Ik zoek....

Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Ik zoek....

Bericht door MarthaMartha »

Wij zoeken (ai... willen dit echt wel?) een lief thuis voor onze lieve poes.

Dorus is een enorme gezelligheidspoes, is graag binnen bij je, maar wil ook echt wel naar buiten kunnen. Sinds ruim drie jaar heeft ze een mank voorpootje, als gevolg van een aanrijding, maar ze heeft er geen last van en rent en klimt nog net als voorheen.

Met onze twee kleine kinderen gaat het prima, ze pikt van alles (al zijn er grenzen, maar als je kleine demo met haar bezig ziet dan verbaas je je over hoe ver die grenzen liggen).

Helaas vinden onze nieuwe buren (oude mensen) haar echt niet grappig. Ze hebben een prachtige tuin en juist die tuin heeft Dorus uitgekozen als toilet... Doordat kleine Demo haar zóóó lief vindt en de ganse dag wil aaien en kusjes geven en Dorus dat wel éven leuk vindt, maar niet de hele dag, heeft hij ook de bank van de buren uitgekozen als schuilplaats.

We weten niet goed een oplossing voor dit probleem. Binnenhouden is geen optie, daar wordt Dorus erg ongelukkig van. Stel dat iemand haar graag zou willen hebben dan is dat misschien wel de beste optie.

Dorus krijgt geen kindertjes meer. Alle benodigheden van reismand en kattebak enzo hebben we erbij.

Nou, als iemand echt belangstelling heeft laat maar weten, dan kunnen wij hier eens serieus over nadenken.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Ik zoek....

Bericht door Chrisje72 »

Kan je geen net over je tuin spannen? Of op een andere manier zorgen dat ze er niet uit kan? Of doe je buren een kattenverjager cadeau
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Ik zoek....

Bericht door Mister »

@ MM: het is vervelend, daar kan ik goed inkomen. Zeker als je wat gehecht ben aan een dier. De buren snap ik echter ook goed. Hier in de buurt worden er ;s avonds nogal wat katten naar buiten gedaan. Er zijn er drie die bij voorkeur onze voortuin omspitten en poepen. Ergenis, stank, ik wordt er niet vrolijk van. Kun je de kat niet leren te poepen in een bak?
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Ik zoek....

Bericht door ejvl »

MarthaMartha schreef:Wij zoeken (ai... willen dit echt wel?) een lief thuis voor onze lieve poes.

Dorus is een enorme gezelligheidspoes, is graag binnen bij je, maar wil ook echt wel naar buiten kunnen. Sinds ruim drie jaar heeft ze een mank voorpootje, als gevolg van een aanrijding, maar ze heeft er geen last van en rent en klimt nog net als voorheen.

Met onze twee kleine kinderen gaat het prima, ze pikt van alles (al zijn er grenzen, maar als je kleine demo met haar bezig ziet dan verbaas je je over hoe ver die grenzen liggen).

Helaas vinden onze nieuwe buren (oude mensen) haar echt niet grappig. Ze hebben een prachtige tuin en juist die tuin heeft Dorus uitgekozen als toilet... Doordat kleine Demo haar zóóó lief vindt en de ganse dag wil aaien en kusjes geven en Dorus dat wel éven leuk vindt, maar niet de hele dag, heeft hij ook de bank van de buren uitgekozen als schuilplaats.

We weten niet goed een oplossing voor dit probleem. Binnenhouden is geen optie, daar wordt Dorus erg ongelukkig van. Stel dat iemand haar graag zou willen hebben dan is dat misschien wel de beste optie.

Dorus krijgt geen kindertjes meer. Alle benodigheden van reismand en kattebak enzo hebben we erbij.

Nou, als iemand echt belangstelling heeft laat maar weten, dan kunnen wij hier eens serieus over nadenken.
Ik weet niet of jullie een tuin hebben, maar waarom plaats je geen kattenschrikdraad?
Heeft Dorus toch nog wat ruimte maar gaat niet buiten jullie grenzen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ik zoek....

Bericht door Mara »

MarthaMartha schreef:Wij zoeken (ai... willen dit echt wel?) een lief thuis voor onze lieve poes.

Dorus is een enorme gezelligheidspoes, is graag binnen bij je, maar wil ook echt wel naar buiten kunnen. Sinds ruim drie jaar heeft ze een mank voorpootje, als gevolg van een aanrijding, maar ze heeft er geen last van en rent en klimt nog net als voorheen.

