Hij is weer onderweg.....de kindervriend.....

Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Bericht door FlyingEagle »

Ar-Jan schreef:
FlyingEagle schreef:
Ar-Jan schreef:
memento schreef:Was St. Nicolaas niet een heilige rond 600 na Christus? Das toch voordat de kerk begon te dwalen? Nix rooms aan..
nou??? zn kleding doet toch wel enigzins rooms aan hoor!! :wink:
bonifatius zag er ook heel erg rooms uit. Tenminste op alle plaatjes en tekeningen :P Maar de RK bestond toen echt nog niet.
juist voor die tijd toen, zag hij(bonifatius) er niet rooms uit. onze lieve sint ziet er voor deze tijd wel rooms uit! :)
Waarom hebben roomse priesters eigenlijk een sinterklaas pakkie an?
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Re: Hij is weer onderweg.....de kindervriend.....

Bericht door Oude-Waarheid »

Breekijzertje schreef:Doen jullie er wat aan?
Onschuldig feestje of verderfelijke RK invloed?
Nog naar een live aankomst of zie je het wel op tv?
Enkel jammer dat de nationale aankomst van de kindervriend op
Zondag is net onder kerktijd.
Dus zal het toch de tv wel worden? :roll:
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Bericht door FlyingEagle »

nou mij interreseert de binnenkomst van die man niet. Alleen gezellig met vrienden en familie vindt ik voldoende. En bij ons zal hij echt niet op zondag binnenkomen want dan staat de hele plaats op z'n kop.
Leonius

Re: Hij is weer onderweg.....de kindervriend.....

Bericht door Leonius »

Oude-Waarheid schreef:
Breekijzertje schreef:Doen jullie er wat aan?
Onschuldig feestje of verderfelijke RK invloed?
Nog naar een live aankomst of zie je het wel op tv?
Enkel jammer dat de nationale aankomst van de kindervriend op
Zondag is net onder kerktijd.
Dus zal het toch de tv wel worden? :roll:
Tsjonge, ja zeg, dan bevind je je toch wel in een héél moeilijk pakket. Maar och, tegenwoordig kunnen we tv-programma's makkelijk opnemen en later terugkijken onder het genot van een kopje hete chocolademelk en het uitwisselen van cadeautjes....

Maar toch heel opmerkelijk hoe de reformatorische gezindte zich massaal uitstort op het consumentisme.... Geeft te denken, denk ik zo..... :?
Gebruikersavatar
Hummel
Berichten: 319
Lid geworden op: 05 jul 2005, 02:00
Locatie: Utrecht/Gouda

Re: Hij is weer onderweg.....de kindervriend.....

Bericht door Hummel »

Leonius schreef:
Oude-Waarheid schreef:
Breekijzertje schreef:Doen jullie er wat aan?
Onschuldig feestje of verderfelijke RK invloed?
Nog naar een live aankomst of zie je het wel op tv?
Enkel jammer dat de nationale aankomst van de kindervriend op
Zondag is net onder kerktijd.
Dus zal het toch de tv wel worden? :roll:
Tsjonge, ja zeg, dan bevind je je toch wel in een héél moeilijk pakket. Maar och, tegenwoordig kunnen we tv-programma's makkelijk opnemen en later terugkijken onder het genot van een kopje hete chocolademelk en het uitwisselen van cadeautjes....

Maar toch heel opmerkelijk hoe de reformatorische gezindte zich massaal uitstort op het consumentisme.... Geeft te denken, denk ik zo..... :?
Reformatorische gezindte stort zich massaal op Sinterklaas?
Volgens mij niet. Of bedoel je dat niet?
Leonius

Re: Hij is weer onderweg.....de kindervriend.....

Bericht door Leonius »

Hummel schreef:
Leonius schreef:
Oude-Waarheid schreef:
Breekijzertje schreef:Doen jullie er wat aan?
Onschuldig feestje of verderfelijke RK invloed?
Nog naar een live aankomst of zie je het wel op tv?
Enkel jammer dat de nationale aankomst van de kindervriend op
Zondag is net onder kerktijd.
Dus zal het toch de tv wel worden? :roll:
Tsjonge, ja zeg, dan bevind je je toch wel in een héél moeilijk pakket. Maar och, tegenwoordig kunnen we tv-programma's makkelijk opnemen en later terugkijken onder het genot van een kopje hete chocolademelk en het uitwisselen van cadeautjes....

