Ik zoek....

Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Ik zoek....

Bericht door Afgewezen »

:paladin :barbare :paladin
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ik zoek....

Bericht door Tiberius »

Mara schreef:Nou nou nou.... leven en laten leven. ::please
Denk je nu echt dat een kat het enige levend wezen in je tuin is, dat zijn behoefte dropt?
Ik heb regelmatig vogelpoep op mijn was, moet ik daar ook een jachtgeweer op inzetten?
Slakkensporen (jakkie), padjes, kikkertjes, (bleegh, vooral als er eentje op je voet springt) allerlei andere grote vogels, tot en met een reiger, die geinteresseerd is in de vissen van buum, maar daar door gespannen draden niet bij kan komen en maar bij ons komt loeren (ondanks de katten).
En aso's die hun hond voor je deur laten p**pen, DAT is pas erg, want in het donker zie je het niet en loop je dat binnen. :deg
Ik jaag op alles. :pan
Maar trap en mate verschilt. En helaas voor die katten: zij zitten op de bovenste sport van die trap. :)

Edit> Nee hoor, dat is overdreven. Alleen als je kleine kinderen hebt, die ook graag in de tuin graven, en ze komen kattenuitwerpselen tegen, dan hebben ze in no-time wormen. En dat is niet zo prettig.
Online
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Ik zoek....

Bericht door helma »

ik vind al die honden in jouw buurt irritanter M&M...je stapt de auto uit en ze schuren al langs je benen 8|

kat wegdoen zou niet mijn eerste optie zijn.....zeker niet als ik het idee zou hebben dat het niet echt een vreselijk probleem is, maar dat zij het enigszins uitvergroten.

ik hoop dat je een oplossing kan vinden die naar tevredenheid is......
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Ik zoek....

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:ik vind al die honden in jouw buurt irritanter M&M...je stapt de auto uit en ze schuren al langs je benen 8|

kat wegdoen zou niet mijn eerste optie zijn.....zeker niet als ik het idee zou hebben dat het niet echt een vreselijk probleem is, maar dat zij het enigszins uitvergroten.

ik hoop dat je een oplossing kan vinden die naar tevredenheid is......
Ik ook...

Ze komen nog steeds praatjes maken en snoepjes brengen voor kleine demo.


Die honden zijn inderdaad VRESELIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Bona Fide
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 feb 2013, 13:05

Re: Ik zoek....

Bericht door Bona Fide »

Tiberius schreef: Ik jaag op alles. :pan
Maar trap en mate verschilt.
:haha Er zijn zogezegd 'standen in het jagersleven'?
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ik zoek....

Bericht door Mara »

Tiberius schreef:
Mara schreef:Nou nou nou.... leven en laten leven. ::please
Denk je nu echt dat een kat het enige levend wezen in je tuin is, dat zijn behoefte dropt?
Ik heb regelmatig vogelpoep op mijn was, moet ik daar ook een jachtgeweer op inzetten?
Slakkensporen (jakkie), padjes, kikkertjes, (bleegh, vooral als er eentje op je voet springt) allerlei andere grote vogels, tot en met een reiger, die geinteresseerd is in de vissen van buum, maar daar door gespannen draden niet bij kan komen en maar bij ons komt loeren (ondanks de katten).
En aso's die hun hond voor je deur laten p**pen, DAT is pas erg, want in het donker zie je het niet en loop je dat binnen. :deg
Ik jaag op alles. :pan
Maar trap en mate verschilt. En helaas voor die katten: zij zitten op de bovenste sport van die trap. :)

Edit> Nee hoor, dat is overdreven. Alleen als je kleine kinderen hebt, die ook graag in de tuin graven, en ze komen kattenuitwerpselen tegen, dan hebben ze in no-time wormen. En dat is niet zo prettig.
Dat kan ik wel begrijpen, maar die katjes droppen hun behoefte graag in zand (zandbak dus altijd afdekken) of tussen de struiken en in borders, en daar graven kinderen toch niet? :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Ik zoek....

Bericht door MarthaMartha »

Bona Fide schreef:
Tiberius schreef: Ik jaag op alles. :pan
Maar trap en mate verschilt.
:haha Er zijn zogezegd 'standen in het jagersleven'?
:mdr
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Ik zoek....

Bericht door Eppo Gremdaat »

Voor huisdieren is dit een vrij land. Helaas (zeg ik er bij).
Geen hondenbelasting, en er zijn hier veel honden. Niet zo zeer als huisdier maar als bewaker van huis en erf. En overdag lopen er nogal wat rond en 's avonds - vooral als het stil is - geblaf en gekef. Gelukkig is er de jaarlijkse keuring en helaas zijn we een paar jaar geleden onze Loek en Fikkie er door kwijt geraakt. We wisten nog niets af van een hondenkeuring, ze kwamen ze thuis een spuitje geven en meenemen (als ik daar nog aan denk: 8| .
Nu hebben we er drie: een bruine dwegpincher, Flippie, een witte krulharige bastaardpoedel Larry en een zwarte basset Chicky, de laatste is de meest luie van het stel.... Maar alle drie - voor ons althans - erg lief. Gelukkig hebben we een grote tuin waar ze hun behoefte doen en af en toe als ze toch een poosje buiten zijn op straat. (Maar da ruimen we op). Verder een beetje dollen en stoeien met hun hondenvriendjes voor het huis (en o.a. kijkend of wij er nog zijn). We gaan 2x per jaar voor de nodige prikken naar de petshop en een keer per jaar is er een keuring voor àlle honden hier in het medisch centrum door een dierenarts. Ze kunnen goed tegen alleen zijn, als we weg zijn gaan ze slapen en we zeggen dan "goed op het huis passen!" En als we thuiskomen.......zó blij alsof we jaaaaren weggeweest zijn. (Ook al zijn we maar een even naar de supermarkt geweest).
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Ik zoek....

Bericht door Chrisje72 »

MM zo'n kattenverjager werkt op een infraroodstraal die doorbroken wordt door alles wat beweegt. Een schutting houdt die straal wel tegen, dus in je eigen tuin zal je geen last hebben, mits er een schutting tussen staat. Heb je alleen bosjes dan wordt het lastiger.
Ja ik heb ervaring, en een kat, maar plaatsten waar hij niet mag komen. Het werkt perfect.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ik zoek....

Bericht door Mara »

Chrisje72 schreef:MM zo'n kattenverjager werkt op een infraroodstraal die doorbroken wordt door alles wat beweegt. Een schutting houdt die straal wel tegen, dus in je eigen tuin zal je geen last hebben, mits er een schutting tussen staat. Heb je alleen bosjes dan wordt het lastiger.
Ja ik heb ervaring, en een kat, maar plaatsten waar hij niet mag komen. Het werkt perfect.
Dan zouden de buren die dus op moeten hangen en niet MM.
Misschien meebetalen desnoods.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Ik zoek....

Bericht door henriët »

MarthaMartha schreef:
Mara schreef:
Desiree schreef:Ik kan je niet helpen.. maar wel het volgende

Wij zitten in een kattenbuurt en bij ons kwamen ook katten. We hebben een tuin omgeven van hekken (nu ook voor ons pukkie) en de gaten die er waren hebben we passend dichtgemaakt. Er was een poes die telkens kwam toiletteren en dat vond ik ook niet leuk meer.. Hoogzwanger en ik die p.. oprapen. We hebben een keer een hond in huis genomen (familie) en toen de boel ook dicht gemaakt. Nu kruipen ze ook over de schutting (een paar) en dat wordt nog een uitdaging. Emmer water over ze heen, (wat mag) helpt niet maar je hebt meer spullen. Maar we kunnen met de buren erover praten.. we gunnen hun de poes en onszelf geen kattentoilet. Als het nu weer vervelend wordt, gaan we kijken hoe we het op gaan lossen, zodat het gezellig blijft.
Water helpt wel, je moet het alleen even volhouden. En geen emmer, een beker is al voldoende, het gaat om het schrikeffect.
Een paar keer betrappen, echt, het is afdoende.
Wijnruit planten, schijnt ook goed te helpen, katten hebben daar een hekel aan.
Of je doet de buren een kattenverjager kado, of ze kunnen hem zelf aanschaffen.
Rond de 4/5 tientjes http://www.shopsu.nl/tuin-buitenleven/d ... tAodW1AAxQ
Dat ziet er goed uit, maar wie heeft hier ervaring mee? Hij heeft een bereik van 40 m2, het lijkt mij een probleem dat ie daarmee ook nog werkt in onze tuin..... en aan hun andere kant hebben ze buren met twee honden, zou dat dan wel kunnen?

kattenschrikdraad werkt niet, want hij gaat via de schutting, schuurdak of de boom....
Koffieprut door de aarde woelen, succes verzekerd!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Ik zoek....

Bericht door ejvl »

Kattenschrikdraad werkt wel hoor die zet je juist schuin naar voren op de schutting en schuurdak zodat de kat er niet overheen kan.
Je hebt wel meerdere draden omdat je een aarde nodig hebt want een houten schutting geleid niet. Is zeer effectief. Complete setjes kun je zo kopen.
Afbeelding
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ik zoek....

Bericht door Mara »

ejvl schreef:Kattenschrikdraad werkt wel hoor die zet je juist schuin naar voren op de schutting en schuurdak zodat de kat er niet overheen kan.
Je hebt wel meerdere draden omdat je een aarde nodig hebt want een houten schutting geleid niet. Is zeer effectief. Complete setjes kun je zo kopen.
Afbeelding
Ik vind dit er heel ongezellig uitzien. Het lijkt wel een strafkamp zo. :fi
Als je in de lengterichting een simpele buis monteert, op assen, zodat die gaat rollen als er een dier of mens (dus ook handig tegen inbrekers) aan gaat hangen, is dat heel effectief en een beter gezicht dan dit. Die buis kun je in de kleur van de schutting kopen of verven, zodat hij nauwelijks opvalt. Desnoods deels laten overwoekeren door een klimplant.
Hier is nog een link met weetjes over planten waar katten een hekel aan hebben:
http://www.weetjesoverkatten.nl/uitdetuin.htm
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Ik zoek....

Bericht door Eppo Gremdaat »

Een 'kattenverjager'......hoe bestaat het?!
Ik herinner me uit mijn jeugd dat onze buurman een bloedhekel had aan allerlei mussen, spreeuwen, etc in zijn achtertuin. Wat deed die gek om deze beestjes te verjagen: hij had op de schuttingen (links en rechts van zijn tuin) allerlei spijkers op een plank gespijkerd en vol trots zei hij dat die rot-vogels nu wel weg zouden blijven. Helaas dacht hij er niet aan dat die vogels met hun kleine pootjes juist tussen de spijkers op de plank gingen zitten......

(Maar wat dit nu allemaal met het thema ' Ik zoek...' te maken heeft.......)
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Ik zoek....

Bericht door Marco »

Kan je niet ergens een leeuw lenen of zo? :modo
Plaats reactie