Abortus

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Abortus

Bericht door Mara »

JolandaOudshoorn schreef:
MoesTuin schreef:
Mara schreef:
MoesTuin schreef:dus?
Nu wel allemaal kijken?
dacht ut niet.....
Deze vrouw heeft ook een ziel te verliezen MoesTuin!
En als je dan dit zegt in het andere topic:
We hebben juist een Woord voor de wereld en met Gods hulp, met de leiding van de Heilige Geest....dienen we juist de wereld in te gaan, zelf (niet de dominee, of de zendingswerker, of ....zolang je zelf maar niet hoeft)
Neen, jij ook....op je heel eigen manier, binnen het kleine straalje van je eigen omgeving, met de mensen die op jou pad gebracht worden.
Dat gebeurt gelukkig ook veel, maar lang niet overal....daar liggen nog grote taken, het is zelfs een persoonlijke Opdracht voor een ieder.

en je sluit je ogen hier bewust voor, laat je wel iets liggen.
Er blijken veel verontwaardigde reacties binnen te zijn gekomen.
Misschien moeten wij, christenen, ook eens iets van ons laten horen!
Als ik dat artikel niet wil lezen, dan lees ik het niet.
En verder doet alles wat je verder schrijft niet ter zake dan......
...want wat je nu schrijft gaat helemaal nergens over...
er zijn nog vele vele abortussen, waarvan ik ook niet de details van af weet, dus dan sluit ik daar ook vanzelf me ogen voor soms?
Ik hoef dit ook niet te zien. Een filmpje wel of niet zien heeft niets te maken met het wel of niet uitdagen van het Evangelie. Het feit dat er op grote schaal abortus wordt gepleegd is al erg genoeg, een promotiefilmpje hiervoor gaat voor mij echt te ver.
Het WAS bedoeld als promotie!
Toen de anti abortusbeweging jaren geleden met een zeer schokkende film kwam, waarin te zien was hoe een abortus in zijn werk ging, met alle gruwelijke details, dacht ik destijds ook: dit gaat veel te ver! Ik kon het niet aanzien.
Maar kennelijk zijn dit soort shock effecten steeds vaker nodig.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Abortus

Bericht door MoesTuin »

Mara schreef:Maar kennelijk zijn dit soort shock effecten steeds vaker nodig.
Wel eens van Bidden gehoord?
Veel effectiever dan welk middel dan ook.
onderschat nooit en te nimmer de Kracht van het Gebed.
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Abortus

Bericht door Sheba »

Het WAS bedoeld als promotie!
Toen de anti abortusbeweging jaren geleden met een zeer schokkende film kwam, waarin te zien was hoe een abortus in zijn werk ging, met alle gruwelijke details, dacht ik destijds ook: dit gaat veel te ver! Ik kon het niet aanzien.
Maar kennelijk zijn dit soort shock effecten steeds vaker nodig.
Ga je ook kijken naar een promotiefilmpje hoe je iemand kan vermoorden, met alle gruwelijke details?

Waarom zou ik kijken naar moord? Om mijzelf beter te voelen dan die ander?
Om te kijken kijk eens hoe zondig?

En verder zoek ik eigenlijk nooit nieuws op de telegraaf site. Het staat nou niet echt hoog aangeschreven om zijn waarheidsgehalte, roddel doet het ook goed... Moeten we die dingen nu bewust opzoeken als christen?

En het gebed voor mijn naaste is niet minder als ik niet naar zo'n filmpje kijk!
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Abortus

Bericht door sirdanilot »

Op facebook zag ik het ook langskomen, een filmpje van een vrouw tijdens haar abortus. Verschrikkelijk ! Ik ga daar ook absoluut niet op klikken.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Abortus