Maar toch heel opmerkelijk hoe de reformatorische gezindte zich massaal uitstort op het consumentisme.... Geeft te denken, denk ik zo..... :?
Reformatorische gezindte stort zich massaal op Sinterklaas?
Volgens mij niet. Of bedoel je dat niet?
Zeker wel! Reformatorische burgemeesters halen de goed-heilig-man wel binnen! Nee, zonder gekheid: als ik in mijn eigen gemeente blijf, dan kan ik beter die mensen opnoemen die er niet 'aan doen', dan mensen wel....
Overigens bedoelde ik het wat breder hoor: Wegwijs is voor mij ook één groot voorbeeld van consumentendrift van de reformatorische gezindte, en zo zijn er wel meer voorbeelden te bedenken.
Gebruikersavatar
Hummel
Berichten: 319
Lid geworden op: 05 jul 2005, 02:00
Locatie: Utrecht/Gouda

Re: Hij is weer onderweg.....de kindervriend.....

Bericht door Hummel »

Leonius schreef:
Hummel schreef:
Leonius schreef:
Oude-Waarheid schreef: Enkel jammer dat de nationale aankomst van de kindervriend op
Zondag is net onder kerktijd.
Dus zal het toch de tv wel worden? :roll:
Tsjonge, ja zeg, dan bevind je je toch wel in een héél moeilijk pakket. Maar och, tegenwoordig kunnen we tv-programma's makkelijk opnemen en later terugkijken onder het genot van een kopje hete chocolademelk en het uitwisselen van cadeautjes....

Maar toch heel opmerkelijk hoe de reformatorische gezindte zich massaal uitstort op het consumentisme.... Geeft te denken, denk ik zo..... :?
Reformatorische gezindte stort zich massaal op Sinterklaas?
Volgens mij niet. Of bedoel je dat niet?
Zeker wel! Reformatorische burgemeesters halen de goed-heilig-man wel binnen! Nee, zonder gekheid: als ik in mijn eigen gemeente blijf, dan kan ik beter die mensen opnoemen die er niet 'aan doen', dan mensen wel....
Overigens bedoelde ik het wat breder hoor: Wegwijs is voor mij ook één groot voorbeeld van consumentendrift van de reformatorische gezindte, en zo zijn er wel meer voorbeelden te bedenken.
Wat Wegwijs betreft ben ik het wel met je eens, maar volgens mij wordt Sinterklaas buiten de reformatorische kring uitbundiger gevierd dan daarbinnen. En 'wereldse' mensen doen het ook nog eens dunnetjes over met kerst.
Maar trouwens, wat is er mis aan om elkaar cadeautjes te geven? Lijkt me gewoon een gezellige gezinsavond.
Wij doen het ook met de klas, en dat is altijd heel gezellig!
love
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 nov 2004, 19:52

Bericht door love »

[quote="Lassie"]"Sniklaas, ik mag die man niet hoor, nooit gemogen ook niet.. ha.. kreeg nooit wat van die man.. sniklaas... en die zwarte pieten? nou ha... t is wat hoor. komt sniklaas binnen met mijn sprei om...haha.. en die piet? was tant jo, want die piet had twee van die dingen"..
quote]
Hmmmmmmm.....Toon Hermans? :roll:
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

love schreef:"Lassie"]"Sniklaas, ik mag die man niet hoor, nooit gemogen ook niet.. ha.. kreeg nooit wat van die man.. sniklaas... en die zwarte pieten? nou ha... t is wat hoor. komt sniklaas binnen met mijn sprei om...haha.. en die piet? was tant jo, want die piet had twee van die dingen"..
quote]
Hmmmmmmm.....Toon Hermans? :roll:
Tja of was het Vinkers? een van de twee. (hij is maff) :mrgreen:
Gebruikersavatar
dré
Berichten: 383
Lid geworden op: 06 apr 2004, 13:31

Bericht door dré »

Miscanthus schreef:
dré schreef:Chocoladeletters, gevulde speculaas en boterletters

Daar ben ik voor!
eh.....gewicht geen probleem?
jawel, das dan ook wel een probleem.
ik zal de chocoladeletter dan ook delen en van de rest bescheiden eten. Maar soms krijg je het aangeboden en weigeren...... is ook niet netjes. :lol:
dré
--------

Credo in unum Deo
Petrus

Bericht door Petrus »

FlyingEagle schreef: Waarom hebben roomse priesters eigenlijk een sinterklaas pakkie an?
Daar kunnen veel roomse mensen (ik ben zelf van rooms-rode origine) ook niet eens een sluitend antwoord op geven, behalve het verwijzen naar de oorsronkelijke soort kleding uit Christus' tijd. Maar waar die overdaad vandaan komt, en die mijters van bisschoppen etc. is mij ook een raadsel. Maar goed dat is weer een heeeeeeeeeeeeeeel ander verhaal!

Petrus
Breekijzertje

Re: Hij is weer onderweg.....de kindervriend.....

