Het overzicht van preekbeurten in het RD

Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Het overzicht van preekbeurten in het RD

Bericht door Mannetje »

Iedere donderdag staat "kruispunt", een katern van het RD, vol met kerkdiensten.
Gisteren ging heel het kruispunt over Calvijn, en werden de kerkdiensten maar een dag opgeschoven...

Durfde men het niet aan, om in een katern over Calvijn te laten zien hoe groot de verdeeldheid onder zijn volgelingen is?

Sowieso vraag ik mij af wat het nu is van een wekelijks overzicht van de preekbeurten. Weet iemand waarom ze eigenlijk ooit in het RD zijn terechtgekomen?
-
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Het overzicht van preekbeurten in het RD

Bericht door eilander »

Mannetje schreef:(...) Weet iemand waarom ze eigenlijk ooit in het RD zijn terechtgekomen?
Ik neem aan gewoon ter informatievoorziening. Als je een weekend weg bent in X, kijk je nu op internet hoe laat er kerk is en wie er voorgaat. Dat was destijds natuurlijk niet het geval.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Het overzicht van preekbeurten in het RD

Bericht door refo »

Op pag 2 van de krant stond dat het vandaag verschijnt.
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Het overzicht van preekbeurten in het RD

Bericht door sirdanilot »

In de meeste regionale kranten staat er ook een overzicht van alle kerkdiensten in de buurt hoor. In ieder geval in de PZC voor Zeeland. En dan staat iig alles erin, van oud-gereformeerd tot rooms.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Het overzicht van preekbeurten in het RD

Bericht door refo »

Als een kerkelijke gemeente het van belang vindt dat de gegevens in het RD komen moeten ze dat zelf opgeven. Volgens mij onderneemt het RD geen aktie hierin. En alleen predikanten staan vermeld. Geen leesdiensten
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Het overzicht van preekbeurten in het RD

Bericht door sirdanilot »

In de regionale kranten staan dus ALLE diensten, ook de leesdiensten. Bijvoorbeeld hier (dit is dan wel een heel oude pagina, misschien zijn ze ermee gestopt?).
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: Het overzicht van preekbeurten in het RD

Bericht door SecorDabar »

Schippersfamilies maken gebruik van de RD kerkdienstenpagina, om aan wal te gaan in een plaats waar men een kerkdienst kan bezoeken.

Er zijn wel meer situaties te noemen dat men in de vreemde verblijft.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Het overzicht van preekbeurten in het RD

Bericht door Orchidee »

SecorDabar schreef:Schippersfamilies maken gebruik van de RD kerkdienstenpagina, om aan wal te gaan in een plaats waar men een kerkdienst kan bezoeken.

Er zijn wel meer situaties te noemen dat men in de vreemde verblijft.
Daar ben ik dan toch wel erg benieuwd naar:
Schippersfamilies lezen doorgaans geen rd en al zouden ze dat willen: hoe word de krant op tijd bezorgd?
Tegenwoordig natuurlijk mogelijkheid tot het lezen van de e-paper.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Het overzicht van preekbeurten in het RD

Bericht door Dodo »

Ik zou liever op dit bladzijden wat meer artikelen hebben. Of een keer een goed vervolgverhaal. Of een iets dunnere krant die wat minder kostte.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het overzicht van preekbeurten in het RD

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:Iedere donderdag staat "kruispunt", een katern van het RD, vol met kerkdiensten.
Gisteren ging heel het kruispunt over Calvijn, en werden de kerkdiensten maar een dag opgeschoven...

Durfde men het niet aan, om in een katern over Calvijn te laten zien hoe groot de verdeeldheid onder zijn volgelingen is?

Sowieso vraag ik mij af wat het nu is van een wekelijks overzicht van de preekbeurten. Weet iemand waarom ze eigenlijk ooit in het RD zijn terechtgekomen?
De predikbeurten in het RD zij zo oud als de krant zelf. Toen nr. 1 van de 1e Jaargang in 1971 verscheen bestond deze rubriek al.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het overzicht van preekbeurten in het RD

Bericht door Mara »

SecorDabar schreef:Schippersfamilies maken gebruik van de RD kerkdienstenpagina, om aan wal te gaan in een plaats waar men een kerkdienst kan bezoeken.

Er zijn wel meer situaties te noemen dat men in de vreemde verblijft.
Hij klopt niet altijd, heb ik gemerkt.
Dat zal ongetwijfeld niet aan het RD liggen, maar als opgaven niet gewijzigd worden, komen mensen soms voor een predikant en blijkt het leesdienst te zijn of een andere dominee.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Het overzicht van preekbeurten in het RD

Bericht door Mannetje »

Dat is niet erg toch? Je moet niet voor de dominee maar voor het Woord komen.
Erger is het als tijden niet kloppen, dan sta je voor een dichte deur.
-
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het overzicht van preekbeurten in het RD

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:Dat is niet erg toch? Je moet niet voor de dominee maar voor het Woord komen.
Erger is het als tijden niet kloppen, dan sta je voor een dichte deur.
Ik loop sowieso nooit een dominee achterna, maar je hoort dat dan wel eens van mensen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Het overzicht van preekbeurten in het RD

Bericht door Dodo »

Je hoort gewoon in je eigen gemeente, zeker op zondag, en daarover kun je alles lezen in je eigen kerkblad.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Het overzicht van preekbeurten in het RD

Bericht door Zita »

Het overzicht gaf mijn opa vroeger veel vermaak. Die ging heerlijk zitten uitpluizen hoe vaak een bepaalde dominee voorging op één zondag. Het record stond geloof ik op vier diensten.
Plaats reactie