Storm in Nederland?

Lecram

Storm in Nederland?

Bericht door Lecram »

Volgens de weerberichten zou het om 14.00 uur vandaag moeten gaan stormen. Ik heb alle potten ed. al in de schuur gezet, maar merk nog niets van de storm. Ok, het waait wat harder dan normaal, maar niet die extreme storm die ze voorspellen. Of is de storm elders in NL bezig?
limosa

Bericht door limosa »

Hier hetzelfde, wel wat wind maar mag nu nog geen storm heten. Misschien komt het nog? KNMI slaat groot alarm:
ZEER ZWARE WINDSTOTEN: GROTE SCHADE MOGELIJK

Vanmiddag trekt een stormdepressie vanuit Engeland naar het midden van de Noordzee. Aan de kust neemt de wind de komende uren toe tot stormkracht (9 bft) en in het binnenland dient men, het eerst in het zuidwesten, rekening te houden met ZEER ZWARE windstoten (110-120 km/uur). Tot middernacht moet met deze condities rekening worden gehouden. Zeer gevaarlijk voor het verkeer met name voor fietsers, bromfietsers, motorrijders, vrachtauto's, auto's met aanhanger en caravans, levensgevaarlijk voor watersporters. Bovendien grote schade mogelijk door rondvliegende objecten.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Wellicht is er 'groot alarm' gegeven om te zorgen dat al de watersporters echt van het water zijn?

Als het KNMI zegt dat het hard gaat waaien dan denken de zeilers en (kite-)surfers in deze zomermaanden: 'mooi eindelijk eens wat wind' en gaan ze met z'n allen het water op.

(alhoewel je nu ook nog van die malloten zal hebben hoor)
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Adorote

Bericht door Adorote »

Denk dat ik het openhaardvuur maar is aan gaat steken,en een glas port gaat drinken vanavond met wat zwarte olijven er bij,is het echt een dag voor.Storm 120 km per uur,dus binnen blijven .
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Hier in het noorden hebben we wel behoorlijk windstoten gehad vanmiddag. En ook paar fikse regenbuien.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Prima weertje in Valkenburg.


Een 'breekje' van Breekijzertje
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Wellicht is er 'groot alarm' gegeven om te zorgen dat al de watersporters echt van het water zijn?

Als het KNMI zegt dat het hard gaat waaien dan denken de zeilers en (kite-)surfers in deze zomermaanden: 'mooi eindelijk eens wat wind' en gaan ze met z'n allen het water op.

(alhoewel je nu ook nog van die malloten zal hebben hoor)
Vliegeren zou nog kunnen als je een postzegel neemt, de surfplank zou ik toch even mee wachten. Ik had thuis het idee al gelanceerd om lekker in Hoek van Holland te gaan wandelen, ff de pier op. Maar er zijn geen liefhebbers . . .
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Oorspronkelijk gepost door Pim
Wellicht is er 'groot alarm' gegeven om te zorgen dat al de watersporters echt van het water zijn?

Als het KNMI zegt dat het hard gaat waaien dan denken de zeilers en (kite-)surfers in deze zomermaanden: 'mooi eindelijk eens wat wind' en gaan ze met z'n allen het water op.

(alhoewel je nu ook nog van die malloten zal hebben hoor)
Ik had thuis het idee al gelanceerd om lekker in Hoek van Holland te gaan wandelen, ff de pier op. Maar er zijn geen liefhebbers . . .
Lijkt me ook wel leuk ja. Alhoewel. Ze waarschuwen juist binnen te blijven, dan moeten we niet zo eigenwijs zijn om toch nog de weg op te gaan denk ik.....
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Ik was net in Rotterdam, zeer zware windstoten.
Ik werd een aantal keer echt een paar stappen opzij geblazen.
Dus weldegelijk echt zware wind in het Zuid-Westen.....

Ik ga me straks (in Delft) richting winkel begeven.
Ik zal het melden als ik niet veilig aangekomen ben ;)
Carpe Diem tamen Memento Mori
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Hier in rotterdam en omstreken is het echt nog niet zo erg.
momenteel een regenbuitje en een beetje wind, maar ik kan nog gewoon fietsen hoor. :)

[Aangepast op 23/6/04 door OSW Moderator]
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

OP Urk heerst nu een storm, ongeveer windkracht 8 tot 9 met uitschieters tot 10/11.
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Andre
OP Urk heerst nu een storm, ongeveer windkracht 8 tot 9 met uitschieters tot 10/11.
Op Rijssen ook....
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Plaats reactie