Abortus

Kena

Abortus

Bericht door Kena »

VANDAAG!!!

Beste bidders,
Graag jullie gebed voor het volgende.

Morgen om 12 uur is er een stemming in het Europees Parlement in Straatsburg om abortus tot een mensenrecht te verklaren.
Bidden, bidden, bidden. Geef het door. Mail dit bericht door!!!
Opnieuw signaal dat we actief moeten opstaan in de strijd voor het leven.

Laten we wonderen van God verwachten.

Met vriendelijke groet,

Mark Fioole
bidden voor elkaar
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door Kena
VANDAAG!!!

Beste bidders,
Graag jullie gebed voor het volgende.

Morgen om 12 uur is er een stemming in het Europees Parlement in Straatsburg om abortus tot een mensenrecht te verklaren.
Bidden, bidden, bidden. Geef het door. Mail dit bericht door!!!
Opnieuw signaal dat we actief moeten opstaan in de strijd voor het leven.

Laten we wonderen van God verwachten.

Met vriendelijke groet,

Mark Fioole
bidden voor elkaar
Vandaag dus om 12 uur. je bent wel snel kena. ;)
Kena

Bericht door Kena »

Jij had hem ook direct kunnen plaatsen zonder op mij te wachten
Afbeelding

:,:,:,
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

ik begrijp dat je er tegen kan zijn.. Maar als ik ongewenst zwanger word in een periode3 dat ik het echt niet wel, zou ik abortus laten plegen.. heel simpel..

ik zou zeggen laat het ieders eigen keuze zijn, als je de keuze hebt kan je alsnog kiezen het niet te doen vanwege gelovige overtuigingen..
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Tja, paarse klimop, te hoop lopen tegen het doodknupelen van zeehondjes, maar als een ongeboren kind je in de weg zit? Gewoon wegzuigen. Wat je niet ziet, bestaat niet.

Abortus=moord. Als je een leraar doodschiet krijg je 5 jaar, omdat dat zo onhygienisch is, in je gewone kleding. Voor abortus krijg je een beloning (de staat betaalt de behandeling) om dat de dader een witte jas draagt.
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

Ten eerste.. Pink is roze, maar goed..

ik zou er wel degelijk over nadenken in de hoeveelste week ik een abortus laat plegen.. Zolang er nog geen hersenactiviteit is, is er geen gevoel dan zou ik het nog laten doen. Het kan heel harteloos over komen, maar ik vind dat je ook aan jezelf moet denken, in de eerste plaats aan jezelf.. Als ik weet dat ik het financieel en emotioneel niet op kan brengen om voor een kind te zorgen, zou dat ook niet eerlijk zijn voor het kind. Ja adoptie zou dan kunnen, maar ik zou er dan nog steeds voor kiezen niet zwanger te worden omdat het lichamelijk en geestelijk te zwaar voor mij zou zijn...

ik weet dat een kind een geschenk is, maar ik vind dat ik dat kind dan ook iets zou moeten kunnen schenken dat ik op dat moment niet kan..
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Hersenactiviteit is er al na ± 6 weken én hart activiteit na 4 weken. Dat is de datum waarop bij de vrouw de menstruatie uitblijft!

Abortus:

Eerst brengt hij een speculum in de vagina, die hij openspert om de cervix te kunnen zien... de baarmoederhals hier. Als hij de cervix kan zien neemt hij dit apparaat, de aanhaaktang, en klemt die door het speculum aan de baarmoederhals vast, door hem dicht te klappen, zodat hij een stevige greep op de cervix heeft. Het volgende instrument dat ingebracht wordt, is de sonde. De sonde gaat de baarmoeder in en er dan weer uit. De aborteur weet nu, hoe diep en hoe groot de baarmoeder is. Met behulp van deze dilatatoren, gebogen metalen tangen, wordt de baarmoederhals opening opgerekt om de instrumenten van de aborteur toe te kunnen laten. De aborteur begint met de dunste dilatator en rekt daarmee de cervix iets op. Dan gebruikt hij het andere eind, dat iets breder is. Zo werkt hij de hele reeks af en gebruikt telkens steeds grotere uiteinden van de dilatatoren. Tenslotte neemt hij het apparaat dat als een zuiger werkt. Dat zit eerst steriel opgeborgen, totdat het gebruikt gaat worden. Het gaat door de verwijde cervix de baarmoeder binnen en doorboort het vruchtvlies dat het kind omringt zodat het vruchtwater wegstroomt. De zuiger komt dan in aanraking met het kind.

Er komt een druk op te staan van 55 millimeter kwik want aan het uiteinde komt een slangetje dat in verbinding staat met de machine die in feite de abortus uitvoert. De top van de zuiger begint het kind in stukken te scheuren. De stukken lichaam worden een voor een naar buiten gezogen tot er alleen flarden lichaam en hoofd over zijn. Het hoofd is te groot om door de zuiger te kunnen. Daarom komt er een speciale tang aan te pas, de verlostang of forceps, die door de verwijde cervix in de baarmoeder gaat. De aborteur probeert dan het vrij ronddrijvende hoofd in zijn greep te krijgen tussen de ringen aan het uiteinde. Het hoofd wordt gekraakt. De inhoud en tenslotte het bot wordt weggezogen. Dan is abortus in feite achter de rug.


