Abortus

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Abortus

Bericht door samanthi »

HersteldHervormd schreef:Heeft een dier dan meer of evenveel rechten dan de mens? Maargoed, ik snap dat je het hier ook niet mee red.

Je kan wel vragen: Was je soms van plan om een klein babytje op te eten? Het is eigenlijk appels met peren vergelijken natuurlijk.

Pas geleden was er een vrouw die een heel klein hondje een tik met haar dweilstok gaf, waardoor deze tegen de muur viel en morsdood bleef liggen, de vrouw heeft heel veel problemen en reageerde in een impuls, er stonden allemaal haatreacties op facebook en instagram, met haar foto erbij, ze is erdoor verhuisd, een week of wat later werd er een pasgeboren baby gedood en vol verbazing las ik het medelijden met de moeder, die zal het wel zwaar gehad hebben... zo zielig... zo zie je hoe krom het allemaal is geworden. Bij beiden nood, maar de reactie zo anders.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Quercus
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jul 2020, 23:42

Re: RE: Re: Abortus

Bericht door Quercus »

helma schreef:Stelling: Als je tegen abortus bent moet je ook geen vlees willen eten.
We horen dat nogal eens in gesprekken over abortus.
Hoe zouden jullie reageren als je in gesprek bent met mensen die niet gelovig zijn? Dus die geen verschil zien tussen een mens (met een ziel) en een dier.
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Het eten van vlees zit in onze natuur, we zijn omnivoren. Dat kan (los van het feit dat we inderdaad best wat beter met onze resources mogen omgaan) ontkend worden, maar ook bij dieren onderling speelt dat het ene dier is voedsel van een ander dier dat hoger in de voedselketen zit. Voeren dieren ook abortus uit? Het eten van voedsel is van levensbelang, het doden van ongeboren leven is... (vul zelf maar in).

Het is dus inderdaad een onzinvergelijking, ook vanuit een onchristelijk oogpunt.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Abortus

Bericht door Mara »

Abortusactivist Gomperts op lijst invloedrijkste mensen van Time.

De 54-jarige Gomperts is arts en oprichter van Women on Waves, de organisatie achter de abortusboot. Ook is ze actief met Women on Web, een online dienst die vrouwen na een consult voorziet van abortuspillen.

Zij wordt dus als een heldin gezien.
Ze omzeilt handig de mazen van de wet van een land, dat abortus verbiedt.
Je kunt dus online een doosje pillen aanvragen, zodat je thuis een abortus kunt "doen".
Volgens mij zijn die pillen ook niet zonder gevaar.
Arme vrouwen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Abortus

Bericht door samanthi »

Mara schreef:Abortusactivist Gomperts op lijst invloedrijkste mensen van Time.

De 54-jarige Gomperts is arts en oprichter van Women on Waves, de organisatie achter de abortusboot. Ook is ze actief met Women on Web, een online dienst die vrouwen na een consult voorziet van abortuspillen.

Zij wordt dus als een heldin gezien.
Ze omzeilt handig de mazen van de wet van een land, dat abortus verbiedt.
Je kunt dus online een doosje pillen aanvragen, zodat je thuis een abortus kunt "doen".
Volgens mij zijn die pillen ook niet zonder gevaar.
Arme vrouwen.
Het is een verschrikkelijke ervaring, net als wen miskraam.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Supreme Court overturns Roe v. Wade, ending 50 years of federal abortion rights



https://www.cnbc.com/2022/06/24/roe-v-w ... ights.html
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Abortus

Bericht door GerefGemeente-lid »

helma schreef:Supreme Court overturns Roe v. Wade, ending 50 years of federal abortion rights



https://www.cnbc.com/2022/06/24/roe-v-w ... ights.html
Amerikaans Hooggerechtshof schrapt landelijk recht op abortus - https://nos.nl/l/2433919

Ik zie het als een groot wonder.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Abortus

Bericht door Habitat »

GerefGemeente-lid schreef:
helma schreef:Supreme Court overturns Roe v. Wade, ending 50 years of federal abortion rights



https://www.cnbc.com/2022/06/24/roe-v-w ... ights.html
Amerikaans Hooggerechtshof schrapt landelijk recht op abortus - https://nos.nl/l/2433919

Ik zie het als een groot wonder.
Het is mooi, maar ik zie het niet als een wonder.

Conservatieven hebben nu de overhand in het Hooggerechtshof. Als de Democraten straks weer een paar hoge rechters mogen benoemen, wordt deze beslissing weer terug gedraaid.

Ik hoop dat er in de VS een weg wordt gevonden waardoor het debat over abortus minder giftig wordt.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

https://thebridgehead.ca/2022/06/24/a-h ... will-live/


Ik vind het een groot wonder. Ik heb een klein gedeelte van een gebedsmeeting bijgewoond via Zoom waarin meerdere Amerikanen God groot maakten vanwege deze historische gebeurtenis.
Er was grote verwondering en diep ontzag voor Gods hand in deze gebeurtenis.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Abortus

Bericht door Habitat »

54 procent van de bevolking (in de VS) is grotendeels of volledig voorstander van het recht op abortus. Ik vraag me daarom af hoe toekomstbestendig deze uitspraak is.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Natuurlijk. Dat weet je nooit. Maar laten we de toekomst ook maar in Gods handen leggen. Hij regeert.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Abortus

Bericht door Habitat »

helma schreef:Natuurlijk. Dat weet je nooit. Maar laten we de toekomst ook maar in Gods handen leggen. Hij regeert.
De uitspraak is een mooie eerste stap. Maar waar ik echt blij van zou worden, is als de houding van de (pro-choice) bevolking tav abortus zou veranderen. Dat zou echt een grote stap zijn. En dan zou het debat ook wat minder giftig worden. Ook wel fijn.
Maar misschien wil ik te veel in 1 keer. Je hebt gelijk: in Gods handen leggen is wat wij doen moeten.
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Abortus

Bericht door Marco »

De uitspraak op zich is mooi. Maar: hij is gedaan door rechters die toegezegd hadden dat ze niet aan deze zaak zouden tornen. Nu worden er soms rechte slagen gemaakt met kromme stokken. Maar als het recht door de leugen wordt verkregen verwacht ik niet veel goeds.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17247
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Abortus

Bericht door huisman »

Habitat schreef:
helma schreef:Natuurlijk. Dat weet je nooit. Maar laten we de toekomst ook maar in Gods handen leggen. Hij regeert.
De uitspraak is een mooie eerste stap. Maar waar ik echt blij van zou worden, is als de houding van de (pro-choice) bevolking tav abortus zou veranderen. Dat zou echt een grote stap zijn. En dan zou het debat ook wat minder giftig worden. Ook wel fijn.
Maar misschien wil ik te veel in 1 keer. Je hebt gelijk: in Gods handen leggen is wat wij doen moeten.

…..als je de reacties leest van journalisten en politici in ons land schrik je nog meer hoe Nederland vervallen is tot een anti-Christelijk land.

Dankbaar dat er nog weerhouding is ook in verschillende Europese landen (o.a. Polen, Hongarije)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Abortus

Bericht door parsifal »

Ik hoop dat in de staten die nu abortus gaan verbieden er ook veel gedaan gaat worden om vraag te verminderen en een ongewenste zwangerschap voor niemand armoede hoeft te betekenen. Verder hoop ik dat in geval van ernstige nood (groot gevaar voor leven moeder en/of kind) of zaken als verkrachting, men in ieder geval barmhartig is naar de vrouw toe.

Pro-life is geweldig, maar laat het veel verder gaan dan abortus verbieden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Abortus

Bericht door Erasmiaan »

parsifal schreef:Ik hoop dat in de staten die nu abortus gaan verbieden er ook veel gedaan gaat worden om vraag te verminderen en een ongewenste zwangerschap voor niemand armoede hoeft te betekenen. Verder hoop ik dat in geval van ernstige nood (groot gevaar voor leven moeder en/of kind) of zaken als verkrachting, men in ieder geval barmhartig is naar de vrouw toe.

Pro-life is geweldig, maar laat het veel verder gaan dan abortus verbieden.
Wat bedoel je met “barmhartig naar de vrouw toe”? En wat is een “ongewenste zwangerschap”? En waarom moet de overheid financieel bijspringen om de gevolgen van een onbijbelse seksuele moraal te dempen?

Ik vind dit echt de verkeerde opmerkingen op het verkeerde moment. Je zegt nog net niet: abortus was eigenlijk beter, maar het scheelt niet veel.
Plaats reactie