Met onze twee kleine kinderen gaat het prima, ze pikt van alles (al zijn er grenzen, maar als je kleine demo met haar bezig ziet dan verbaas je je over hoe ver die grenzen liggen).

Helaas vinden onze nieuwe buren (oude mensen) haar echt niet grappig. Ze hebben een prachtige tuin en juist die tuin heeft Dorus uitgekozen als toilet... Doordat kleine Demo haar zóóó lief vindt en de ganse dag wil aaien en kusjes geven en Dorus dat wel éven leuk vindt, maar niet de hele dag, heeft hij ook de bank van de buren uitgekozen als schuilplaats.

We weten niet goed een oplossing voor dit probleem. Binnenhouden is geen optie, daar wordt Dorus erg ongelukkig van. Stel dat iemand haar graag zou willen hebben dan is dat misschien wel de beste optie.

Dorus krijgt geen kindertjes meer. Alle benodigheden van reismand en kattebak enzo hebben we erbij.

Nou, als iemand echt belangstelling heeft laat maar weten, dan kunnen wij hier eens serieus over nadenken.
Dat meen je toch niet? :ouin
Je gaat toch zo'n diertje niet weg doen vanwege buren, daar zijn echt wel oplossingen voor.
Dit kan voor kleine demo traumatisch zijn, zijn kleine vriendje ergens anders naar toe.
En als je hem in de buurt plaatst, heb je dikke kans dat hij terug naar huis komt.
Ik ken jullie tuin/situatie niet, maar als er een schutting staat, kun je daarbovenop rollende buizen monteren. Dan hebben katten geen houvast meer.
De buren kunnen, als ze hem betrappen, een beker water gooien, katten houden daar in de regel niet van en als je dat even blijft volhouden, gaan ze die tuin mijden.
Onze buurman ging een vijver graven, met daarin koikarpers en één van onze viervoetertjes zat steeds aan de kant en ik zag hem dan met een pootje zelfs die vissen aantikken. Hij dronk ook in het straaltje van het fonteintje, totdat hij op een dag in de vijver viel. Hij is nooit meer in die tuin geweest.
Buurvrouw kan satépennen tussen haar planten neerzetten, cacaodoppen strooien, wijnruit planten.

Weet je wat het is MM, jij doet nu je kat weg, vanwege die buren, over een maand of 2 zetten zij "toevallig" hun huis te koop, of komt er inmiddels een ander katje.
Ik heb dat vaker meegemaakt met alle boosheid en frustratie van dien.

Ik rijd regelmatig langs het asiel, ze zitten boordeVOL met kittens en katten, de voorjaarsnestjes zijn allemaal verhandeld, dus dit is ook nog eens een heel ongeschikte periode.
Ik zou echt never mijn katten wegdoen vanwege buren. Wel met hen samen een oplossing bedenken, zeker, en er alles aan doen.
Mijn buurman was een kattenhater, totdat...... hij een nieuw vriendinnetje in huis nam, ze nam een schattig katertje mee. :)
De liefde vermag veel kennelijk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Ik zoek....

Bericht door Desiree »

Ik kan je niet helpen.. maar wel het volgende

Wij zitten in een kattenbuurt en bij ons kwamen ook katten. We hebben een tuin omgeven van hekken (nu ook voor ons pukkie) en de gaten die er waren hebben we passend dichtgemaakt. Er was een poes die telkens kwam toiletteren en dat vond ik ook niet leuk meer.. Hoogzwanger en ik die p.. oprapen. We hebben een keer een hond in huis genomen (familie) en toen de boel ook dicht gemaakt. Nu kruipen ze ook over de schutting (een paar) en dat wordt nog een uitdaging. Emmer water over ze heen, (wat mag) helpt niet maar je hebt meer spullen. Maar we kunnen met de buren erover praten.. we gunnen hun de poes en onszelf geen kattentoilet. Als het nu weer vervelend wordt, gaan we kijken hoe we het op gaan lossen, zodat het gezellig blijft.

P.S. Maar 1 kat die telkens kwam (en dat blijkbaar gewoon was van de vorige bewoners) die zien we bijna nooit meer.. En vreemde katten ook niet meer.
Laatst gewijzigd door Desiree op 07 aug 2013, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ik zoek....

