Moderne uitingen in reformatorische bladen

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door Jantje »

Herman schreef:
Ditbenik schreef:Waar laat ik mensen niet in hun waarde dan? Ik toon alleen aan dat je opmerking niet juist is. Je noemde twee predikanten waarvan je beweerde dat ze het stuk van de ellende weglaten. Dat is aantoonbaar onjuist.
Daar verschillen dus de meningen over. Als de accentuering sterk anders is dan voorgestaan wordt, dan kan je dit zeker stellen. Zeker als je geen vreemdeling in kerkelijk Nederland bent, dan weet je waar het hier over gaat.
Inderdaad. Ik ken deze predikanten verder niet, maar het zegt bijvoorbeeld al genoeg dat zij op Jij daar!-avonden spreken, terwijl er ook menigeen van hun collega's zich daar nooit zal laten zien. Ik noem nu maar een voorbeeld. Maar het zegt wel wat.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door eilander »

Ik houd niet zo van deze benadering. Beoordeel de inhoud, niet de persoon. En zeker niet op grond van de plaatsen waar iemand spreekt, zelfs zonder dat je motieven van iemand kent.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
Herman schreef:
Ditbenik schreef:Waar laat ik mensen niet in hun waarde dan? Ik toon alleen aan dat je opmerking niet juist is. Je noemde twee predikanten waarvan je beweerde dat ze het stuk van de ellende weglaten. Dat is aantoonbaar onjuist.
Daar verschillen dus de meningen over. Als de accentuering sterk anders is dan voorgestaan wordt, dan kan je dit zeker stellen. Zeker als je geen vreemdeling in kerkelijk Nederland bent, dan weet je waar het hier over gaat.
Inderdaad. Ik ken deze predikanten verder niet, maar het zegt bijvoorbeeld al genoeg dat zij op Jij daar!-avonden spreken, terwijl er ook menigeen van hun collega's zich daar nooit zal laten zien. Ik noem nu maar een voorbeeld. Maar het zegt wel wat.
Dat zegt inderdaad iets. Maar de vraag is over wie.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door Jantje »

eilander schreef:Ik houd niet zo van deze benadering. Beoordeel de inhoud, niet de persoon. En zeker niet op grond van de plaatsen waar iemand spreekt, zelfs zonder dat je motieven van iemand kent.
Ik was inderdaad vergeten om er bij te vermelden dat ik het dan ook over hun toespraken heb die daar gehouden worden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door DDD »

Het zegt in ieder geval dat ze minder kortzichtig zijn dan gemiddeld. Maar het hoeft over hun theologische standpunten niets te zeggen. Want alle gereformeerden zijn daar welkom.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door eilander »

Jantje schreef:
eilander schreef:Ik houd niet zo van deze benadering. Beoordeel de inhoud, niet de persoon. En zeker niet op grond van de plaatsen waar iemand spreekt, zelfs zonder dat je motieven van iemand kent.
Ik was inderdaad vergeten om er bij te vermelden dat ik het dan ook over hun toespraken heb die daar gehouden worden.
Wonderlijk. Je zin had dus moeten zijn: "Ik ken deze predikanten verder niet, maar het zegt bijvoorbeeld al genoeg wat zij op Jij daar!-avonden spreken, (...)"
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door Jantje »

Precies! Perfect gelezen! :super

Wat is daar wonderlijk aan?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door eilander »

Jantje schreef:Precies! Perfect gelezen! :super

Wat is daar wonderlijk aan?
Eerst zeg je: ik ken deze mannen niet. Daarna zegt het jou al genoeg dat ze op Jijdaaravonden spreken. Zonder verdere onderbouwing.
Na reacties blijkt het toch om de inhoud van wat ze daar zeggen te gaan, maar nog steeds ontbreekt de onderbouwing: wat is er dan niet goed?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door Jantje »

Moet ik dat na al die 2 jaren nu nóg een keer gaan herhalen? :bobo
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door Bezorgd »

Wat zullen sommigen ooit nog eens verbaasd staan over de breedte en veelkleurigheid van Gods Koninkrijk.
Als we hier in klein Nederland al precies denken te weten wat wel en wat niet zuiver is, wat moet het oordeel over de wereldkerk dan wel niet zijn.

En toch zal er staan, een schare die niemand tellen kan uit alle volken , natiën , talen etc.
Evangelischen en reformatorischen naast elkaar om Hem groot te maken.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:Moet ik dat na al die 2 jaren nu nóg een keer gaan herhalen? :bobo
Je onderbouwing wel ja. Mits je die hebt uiteraard.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:
Jantje schreef:Moet ik dat na al die 2 jaren nu nóg een keer gaan herhalen? :bobo
Je onderbouwing wel ja. Mits je die hebt uiteraard.
Als je mijn naam aanklikt en dan de zoekfunctie, is er vast genoeg te vinden. Succes!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
Zeeuw schreef:
Jantje schreef:Moet ik dat na al die 2 jaren nu nóg een keer gaan herhalen? :bobo
Je onderbouwing wel ja. Mits je die hebt uiteraard.
Als je mijn naam aanklikt en dan de zoekfunctie, is er vast genoeg te vinden. Succes!
Nee dank je. Ik vind het erg flauw als je commentaar op dominees geeft en vervolgens dit geeft als manier van onderbouwen.
ejvl
Berichten: 5721
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door ejvl »

Jantje schreef:
Zeeuw schreef:
Jantje schreef:Moet ik dat na al die 2 jaren nu nóg een keer gaan herhalen? :bobo
Je onderbouwing wel ja. Mits je die hebt uiteraard.
Als je mijn naam aanklikt en dan de zoekfunctie, is er vast genoeg te vinden. Succes!
Dit is niet eerlijk Jantje, als jij zegt dat het wel wat moet zeggen als een predikant op een Jij-daar avond spreekt moet je dat wel behoorlijk onderbouwen.
Inderdaad is er in de loop van de jaren genoeg gezegd over Jij-daar en de sprekers aldaar, maar je kunt niet stellen dat iedere predikant die daar spreekt onbijbels bezig is of over het stuk der ellende heenstapt. Er zijn ook volop Bijbelse geluiden te horen en simpelweg het feit dat iemand daar spreekt maakt hem niet meteen verdacht, dat zal eerst onderbouwd moeten worden.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door Bezorgd »

Als Jantje toch eens wat langer na zou denken voor hij wat post dan zou hem dat echt vele postings per maand schelen. :)
Plaats reactie