Televisie

merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Televisie

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef:
Dodo schreef:Of Big Data monitorde de rioolbuis van haar huis, of er een toename was van bepaalde hormonen.

Maar zonder gekheid, ik zou er wel een challenge van willen maken. Wie doet er mee? Je gaat op een van je apparaten enthousiast zoeken naar een onderwerp waar je eigenlijk niets mee hebt. En dan wacht je eens af wat er opduikt in de post en op je andere apparaten.
Ik heb het zelf pas eens gedaan: een poosje zitten zoeken naar een heel mooie grote dure Jaguar. Maar tot op heden is er geen enkele reclame voor verschenen. Maar ik scherm mijn instellingen dan ook vrij goed af, en weiger zoveel mogelijk cookies.
Mijn zwager heeft eens op zijn werk tijdens de pauze het ook eens geprobeerd. Een telefoon midden op tafel en dan allemaal het hebben over dat ze graag een nieuwe vaatwasser wilden kopen. En ze kregen dus echt reclames ervan, dat betekent dat ze gewoon met je microfoon meeluisteren, de hele dag door. En waarschijnlijk alleen voor commerciële doeleinden. Maar wat zou er gebeuren als dat in verkeerde handen komt? Je zou maar bijvoorbeeld ruzie hebben met je man/vrouw en die dag erna ligt het geluidsfragment op straat...

Ik weet niet of dat echt kan, maar het idee alleen is al erg naar. Even geen ruzie meer maken dan :yahoo Dat is in ieder geval wel een goede remedie.
Je begint voor mij toch wel echt wappie trekken te krijgen. Chips in vaccins, Big Data, Bilderberg misschien ook?
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Televisie

Bericht door Ditbenik »

HersteldHervormd schreef:
Dodo schreef:Of Big Data monitorde de rioolbuis van haar huis, of er een toename was van bepaalde hormonen.

Maar zonder gekheid, ik zou er wel een challenge van willen maken. Wie doet er mee? Je gaat op een van je apparaten enthousiast zoeken naar een onderwerp waar je eigenlijk niets mee hebt. En dan wacht je eens af wat er opduikt in de post en op je andere apparaten.
Ik heb het zelf pas eens gedaan: een poosje zitten zoeken naar een heel mooie grote dure Jaguar. Maar tot op heden is er geen enkele reclame voor verschenen. Maar ik scherm mijn instellingen dan ook vrij goed af, en weiger zoveel mogelijk cookies.
Mijn zwager heeft eens op zijn werk tijdens de pauze het ook eens geprobeerd. Een telefoon midden op tafel en dan allemaal het hebben over dat ze graag een nieuwe vaatwasser wilden kopen. En ze kregen dus echt reclames ervan, dat betekent dat ze gewoon met je microfoon meeluisteren, de hele dag door. En waarschijnlijk alleen voor commerciële doeleinden. Maar wat zou er gebeuren als dat in verkeerde handen komt? Je zou maar bijvoorbeeld ruzie hebben met je man/vrouw en die dag erna ligt het geluidsfragment op straat...

Ik weet niet of dat echt kan, maar het idee alleen is al erg naar. Even geen ruzie meer maken dan :yahoo Dat is in ieder geval wel een goede remedie.
Haha, je maakt het steeds spannender. Nog even en er stond een nieuwe vaatwasser voor de deur toen ze thuis kwamen :)
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Televisie

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef:
HersteldHervormd schreef:
Dodo schreef:Of Big Data monitorde de rioolbuis van haar huis, of er een toename was van bepaalde hormonen.

Maar zonder gekheid, ik zou er wel een challenge van willen maken. Wie doet er mee? Je gaat op een van je apparaten enthousiast zoeken naar een onderwerp waar je eigenlijk niets mee hebt. En dan wacht je eens af wat er opduikt in de post en op je andere apparaten.
Ik heb het zelf pas eens gedaan: een poosje zitten zoeken naar een heel mooie grote dure Jaguar. Maar tot op heden is er geen enkele reclame voor verschenen. Maar ik scherm mijn instellingen dan ook vrij goed af, en weiger zoveel mogelijk cookies.
Mijn zwager heeft eens op zijn werk tijdens de pauze het ook eens geprobeerd. Een telefoon midden op tafel en dan allemaal het hebben over dat ze graag een nieuwe vaatwasser wilden kopen. En ze kregen dus echt reclames ervan, dat betekent dat ze gewoon met je microfoon meeluisteren, de hele dag door. En waarschijnlijk alleen voor commerciële doeleinden. Maar wat zou er gebeuren als dat in verkeerde handen komt? Je zou maar bijvoorbeeld ruzie hebben met je man/vrouw en die dag erna ligt het geluidsfragment op straat...

