Abortus

Vortigern

Bericht door Vortigern »

Hoi Kena(u)
Heel fout.... Ik zou het maar vlug veranderen... :!
Kena

Bericht door Kena »

Oorspronkelijk gepost door Jongere??Ik heb nog nergens een tekst gevonden die mij verteld dat jonge kinderen die sterven naar de hemel gaan, terwijl het (volgens mij hoor!) vast staat dat de erfzonde er is en dat die je ook toegerekend zal worden. En die erfzonde is er al voor je geboorte. Ik geloof wel dat er kinderen naar de hemel kunnen gaan als ze overlijden voor ze bij hun 'volle verstand' zijn maar ik weet nit of je dat van alle kinderen mag zeggen.?
Maar Jezus riep ze tot Zich en zeide: Laat de kinderen tot Mij komen en verhindert ze niet; want voor zodanigen is het Koninkrijk Gods.´ is mi in elk geval duidelijker dan jouw intepretatie op géén Bijbeltekst. G'd geeft niet aan hoe ouud een kind zou moeten zijn en of zij al met volle verstand zouden geloven.

Ik ben van mening dat je erg moet uitkijken met zulke, m.i. kortzichtige, uitspraken.

Oeps sorry, ik zag dat Lecram de tekst al neer gezet had.

Tnx!

[Aangepast op 23/4/04 door Kena]
Kena

Bericht door Kena »

Oorspronkelijk gepost door Vortigern
Hoi Kena(u)
Heel fout.... Ik zou het maar vlug veranderen... :!
Nee hoor, ik weet wie het zegt. Tis mijn forum niet :P De één is wat kinderachtiger dan de ander :,

Groetjes!
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door Kena
Oorspronkelijk gepost door Jongere??Ik heb nog nergens een tekst gevonden die mij verteld dat jonge kinderen die sterven naar de hemel gaan, terwijl het (volgens mij hoor!) vast staat dat de erfzonde er is en dat die je ook toegerekend zal worden. En die erfzonde is er al voor je geboorte. Ik geloof wel dat er kinderen naar de hemel kunnen gaan als ze overlijden voor ze bij hun 'volle verstand' zijn maar ik weet nit of je dat van alle kinderen mag zeggen.?
Maar Jezus riep ze tot Zich en zeide: Laat de kinderen tot Mij komen en verhindert ze niet; want voor zodanigen is het Koninkrijk Gods.´ is mi in elk geval duidelijker dan jouw intepretatie op géén Bijbeltekst. G'd geeft niet aan hoe ouud een kind zou moeten zijn en of zij al met volle verstand zouden geloven.

Ik ben van mening dat je erg moet uitkijken met zulke, m.i. kortzichtige, uitspraken.

Oeps sorry, ik zag dat Lecram de tekst al neer gezet had.

Tnx!

[Aangepast op 23/4/04 door Kena]
Ja, maar ook die kinderen moesten komen. Als ze niet waren gekomen, waren ze ook niet gezegend.

Soms krijg ik wel eens het idee, dat overleden kinderen een enkeltje Hemel krijgen. Dan krijg ik het beeld dat je maar beter geaborteerd/ vroeg overleden kan zijn, omdat je dan gelijk bij de Heere kan zijn. Nooit meer kan afvallen, geen zonde meer doet. Nooit meer hoeft te twijfelen, altijd bij God kan zijn. Ik zou bijna denken dat je ze een gunst verleend. Je zou bijna zeggen aborteer dan maar alle kinderen!

Dat is misschien wat erg kort door de bocht, maar als je zegt dat alle geaborteerde kinderen automatisch in de hemel komen, dan vind ik m.i. ook erg kort door de bocht!

Maar zoals iemand al schreef, laten we dat vooral aan de Heere God over. Hij zal rechtvaardig oordelen, ook over de kinderen.

[Aangepast op 23/4/04 door Vortigern]
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

ben ik weer....
ten eerste ik ben niet christelijk... ja wat doe ik dan op dit forum? Dat is een heel ander verhaal.

Ik ben het met iedereen eens dat als je sexueel actief bent dan moet je daar ook de consequenties van dragen.
Ik zorg ook zeker dat ik NIET zwanger wordt, pas als ik er aan toe ben. Had het daar laatst nog met mn vriend over dat ik niet snap dat sommige vrouwen zo achteloos zijn als het om seks gaat. Je weet dat er altijd een kans is dat je zwanger wordt dus dan moet je er toch iets aan doen om dat te voorkomen... Maar er is natuurlijk altijd een kans dat je er gewoon niks aan kon doen... (de 1% bij de pil bijvoorbeeld)

Ik vind wel dat men ongewenst zwanger kan worden, als je het niet geplant had en er eigenlijk ook helemaal niet op zit te wachten dan is dat toch ongewenst?

Over de ziel weet ik sowieso niet of ik dat geloof of niet..

Wat ik gewoon wil zeggen is dat ik vind dat zoiets ieders eigen keuze moet zijn. Je weet nooit wat iemands situatie is, fysiek, psychisch of wat dan ook.. dus je kan niet iedereen die abortus wil plegen over een kam scheren van dat het slecht is, want wat zou jij bijvoorbeeld doen als je weet dat een bevalling ervoor kan zorgen dat je nooit meer normaal kan lopen...
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Pink Ivy
want wat zou jij bijvoorbeeld doen als je weet dat een bevalling ervoor kan zorgen dat je nooit meer normaal kan lopen...
Keizersneetje....
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Oorspronkelijk gepost door Pink Ivy
ik begrijp dat je er tegen kan zijn.. Maar als ik ongewenst zwanger word in een periode3 dat ik het echt niet wel, zou ik abortus laten plegen.. heel simpel..
en het nieuwe zieltje dan...?

