Ben jij voor of tegen de doodstraf?

Ben jij voor of tegen de doodstraf!

Ja
29
53%
Nee
15
27%
Soms; zie mijn toelichting
11
20%
 
Totaal aantal stemmen: 55

Gebruikersavatar
mcgk
Berichten: 207
Lid geworden op: 31 okt 2015, 15:18

Re: Ben jij voor of tegen de doodstraf?

Bericht door mcgk »

De NBV is ook zeker niet mijn favoriete vertaling, maar laten we alleen gefundeerde kritiek geven anders zijn we net als de GBS.
Met orakelstenen wordt bedoeld: stenen die een boodschap van een god brengen. Exact wat de Urim en de Thummin ook zijn.
-DIA-
Berichten: 32705
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ben jij voor of tegen de doodstraf?

Bericht door -DIA- »

mcgk schreef:De NBV is ook zeker niet mijn favoriete vertaling, maar laten we alleen gefundeerde kritiek geven anders zijn we net als de GBS.
Met orakelstenen wordt bedoeld: stenen die een boodschap van een god brengen. Exact wat de Urim en de Thummin ook zijn.
Maar moeten (of mogen) we de naam van orakel (toch een heidense, bijgelovige en afgodische term) gebruiken voor Urim en de Thummin? Dit is ook niet voor niets onvertaald gelaten. Ik vind dit niet kunnen. Ik geloof dat de vertalers hier goed hebben gezien om deze woorden onvertaald te laten, omdat toch met niets te vergelijken is. We lezen meerder malen over het werpen van het lot. We lezen ook dat God het lot bestuurd, en dat men dat wel bewust was, omdat daarbij de Heere om raad werd gevraagd. Je kunt dan wel naar een orakel verwijzen maar dat is toch zoveel anders, dat het ene duivels is en het andere uit God, (onder aanroeping van Gods Naam)
En wat betreft "anders dan de GBS", ik hoop dat dit dan maar als een scheldnaam van de tegenstanders wordt gebruikt. Want ik geloof nog altijd, alle smaders ten spijt, dat de GBS het meest afhankelijk en eerbiedig met de Woorden Gods omgaat.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Ben jij voor of tegen de doodstraf?

Bericht door Zita »

Deze discussie kan prima elders gevoerd worden. In dit topic hebben we het over de doodstraf.
Plaats reactie