Bericht door Mara »

sirdanilot schreef:Op facebook zag ik het ook langskomen, een filmpje van een vrouw tijdens haar abortus. Verschrikkelijk ! Ik ga daar ook absoluut niet op klikken.
Dat bedoel ik, nu ook op FB.
Dit filmpje is bedoeld om vrouwen over een streep te trekken, dat het zo erg niet is.
Maar dat is het wel, het is moord!
En dan gaat het er niet om of je het wel of niet aanklikt, het gaat erom dat je weet dat dergelijk materiaal in omloop wordt gebracht.
En dat wilde ik hier voor het voetlicht brengen.
Natuurlijk is op dit forum iedereen mordicus tegen, dat behoeft geen betoog.
Maar er zijn diverse topics geopend over dit onderwerp. Omdat het bestaat.
Ik vind het sowieso onbegrijpelijk dat mensen zichzelf filmen in allerlei situaties.
En de films die destijds door de VBOK werden vertoond?
Dat waren schokkende beelden!
Het schokkende in dit filmpje is juist, dat het een fluitje van een cent is, zo wil men dat doen overkomen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Abortus

Bericht door eilander »

Ik stel voor om de discussie wel / niet beelden bekijken, te stoppen. De één vindt het nuttig om te begrijpen hoe anderen hierin staan, de ander vindt het te verschrikkelijk om te kijken. Die gedachten zijn inmiddels wel voldoende uitgewisseld.

Verdere gedachtenwisseling is uiteraard toegestaan.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Abortus

Bericht door Mara »

BOETE EN BEDE
Moederdag 11 mei 2014: meer dan één miljoen omgekomen kinderen door abortus
Majesteit, ons land was in Oranje gedompeld om met u feest te vieren voor uw verjaardag. Wat een zegen nu al 200 jaar Koninkrijk en eeuwen de zegen van het Huis van Oranje voor ons land en volk. Op 5 mei vierden we opnieuw feest voor onze bevrijding. De dag ervoor, 4 mei, leggen we kransen voor hen die omkwamen en omgebracht werden in de Tweede Wereldoorlog en in oorlogssituaties daarna. Maar voor de slachtoffers van de oorlog in de baarmoeder is er nog geen krans. Koning, Kabinet, wanneer legt u die krans op de Dam?

27 April herdenking van de Sjoa, 6 mei 1948 Staat Israël. De Joden zijn onkruid. Dat trap je dood. Dat trek je uit. Dat vernietig je. Joden zijn geen mensen. Die sla je dood. De wet zegt: je mag niet doodslaan, maar daar zijn de Joden van uitgezonderd. En de zigeuners en de homoseksuelen en de Poolse priesters, enz. Die Juden sind unsere grösste Feinde. De Kristallnacht. Zes miljoen Joden vermoord. 6 Mei Profetie vervuld: Israël vrij.

28 April 1981 werd de Wet afbreking(!) zwangerschap met één stem meerderheid aangenomen in de Eerste Kamer. Een jaar daarvoor op 18 december 1980, op de laatste vergaderingdag voor het kerstreces, eveneens met één stem meerderheid in de Tweede Kamer. Sindsdien zijn meer dan één miljoen ongeboren kinderen omgekomen in hun moederschoot. God haat vergieten van onschuldig bloed.

10 December 1948 - De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Ieder mens heeft recht op de absolute bescherming van zijn leven. En we vulden onze Grondwet aan met het absolute anti-discriminatie principe. Er mag niet worden gediscrimineerd, om welke reden dan ook. Dus toch ook niet om het feit of je geboren of nog ongeboren bent! Wel dus, want abortus moet kunnen. De leugen regeert.

Ons Wetboek van strafrecht verbiedt moord. Behalve in geval van abortus. Je mag een ongeboren kind doden tot de 24ste week. Het is wel een medemens, maar moord wordt in die gevallen niet gestraft. Daar is in het Wetboek van strafrecht een uitzondering op gemaakt waardoor de Wet afbreking zwangerschap kon ontstaan. Abortus is tot een (vrouwen)recht gemaakt. Dieren worden beter beschermd dan mensen.

Zo schreeuwen al 40 jaar lang ongeboren kinderen om hun leven. Hun onschuldig bloed wordt vergoten. Ze vluchten weg voor de tangen van de aborteur en worden vakkundig, wreed, barbaars, zonder verdoving, uit de baarmoeder gehaald, verbrijzeld, in stukken gesneden. De zwangerschap van de moeder wordt inderdaad 'afgebroken'. De moeder blijft met een gat in haar leven achter.