Ik dacht dat ik op OSW zat, of vergis ik me nou?
Ben zelf tegen abortus maar dat nieuwe zieltje van dat kindje gaat naar de hemel.
Waar haal je die onzin vandaan Jan. Het kind is bevlekt met erfzonde.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door Pink Ivy
want wat zou jij bijvoorbeeld doen als je weet dat een bevalling ervoor kan zorgen dat je nooit meer normaal kan lopen...
Keizersneetje....

Lijkt me vrij duidelijk jah.
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Oorspronkelijk gepost door Pink Ivy
ik begrijp dat je er tegen kan zijn.. Maar als ik ongewenst zwanger word in een periode3 dat ik het echt niet wel, zou ik abortus laten plegen.. heel simpel..
en het nieuwe zieltje dan...?

Ik dacht dat ik op OSW zat, of vergis ik me nou?
Ben zelf tegen abortus maar dat nieuwe zieltje van dat kindje gaat naar de hemel.
Waar haal je die onzin vandaan Jan. Het kind is bevlekt met erfzonde.
Onzin?
Ach ik geloof in een liefhebbende God.

Waar geloof jij in, denk je werkelijk dat kinderen die sterven of zelfs ongeboren kinderen die sterven niet naar de hemel gaan.
Werkelijk?
Ongelovelijk, en een gedoopte christen maakt wel kans op de hemel.

Zou God zelf gevangen zitten in zijn theorieeen?
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Zou God zelf gevangen zitten in zijn theorieeen?
Zou God niet zelf de beslissing nemen. Je kan er veel of weinig over zeggen, maar het is aan de Heere, wat Hij doen zal.

[Aangepast op 23/4/04 door Vortigern]
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door Vortigern
Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Zou God zelf gevangen zitten in zijn theorieeen?
Zo God niet zelf de beslissing nemen. Je kan er veel of weinig over zeggen, maar het is aan de Heere, wat Hij doen zal.

Geld ook voor degene die zegt dat ze niet naar de hemel gaan!
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Oorspronkelijk gepost door Vortigern
Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Zou God zelf gevangen zitten in zijn theorieeen?
Zo God niet zelf de beslissing nemen. Je kan er veel of weinig over zeggen, maar het is aan de Heere, wat Hij doen zal.

Geld ook voor degene die zegt dat ze niet naar de hemel gaan!
Inderdaad, dus de discussie is vrij zinloos.
Kena

Bericht door Kena »

Oorspronkelijk gepost door Pink Ivy
ben ik weer....
ten eerste ik ben niet christelijk... ja wat doe ik dan op dit forum? Dat is een heel ander verhaal.
Daarom dat ik even mijn standpunt aan Gerrit 2 maakte. Het zou absurd zijn als je je mening niet zeggen kon ;-)
....Maar er is natuurlijk altijd een kans dat je er gewoon niks aan kon doen... (de 1% bij de pil bijvoorbeeld)
Double Dutch zei ik. Anno 2004 hoef je niet zwanger te raken middels de normale weg (ik houd nl verkrachting buiten beschouwen) Rest was ik overigens helemaal met je eens.
Ik vind wel dat men ongewenst zwanger kan worden, als je het niet geplant had en er eigenlijk ook helemaal niet op zit te wachten dan is dat toch ongewenst?
Dan moeten ze maar of Double Dutch doen of onthouding. Wat ik al zei: grote mensen daden: grote mensen gevolgen. Beide neem je die op.
Over de ziel weet ik sowieso niet of ik dat geloof of niet..
:D
Wat ik gewoon wil zeggen is dat ik vind dat zoiets ieders eigen keuze moet zijn. Je weet nooit wat iemands situatie is, fysiek, psychisch of wat dan ook.. dus je kan niet iedereen die abortus wil plegen over een kam scheren van dat het slecht is, want wat zou jij bijvoorbeeld doen als je weet dat een bevalling ervoor kan zorgen dat je nooit meer normaal kan lopen...
Jouw mening telt m.i. evenveel als die van een christen!
Hmmm... mijn moeder zat trouwens in een ergere situatie. Haar leven of die van mij! Zij nam geen abortus en we overleefden samen de ramp!

Op theologische vlak ben ik met Jan eens. Kinderen, juist kinderen zijn behouden. Wie dat niet ziet, snapt geen bal van wat Yeshua Mashiach (Jezus Christus) over kinderen zei (zie aangehaalde tekst) en helemaal niet de parrabel van de Exodus waar G'd scheiding maakte tussen jongeren tot 21 jaar en ouder. Hij stelden 21-plusser verantwoordelijk voor de des betreffende zonde. Maar goed, dan moet je mi de Torah goed in kunnen schatten.
Ik vind het kortzichtig en een vorm van ongeloof.

Ik wil overigens terug naar het onderwerp! Ik starte dit onderwerp over abortus en NIET over het behoud van een kind.

Dank jullie wel.
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Kena
Oorspronkelijk gepost door Pink Ivy
ben ik weer....
ten eerste ik ben niet christelijk... ja wat doe ik dan op dit forum? Dat is een heel ander verhaal.
Daarom dat ik even mijn standpunt aan Gerrit 2 maakte. Het zou absurd zijn als je je mening niet zeggen kon ;-)
Wat betreft de mening van Pink, begrijp ik absoluut niet waarom het op dit forum geplaatst moet worden. Zeker als je weet dat die mening door zo goed als niemand gedeeld wordt, omdat die tegen de Bijbel is (6e gebod o.a.).
Vandaar mijn vraag of ik wel op OSW zat.
Begrijp je Kena?
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Er zijn idd meningen die te absurd zijn om op dit forum te zetten.
Plaats reactie