Televisie

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Televisie

Bericht door Dodo »

Er komt vandaag een nieuwe auto - wie weet...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Televisie

Bericht door refo »

Hoopvol schreef:
HersteldHervormd schreef: Het ging mij er meer om dat sommige het blijkbaar wel leuk vinden om andere wappies te noemen e.d. Niet dat het mij mega raakt, maar het is natuurlijk leuker om wat vriendelijker te doen.
Wat mij opvalt is dat het woord wappie vaak wordt gebruikt om de tegenstander monddood te maken.
Als je het nieuws kritisch volgt en bij bepaalde beslissingen kanttekeningen zet ben je al snel een wappie en daarmee is je standpunt al bij voorbaat onjuist.
Dat gebeurt op dit forum ook veelvuldig. Als iemand een misstand aankaart, heet die persoon al snel gefrustreerd.
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Televisie

Bericht door HersteldHervormd »

refo schreef:
Hoopvol schreef:
HersteldHervormd schreef: Het ging mij er meer om dat sommige het blijkbaar wel leuk vinden om andere wappies te noemen e.d. Niet dat het mij mega raakt, maar het is natuurlijk leuker om wat vriendelijker te doen.
Wat mij opvalt is dat het woord wappie vaak wordt gebruikt om de tegenstander monddood te maken.
Als je het nieuws kritisch volgt en bij bepaalde beslissingen kanttekeningen zet ben je al snel een wappie en daarmee is je standpunt al bij voorbaat onjuist.
Dat gebeurt op dit forum ook veelvuldig. Als iemand een misstand aankaart, heet die persoon al snel gefrustreerd.
Dat is zo ja.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Televisie

Bericht door Ora et labora »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
Ora et labora schreef:Vanavond wilde ik een video opstarten op daylimotion.
Krijg ik zo een rare reclame over durex glijmiddel.
Raar dat dit in Nederland zomaar op de buis word gebracht terwijl je dit niet wilt zien.
Ach, het is niet zo raar dat je hier niet heel helder verteld wat je gezien hebt blijkbaar.
Precies, te koop in (bijna) elke drogist en supermarkt.
Het is op zijn minst een vreemde reclame.
Die opmerking begrijp ik niet. De reclame was een product promotie.
Net als second love van een poos geleden is ook ongepast.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Online
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Televisie

Bericht door Zeeuw »

Ora et labora schreef:
merel schreef:
Zeeuw schreef:
Ora et labora schreef:Vanavond wilde ik een video opstarten op daylimotion.
Krijg ik zo een rare reclame over durex glijmiddel.
Raar dat dit in Nederland zomaar op de buis word gebracht terwijl je dit niet wilt zien.
Ach, het is niet zo raar dat je hier niet heel helder verteld wat je gezien hebt blijkbaar.
Precies, te koop in (bijna) elke drogist en supermarkt.
Het is op zijn minst een vreemde reclame.
Die opmerking begrijp ik niet. De reclame was een product promotie.
Net als second love van een poos geleden is ook ongepast.
ik bedoelde dat je, met het hier te benoemen, nogmaals de reclame maakt.
Overigens vind ik tussen second love en dit product wel een heel groot verschil zitten, maar daarop was mijn opmerking niet gericht.
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Televisie

Bericht door Ora et labora »

Nou zeeuw, Er mag heus gezegd worden dat deze reclame ongepast is.
Ik maak de reclame niet het is vervelend als dit op het beeld komt.
Dank u wel voor mij in het verkeerde licht te zetten! Vriendelijk bedankt.
Dan zou je het nooit meer over bepaalde onderwerpen mogen hebben.
Het afwijzen van bepaalde voorbehoedsmiddelen etc.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Online
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Televisie

Bericht door Zeeuw »

Ora et labora schreef:Nou zeeuw, Er mag heus gezegd worden dat deze reclame ongepast is.
Ik maak de reclame niet het is vervelend als dit op het beeld komt.
Dank u wel voor mij in het verkeerde licht te zetten! Vriendelijk bedankt.
Dan zou je het nooit meer over bepaalde onderwerpen mogen hebben.
Het afwijzen van bepaalde voorbehoedsmiddelen etc.
Je maakt zelf de koppeling naar Second Love. Je mag het van mij overal over hebben. Ik begrijp alleen niet zo goed de kramp wanneer het over dit soort producten gaat ipv bv een auto oid.
Mij is geleerd ‘wat je aandacht geeft groeit’ en volgens mij geef je dit nu aandacht.
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Televisie

Bericht door Ora et labora »

Zeeuw schreef:
Ora et labora schreef:Nou zeeuw, Er mag heus gezegd worden dat deze reclame ongepast is.
Ik maak de reclame niet het is vervelend als dit op het beeld komt.
Dank u wel voor mij in het verkeerde licht te zetten! Vriendelijk bedankt.
Dan zou je het nooit meer over bepaalde onderwerpen mogen hebben.
Het afwijzen van bepaalde voorbehoedsmiddelen etc.
Je maakt zelf de koppeling naar Second Love. Je mag het van mij overal over hebben. Ik begrijp alleen niet zo goed de kramp wanneer het over dit soort producten gaat ipv bv een auto oid.
Mij is geleerd ‘wat je aandacht geeft groeit’ en volgens mij geef je dit nu aandacht.
Dan zou je het over de gender ook niet meer mogen hebben en andere zaken.
Tja er zijn altijd mensen die je van alles toe willen schuiven jammer.
Dat je de foute realiteit van wereldse zaken niet meer mag benoemen
dat is raar.
Laatst gewijzigd door Ora et labora op 13 jul 2021, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Televisie

Bericht door Van Ewijk »

Ik heb steeds meer respect en begrip voor mensen zonder televisie, weten jullie dat?
De tijd van de warme gezellige familie-programma's is allang voorbij.

Tegenwoordig is het gewoon drek en merk ik dat ik de tv alleen nog gebruik als groot internetscherm om stichtelijke dingen te bekijken.
De reguliere tv-Zenders staan alleen nog maar aan bij het nieuws of educatieve programma's.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Televisie

Bericht door merel »

Ora et labora schreef:Nou zeeuw, Er mag heus gezegd worden dat deze reclame ongepast is.
Ik maak de reclame niet het is vervelend als dit op het beeld komt.
Dank u wel voor mij in het verkeerde licht te zetten! Vriendelijk bedankt.
Dan zou je het nooit meer over bepaalde onderwerpen mogen hebben.
Het afwijzen van bepaalde voorbehoedsmiddelen etc.
Dit produkt heeft juist niets met anticonceptie te maken en wordt door menig christelijk echtpaar gebruikt. Dat is iets totaal anders dan reclame over vreemdgaan en overspel.
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Televisie

Bericht door Ora et labora »

merel schreef:
Ora et labora schreef:Nou zeeuw, Er mag heus gezegd worden dat deze reclame ongepast is.
Ik maak de reclame niet het is vervelend als dit op het beeld komt.
Dank u wel voor mij in het verkeerde licht te zetten! Vriendelijk bedankt.
Dan zou je het nooit meer over bepaalde onderwerpen mogen hebben.
Het afwijzen van bepaalde voorbehoedsmiddelen etc.
Dit produkt heeft juist niets met anticonceptie te maken en wordt door menig christelijk echtpaar gebruikt. Dat is iets totaal anders dan reclame over vreemdgaan en overspel.
Het ging om verkeerde aanstootgevende reclame.
Dat u uw verhaal er omheen probeert te bouwen is aan u.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Online
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Televisie

Bericht door Zeeuw »

Ora et labora schreef:
Zeeuw schreef:
Ora et labora schreef:Nou zeeuw, Er mag heus gezegd worden dat deze reclame ongepast is.
Ik maak de reclame niet het is vervelend als dit op het beeld komt.
Dank u wel voor mij in het verkeerde licht te zetten! Vriendelijk bedankt.
Dan zou je het nooit meer over bepaalde onderwerpen mogen hebben.
Het afwijzen van bepaalde voorbehoedsmiddelen etc.
Je maakt zelf de koppeling naar Second Love. Je mag het van mij overal over hebben. Ik begrijp alleen niet zo goed de kramp wanneer het over dit soort producten gaat ipv bv een auto oid.
Mij is geleerd ‘wat je aandacht geeft groeit’ en volgens mij geef je dit nu aandacht.
Dan zou je het over de gender ook niet meer mogen hebben en andere zaken.
Tja er zijn altijd mensen die je van alles toe willen schuiven jammer.
Dat je de foute realiteit van wereldse zaken niet meer mag benoemen
dat is raar.
Zoals ik schreef ‘je mag het van mij overal over hebben’. Je geeft aan ‘wereldse zaken’, die zie ik dus niet in relatie tot dit product. Wellicht was de context van de reclame wel fout.
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Televisie

Bericht door Ora et labora »

Zo kunnen we zien dat we in een gebroken wereld leven door onze zonden.
Allerlei moderne techniek zoals televisie media enz. heeft veel leed veroorzaakt.
Aan de andere kant bijna niemand kan zich een leven zonder media voorstellen.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Televisie

Bericht door Ambtenaar »

Ora et labora schreef: Dat je de foute realiteit van wereldse zaken niet meer mag benoemen dat is raar.
Het is vreemder dat jij een site bezoekt waarop illegale content staat, dan dat je op die website reclame ziet voor glijmiddel.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Televisie

Bericht door ejvl »

HersteldHervormd schreef:
Dodo schreef:Of Big Data monitorde de rioolbuis van haar huis, of er een toename was van bepaalde hormonen.

Maar zonder gekheid, ik zou er wel een challenge van willen maken. Wie doet er mee? Je gaat op een van je apparaten enthousiast zoeken naar een onderwerp waar je eigenlijk niets mee hebt. En dan wacht je eens af wat er opduikt in de post en op je andere apparaten.
Ik heb het zelf pas eens gedaan: een poosje zitten zoeken naar een heel mooie grote dure Jaguar. Maar tot op heden is er geen enkele reclame voor verschenen. Maar ik scherm mijn instellingen dan ook vrij goed af, en weiger zoveel mogelijk cookies.
Mijn zwager heeft eens op zijn werk tijdens de pauze het ook eens geprobeerd. Een telefoon midden op tafel en dan allemaal het hebben over dat ze graag een nieuwe vaatwasser wilden kopen. En ze kregen dus echt reclames ervan, dat betekent dat ze gewoon met je microfoon meeluisteren, de hele dag door. En waarschijnlijk alleen voor commerciële doeleinden. Maar wat zou er gebeuren als dat in verkeerde handen komt? Je zou maar bijvoorbeeld ruzie hebben met je man/vrouw en die dag erna ligt het geluidsfragment op straat...

Ik weet niet of dat echt kan, maar het idee alleen is al erg naar. Even geen ruzie meer maken dan :yahoo Dat is in ieder geval wel een goede remedie.
Dat is gewoon onmogelijk. Er luistert niemand met je microfoon van de telefoon mee, echt onmogelijk.
Plaats reactie