Moeder Theresa verklaarde dat met abortus de Derde Wereldoorlog in de moederschoot woedt bij haar aanvaarding van de Nobelprijs voor de Vrede. Zij gaf haar leven voor 'de minsten van Mij', zoals Jezus ons allen oproept. Bij elke hartslag sterft er in de wereld een kind door abortus. Nu al meer dan anderhalf miljard. Hoe kunnen we nog leven met zo'n misdaad tegen de menselijkheid?

Kan een moeder ooit haar kind vergeten? God vergeet het nooit. Hij heeft ons allen bijna goddelijk gemaakt, geschapen naar zijn beeld. Hij neemt alle ongeboren omgekomen kinderen op in de hemel. Kom niet aan zijn kinderen. Want wie bloed vergiet diens bloed zal vergoten worden. Het recht zal zegevieren. Abortus is moord en (zinloos) geweld. HEERE, ontferm U over ons.

De wereld wankelt. Twintowers vallen. Speculanten schudden de financiële markten. De Islam rukt op. Het Midden Oosten brandt. Israël moet van de kaart. Rampen treffen de wereld. Met abortus wordt de stem van het kind gesmoord. Vergrijzend gaan we te gronde. Abortus leidt tot de apocalyptische val van het Babylon van de eind(s)t(r)ijd, in één uur (Openbaring 18). In het 1000-jarig rijk zal geen abortus meer zijn.

L.P. Dorenbos
Voorzitter stg. Schreeuw om Leven
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Abortus

Bericht door Herman »

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/ka ... -1.1515543

Deze zin valt op: "dat Siriz naast sturende informatie ook adviezen geeft die ronduit onwaar zijn".

Volgens mij is een advies altijd waar, hooguit kan je onderliggende argumenten die tot een advies leiden onder vuur nemen.

Is dat slechte verslaggeving, een complot, of is deze maatregel tegen Siriz gerechtvaardigd?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Week van het Leven - start campagne

Dit jaar vindt alweer voor de derde keer de Week van het Leven plaats, van 25 november tot en met 1 december. Met een bewustwordingscampagne, waarin we heel Nederland dit keer willen vertellen over de wonderlijke ontwikkeling van een ongeboren kind. Een ongeboren baby kan met 24 weken namelijk al horen, duimen en voelen. Toch is abortus tot dát moment mogelijk!

Het thema van dit jaar is daarom: ‘Open je ogen voor het ongeboren leven’.

Net als vorig jaar willen we radioboodschappen uitzenden, reclames op social media verspreiden en – als er genoeg geld is – billboards en posters op stations tonen. Zonder financiële hulp van veel mensen lukt dat niet. Daarom starten we in aanloop naar de Week van het leven een crowdfundingsactie.

Dit jaar loopt de crowdfundingsactie via de kracht van sociale netwerken. Daarvoor is het heel belangrijk dat zoveel mogelijk mensen het onderstaande bericht verspreiden via Whatsapp en sociale media. Als iedereen meewerkt, dan móét het toch mogelijk zijn om iedereen te bereiken die het ongeboren leven een warm hart toedraagt?

Gebruikt u facebook? Deel dan ons bericht op facebook met uw achterban: https://www.facebook.com/SchreeuwomLeve ... 018004669/

Heel hartelijk bedankt!

Namens Carla Dik-Faber van de ChristenUnie, Diederik van Dijk van NPV zorg voor het leven, Kees van Helden van Schreeuw om Leven, Kees van der Staaij van de SGP,
Arthur Alderliesten van de VBOK.


Meer over de Week van het Leven
Deel onderstaande tekst

https://youtu.be/cCBC6dBv4jU

Tijdens de Week van het Leven willen we de ogen van Nederland openen voor het ongeboren leven. Zonder jouw hulp lukt dat niet. Help daarom mee en maak o.a. radioboodschappen mogelijk.
1. Maak direct een gift over op https://www.weekvanhetleven.nl/doneer (ANBI).
2. Deel dit bericht met zoveel mogelijk vrienden, bekenden en groepen!
Namens de allerkleinsten: hartelijk bedankt!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Stelling: Als je tegen abortus bent moet je ook geen vlees willen eten.
We horen dat nogal eens in gesprekken over abortus.
Hoe zouden jullie reageren als je in gesprek bent met mensen die niet gelovig zijn? Dus die geen verschil zien tussen een mens (met een ziel) en een dier.
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Abortus

Bericht door samanthi »

helma schreef:Stelling: Als je tegen abortus bent moet je ook geen vlees willen eten.
We horen dat nogal eens in gesprekken over abortus.
Hoe zouden jullie reageren als je in gesprek bent met mensen die niet gelovig zijn? Dus die geen verschil zien tussen een mens (met een ziel) en een dier.
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Dat is heel lastig Helma, ik ga er eens goed over nadenken.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Vervolgde
Verbannen
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 mar 2020, 11:38

Re: Abortus

Bericht door Vervolgde »

helma schreef:Stelling: Als je tegen abortus bent moet je ook geen vlees willen eten.
We horen dat nogal eens in gesprekken over abortus.
Hoe zouden jullie reageren als je in gesprek bent met mensen die niet gelovig zijn? Dus die geen verschil zien tussen een mens (met een ziel) en een dier.
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Eenvoudig.
Je bent tegen abortus, omdat God zo in de bijbel dat leert.
Je bent voor het eten van vlees, omdat God dat tot spijs heeft gegeven. (Gen 9: 3)
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Abortus

Bericht door DDD »

Dat lijkt me een verkeerd advies.

Los daarvan: in onze samenleving wordt een mens gelukkig nog hoger ingeschat dan een dier. Al kan ik me voorstellen dat het eten van dieren ook tamelijk discutabel is. Misschien dat veel mensen over tweehonderd jaar zich niet meer kunnen voorstellen dat mensen dat ooit deden.

Ik zou ten eerste zeggen dat het wat mij betreft een ander onderwerp is, omdat baby'tjes geen dieren zijn, maar mensen. En dat ook de vleesconsumptie best een kritische geest kan gebruiken, maar dat daarmee het belang van een gesprek over het doden van ongeboren kinderen niet van tafel is. Het afleiden van een gesprek over een moreel probleem door over een ander moreel probleem te beginnen, is een drogreden.

Ten tweede dat het wat jou betreft inderdaad opvallend is dat mensen die wat betreft dieren heel gewetensvol zijn, hun eigenbelang voorop stellen als het gaat om een afweging die hen persoonlijk raakt. Je zou aan de gesprekspartner kunnen vragen hoe deze dit verklaart.

Ik meen dat mensen die voor zichzelf zulke heel andere normen hanteren wel eens bij zichzelf te rade mogen gaan of ze geen vlees eten voor hun eigen goede gevoel of omdat dat moreel verwerpelijk is en aan de hand van welk moreel kader zij besluiten om geen vlees te eten maar wel prille kinderlevens af te breken.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Abortus

Bericht door samanthi »

Vervolgde schreef:
helma schreef:Stelling: Als je tegen abortus bent moet je ook geen vlees willen eten.
We horen dat nogal eens in gesprekken over abortus.
Hoe zouden jullie reageren als je in gesprek bent met mensen die niet gelovig zijn? Dus die geen verschil zien tussen een mens (met een ziel) en een dier.
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Eenvoudig.
Je bent tegen abortus, omdat God zo in de bijbel dat leert.
Je bent voor het eten van vlees, omdat God dat tot spijs heeft gegeven. (Gen 9: 3)
Antwoord zou kunnen zijn...
Fijn dat jij dat geloofd zeg, maar ik geloof het niet en vind dat je geen vlees kan eten... je kunt beter bij een megastal gaan staan die varkens voelen het die embryo's voelen er toch niet van, ik ga naar binnen hoor doei!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Abortus

Bericht door HersteldHervormd »

Heeft een dier dan meer of evenveel rechten dan de mens? Maargoed, ik snap dat je het hier ook niet mee red.

Je kan wel vragen: Was je soms van plan om een klein baby'tje op te eten? Het is eigenlijk appels met peren vergelijken natuurlijk.

Ik hoorde wel dat het voor anti-abortus bewegingen steeds moeilijker word hun stem te laten horen. Je mag nog wel je mening geven, maar niet bij een kliniek, dat is te confronterend... Wat ik overigens wel begrijp.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie