Boek over kerkgebouwen GGinNed

claus
Berichten: 715
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Boek over kerkgebouwen GGinNed

Bericht door claus »

Wie weet waar en hoe je het pas verschenen boek over kerkgebouwen en andere informatie over de GGinNed kunt bestellen? Bedankt voro alle informatie, adres website enz.
Claus
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Boek over kerkgebouwen GGinNed

Bericht door Auto »

claus schreef:Wie weet waar en hoe je het pas verschenen boek over kerkgebouwen en andere informatie over de GGinNed kunt bestellen? Bedankt voro alle informatie, adres website enz.
Claus
Lees jij wel eens de topics, want ook nu weer heeft iemand er al over gepost

http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 54#p704554
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Boek over kerkgebouwen GGinNed

Bericht door Orchidee »

Ik snap niet dat er zulke boeken gemaakt, uitgegeven en gekocht worden!
Je word er alleen maar verdrietig van :fi
Pure business!

Nee, er zat geen azijn door het eten ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Boek over kerkgebouwen GGinNed

Bericht door Luther »

Orchidee schreef:Ik snap niet dat er zulke boeken gemaakt, uitgegeven en gekocht worden!
Je word er alleen maar verdrietig van :fi
Pure business!

Nee, er zat geen azijn door het eten ;)
Wat een ongelofelijk zure opmerking!
Het kerkelijk besef is in onze dagen enorm tanend, en de kennis van de kleine kerkgeschiedenis al helemaal. Als we niet meer weten waar we vandaan komen, zie je dat mensen hele andere dingen van hun plaatselijke gemeente gaan eisen/verwachten.
Wat mij betreft komt er van elk kerkverband zo'n boek!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Boek over kerkgebouwen GGinNed

Bericht door Orchidee »

Pardon? Zoiets kun je niet menen?!
Het is idd. een erg zure verdrietige bedoening
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Boek over kerkgebouwen GGinNed

Bericht door mulder »

Ze hebben het in Ijsselmuiden steeds maar druk met geld verzamelen..
Het is een mooi boekje voor de kleine kerkgeschiedenis. Daarom zal ik het wel aanschaffen. Al staat het bol van domineeverheerlijking, ledentalverheerlijking en stukjes over bekeerde mensen alsof het een zeldzaamheid is om bekeerd te zijn, wat in zekere zin ook realiteit is in de gemeenten.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Boek over kerkgebouwen GGinNed

Bericht door Luther »

Orchidee schreef:Afbeelding Pardon? Zoiets kun je niet menen?!
Het is idd. een erg zure verdrietige bedoening Afbeelding
Het valt me nu weer op, dat je een veroordeling en negatieve emotie laat blijken, maar geen enkel argument levert waarom mijn post bij jou de reactie oproept 'Dat kun je niet menen' En dat het ook nog eens een zure verdrietige bedoening is. Ik zal wel dom zijn, maar ik begrijp je reactie echt niet.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Wim Anker
Berichten: 3873
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Boek over kerkgebouwen GGinNed

Bericht door Wim Anker »

Orchidee schreef:Ik snap niet dat er zulke boeken gemaakt, uitgegeven en gekocht worden!
Je word er alleen maar verdrietig van :fi
Pure business!

Nee, er zat geen azijn door het eten ;)
Helemaal mee eens.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Boek over kerkgebouwen GGinNed

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:
Orchidee schreef:Ik snap niet dat er zulke boeken gemaakt, uitgegeven en gekocht worden!
Je word er alleen maar verdrietig van :fi
Pure business!

Nee, er zat geen azijn door het eten ;)
Helemaal mee eens.
Volgens mij gaat dit over je eigen kerkverband. Enige betrokkenheid blijkt hier nu niet bepaald uit.
En er zit zeker een business-aspect aan, net zoals de verkoop van oliebollen voor de kerkbouw. Maar dat lijkt me in dit geval verantwoorde business.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Boek over kerkgebouwen GGinNed

Bericht door Mara »

Luther schreef:
Wim Anker schreef:
Orchidee schreef:Ik snap niet dat er zulke boeken gemaakt, uitgegeven en gekocht worden!
Je word er alleen maar verdrietig van :fi
Pure business!

Nee, er zat geen azijn door het eten ;)
Helemaal mee eens.
Volgens mij gaat dit over je eigen kerkverband. Enige betrokkenheid blijkt hier nu niet bepaald uit.
En er zit zeker een business-aspect aan, net zoals de verkoop van oliebollen voor de kerkbouw. Maar dat lijkt me in dit geval verantwoorde business.
Oliebollen verkopen om een kerk in stand te houden, vind ik net zo dom als het zoveelste boek uitbrengen van - in feite - een treurige gebeurtenis.
Kom op Luther, 70 euro voor 2 boeken die (n)iemand gaat lezen, doneer dan gewoon een bedrag in de collectezak.
Over een paar maanden worden ze massaal op MP gedumpt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Boek over kerkgebouwen GGinNed

Bericht door Mannetje »

Ik heb grote stukken uit het boek 'wanneer ik voor U kniel' gelezen. Soms vind ik het jammer dat ik ze zelf niet heb. Een beetje liefde voor je kerkverband kan toch geen kwaad?
Niet om het tot het enige ware te verheffen, maar het is toch ook meer dan het merk van je schoenen?
-
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Boek over kerkgebouwen GGinNed

Bericht door Luther »

Mara schreef:Oliebollen verkopen om een kerk in stand te houden, vind ik net zo dom als het zoveelste boek uitbrengen van - in feite - een treurige gebeurtenis. Kom op Luther, 70 euro voor 2 boeken die (n)iemand gaat lezen, doneer dan gewoon een bedrag in de collectezak. Over een paar maanden worden ze massaal op MP gedumpt.
Wat een negatieve reactie. Of je moet principiële bezwaren hebben tegen elke vorm van verkopingen voor een goed doel.
Ik vind € 69,- niet te duur voor twee mooie boeken, vol foto's en geschiedschrijving. Als je daarmee ook nog eens de kerkbouw steunt, lijkt me dat een win-win-situatie. Waarom zou niemand dat lezen? (Als dat zo is, dan bevestigt dat mijn stelling dat elk kerkelijk en historisch besef lijkt te verdwijnen.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Boek over kerkgebouwen GGinNed

Bericht door Dodo »

69 euro voor twee (zulke) boeken? Wat veel geld.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Boek over kerkgebouwen GGinNed

Bericht door Orchidee »

Idd. Unbelivable

Wat heb je aan een "kerkhistorisch besef"???
Dan zie je des te meer dat wij er als mens een zootje van hebben gemaakt?!
Eigenlijk is het een schande en schaamtelijk dat er telkens maar weer dat soort boeken gemaakt en nog verkocht worden ook
"Kerkelijk vermaak" is het!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Boek over kerkgebouwen GGinNed

Bericht door Zita »

Dodo schreef:69 euro voor twee (zulke) boeken? Wat veel geld.
Ik begreep dat de koop op vrijwillige basis plaatsvindt. :huhu
Als ze - zoals hier wordt gezegd - toch binnen een paar maanden op marktplaats staan, kan het slim zijn om even geduld te betrachten.
Plaats reactie