Ik weet niet of dat echt kan, maar het idee alleen is al erg naar. Even geen ruzie meer maken dan :yahoo Dat is in ieder geval wel een goede remedie.
Je begint voor mij toch wel echt wappie trekken te krijgen. Chips in vaccins, Big Data, Bilderberg misschien ook?
Klinkt wel gezellig ja :haha
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Televisie

Bericht door Tiberius »

Ik adviseer om de zoekmachine duckduckgo te gebruiken.
En op Android en iPad gebruik ik duckduckgo als browser.
Dan heb je er geen last meer van.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Televisie

Bericht door Dodo »

Tiberius schreef:Ik adviseer om de zoekmachine duckduckgo te gebruiken.
En op Android en iPad gebruik ik duckduckgo als browser.
Dan heb je er geen last meer van.
Ik heb Ecosia als zoekmachine.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Televisie

Bericht door Tiberius »

Die is volgens mij meer gericht op duurzaamheid; duckduckgo op privacy.
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Televisie

Bericht door HersteldHervormd »

Het zou misschien wel vriendelijk zijn om elkaar in zijn/haar waarde te laten.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Televisie

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef:Die is volgens mij meer gericht op duurzaamheid; duckduckgo op privacy.
Oke, ik ga het eens proberen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Televisie

Bericht door Charles »

Ik gebruik DuckDuckGo ook al jaren. Zoekmachine is minder goed dan Google maar werkt verder prima.

We hadden het pas aan de eettafel over de kaasschaaf. Het handvat liet los; ik vroeg me hardop af of er ook goede kaasschaven bestaan. Eentje die vaatwasser bestendig is etc. Of ze vallen uit elkaar of ze snijden te dik of, of of. Of ze er niet eentje kunnenn ontwerpen die goed is en generaties meegaat. Kort daarna open ik Marktplaats app en krijg pontificaal een reclame van een kaasschaaf. .. Hoe vaak krijg jij een reclame voor een kaasschaaf?!?!? :oO

Toch denk ik dat het puur toeval was. Anders zou ik dit veel vaker moeten hebben.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Televisie

Bericht door Tiberius »

HersteldHervormd schreef:Het zou misschien wel vriendelijk zijn om elkaar in zijn/haar waarde te laten.
Bedoel je dat richting mij? Ik doe dat ook hoor, ik geef alleen maar een kwalificatie van die verschillende browsers en zoekmachines. De één hecht meer aan duurzaamheid, ik persoonlijk aan privacy, omdat dat ook een deel van mijn werk is. Het is een beetje sullig als je privacy consultant bent en je geeft al je gegevens weg. Terwijl een ander misschien zoiets heeft van: wat kan mij het schelen als men weet dat ik een vaatwasser zoek.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Televisie

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:
Zeeuw schreef:
Erskinees schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik heb wel eens gehoord dat er een vrouw was, en die kreeg allerlei baby artikelen plotsklaps als reclame. Inclusief blaadjes in de deur etc. En je raadt het al, een paar weken later kwam ze erachter dat ze in verwachting was. Ze heeft dit toen uitgezocht en the Big Data gaf inderdaad toe dat dit wel eens voor zou kunnen komen.

Uiteindelijk vertelde ze dit tegen haar ouders, en hun zeiden dat zij ook cadeautjes kregen van baby’s.
The Big Data gaf toe? Cadeautjes van baby's?!

Reclames werken gewoon via algoritmes. Wellicht dat door de hormoonveranderingen deze mevrouw al een paar weken ongemerkt meer zocht op babyartikelen of wat dan ook. Dan denkt het algoritme dat je zwanger bent en krijgt je zwangerschapsreclame. Als je ouders hetzelfde IP-adres hebben kan het zo zijn dat die het ook krijgen. De algoritmes achter advertenties worden steeds slimmer. Daar ben ik niet zo'n fan van. Gelukkig zijn er genoeg manieren en plugins om jezelf daarvan wat af te schermen.
Juist. Als jij nooit iets doet wat naar een onderwerp leidt, krijg je er ook geen info over. Als ik zoek op een auto, krijg ik de weken erna meer autosites in beeld etc. Maar het is niet zo dat ik denk aan een auto en Big Data mij ineens, zonder dat ik ook maar iets heb gedaan, allerlei sites toestuurt.
Wat ik net al aangaf, er word ook meegeluisterd. Daar heb je weinig invloed op.
Door Siri?
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Televisie

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef:
HersteldHervormd schreef:Het zou misschien wel vriendelijk zijn om elkaar in zijn/haar waarde te laten.
Bedoel je dat richting mij? Ik doe dat ook hoor, ik geef alleen maar een kwalificatie van die verschillende browsers en zoekmachines. De één hecht meer aan duurzaamheid, ik persoonlijk aan privacy, omdat dat ook een deel van mijn werk is. Het is een beetje sullig als je privacy consultant bent en je geeft al je gegevens weg. Terwijl een ander misschien zoiets heeft van: wat kan mij het schelen als men weet dat ik een vaatwasser zoek.
Nee niet per definitie richting jou. Ik was een bericht aan het opstellen, maar na een kwartier kon ik hem pas afmaken, vandaar dat er al weer nieuwe berichten kwamen.

Het ging mij er meer om dat sommige het blijkbaar wel leuk vinden om andere wappies te noemen e.d. Niet dat het mij mega raakt, maar het is natuurlijk leuker om wat vriendelijker te doen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Hoopvol
Berichten: 1302
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Televisie

Bericht door Hoopvol »

HersteldHervormd schreef: Het ging mij er meer om dat sommige het blijkbaar wel leuk vinden om andere wappies te noemen e.d. Niet dat het mij mega raakt, maar het is natuurlijk leuker om wat vriendelijker te doen.
Wat mij opvalt is dat het woord wappie vaak wordt gebruikt om de tegenstander monddood te maken.
Als je het nieuws kritisch volgt en bij bepaalde beslissingen kanttekeningen zet ben je al snel een wappie en daarmee is je standpunt al bij voorbaat onjuist.
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Televisie

Bericht door HersteldHervormd »

Hoopvol schreef:
HersteldHervormd schreef: Het ging mij er meer om dat sommige het blijkbaar wel leuk vinden om andere wappies te noemen e.d. Niet dat het mij mega raakt, maar het is natuurlijk leuker om wat vriendelijker te doen.
Wat mij opvalt is dat het woord wappie vaak wordt gebruikt om de tegenstander monddood te maken.
Als je het nieuws kritisch volgt en bij bepaalde beslissingen kanttekeningen zet ben je al snel een wappie en daarmee is je standpunt al bij voorbaat onjuist.
Ja precies dat. Alhoewel ik ook wel begrijp dat zulke reacties komen als je ergens gewoon anders over denkt.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Televisie

Bericht door Terri »

Dodo schreef:Of Big Data monitorde de rioolbuis van haar huis, of er een toename was van bepaalde hormonen.

Maar zonder gekheid, ik zou er wel een challenge van willen maken. Wie doet er mee? Je gaat op een van je apparaten enthousiast zoeken naar een onderwerp waar je eigenlijk niets mee hebt. En dan wacht je eens af wat er opduikt in de post en op je andere apparaten.
Ik heb het zelf pas eens gedaan: een poosje zitten zoeken naar een heel mooie grote dure Jaguar. Maar tot op heden is er geen enkele reclame voor verschenen. Maar ik scherm mijn instellingen dan ook vrij goed af, en weiger zoveel mogelijk cookies.
Jij hoopte dat er op een dag een nieuwe Jaguar afgeleverd werd als reclame stunt :yahoo
Plaats reactie