Wat zijn de middelen tegen de HIV-verspreiding

Sabra

Wat zijn de middelen tegen de HIV-verspreiding

Bericht door Sabra »

In een ander topic is er een discussie ontstaan het tegengaan van de HIV-verspreiding en de middelen die hier tegen kunnen worden ingezet.

Hoe ziet u/jij dit?
Ik verbaas mij over het feit dat men hier:

a. een causeel verband ziet tussen het gebruik van condooms en overtreding op het 7e gebod

b. dat men HIV-besmetting ziet als een directe straf voor een bepaalde zonde

c. mensen middelen wil onthouden om HIV-besmetting te voorkomen

Dat er een missionaire taak weggelegd is in de gebieden waar het HIV-virus zich uitermate snel verspreid, is iets waar wij het allen over eens zijn
a: Waarom denk je dat er anders AIDS is, wat bestreden moet worden met condooms? Dit is op die plekken geen voorbehoedsmiddel, maar beschermmiddel tijdens het nemen van de zoveelste vrouw van je stam. Weet jij wel hoe het daar aan toe gaat?

b: Zover wil ik niet gaan maar in de praktijk zit er wel een verband tussen vreemdgaan en aids.

c:Is een condoom werkelijk HET middel om HIV te voorkomen? Het middel van de paus lijkt me beter en dat mensen zich daar niet aan willen houden -> ja, dan is aids eigen schuld dikke bult, altans voor de mannen. De vrouwen die gebruikt worden en de kinderen die dan als wees en ook nog vaak besmet achterblijven...

a:Nee, dat zie ik niet... Het gebruik ervan is wel in strijd met Gods Wet.

b:Nee, ´t is net als de Tsunami. Het zijn onze zonden!!! De zonden der gehele wereld!

c:Strijdpunt! Het zou zo moeten zijn dat condoomgebruik alleen tiegestaan is als de partner HIV heeft.
[Aangepast op 25/2/05 door Sabra]
Plaats reactie