Huisdieren

Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

En terecht, hoe vaak ik wel niet een hondendrol op m'n oprit vindt!!!! Bah, betalen die hondenbezitters.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Rens
Los van het mogelijke 1-april gehalte:

dat voor katten ook belasting zou moeten worden betaald is op zich niet eens zo idioot.

jammer voor ons zelf dan, aangezien wij in het (rijke) bezit zijn van 3 honden en 4 katten.

Dat wordt dus (als we uitgaan van een serieuze gedachte) dik dokken aan de (gemeentelijke) schatkist!!!

Rens

Ben ik helemaal voor. Die honden en katten "schijten" heel de stoep onder. Betalen zullen ze die hondenbezitters.

[Aangepast op 7/4/04 door tukkertje]
lo-ruchama

Bericht door lo-ruchama »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
En terecht, hoe vaak ik wel niet een hondendrol op m'n oprit vindt!!!! Bah, betalen die hondenbezitters.
Hé Barryvrouw, wat heb jij aan die belasting als je toch nog steeds zelf die hondendrol van je oprit moet opruimen?Wil je een gedeelte van die belasting claimen als schadevergoeding voor het aangedane drol-overlast? Of ga je eisen van de gemeente dat ze het voor je opruimen?

:eur:eur
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door lo-ruchama
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
En terecht, hoe vaak ik wel niet een hondendrol op m'n oprit vindt!!!! Bah, betalen die hondenbezitters.
Hé Barryvrouw, wat heb jij aan die belasting als je toch nog steeds zelf die hondendrol van je oprit moet opruimen?Wil je een gedeelte van die belasting claimen als schadevergoeding voor het aangedane drol-overlast? Of ga je eisen van de gemeente dat ze het voor je opruimen?

:eur:eur

Schadevergoeding voor geleden emotionele schade. Ze heeft nu last vna het hondedrollesyndroom:,:,:,:,
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Ik heb geen hekel aan hondenontlasting, maar aan mensen die zo verstrooid zijn dat ze niet kijken waar ze hun voeten neerzetten ;).

Hahaha, natuurlijk niet. Maar hoe hoog is/was die hondenbelasting eigenlijk?
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

Mmmm de controleur voor de hondenbelasting (Koest Hector... de controleur aan de deur) kan bijgeschoold worden tot huisdierencontroleur?

"Zo meneer dus U heeft een goudvis en deze niet opgegeven? Dat zal U duur te staan komen!"
Of wat dacht je hiervan: "Heeft U dieren in huis?" "Ja, vliegen!" " ha de belasting bedraagt 20 Euro per vlieg."
Kan me zulke taferelen nog niet echt voorstellen...
:D:D
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

In elke diergaarde een hond, kat of dergelijk huisdier is meer dan zat.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

In Ommen is het zo; binnen de bebouwde kom betaal je hondenbelasting, daarbuiten niet!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huisdieren

Bericht door Dodo »

Er is een nieuwe wet omtrent huisdieren aangenomen. Als ik het artikel goed lees, is het nog niet zo eenvoudig allemaal, maar ik vind het wel positief als er een eind komt aan konijnen of cavia's die hun hele leven in hun uppie in een kooitje zitten, of vogeltjes die nooit kunnen vliegen.
Opmerkelijk vond ik dat in deze wet katten naar buiten moeten kunnen, terwijl er juist vaak stemmen opgaan om katten mee binnen te houden, om (weide)vogels te beschermen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Huisdieren

Bericht door parsifal »

Interessant. Het is heel goed dat er wordt gekeken naar dierenwelzijn. Zolang ook in de wet maar duidelijk blijft dat "natuurlijk gedrag in natuurlijke omgeving" niet perse tot hoogste welzijn leidt. Zeker veel huisdieren zijn zo gefokt dat ze aan de mensen zijn aangepast. (Een Labrador, Golden Retriever of Keeshond zal zich buiten de deur zonder baasje minder gelukkig voelen dan binnen, by een Husky is het mogelijk een ander verhaal).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Huisdieren

Bericht door Chrisje72 »

Ja ik vroeg me al af of ik mijn aquariumvissen nu los moet laten in de sloot.. Denk niet dat het beter is voor hun welzijn. En gaan ze dan ook ergens publiceren hoeveel vogels ik in mijn volière mag houden? Ik denk niet dat het goed voor hun welzijn is als ik nu het deurtje open zet, zeker niet met mijn kat die naar buiten Moet en nu al zo geïnteresseerd in ze is.

Ik snap niet dat nu de wet er door is ze pas gaan kijken wat het inhoudt, normaal worden er in de tweede kamer toch al vragen gesteld voor er over een wet gestemd wordt?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huisdieren

Bericht door Dodo »

Ja, heel vreemde gang van zaken.
Maar als er nu bijvoorbeeld geen kleine vogelkooitjes meer verkocht mogen worden, of konijnenhokjes waarin ze hun derrière niet kunnen keren, dan is er al veel gewonnen.
Plaats reactie