Televisie

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Televisie

Bericht door Tiberius »

Het is een stokoud topic, de topicstarter is hier niet meer actief, althans niet onder die naam.

Verder is het de vraag: wat versta je onder 'een tv'. Het toestel (=de ontvangstmogelijkheid)? Of een daadwerkelijk abonnement?
Gebruikersavatar
Quercus
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jul 2020, 23:42

Re: RE: Re: Televisie

Bericht door Quercus »

Tiberius schreef:Het is een stokoud topic, de topicstarter is hier niet meer actief, althans niet onder die naam.

Verder is het de vraag: wat versta je onder 'een tv'. Het toestel (=de ontvangstmogelijkheid)? Of een daadwerkelijk abonnement?
Afstandsvisie oftewel televisie. Ooit was een TV het enige medium om dat te doen. Nu is dat met internet, pc en telefoon toch wel anders. Er is netflix, youtube, uitzendinggemist enz. Er is dus geen TV meer nodig om TV te hebben om maar zo te zeggen.

Dat maakt in mijn optiek dat het hebben van een abonnement op commerciële zenders, of het hebben van netflix onder de noemer "TV" valt. Het hebben van een TV zonder abonnement (dus alleen NPO 1,2,3 uit de lucht) versta ik niet onder TV. Hm, hoop dat dit een beetje logisch overkomt.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: RE: Re: Televisie

Bericht door JvW »

Quercus schreef:
Tiberius schreef:Het is een stokoud topic, de topicstarter is hier niet meer actief, althans niet onder die naam.

Verder is het de vraag: wat versta je onder 'een tv'. Het toestel (=de ontvangstmogelijkheid)? Of een daadwerkelijk abonnement?
Afstandsvisie oftewel televisie. Ooit was een TV het enige medium om dat te doen. Nu is dat met internet, pc en telefoon toch wel anders. Er is netflix, youtube, uitzendinggemist enz. Er is dus geen TV meer nodig om TV te hebben om maar zo te zeggen.

Dat maakt in mijn optiek dat het hebben van een abonnement op commerciële zenders, of het hebben van netflix onder de noemer "TV" valt. Het hebben van een TV zonder abonnement (dus alleen NPO 1,2,3 uit de lucht) versta ik niet onder TV. Hm, hoop dat dit een beetje logisch overkomt.
Ik ben van mening dat zodra je internet hebt, je dit onder de vroegere noemer van TV kunt scharen.
Wij hebben een TV (toestel dus) met een abonnement, maar gebruiken (als er al gekeken wordt) nogal eens het interactieve deel om bijvoorbeeld via Youtube of de app van NPO terug te kijken.
Het valt mij op dat regelmatig blijkt dat mensen zonder “TV” vaker het nieuws of bepaalde programma’s gezien blijken te hebben dan dat ons gezin dat doet…. Dat geeft niets, maar maak dan ook niet zo’n heisa om de TV.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Televisie

Bericht door Erik1960 »

Gekeken naar het derde deel van de documentaire ‘de monniken van Schiermonnikoog’. Openhartige gesprekken over hoop, geloof, ongeloof, schaduwen uit het verleden, twijfel, eenzaamheid, broederschap, vertrouwen, vertrouwen verliezen, nieuwe hoop. Terug te kijken via NPO.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Televisie

Bericht door Van Ewijk »

Tiberius schreef:Het is een stokoud topic, de topicstarter is hier niet meer actief, althans niet onder die naam.

Verder is het de vraag: wat versta je onder 'een tv'. Het toestel (=de ontvangstmogelijkheid)? Of een daadwerkelijk abonnement?
De vervaging inderdaad.
Vroeger waren telefoon, tv en radio drie hele aparte werelden.
De eerste had je nodig, de tweede moest je betalen en de derde was (praktisch) gratis.

Nu is het alles in één en zijn de toenmalige grenzen net zo goed verleden tijd als de Berlijnse muur.
Zeg tegen een puber van nu dat ze voor straf geen tv meer mogen kijken en het antwoord is dat ze dat toch al niet deden. "Jij kijkt naar die oude troep, ik niet!"
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Televisie

Bericht door Tiberius »

Ik kijk ook niet naar die oude troep hoor.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Televisie

Bericht door Hendrikus »

Erik1960 schreef:Gekeken naar het derde deel van de documentaire ‘de monniken van Schiermonnikoog’. Openhartige gesprekken over hoop, geloof, ongeloof, schaduwen uit het verleden, twijfel, eenzaamheid, broederschap, vertrouwen, vertrouwen verliezen, nieuwe hoop. Terug te kijken via NPO.
Voordat ze naar Schiermonnikoog vertrokken, zaten ze in klooster Sion. Nog steeds een plek waar ik graag kom.
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Televisie

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
Erik1960 schreef:Gekeken naar het derde deel van de documentaire ‘de monniken van Schiermonnikoog’. Openhartige gesprekken over hoop, geloof, ongeloof, schaduwen uit het verleden, twijfel, eenzaamheid, broederschap, vertrouwen, vertrouwen verliezen, nieuwe hoop. Terug te kijken via NPO.
Voordat ze naar Schiermonnikoog vertrokken, zaten ze in klooster Sion. Nog steeds een plek waar ik graag kom.
Over klooster Sion stond indertijd een reportage in De Schakel. Of misschien nog in de voorganger, het Reformatorisch Gezinsblad. Wat zijn daar enorm veel ingezonden brieven op gekomen! Of ze rooms wilden worden en zo. Reformatie en Rome stonden toen nog heel ver uit elkaar. Nu lijkt het allemaal veel makkelijker opgenomen te worden, en we zijn niet meer bang voor de paus. Misschien heeft ie zelfs wel een klein beetje gelijk... en ja, misschien, dat hadden we toen ook niet kunnen dromen, misschien had Darwin ook nog wel een beetje gelijk.. we moesten nog aan de nieuwe dingen wennen... Of... waren we terecht terughoudend? Of... Het is niet te ontkennen dat we minder gevaar zien in Rome en meer gaan zien in evolutie... En schrikken we daar niet van? Ik geloof dat we wat dat betreft in een diepe slaap zijn gezonken... Er is meer veranderd, om on-topic te blijven: De televisie is thans via internet breed geaccepteerd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Televisie

Bericht door Floppy »

-DIA- schreef:...Nu lijkt het allemaal veel makkelijker opgenomen te worden, en we zijn niet meer bang voor de paus. Misschien heeft ie zelfs wel een klein beetje gelijk... en ja, misschien, dat hadden we toen ook niet kunnen dromen, misschien had Darwin ook nog wel een beetje gelijk.. we moesten nog aan de nieuwe dingen wennen... Of... waren we terecht terughoudend? ...
Het verschil tussen toen en nu is de verregaande secularisatie. Dat betekent dat ik op dat vlak herkenning voel met mensen die vanuit een andere geloofstraditie ook het conflict ervaren met de ontkerkelijkende wereld.
Veel van wat de Paus zegt, is vergeleken met de dogma's van een partij als D66 een regelrechte verademing. Kortom, de wereld is veranderd en de meest urgente fronten ook.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Televisie

Bericht door Erik1960 »

-DIA- schreef: Ik geloof dat we wat dat betreft in een diepe slaap zijn gezonken...
Des te mooier is het dat er plekken zijn waar het gebed dag en nacht doorgaat en waar alle Psalmen elke week klinken.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Plaats reactie