Vreemd dat men zich drukker maakt over een 'korenwolf' op een bouwplaats dan een levend schepsel.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door Pink Ivy
Ten eerste.. Pink is roze, maar goed..

ik zou er wel degelijk over nadenken in de hoeveelste week ik een abortus laat plegen.. Zolang er nog geen hersenactiviteit is, is er geen gevoel dan zou ik het nog laten doen. Het kan heel harteloos over komen, maar ik vind dat je ook aan jezelf moet denken, in de eerste plaats aan jezelf.. Als ik weet dat ik het financieel en emotioneel niet op kan brengen om voor een kind te zorgen, zou dat ook niet eerlijk zijn voor het kind. Ja adoptie zou dan kunnen, maar ik zou er dan nog steeds voor kiezen niet zwanger te worden omdat het lichamelijk en geestelijk te zwaar voor mij zou zijn...

ik weet dat een kind een geschenk is, maar ik vind dat ik dat kind dan ook iets zou moeten kunnen schenken dat ik op dat moment niet kan..
Verschrikkelijk,

Punt 1, je bent dan al zwanger.
Punt 2, wie bepaalt of je goed genoegd bent om je kind op te voeden? Je kunt je kind toch altijd je liefde geven?
Punt 3, je moet eerst aan je kind denken, waar komt dat kind vandaan? Juist, uit Gods handen.

Ik weet niet of je christen bent ja of nee, maar, ik weet wel dat zolang er christenen zijn geweest die altijd tegen abortus zijn geweest.

Abortus is iets verschrikkelijks...
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Hersenactiviteit is er al na ± 6 weken én hart activiteit na 4 weken. Dat is de datum waarop bij de vrouw de menstruatie uitblijft!

Abortus:

walgelijke uitleg

Vreemd dat men zich drukker maakt over een 'korenwolf' op een bouwplaats dan een levend schepsel.
:(

:#
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Hoi Vortigern,

Misschien is de uitleg niet 'kies', maar aan de andere kant hebben we misschien té graag dat we met deze zaken in abstracte termen spreken. Het liefst zo dat het 'begrijpelijk' is dat we aborteren. Maar goed misschien was het iets teveel 'schreeuw om leven'.

Groeten,
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Hoi Vortigern,

Misschien is de uitleg niet 'kies', maar aan de andere kant hebben we misschien té graag dat we met deze zaken in abstracte termen spreken. Het liefst zo dat het 'begrijpelijk' is dat we aborteren. Maar goed misschien was het iets teveel 'schreeuw om leven'.

Groeten,
Misschien was mijn commentaar verkeerd, de uitleg was goed, maar het is een walgelijke procedure... :(

Zoiets kun je toch niet toestaan!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Als varkens zo doodgemaakt worden staat er een hele menigte voor het slachthuis te protesteren.
Kena

Bericht door Kena »

Oorspronkelijk gepost door Pink Ivy
ik begrijp dat je er tegen kan zijn.. Maar als ik ongewenst zwanger word in een periode3 dat ik het echt niet wel, zou ik abortus laten plegen.. heel simpel..
Ongewenst zwanger bestaat niet! Als je overweegt sexualiteit aan te gaan, dien je van te voren ook klaar te zijn in de grote mensenwereld en dat KAN zijn dat iemand kinderen krijgt als gevolg van de grote-mensen-daad.

Wat zeg ik hiermee? Simpel. Als een jonge vrouw besluit sexueel actief te zijn (dat doen grote mensen nu eenmaal), dan moet ze ook zo volwassen zijn om voor eventuele gevolgen op te draaien, incl. papa!

Ieders keuze voor abortus? Ik ben bang dat de hek van de dam is als dat waar zou zijn. Een kind kan nl niet kiezen en wat en wanneer iets een kind is, kan en mag jij m.i. niet over oordelen.

Advies: absoluuut geen kinderen? Double Dutch :, of gehele onthouding is de enige mogelijkheid!

Nogmaals: ongewenst zwanger anno 2004 is onmogelijk wanneer mensen hun hersen gebruiken!

Groet!
Kena

[Aangepast op 22/4/04 door Kena]
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Tis een lieverd Niek, maar je avatar is nu wel errug groot...... ;)
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Pink Ivy
ik begrijp dat je er tegen kan zijn.. Maar als ik ongewenst zwanger word in een periode3 dat ik het echt niet wel, zou ik abortus laten plegen.. heel simpel..
en het nieuwe zieltje dan...?

Ik dacht dat ik op OSW zat, of vergis ik me nou?
Plaats reactie