De Stem

Plaats reactie
RotterS
Berichten: 136
Lid geworden op: 19 feb 2013, 15:35

De Stem

Bericht door RotterS »

Af en toe vind ik in mijn brievenbus het 'krantje' De Stem. Waarom ik het krijg en wie het mij geeft, of dat iemand het huis aan huis verspreid, weet ik niet.

Maar ik heb over dit blad een aantal vragen:
1) zijn er onder mijn medeforummers nog andere lezers van dit blad?
2) hoewel de uitgever zegt enkel te staan op grond van Heilige Schrift: hebben jullie een idee van de 'ligging' van dit blad?

Auteurs van de artikelen (levend en overleden), o.a.:
- Martin Lloyd Jons,
- Terry L. Johnson (met verwijzing Tabletalk Magazine, Ligonier Ministries, R.C. Sproul)
- Ken Jones
- James I. Packer
- R.C. Sproul
- Dennis E. Johnson
- Daniel Hyde
- Thomas Schirmacher
- Aaron A. Saphir
(NB: ik weet even niet of en zo ja welke titel ik deze mensen mee moet geven; als dit op grond van de forumregels wel had gemoeten, bij deze mijn excuses)

De website: http://www.herold-schriftenmission.de/n ... x.php?id=1

3) Wat vinden jullie van dit blad (en de organisatie die dit uitgeeft)?

Zelf heb ik nog geen duidelijke mening. Wel valt me op dat ze vaak rechtstreeks vanuit Gods Woord zaken onderbouwen en tegelijk een voor mij nieuw licht op een bepaald onderwerp kunnen werpen.
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De Stem

Bericht door -DIA- »

Het was een uiterst vreemd blad, waar je bijna niemand van de redactie kon spreken.
Het heette eerder DE STEM DER STOMMEN.
Ik heb meerdere malen contact proberen te krijgen, maar dat was lastig.
Soms had ik het idee dat ze wat wilden verbergen, want open over wie ze precies waren, dat waren ze niet.
Het kwam bij mij soms sektarisch over.
Nu spreek ik over de jaren '80 (als ik me niet vergis)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17207
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De Stem

Bericht door huisman »

Als ik kijk naar de namen van de schrijvers van de boeken die je kunt kopen via deze side zie ik veel onbekende namen maar ook wat meer bekende die je kunt plaatsten bij gematigde pinksterkringen/heiligheidsbewegingen.

bv R. A. Torrey
Archer Torrey (1856-1928) was een Amerikaanse evangelist. Samen met D. L. Moody en C. G. Finney stond hij aan de wieg van de twintigste-eeuwse pinksterbeweging. Ooit noemde iemand hem wel een soort Johannes de Doper van de pinksterbeweging.


Ik zie weinig gereformeerds staan bij de boeken op deze site
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: De Stem

Bericht door MarthaMartha »

RotterS schreef:Af en toe vind ik in mijn brievenbus het 'krantje' De Stem. Waarom ik het krijg en wie het mij geeft, of dat iemand het huis aan huis verspreid, weet ik niet.

Maar ik heb over dit blad een aantal vragen:
1) zijn er onder mijn medeforummers nog andere lezers van dit blad?
2) hoewel de uitgever zegt enkel te staan op grond van Heilige Schrift: hebben jullie een idee van de 'ligging' van dit blad?

Auteurs van de artikelen (levend en overleden), o.a.:
- Martin Lloyd Jons,
- Terry L. Johnson (met verwijzing Tabletalk Magazine, Ligonier Ministries, R.C. Sproul)
- Ken Jones
- James I. Packer
- R.C. Sproul
- Dennis E. Johnson
- Daniel Hyde
- Thomas Schirmacher
- Aaron A. Saphir
(NB: ik weet even niet of en zo ja welke titel ik deze mensen mee moet geven; als dit op grond van de forumregels wel had gemoeten, bij deze mijn excuses)

De website: http://www.herold-schriftenmission.de/n ... x.php?id=1

3) Wat vinden jullie van dit blad (en de organisatie die dit uitgeeft)?

Zelf heb ik nog geen duidelijke mening. Wel valt me op dat ze vaak rechtstreeks vanuit Gods Woord zaken onderbouwen en tegelijk een voor mij nieuw licht op een bepaald onderwerp kunnen werpen.
Tja, soms staan er mooie dingen in (vind ik), maar vaak ook dingen waarvoor ik de indruk had dat het er toch naast zat en niet goed onderbouwd.

Het meest vervelend is als je het blad niet meer wilt, want voor het versturen eindelijk stopt.......
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De Stem

Bericht door Tiberius »

RotterS schreef:Af en toe vind ik in mijn brievenbus het 'krantje' De Stem. Waarom ik het krijg en wie het mij geeft, of dat iemand het huis aan huis verspreid, weet ik niet.

Maar ik heb over dit blad een aantal vragen:
1) zijn er onder mijn medeforummers nog andere lezers van dit blad?
2) hoewel de uitgever zegt enkel te staan op grond van Heilige Schrift: hebben jullie een idee van de 'ligging' van dit blad?

Auteurs van de artikelen (levend en overleden), o.a.:
- Martin Lloyd Jons,
- Terry L. Johnson (met verwijzing Tabletalk Magazine, Ligonier Ministries, R.C. Sproul)
- Ken Jones
- James I. Packer
- R.C. Sproul
- Dennis E. Johnson
- Daniel Hyde
- Thomas Schirmacher
- Aaron A. Saphir
(NB: ik weet even niet of en zo ja welke titel ik deze mensen mee moet geven; als dit op grond van de forumregels wel had gemoeten, bij deze mijn excuses)

De website: http://www.herold-schriftenmission.de/n ... x.php?id=1

3) Wat vinden jullie van dit blad (en de organisatie die dit uitgeeft)?

Zelf heb ik nog geen duidelijke mening. Wel valt me op dat ze vaak rechtstreeks vanuit Gods Woord zaken onderbouwen en tegelijk een voor mij nieuw licht op een bepaald onderwerp kunnen werpen.
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=9387
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4755
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: De Stem

Bericht door Johann Gottfried Walther »

huisman schreef:Als ik kijk naar de namen van de schrijvers van de boeken die je kunt kopen via deze side zie ik veel onbekende namen maar ook wat meer bekende die je kunt plaatsten bij gematigde pinksterkringen/heiligheidsbewegingen.

bv R. A. Torrey
Archer Torrey (1856-1928) was een Amerikaanse evangelist. Samen met D. L. Moody en C. G. Finney stond hij aan de wieg van de twintigste-eeuwse pinksterbeweging. Ooit noemde iemand hem wel een soort Johannes de Doper van de pinksterbeweging.


Ik zie weinig gereformeerds staan bij de boeken op deze site
Er staan wel 2 publicaties van Spurgeon en één van Edwards, en één van Saphir zie ik, maar die andere predikanten/theologen ken ik ook niet.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
RotterS
Berichten: 136
Lid geworden op: 19 feb 2013, 15:35

Re: De Stem

Bericht door RotterS »

Nu heb ik zelf geen abonnement, maar krijg ik het van een onbekende gever. Verder: reacties geven wel iets meer inzicht in de achtergrond. Bedankt daarvoor!
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16715
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: De Stem

Bericht door Hendrikus »

ik krijg 'm ook.
Gaat linea recta bij het oud papier.
Net als andere anonieme brieven.
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie