Storm in Nederland?

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Storm in Nederland?

Bericht door Herman »

GerefGemeente-lid schreef:
Herman schreef:Het is nog tammelijk tammetjes hier in het midden des lands. Waaien de zeeuwen al uit hun hemd?
Het valt hier nog wel mee, vind ik. De zon schijnt en er staat een stevige windkracht 7, schat ik in. Volgens mij was het 4 jaar geleden heviger.
Windkracht 9 zegt Buienradar voor Walcheren.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Storm in Nederland?

Bericht door Mannetje »

GerefGemeente-lid schreef:
Herman schreef:Het is nog tammelijk tammetjes hier in het midden des lands. Waaien de zeeuwen al uit hun hemd?
Het valt hier nog wel mee, vind ik. De zon schijnt en er staat een stevige windkracht 7, schat ik in. Volgens mij was het 4 jaar geleden heviger.
Rond Vlissingen zijn al snelheden boven 100 km/uur gemeten en het hoogtepunt moet nog komen. Pas maar op jij!
-
HersteldHervormd
Berichten: 5988
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Storm in Nederland?

Bericht door HersteldHervormd »

Hier valt het nog mee, wel harde stoten af en toe. Mijn auto gaat wel in de garage voor de zekerheid.

Ik vraag me wel af wat de zwevers gaan doen, het is gewoon gevaarlijk buiten als het echt gaat stormen dadelijk.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Storm in Nederland?

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef:Ik vraag me wel af wat de zwevers gaan doen, het is gewoon gevaarlijk buiten als het echt gaat stormen dadelijk.
Zwevers? Ik ben nieuwsgierig wat je ermee bedoeld.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Storm in Nederland?

Bericht door JvW »

GerefGemeente-lid schreef:
Herman schreef:Het is nog tammelijk tammetjes hier in het midden des lands. Waaien de zeeuwen al uit hun hemd?
Het valt hier nog wel mee, vind ik. De zon schijnt en er staat een stevige windkracht 7, schat ik in. Volgens mij was het 4 jaar geleden heviger.
Nou, hier waait het toch echt behoorlijk stevig hoor. Zeker met windstoten voel ik het huis schudden en hoor het dak (soms) kraken....
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5988
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Storm in Nederland?

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik vraag me wel af wat de zwevers gaan doen, het is gewoon gevaarlijk buiten als het echt gaat stormen dadelijk.
Zwevers? Ik ben nieuwsgierig wat je ermee bedoeld.
Sorry, ik bedoel zwervers.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Storm in Nederland?

Bericht door Ambtenaar »

Inmiddels ligt in het water achter ons huis de eerste trampoline.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Storm in Nederland?

Bericht door GerefGemeente-lid »

JvW schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Herman schreef:Het is nog tammelijk tammetjes hier in het midden des lands. Waaien de zeeuwen al uit hun hemd?
Het valt hier nog wel mee, vind ik. De zon schijnt en er staat een stevige windkracht 7, schat ik in. Volgens mij was het 4 jaar geleden heviger.
Nou, hier waait het toch echt behoorlijk stevig hoor. Zeker met windstoten voel ik het huis schudden en hoor het dak (soms) kraken....
Nu gaat het hier ook flink te keer inderdaad.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Storm in Nederland?

Bericht door Bertiel »

hier gaat het echt wel los
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Re: Storm in Nederland?

Bericht door Andre »

Hier aan het IJsselmeer smijt de wind het sproeiwater aardig over de dijk..........

Sommige mensen proberen hier op de dijk tegen de wind in te hangen met enkele kinderen.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Storm in Nederland?

Bericht door Lilian1975 »

Volgens buienradar.nl nu windkracht 9. Resultaat. Omgewaaide schutting en alles waar hij onterecht kwam van jonge boompjes omgeknakt als luciferhoutjes in de tuin... Bij mijn zus vliegt net het dakraampje uit het garagedak. We hebben nog wat uurtjes te gaan...
En krijg bet Nl allert om binnen te blijven. In dorp dakpannen van daken en wat omgewaaide bomen...
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 18 feb 2022, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Storm in Nederland?

Bericht door Van Ewijk »

Hier in Tiel gaat het aardig tekeer, geen schade rondom mijn eigen huis, al kan ik me voorstellen dat dat er ergens bij de buren wel het geval is.
Windkracht tussen 7 en 8.
Ik blijf binnen, ik hoef geen dakpan als hoofddeksel.
Gisterenavond alle losse dingen in de schuur gezet
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Storm in Nederland?

Bericht door Mannetje »

Net een rondje gelopen. Dakpannen horen vallen, schuttingen en bomen om zien liggen.
Gelukkig niet van de dijk gewaaid.
-
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Storm in Nederland?

Bericht door DDD »

Vind je dat niet onverantwoord? Ik vind het wel lekker om nu buiten te lopen maar het is ook gevaarlijk.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Storm in Nederland?

Bericht door Mannetje »

DDD schreef:Vind je dat niet onverantwoord? Ik vind het wel lekker om nu buiten te lopen maar het is ook gevaarlijk.
Heb het bosje gemeden, verder sta ik vrij stevig op de benen, gelukkig.
-
Plaats reactie