Bericht door Tiberius »

Luther zie je hier weinig meer. Ik dacht dat hij nog een kat zoekt. :jongle
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Ik zoek....

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef:Luther zie je hier weinig meer. Ik dacht dat hij nog een kat zoekt. :jongle
Ik denk dat hij een kat zoekt.
Ik dacht dat hij een kat zocht.
volgens mij... :)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ik zoek....

Bericht door Mara »

Desiree schreef:Ik kan je niet helpen.. maar wel het volgende

Wij zitten in een kattenbuurt en bij ons kwamen ook katten. We hebben een tuin omgeven van hekken (nu ook voor ons pukkie) en de gaten die er waren hebben we passend dichtgemaakt. Er was een poes die telkens kwam toiletteren en dat vond ik ook niet leuk meer.. Hoogzwanger en ik die p.. oprapen. We hebben een keer een hond in huis genomen (familie) en toen de boel ook dicht gemaakt. Nu kruipen ze ook over de schutting (een paar) en dat wordt nog een uitdaging. Emmer water over ze heen, (wat mag) helpt niet maar je hebt meer spullen. Maar we kunnen met de buren erover praten.. we gunnen hun de poes en onszelf geen kattentoilet. Als het nu weer vervelend wordt, gaan we kijken hoe we het op gaan lossen, zodat het gezellig blijft.
Water helpt wel, je moet het alleen even volhouden. En geen emmer, een beker is al voldoende, het gaat om het schrikeffect.
Een paar keer betrappen, echt, het is afdoende.
Wijnruit planten, schijnt ook goed te helpen, katten hebben daar een hekel aan.
Of je doet de buren een kattenverjager kado, of ze kunnen hem zelf aanschaffen.
Rond de 4/5 tientjes http://www.shopsu.nl/tuin-buitenleven/d ... tAodW1AAxQ
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Ik zoek....

Bericht door MarthaMartha »

Mister schreef:@ MM: het is vervelend, daar kan ik goed inkomen. Zeker als je wat gehecht ben aan een dier. De buren snap ik echter ook goed. Hier in de buurt worden er ;s avonds nogal wat katten naar buiten gedaan. Er zijn er drie die bij voorkeur onze voortuin omspitten en poepen. Ergenis, stank, ik wordt er niet vrolijk van. Kun je de kat niet leren te poepen in een bak?
Binnen doet ze dat prima ja, maar katten graven toch liever in een tuin.... bij het vorige huis was het geen probleem, daar hadden we een megatuin, maar hier is het lastig.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Ik zoek....

Bericht door MarthaMartha »

Mara schreef:
Desiree schreef:Ik kan je niet helpen.. maar wel het volgende

Wij zitten in een kattenbuurt en bij ons kwamen ook katten. We hebben een tuin omgeven van hekken (nu ook voor ons pukkie) en de gaten die er waren hebben we passend dichtgemaakt. Er was een poes die telkens kwam toiletteren en dat vond ik ook niet leuk meer.. Hoogzwanger en ik die p.. oprapen. We hebben een keer een hond in huis genomen (familie) en toen de boel ook dicht gemaakt. Nu kruipen ze ook over de schutting (een paar) en dat wordt nog een uitdaging. Emmer water over ze heen, (wat mag) helpt niet maar je hebt meer spullen. Maar we kunnen met de buren erover praten.. we gunnen hun de poes en onszelf geen kattentoilet. Als het nu weer vervelend wordt, gaan we kijken hoe we het op gaan lossen, zodat het gezellig blijft.
Water helpt wel, je moet het alleen even volhouden. En geen emmer, een beker is al voldoende, het gaat om het schrikeffect.
Een paar keer betrappen, echt, het is afdoende.
Wijnruit planten, schijnt ook goed te helpen, katten hebben daar een hekel aan.
Of je doet de buren een kattenverjager kado, of ze kunnen hem zelf aanschaffen.
Rond de 4/5 tientjes http://www.shopsu.nl/tuin-buitenleven/d ... tAodW1AAxQ
Dat ziet er goed uit, maar wie heeft hier ervaring mee? Hij heeft een bereik van 40 m2, het lijkt mij een probleem dat ie daarmee ook nog werkt in onze tuin..... en aan hun andere kant hebben ze buren met twee honden, zou dat dan wel kunnen?

kattenschrikdraad werkt niet, want hij gaat via de schutting, schuurdak of de boom....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ik zoek....

