Uit uw kerkbode

Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1468
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door Delftenaar »

In de preek gisteren werd duidelijk gezegd dat we juist naar God moeten gaan met het feit dat we geen last hebben van onze zonden. Of dat we teveel online zijn.

Omdat juist dan God kan werken. Wellicht in sommige ogen een omkering van de feiten. Maar hij had wel gelijk.
Gebruikersavatar
Johannes S
Berichten: 581
Lid geworden op: 22 dec 2017, 16:55
Locatie: Dordrecht

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door Johannes S »

Delftenaar schreef:In de preek gisteren werd duidelijk gezegd dat we juist naar God moeten gaan met het feit dat we geen last hebben van onze zonden. Of dat we teveel online zijn.

Omdat juist dan God kan werken. Wellicht in sommige ogen een omkering van de feiten. Maar hij had wel gelijk.
Als je in geest en waarheid naar God toe gaat, moet er al iets van de last van de zonde zijn denk ik.
Probleem is denk ik vaak dat men zogenaamd 'niets' moet bezitten, en dat 'niets' is intussen heel veel.
Een of andere geschikt gemaakte 'vrome gestalte', zogenaamd geschikt om genade te ontvangen.

Maar je moet met je zonde(n) naar de Heere Jezus.

En wat ik vloeken vind is zeggen dat God het moet doen, maar niet om de Heilige Geest bidden.
Filippenzen 3:20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef:
Mannetje schreef:
Herman schreef:Ik open bij deze de prijsvraag: schrijf de beste appéltekst over wifi voor jongeren, max 1300 woorden. Beloning: een goed boek.
Goed voorstel.
Ik vind het een raar voorstel.
Toch vind ik het jammer dat de discussie een beetje is doodgebloed.

Wat had er volgens jou dan wel in de meditatie moeten staan?

Of was het toch te scherp?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11418
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door Mister »

GerefGemeente-lid schreef:
Ad Anker schreef:
Mannetje schreef:
Herman schreef:Ik open bij deze de prijsvraag: schrijf de beste appéltekst over wifi voor jongeren, max 1300 woorden. Beloning: een goed boek.
Goed voorstel.
Ik vind het een raar voorstel.
Toch vind ik het jammer dat de discussie een beetje is doodgebloed.

Wat had er volgens jou dan wel in de meditatie moeten staan?

Of was het toch te scherp?
Je draait nog maar eens een rondje over de rotonde?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10597
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door Ad Anker »

Volgens mij ben ik duidelijk geweest en heb ik je vraag inderdaad al beantwoord. Ik krijg de Gomarus wat later en verbaasde me weer dat dit stuk echt voorop, op de plaats van een meditatie, is geplaatst. Het haalde zaterdag ook het RD, dus het heeft inmiddels wel aandacht gekregen. ;)
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1429
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door Marck »

Als mijn ziel eens in de ootmoed mag legeren, ligt de hoogmoed op de loer, om zich zelfs op de ootmoed die er was, te verhovaardigen.

Dikwijls zoek ik met moeizaam klimmen in de hoogte wat in de weg van heilzaam bukken alleen gevonden wordt.

J. Schinkelshoek - Kerkblad 45-3
Gebruikersavatar
Bogerman
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 okt 2010, 00:10

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door Bogerman »

Ad Anker schreef:Volgens mij ben ik duidelijk geweest en heb ik je vraag inderdaad al beantwoord. Ik krijg de Gomarus wat later en verbaasde me weer dat dit stuk echt voorop, op de plaats van een meditatie, is geplaatst. Het haalde zaterdag ook het RD, dus het heeft inmiddels wel aandacht gekregen. ;)
Daaruit kun je wel zien dat het toch een goed stuk is dat tot nadenken moet stemmen, anders doet het RD dat niet.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10597
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door Ad Anker »

Dat is wel heel veel eer voor het RD. :super
Erskinees
Berichten: 2755
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door Erskinees »

Bogerman schreef:
Ad Anker schreef:Volgens mij ben ik duidelijk geweest en heb ik je vraag inderdaad al beantwoord. Ik krijg de Gomarus wat later en verbaasde me weer dat dit stuk echt voorop, op de plaats van een meditatie, is geplaatst. Het haalde zaterdag ook het RD, dus het heeft inmiddels wel aandacht gekregen. ;)
Daaruit kun je wel zien dat het toch een goed stuk is dat tot nadenken moet stemmen, anders doet het RD dat niet.
Het RD wil prikkelen met stukjes uit de verschillende kerkbodes. Daarmee zeggen ze helemaal niet dat ze het schrijfsel goed. Juist hele vreemde of bijzondere quotes zie je wel vaker terug.
DDD
Berichten: 28706
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door DDD »

Marck schreef:Als mijn ziel eens in de ootmoed mag legeren, ligt de hoogmoed op de loer, om zich zelfs op de ootmoed die er was, te verhovaardigen.

Dikwijls zoek ik met moeizaam klimmen in de hoogte wat in de weg van heilzaam bukken alleen gevonden wordt.

J. Schinkelshoek - Kerkblad 45-3
Ik snap wel wat er staat, maar dit is toch voor de gemiddelde Nederlander een onbegrijpelijk taalgebruik. Alleen al de zinsvolgorde is negentiende-eeuws. Wat is de toegevoegde waarde van zo'n citaat?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door GerefGemeente-lid »

Erskinees schreef:
Bogerman schreef:
Ad Anker schreef:Volgens mij ben ik duidelijk geweest en heb ik je vraag inderdaad al beantwoord. Ik krijg de Gomarus wat later en verbaasde me weer dat dit stuk echt voorop, op de plaats van een meditatie, is geplaatst. Het haalde zaterdag ook het RD, dus het heeft inmiddels wel aandacht gekregen. ;)
Daaruit kun je wel zien dat het toch een goed stuk is dat tot nadenken moet stemmen, anders doet het RD dat niet.
Het RD wil prikkelen met stukjes uit de verschillende kerkbodes. Daarmee zeggen ze helemaal niet dat ze het schrijfsel goed. Juist hele vreemde of bijzondere quotes zie je wel vaker terug.
Welnee. Als het RD zou weten dat er net zo veel kritiek zou zijn over de meditatie van ds. De Kok, als op dit forum, dan hadden ze hen absoluut niet geplaatst.

Dus de meditatie van ds. De Kok is gewoon heel duidelijk en van belang om door iedereen gelezen te worden.

@Ad Anker, ik doelde meer op een gesprek over hoe we de gevaren die ds. De Kok opsomt kunnen voorkomen.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10597
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door Ad Anker »

Dat vind je in Romeinen 12 vers 2. En ik wijs je op de woorden uit de meditatie die ik plaatste.

Ik laat het er verder bij, overigens.
KDD
Berichten: 1530
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door KDD »

GerefGemeente-lid schreef:
Dus de meditatie van ds. De Kok is gewoon heel duidelijk en van belang om door iedereen gelezen te worden.
Vind ik ook. Het geeft stof voor overdenken. Ook al ben je niet mee eens.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11418
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door Mister »

GerefGemeente-lid schreef:
Erskinees schreef:
Bogerman schreef:
Ad Anker schreef:Volgens mij ben ik duidelijk geweest en heb ik je vraag inderdaad al beantwoord. Ik krijg de Gomarus wat later en verbaasde me weer dat dit stuk echt voorop, op de plaats van een meditatie, is geplaatst. Het haalde zaterdag ook het RD, dus het heeft inmiddels wel aandacht gekregen. ;)
Daaruit kun je wel zien dat het toch een goed stuk is dat tot nadenken moet stemmen, anders doet het RD dat niet.
Het RD wil prikkelen met stukjes uit de verschillende kerkbodes. Daarmee zeggen ze helemaal niet dat ze het schrijfsel goed. Juist hele vreemde of bijzondere quotes zie je wel vaker terug.
Welnee. Als het RD zou weten dat er net zo veel kritiek zou zijn over de meditatie van ds. De Kok, als op dit forum, dan hadden ze hen absoluut niet geplaatst.
Daar zou ik maar niet van al te zeker van zijn. Ze plaatsen gewoon opvallende stukjes. En daar hoorde dit opmerkelijke schrijfsel zeker bij.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door GerefGemeente-lid »

De wens is de vader van de gedachte zeker?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Plaats reactie