hoe pro life is prolife?

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: hoe pro life is prolife?

Bericht door Zita »

HersteldHervormd schreef:Ik kan de opinie van ds. van Reenen waarderen. Een zeer Bijbels geluid, en stipt precies de pijnpunten aan.
Maar hij negeert volgens mij het feit dat abortus in het basispakket zit, en dus sowieso vergoed moet worden. Ook door Prolife.
Online
merel
Berichten: 9671
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: hoe pro life is prolife?

Bericht door merel »

Zita schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik kan de opinie van ds. van Reenen waarderen. Een zeer Bijbels geluid, en stipt precies de pijnpunten aan.
Maar hij negeert volgens mij het feit dat abortus in het basispakket zit, en dus sowieso vergoed moet worden. Ook door Prolife.
Idem met euthanasie. Ik snap al die heisa niet zo goed. Euthanasie, abortus etc. vallen in Nederland onder de noodzakelijke zorg ( basiszorg) en zal ten alle tijde vergoed moeten worden. Ik betaal nu ( ONVZ) ook voor zorg waar ik niet achter sta. Het valt wel in het pakket. Dat is nu eenmaal zo.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: hoe pro life is prolife?

Bericht door Bourdon16 »

MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: hoe pro life is prolife?

Bericht door MGG »

https://www.rd.nl/artikel/998243-care4l ... ief-bieden

De polis is mooi, maar helaas is de drijfveer marktwerking ipv principes. Overigens waardeer ik het wel dat iemand in de behoefte wil voorzien. Ik ga binnenkort mijn 'prolife' (al slaat die naam nergens meer op) maar opzeggen.

'Zelf zegt hij geen grote bezwaren te hebben tegen abortus of euthanasie, maar hij heeft respect voor mensen die een andere overtuiging aanhangen en wil ook in hun behoefte voorzien.'

Zie hieronder een reactie van 'pro life'.

'Pro Life-directeur Jos Leijenhorst is verrast door de komst van concurrent Care4Life.' Helaas voor hem heeft hij zelf concurrentie gecreëerd.

https://www.rd.nl/artikel/998242-pro-li ... -waarmaken
Bijnaam
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 okt 2022, 16:55

Re: hoe pro life is prolife?

Bericht door Bijnaam »

MGG schreef:De polis is mooi, maar helaas is de drijfveer marktwerking ipv principes.
Dat geldt voor ProLife evenzo. Ik probeer me verre te houden van clubjes die principes hard commercieel willen maken. Dus voor mij geen ProLife of Care4Life.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: hoe pro life is prolife?

Bericht door Wim Anker »

Men kan nu eenmaal niet God dienen en de Mamon.

Overigens is een echt schone polis prima mogelijk, alleen zijn de consequenties teveel voor velen.
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: hoe pro life is prolife?

Bericht door MGG »

Wim Anker schreef:Men kan nu eenmaal niet God dienen en de Mamon.

Overigens is een echt schone polis prima mogelijk, alleen zijn de consequenties teveel voor velen.
Momenteel is die keus er voor de consument toch niet?
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: hoe pro life is prolife?

Bericht door Wim Anker »

MGG schreef:
Wim Anker schreef:Men kan nu eenmaal niet God dienen en de Mamon.

Overigens is een echt schone polis prima mogelijk, alleen zijn de consequenties teveel voor velen.
Momenteel is die keus er voor de consument toch niet?
Klopt. Regel die keuze dan.
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: hoe pro life is prolife?

Bericht door MGG »

Wim Anker schreef:
MGG schreef:
Wim Anker schreef:Men kan nu eenmaal niet God dienen en de Mamon.

Overigens is een echt schone polis prima mogelijk, alleen zijn de consequenties teveel voor velen.
Momenteel is die keus er voor de consument toch niet?
Klopt. Regel die keuze dan.
Hoe? Ik ben niet deskundig op het gebied van verzekeren. Mocht jij het wel zijn, dan word ik een van je eerste klanten ;).
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: hoe pro life is prolife?

Bericht door Mannetje »

Ik denk dat Wim bedoelt dat je Elders verzekerd bent.
-
Emma de Jong
Berichten: 163
Lid geworden op: 31 aug 2021, 17:26

Re: hoe pro life is prolife?

Bericht door Emma de Jong »

Waar ik mij over verbaas is dat Care4Life de premie pas 15 november bekend maakt. Volgens mij is het wettelijk verplicht om het uiterlijk 12 november (dus vandaag) te doen. De premie van ProLife gaat overigens hard omhoog zie ik net. En je krijgt ook nog eens minder korting bij max eigen risico. In totaal ga je bijna 20 euro per maand meer betalen. Dat vind ik echt veel.
Bijnaam
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 okt 2022, 16:55

Re: hoe pro life is prolife?

Bericht door Bijnaam »

Emma de Jong schreef:Waar ik mij over verbaas is dat Care4Life de premie pas 15 november bekend maakt. Volgens mij is het wettelijk verplicht om het uiterlijk 12 november (dus vandaag) te doen. De premie van ProLife gaat overigens hard omhoog zie ik net. En je krijgt ook nog eens minder korting bij max eigen risico. In totaal ga je bijna 20 euro per maand meer betalen. Dat vind ik echt veel.
Die prijsstijging zie je bij veel verzekeraars. Zie: https://www.zorgwijzer.nl/zorgpremie. Het wordt onbetaalbaar voor veel mensen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: hoe pro life is prolife?

Bericht door huisman »

Bijnaam schreef:
Emma de Jong schreef:Waar ik mij over verbaas is dat Care4Life de premie pas 15 november bekend maakt. Volgens mij is het wettelijk verplicht om het uiterlijk 12 november (dus vandaag) te doen. De premie van ProLife gaat overigens hard omhoog zie ik net. En je krijgt ook nog eens minder korting bij max eigen risico. In totaal ga je bijna 20 euro per maand meer betalen. Dat vind ik echt veel.
Die prijsstijging zie je bij veel verzekeraars. Zie: https://www.zorgwijzer.nl/zorgpremie. Het wordt onbetaalbaar voor veel mensen.

Vandaag onze premie binnen. €34,- omhoog (€17,- p.p.) Als militair zit ik bij Zorgzaam/SZVK samen met huisvrouw.

Gelukkig gaan er voor de rest geen prijzen omhoog. :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: hoe pro life is prolife?

Bericht door Wim Anker »

MGG schreef:
Wim Anker schreef:
MGG schreef:
Wim Anker schreef:Men kan nu eenmaal niet God dienen en de Mamon.

Overigens is een echt schone polis prima mogelijk, alleen zijn de consequenties teveel voor velen.
Momenteel is die keus er voor de consument toch niet?
Klopt. Regel die keuze dan.


Hoe? Ik ben niet deskundig op het gebied van verzekeren. Mocht jij het wel zijn, dan word ik een van je eerste klanten ;).
Nee, dat bedoel ik niet. Het is m.i. niet verboden een stichting op te richten die een polis verstrekt. Met christelijke inhoud en vastgestelde premie. Het is ook niet verboden gemoedsbezwaarde te worden EN bij zo'n stichting een polis te nemen.
Plaats reactie