Bericht door Tiberius »

Anker schreef:
Tiberius schreef:Luther zie je hier weinig meer. Ik dacht dat hij nog een kat zoekt. :jongle
Ik denk dat hij een kat zoekt.
Ik dacht dat hij een kat zocht.
volgens mij... :)
Niet helemaal. :)
Ik dacht = ik meen ...
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ik zoek....

Bericht door Mara »

MarthaMartha schreef:
Mara schreef:
Desiree schreef:Ik kan je niet helpen.. maar wel het volgende

Wij zitten in een kattenbuurt en bij ons kwamen ook katten. We hebben een tuin omgeven van hekken (nu ook voor ons pukkie) en de gaten die er waren hebben we passend dichtgemaakt. Er was een poes die telkens kwam toiletteren en dat vond ik ook niet leuk meer.. Hoogzwanger en ik die p.. oprapen. We hebben een keer een hond in huis genomen (familie) en toen de boel ook dicht gemaakt. Nu kruipen ze ook over de schutting (een paar) en dat wordt nog een uitdaging. Emmer water over ze heen, (wat mag) helpt niet maar je hebt meer spullen. Maar we kunnen met de buren erover praten.. we gunnen hun de poes en onszelf geen kattentoilet. Als het nu weer vervelend wordt, gaan we kijken hoe we het op gaan lossen, zodat het gezellig blijft.
Water helpt wel, je moet het alleen even volhouden. En geen emmer, een beker is al voldoende, het gaat om het schrikeffect.
Een paar keer betrappen, echt, het is afdoende.
Wijnruit planten, schijnt ook goed te helpen, katten hebben daar een hekel aan.
Of je doet de buren een kattenverjager kado, of ze kunnen hem zelf aanschaffen.
Rond de 4/5 tientjes http://www.shopsu.nl/tuin-buitenleven/d ... tAodW1AAxQ
Dat ziet er goed uit, maar wie heeft hier ervaring mee? Hij heeft een bereik van 40 m2, het lijkt mij een probleem dat ie daarmee ook nog werkt in onze tuin..... en aan hun andere kant hebben ze buren met twee honden, zou dat dan wel kunnen?

kattenschrikdraad werkt niet, want hij gaat via de schutting, schuurdak of de boom....
Wij hebben 3 kattenbakken, op elke verdieping eentje en zeker in de zomer blijven die tamelijk schoon. Maar hier in de buurt heb je een aantal plantsoenen, perkjes, dus ik denk dat ze het daar doen, ik krijg nooit klachten van buren.
Je zou wat dat apparaat betreft, daar nader naar kunnen informeren.
Het gaat er denk ik ten diepste om, dat jij actief naar een oplossing zoekt, mensen kunnen nogal "agressief" op een dier reageren, vooral als ze zelf helemaal geen liefhebbers zijn en ze het gevoel hebben dat je er maling aan hebt.
En het is het niet waard om burenruzie door te krijgen. :nonnon
Maar echt MM, zo'n vriendje wegdoen is echt de allerallerlaatste optie.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ik zoek....

Bericht door Tiberius »

Nou ja, "agressief".
Als zo'n kat altijd in je tuin zit te kakken, zet ik er ook een super soaker op, of zo.
Of de XL-versie uit dat winkeltje wat je net linkte: is gelijk de hele wijk kattenvrij. :)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ik zoek....

Bericht door Mara »

Nou nou nou.... leven en laten leven. ::please
Denk je nu echt dat een kat het enige levend wezen in je tuin is, dat zijn behoefte dropt?
Ik heb regelmatig vogelpoep op mijn was, moet ik daar ook een jachtgeweer op inzetten?
Slakkensporen (jakkie), padjes, kikkertjes, (bleegh, vooral als er eentje op je voet springt) allerlei andere grote vogels, tot en met een reiger, die geinteresseerd is in de vissen van buum, maar daar door gespannen draden niet bij kan komen en maar bij ons komt loeren (ondanks de katten).
En aso's die hun hond voor je deur laten p**pen, DAT is pas erg, want in het donker zie je het niet en loop je dat binnen. :deg
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie