereformeerd Venster, maar dat begint zelfs mij veel te extreem te worden.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4009
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door Maanenschijn »

Ad Anker schreef: Ben benieuwd. Wel een concurrent van 'Daniël', een blad waar ik niet heel enthousiast over ben.
Wat maakt dat je niet (heel) enthousiast ben?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: RE: Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door Ad Anker »

Maanenschijn schreef:
Ad Anker schreef: Ben benieuwd. Wel een concurrent van 'Daniël', een blad waar ik niet heel enthousiast over ben.
Wat maakt dat je niet (heel) enthousiast ben?
Ik vind een initiatief als 'Daniël' heel belangrijk, dat vooropgesteld.
Nu ik louter tieners heb (en dan onder de 16 jaar) is het wel lastig om ze belangstelling te laten hebben voor Daniël. We vragen ze nu wat artikelen te lezen die we uitzoeken voor ze, maar het is soms moeilijk zoeken. De brieven van wijlen ds. Neele waren erg goed. Een serie interviews met predikanten over een bepaald thema deden het ook heel goed. Maar verder is het wel moeilijk. Soms verschrikkelijke columns, wat mij betreft. En het vervolgverhaal vind ik momenteel ook niks aan. Kwestie van smaak wellicht.
Voorheen werden de puzzels gemaakt die opgestuurd konden worden. Jammer dat ze daarmee gestopt zijn. Al haast ik me te zeggen dat mijn jongens dat nu ook niet zullen gaan doen ofzo. Dus ik vind het leuk om door te bladeren maar of mijn kinderen door dit blad worden toegerust, ik weet het niet...

Met het geneuzel dat het blad te links zou zijn heb ik niks. Het is een prima blad. Het is de hoofdzonde van het kerkverband dat er inderdaad een groep is dat overal bedenkingen bij heeft.

Maar ik ben stiekem wel benieuwd naar 'Nabij jou'.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4009
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door Maanenschijn »

Ad Anker schreef:
Maanenschijn schreef:
Ad Anker schreef: Ben benieuwd. Wel een concurrent van 'Daniël', een blad waar ik niet heel enthousiast over ben.
Wat maakt dat je niet (heel) enthousiast ben?
Ik vind een initiatief als 'Daniël' heel belangrijk, dat vooropgesteld.
Nu ik louter tieners heb (en dan onder de 16 jaar) is het wel lastig om ze belangstelling te laten hebben voor Daniël. We vragen ze nu wat artikelen te lezen die we uitzoeken voor ze, maar het is soms moeilijk zoeken. De brieven van wijlen ds. Neele waren erg goed. Een serie interviews met predikanten over een bepaald thema deden het ook heel goed. Maar verder is het wel moeilijk. Soms verschrikkelijke columns, wat mij betreft. En het vervolgverhaal vind ik momenteel ook niks aan. Kwestie van smaak wellicht.
Voorheen werden de puzzels gemaakt die opgestuurd konden worden. Jammer dat ze daarmee gestopt zijn. Al haast ik me te zeggen dat mijn jongens dat nu ook niet zullen gaan doen ofzo. Dus ik vind het leuk om door te bladeren maar of mijn kinderen door dit blad worden toegerust, ik weet het niet...

Met het geneuzel dat het blad te links zou zijn heb ik niks. Het is een prima blad. Het is de hoofdzonde van het kerkverband dat er inderdaad een groep is dat overal bedenkingen bij heeft.

Maar ik ben stiekem wel benieuwd naar 'Nabij jou'.
Aha, ik kan je volgen. Ik ken het blad uit mijn jeugd. In de tijd dat digitaal nog geen concurrentie voor lezen was herinner ik me dat we het met belangstelling lazen.

De worsteling om de jeugd lezend te bereiken is denk ik een hoofdvraagstuk. Die belangstelling is er vrijwel niet meer. De inhoud is me al tientallen jaren niet meer bekend. Dat het ‘rechtse’ deel van de GG het blad niet erg pruimde is me niks van bekend en (hoewel ik dat deel toch behoorlijk goed ken van vrouws-kant) ook nooit gebleken. Dat lijkt me een wat ongefundeerde uitspraak.

Het is wel goed om eens verder (en dat gebeurt volop) na te denken hoe de jeugd te bereiken is. Ik ontdek hier dat tieners best veel podcasts luisteren. Destijds van ds IJsselstein werden hier ook beluisterd. Het zou mooi zijn als (kerk)bladen een koppeling weten te maken tussen analoog en digitaal.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door Zita »

Een vervolgverhaal lijkt me vooral eenvoudige bladvulling. Wie is er in staat om de loop van een verhaal te onthouden waarvan je 1x per maand een bladzijde mag lezen?
In het RD kan ik het me nog iets beter voorstellen dat een vervolgverhaal met enthousiasme wordt ontvangen, maar dan nog zie ik mijn moeder (vervolgverhaallezer) een stapel kranten op volgorde opengevouwen leggen om dan twee weken achter elkaar te kunnen lezen. Dat is meestal ook het moment waarop ik gauw even het boek bestel.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door Tiberius »

Bijzonder fenomeen inderdaad, zo'n vervolgverhaal.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door Ad Anker »

Vervolgverhaal van Koolmees in de Gezinsgids vind ik erg goed. Dus niet eens dat het louter bladvulling is.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Nou, het vervolgverhaal in de Daniël is qua inhoud veel beter als dat oppervlakkige en onwaarschijnlijke verhaal van Koolmees op dit moment over die Amerikaan.

En tegenwoordig werken ook (uiterst) rechtse predikanten mee aan een meditatie. Dus dat het blad te links zou zijn, is pertinent onzin.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Plaats reactie