Bericht door Breekijzertje »

Oude-Waarheid schreef:Enkel jammer dat de nationale aankomst van de kindervriend op
Zondag is net onder kerktijd.
Dus zal het toch de tv wel worden? :roll:
Intocht Sinterklaas live op Ned 3
Sinterklaas en zijn Pieten beginnen hun bezoek aan ons land in het Friese Sneek. Zaterdag (12 november) komt de Goedheiligman aan. De NPS doet zoals elk jaar rechtstreeks verslag op Nederland 3 en via de website van de NPS. De Burgemeester van Sneek verwelkomt Sinterklaas waarna de traditionele rijtoer door het Friese stadje volgt.

Dieuwertje Blok presenteert het programma vanuit de studio in Sneek. Dieuwertje wordt bijgestaan door Rik Hoogendoorn die vanaf de kade live verslag doet van de gebeurtenissen. De intocht is gelijktijdig met doventolk te zien op Nederland 2.
Leonius

Re: Hij is weer onderweg.....de kindervriend.....

Bericht door Leonius »

Breekijzertje schreef:
Oude-Waarheid schreef:Enkel jammer dat de nationale aankomst van de kindervriend op
Zondag is net onder kerktijd.
Dus zal het toch de tv wel worden? :roll:
Intocht Sinterklaas live op Ned 3
Sinterklaas en zijn Pieten beginnen hun bezoek aan ons land in het Friese Sneek. Zaterdag (12 november) komt de Goedheiligman aan. De NPS doet zoals elk jaar rechtstreeks verslag op Nederland 3 en via de website van de NPS. De Burgemeester van Sneek verwelkomt Sinterklaas waarna de traditionele rijtoer door het Friese stadje volgt.

Dieuwertje Blok presenteert het programma vanuit de studio in Sneek. Dieuwertje wordt bijgestaan door Rik Hoogendoorn die vanaf de kade live verslag doet van de gebeurtenissen. De intocht is gelijktijdig met doventolk te zien op Nederland 2.
Nou, kijk aan. Dan kun je er toch nog live heen, en de volgende dag keurig, zonder dat je op hete kolen zit, naar de kerk gaan.... Een mooiere weekend kun je denk ik niet voorstellen..... :roll:
Laatst gewijzigd door Leonius op 09 nov 2005, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Leonius

Re: Hij is weer onderweg.....de kindervriend.....

Bericht door Leonius »

Hummel schreef:
Leonius schreef:
Hummel schreef:
Leonius schreef: Tsjonge, ja zeg, dan bevind je je toch wel in een héél moeilijk pakket. Maar och, tegenwoordig kunnen we tv-programma's makkelijk opnemen en later terugkijken onder het genot van een kopje hete chocolademelk en het uitwisselen van cadeautjes....

Maar toch heel opmerkelijk hoe de reformatorische gezindte zich massaal uitstort op het consumentisme.... Geeft te denken, denk ik zo..... :?
Reformatorische gezindte stort zich massaal op Sinterklaas?
Volgens mij niet. Of bedoel je dat niet?
Zeker wel! Reformatorische burgemeesters halen de goed-heilig-man wel binnen! Nee, zonder gekheid: als ik in mijn eigen gemeente blijf, dan kan ik beter die mensen opnoemen die er niet 'aan doen', dan mensen wel....
Overigens bedoelde ik het wat breder hoor: Wegwijs is voor mij ook één groot voorbeeld van consumentendrift van de reformatorische gezindte, en zo zijn er wel meer voorbeelden te bedenken.
Wat Wegwijs betreft ben ik het wel met je eens, maar volgens mij wordt Sinterklaas buiten de reformatorische kring uitbundiger gevierd dan daarbinnen. En 'wereldse' mensen doen het ook nog eens dunnetjes over met kerst.
Maar trouwens, wat is er mis aan om elkaar cadeautjes te geven? Lijkt me gewoon een gezellige gezinsavond.
Wij doen het ook met de klas, en dat is altijd heel gezellig!
Leg mij maar eens het verschil uit tussen Sinterklaas en Wegwijs..... Allebei spelen in op het consumentisme, en daar doet iedereen heel gezellig aan mee, verplicht of niet..... Enne... ik geloof niet dat er één onder ons is die zegt dat er iets mis is met cadeautjes te geven. :roll: Mij lijkt zo dat iedereen minstens één keer aan de beurt komt, zowel op het werk als thuis....
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Nou, kijk aan. Zo hoeven we toch niets te missen van het prachtige evenement, en kunnen we toch gelijk even vroom de kerkdienst meepikken. Een mooiere zondag kun je je zo niet voorstellen.......
Vanwaar dat cynisme? Is een christen (ik bedoel een ware christen, een gelovige dus) niet vrij? Zolang hij niet zondigt mag hij vrij meedoen met de wereld. Het christendom is niet een godsdienst van wetjes zus en zo (alhoewel velen dat er helaas wel van gemaakt hebben), maar een godsdienst van vrijheid. Ware vrijheid. Vrij in Christus. Vrij om alles te doen wat geen zonde is.
Plaats reactie