Saambinder digitaal

GGotK
Berichten: 2178
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Saambinder digitaal

Bericht door GGotK »

Geytenbeekje schreef:
GGotK schreef:De vraag is of de SB digitaal komt, gezien de reacties op de laatste Synode. Een aanzienlijk deel van de dominees is voor een digitaalvrije zondag.
refoforum is op zondag ook digitaalvrij...
De bedoeling is dat op zondag o.a. stichtelijke lectuur wordt gelezen, waaronder de SB. Bij stichtelijke lectuur denk ik niet als eerste aan refoforum.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Saambinder digitaal

Bericht door Zeeuw »

GGotK schreef:
Geytenbeekje schreef:
GGotK schreef:De vraag is of de SB digitaal komt, gezien de reacties op de laatste Synode. Een aanzienlijk deel van de dominees is voor een digitaalvrije zondag.
refoforum is op zondag ook digitaalvrij...
De bedoeling is dat op zondag o.a. stichtelijke lectuur wordt gelezen, waaronder de SB. Bij stichtelijke lectuur denk ik niet als eerste aan refoforum.
En doet de verschijningsvorm van die stichtelijke lectuur dan hedentendage er echt nog toe? Ik lees op zondag graag de studiebijbel online bv als voorbereiding op de preek.
GGotK
Berichten: 2178
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Saambinder digitaal

Bericht door GGotK »

Zeeuw schreef:
GGotK schreef:
Geytenbeekje schreef:
GGotK schreef:De vraag is of de SB digitaal komt, gezien de reacties op de laatste Synode. Een aanzienlijk deel van de dominees is voor een digitaalvrije zondag.
refoforum is op zondag ook digitaalvrij...
De bedoeling is dat op zondag o.a. stichtelijke lectuur wordt gelezen, waaronder de SB. Bij stichtelijke lectuur denk ik niet als eerste aan refoforum.
En doet de verschijningsvorm van die stichtelijke lectuur dan hedentendage er echt nog toe? Ik lees op zondag graag de studiebijbel online bv als voorbereiding op de preek.
Daar gaat het deputaatschap ter behartiging van de belangen van de Saambinder zich op bezinnen. De meningen op de Synode daarover
waren in ieder geval verdeeld.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Saambinder digitaal

Bericht door -DIA- »

Ik weet niet of Digibron op zondag open is, nooit geprobeerd, maar daar zijn vele jaargangen van de Saambinder na te lezen. Ik lees zelf nogal eens wat op Digibron, en er staan zeker stichtelijke zaken op, naast zaken die je beter kunt overslaan om verwarring te voorkomen. Maar zoek gericht, naar betrouwbare bladen en scribenten. Dan kun je heel wat nuttigs vinden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Saambinder digitaal

Bericht door Zeeuw »

GGotK schreef: Daar gaat het deputaatschap ter behartiging van de belangen van de Saambinder zich op bezinnen. De meningen op de Synode daarover
waren in ieder geval verdeeld.
Dat begrijp ik. Ik vraag me af of de gemiddelde Saambinder lezer het nu zo erg zou vinden wanneer het puur een fysiek blad zou blijven.
GGotK
Berichten: 2178
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Saambinder digitaal

Bericht door GGotK »

Zeeuw schreef:
GGotK schreef: Daar gaat het deputaatschap ter behartiging van de belangen van de Saambinder zich op bezinnen. De meningen op de Synode daarover
waren in ieder geval verdeeld.
Dat begrijp ik. Ik vraag me af of de gemiddelde Saambinder lezer het nu zo erg zou vinden wanneer het puur een fysiek blad zou blijven.
De SB lezer behoort naar mijn inschatting vooral tot de rechterflank. Ik begrijp de bezwaren trouwens wel, maar persoonlijk heb ik geen problemen ermee als de SB wel digitaal zou verschijnen.
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Saambinder digitaal

Bericht door Geytenbeekje »

-DIA- schreef:Ik weet niet of Digibron op zondag open is, nooit geprobeerd, maar daar zijn vele jaargangen van de Saambinder na te lezen. Ik lees zelf nogal eens wat op Digibron, en er staan zeker stichtelijke zaken op, naast zaken die je beter kunt overslaan om verwarring te voorkomen. Maar zoek gericht, naar betrouwbare bladen en scribenten. Dan kun je heel wat nuttigs vinden.
Digibron is open op zondag
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Saambinder digitaal

Bericht door crossmountain »

Je nieuwe "beeldmerk" @ Dia doet me erg aan Dove zeep denken. Was dat je inspiratie?
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Saambinder digitaal

Bericht door crossmountain »

crossmountain schreef:Je nieuwe "beeldmerk" @ Dia doet me erg aan Dove zeep denken. Was dat je inspiratie?
Ik weet het zeker. 100% "geleend" denk ik @Dia
https://1000logos.net/dove-logo/
Mooie betekenis van Dove. Kende ik niet.
Mannetje
Berichten: 7669
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Saambinder digitaal

Bericht door Mannetje »

GGotK schreef:
Zeeuw schreef:
GGotK schreef: Daar gaat het deputaatschap ter behartiging van de belangen van de Saambinder zich op bezinnen. De meningen op de Synode daarover
waren in ieder geval verdeeld.
Dat begrijp ik. Ik vraag me af of de gemiddelde Saambinder lezer het nu zo erg zou vinden wanneer het puur een fysiek blad zou blijven.
De SB lezer behoort naar mijn inschatting vooral tot de rechterflank. Ik begrijp de bezwaren trouwens wel, maar persoonlijk heb ik geen problemen ermee als de SB wel digitaal zou verschijnen.
:) Zo leer ik mijn positie kennen...

Maar serieus: wij hebben heel bewust de keuze gemaakt om op zondag geen computer/smartphone oid te gebruiken. Dus zou ik het heel jammer vinden als de SB op den duur alleen digitaal zou verschijnen, al zie ik dat ook niet gauw gebeuren.
Een keuzemogelijkheid zou kunnen, al kan ik me ook de huiver voorstellen dat mensen aangemoedigd worden digitaal te gaan op zondag. Wie dat nu nog niet doet, moet je ook niet 'verleiden' om dat wel te doen.

Iets heel anders: waarom zou de site van de SB cookies gebruiken?
-
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Saambinder digitaal

Bericht door Jantje »

Mannetje schreef:Iets heel anders: waarom zou de site van de SB cookies gebruiken?
Precies hetzelfde als waarom andere websites dat doen..., denk ik.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Saambinder digitaal

Bericht door -DIA- »

crossmountain schreef:Je nieuwe "beeldmerk" @ Dia doet me erg aan Dove zeep denken. Was dat je inspiratie?
Ik ontwerp zelf zulke logo's. Ik zou er ook eentje van Calvé of Cif of wat ook kunnen opzetten. Maar, de duif van Dove had toch mijn voorkeur.
Dit merk (voor wie het interesseert, want ik ben soms wel een uitzoeker van dingen waar niemand bij stil lijkt te staan), komt van Zeepfabriek DE DUIF destijds gevestigd te Den Dolder.
Deze al lang niet meer bestaande zeepfabriek was door Unilever overgenomen om een concurrent uit te schakelen. Een poos later, hadden ze een nieuwe zeep en afwasmiddel, in de Verenigde Staten, en de vraag was, hoe noemen we die? Nou ze hadden dus de rechten van De Duif, en dat leek hun wel wat. Het werd Dove! We schrijven 1957. Een bar soap & liquid dishwash… met de naam van een Nederlandse zeepfabriek.
Toen bleef het in Europa nog lang stil... Het merk werd in Europa niet gevoerd. Totdat het merk LUX een wat oubollig karakter kreeg (in de ogen van de heren van Unilever), en men zocht uitbreiding van het assortiment. Eerst nog geprobeerd onder de naam LUX (de ouderen onder ons kunnen het nog weten), er kwam een reek bad- en doucheproducts onder het merk LUX. Maar met te weinig succes. Dan een andere naam, dachten de heren van Unilever, en we gaan het meteen wereldwijd goed aanpakken! Het Amerikaanse merk werd in 1991 in Nederland geïntroduceerd. En met meer succes dan ze met LUX hadden gehad. (Overigens is het merk LUX in andere delen van de wereld, met name in Zuid-Afrika en Azië en Latijns Amerika nog altijd een bestseller).
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Saambinder digitaal

Bericht door Stof »

Geytenbeekje schreef:
GGotK schreef:De vraag is of de SB digitaal komt, gezien de reacties op de laatste Synode. Een aanzienlijk deel van de dominees is voor een digitaalvrije zondag.
refoforum is op zondag ook digitaalvrij...
Behalve met tapatalk.

Ik ben het met de synodeleden eens. Het begin zal ongetwijfeld zuiver zijn, maar het eind is zoek.
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Saambinder digitaal

Bericht door Stof »

-DIA- schreef:
crossmountain schreef:Je nieuwe "beeldmerk" @ Dia doet me erg aan Dove zeep denken. Was dat je inspiratie?
Ik ontwerp zelf zulke logo's. Ik zou er ook eentje van Calvé of Cif of wat ook kunnen opzetten. Maar, de duif van Dove had toch mijn voorkeur.
Dit merk (voor wie het interesseert, want ik ben soms wel een uitzoeker van dingen waar niemand bij stil lijkt te staan), komt van Zeepfabriek DE DUIF destijds gevestigd te Den Dolder.
Deze al lang niet meer bestaande zeepfabriek was door Unilever overgenomen om een concurrent uit te schakelen. Een poos later, hadden ze een nieuwe zeep en afwasmiddel, in de Verenigde Staten, en de vraag was, hoe noemen we die? Nou ze hadden dus de rechten van De Duif, en dat leek hun wel wat. Het werd Dove! We schrijven 1957. Een bar soap & liquid dishwash… met de naam van een Nederlandse zeepfabriek.
Toen bleef het in Europa nog lang stil... Het merk werd in Europa niet gevoerd. Totdat het merk LUX een wat oubollig karakter kreeg (in de ogen van de heren van Unilever), en men zocht uitbreiding van het assortiment. Eerst nog geprobeerd onder de naam LUX (de ouderen onder ons kunnen het nog weten), er kwam een reek bad- en doucheproducts onder het merk LUX. Maar met te weinig succes. Dan een andere naam, dachten de heren van Unilever, en we gaan het meteen wereldwijd goed aanpakken! Het Amerikaanse merk werd in 1991 in Nederland geïntroduceerd. En met meer succes dan ze met LUX hadden gehad. (Overigens is het merk LUX in andere delen van de wereld, met name in Zuid-Afrika en Azië en Latijns Amerika nog altijd een bestseller).
Superleuk weetje DIA! Ik neem niet de tijd om dit soort dingen uit te zoeken maar af en toe wel leuk om zoiets (hapklaar) te lezen!
Plaats reactie