Schoonheid

Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Schoonheid

Bericht door Marie-Henriëtte »

refo schreef:
Luther schreef:
Gijs83 schreef:
Luther schreef:Ik vind mooie vrouwen doorgaans lelijk!
De zin kan volgens mij niet. Je hebt over mooie vrouwen, die kunnen toch niet lelijk zijn(in jouw ogen)? ::salut
Nee vrouwen die volgens de communis opinio onder de 'schonen' vallen, zijn voor mij vaak de ongenaakbare mode- en parfumpoppen, waar ik echt een afkeer van heb
Ik zie er ook het mooie niet van.
Lekker christelijk.
Ja, want wat zullen we eens over de opgemaakte mannen zeggen die op reclame borden staan in zwembroek. Of zijn die allemaal van zich zelf zo "mooi"?
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 16 nov 2009, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Schoonheid

Bericht door refo »

Toebereid als een bruid die voor haar man versierd is.

Blijkbaar vindt God het heel normaal dat een vrouw zich versierd. Voor haar man weliswaar, maar toch versierd. En wat zou daar ook tegen zijn?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Schoonheid

Bericht door Marie-Henriëtte »

refo schreef:Toebereid als een bruid die voor haar man versierd is.

Blijkbaar vindt God het heel normaal dat een vrouw zich versierd. Voor haar man weliswaar, maar toch versierd. En wat zou daar ook tegen zijn?
Niets, ik houd er ook wel van om me te verzorgen, haar mooi te doen etc. Ik wil er niet bijlopen als een sloddervos, dat vind ik geen reclame voor een christenvrouw.
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 30 nov 2009, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Schoonheid

Bericht door vlinder »

Marie-Henriëtte schreef: christinvrouw.
Heb je ook mannelijke christinnen? :jongle
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Schoonheid

Bericht door JolandaOudshoorn »

vlinder schreef:
Marie-Henriëtte schreef: christinvrouw.
Heb je ook mannelijke christinnen? :jongle
ze zal vast christenvrouw bedoelen, niet over zulke dingen steeds vallen :fouet
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Schoonheid

Bericht door Luther »

JolandaOudshoorn schreef:Ik heb geleerd mijzelf te waarderen (nou ja, de ene keer lukt het me beter dan de andere keer) maar het gaat mij vooralom hoe anderen daarmee om gaan. Mensen zijn toch niet een soort object, waarover je een oordeel uitspreekt! Vandaar dat ik de opmerking van refo kan begrijpen richting Luther. Zo degradeer je vrouwen tot een object. Niet echt christelijk dus.
Pardon!
Daar ageer ik juist tegen! Tegen al dat modepopgedoe, en de zogenaamd volmaakte mens uit de reclamefolder. En waar nogal wat meisjes (en vrouwen) zich aan spiegelen en vervolgens door frustreren.

Ik weet best: het oog doet ook wat, maar het gaat niet om de uiterlijke gestalte, maar om het innerlijke gehalte. (Zie huwelijksformulier)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18723
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Schoonheid

Bericht door helma »

stukje op de achterkant van het RD van Sarina Brons over opmaken...
onze dochters waren er blij mee :)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Schoonheid

Bericht door Luther »

helma schreef:stukje op de achterkant van het RD van Sarina Brons over opmaken...
onze dochters waren er blij mee :)
In welk RD?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18723
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Schoonheid

Bericht door helma »

Luther schreef:
helma schreef:stukje op de achterkant van het RD van Sarina Brons over opmaken...
onze dochters waren er blij mee :)
In welk RD?

vandaag
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Schoonheid

Bericht door Luther »

helma schreef:
Luther schreef:
helma schreef:stukje op de achterkant van het RD van Sarina Brons over opmaken...
onze dochters waren er blij mee :)
In welk RD?

vandaag
OK, en daarin staat dat opmaken....?

Ik vind dat vrijwel alle opmaakspullen de vrouwen eerder lelijker dan knapper maken.
Maar goed, dat is mijn mening.
Daarnaast vind ik de meeste parfums stinken.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18723
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Schoonheid

Bericht door helma »

Sarina Brons schreef:We mogen ons uiterlijk verzorgen en ons best doen om er goed uit te zien. Dat is tot eer van onze Schepper. Hoe positief wordt er niet gesproken over „een bruid die voor haar man versierd is.” Make-up kan de vrouwelijkheid ondersteunen en ervoor zorgen dat vrouwen er mooier uitzien, zonder dat het een doel op zichzelf wordt.
http://yord.nl/article/808398?PHPSESSID ... 74a023497e
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Schoonheid

Bericht door JolandaOudshoorn »

helma schreef:stukje op de achterkant van het RD van Sarina Brons over opmaken...
onze dochters waren er blij mee :)
ik ook! het opmaken wordt niet veroordeeld, het misbruik ervan wel. (pfff ik kan weer met een gerust hart een lijntje zetten ;) )
Maar ik kna er helemaal mee in stemmen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Schoonheid

Bericht door Luther »

helma schreef:
Sarina Brons schreef:We mogen ons uiterlijk verzorgen en ons best doen om er goed uit te zien. Dat is tot eer van onze Schepper. Hoe positief wordt er niet gesproken over „een bruid die voor haar man versierd is.” Make-up kan de vrouwelijkheid ondersteunen en ervoor zorgen dat vrouwen er mooier uitzien, zonder dat het een doel op zichzelf wordt.
http://yord.nl/article/808398?PHPSESSID ... 74a023497e
Ik heb het gelezen. Ik vind het allemaal maar vaag.
Wat is er nu schoner dan puur natuur?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Schoonheid

Bericht door JolandaOudshoorn »

Luther schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Ik heb geleerd mijzelf te waarderen (nou ja, de ene keer lukt het me beter dan de andere keer) maar het gaat mij vooralom hoe anderen daarmee om gaan. Mensen zijn toch niet een soort object, waarover je een oordeel uitspreekt! Vandaar dat ik de opmerking van refo kan begrijpen richting Luther. Zo degradeer je vrouwen tot een object. Niet echt christelijk dus.
Pardon!
Daar ageer ik juist tegen! Tegen al dat modepopgedoe, en de zogenaamd volmaakte mens uit de reclamefolder. En waar nogal wat meisjes (en vrouwen) zich aan spiegelen en vervolgens door frustreren.

Ik weet best: het oog doet ook wat, maar het gaat niet om de uiterlijke gestalte, maar om het innerlijke gehalte. (Zie huwelijksformulier)
mee eens, maar dat geeft je niet het recht om een vrouw lelijk te vinden (als de publieke opinie haar als mooi beschouwd)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Schoonheid

Bericht door JolandaOudshoorn »

Luther schreef:
helma schreef:
Sarina Brons schreef:We mogen ons uiterlijk verzorgen en ons best doen om er goed uit te zien. Dat is tot eer van onze Schepper. Hoe positief wordt er niet gesproken over „een bruid die voor haar man versierd is.” Make-up kan de vrouwelijkheid ondersteunen en ervoor zorgen dat vrouwen er mooier uitzien, zonder dat het een doel op zichzelf wordt.
http://yord.nl/article/808398?PHPSESSID ... 74a023497e
Ik heb het gelezen. Ik vind het allemaal maar vaag.
Wat is er nu schoner dan puur natuur?
kwestie van smaak ;)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie