Kerst

nursje

Kerst

Bericht door nursje »

Heeej hallo allemaal,
Even een vraagje. Ik ebn erg benieuwd wat jullie allemaal met Kerst gaan doen. En dan niet zozeer in de zin van ik ga eten met familie en ik ga naar de kerk maar meer of er ook mensen zijn die met Kerst hun tijd aan anderen gaan besteden om een ander een leuke en fijne en bijzondere kerst te geven.
Ik ben erg beniewd!
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Tja iets bijzonder doen zoalss jij het hieronder vraagt doe ik niet.

Alhoewel ik het wel erg druk ga krijgen met de kerkauto dienst de komende kerstdagen

Maar ja dat doe ik het hele jaar door al. Wel weet ik dat mensen altijd blij zijn als de groep (6 personen) de mensen komt halen en brengen en zeker met de nachtmis geeft het een bijzonder tintje aan het geheel

hmm zal eens kijken of ik iets extra´s kan doen heb je suggesties?

groetjes
Bart
Lecram

Bericht door Lecram »

Wij blijven dit jaar gewoon eens thuis. Ook met oud en nieuw. Dat is sinds ons trouwen nog nooit voorgekomen, dus zeer uniek. Ter gelegenheid hiervan hebben we op elke feestdag wat mensen uitgenodigd. :bou::bou::bou:
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Ik ben anderhalve week met vakantie. Met kerst en met oud & nieuw zit ik in de bossen van de veluwe!
Liever Turks dan Paaps
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

Met kerst ben ik thuis, met de familie lekker eten en spelletjes doen, kerstnacht ga ik met mn vriend en nog een stel naar de nachtmis in een katholieke kerk.

Met oud en nieuw ben ik een weekje weg, met zn tweetjes naar terschelling.. gewoon heerlijk relaxen...
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Pink Ivy
Met kerst ben ik thuis, met de familie lekker eten en spelletjes doen, kerstnacht ga ik met mn vriend en nog een stel naar de nachtmis in een katholieke kerk.
Ja misschien mag ik het wel niet eens in deze topic vragen, maar wat gebeurt er tijdens de nachtmis? Ik meende dat een oud dominee eens zei, dat het een vervloekte afgoderij was. Dus ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat het is.

Misschien dat we beter hierover een topic kunnen openen?
Liever Turks dan Paaps
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door Pink Ivy
Met kerst ben ik thuis, met de familie lekker eten en spelletjes doen, kerstnacht ga ik met mn vriend en nog een stel naar de nachtmis in een katholieke kerk.
Ja misschien mag ik het wel niet eens in deze topic vragen, maar wat gebeurt er tijdens de nachtmis? Ik meende dat een oud dominee eens zei, dat het een vervloekte afgoderij was. Dus ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat het is.

Misschien dat we beter hierover een topic kunnen openen?
Je kunt natuurlijk ook eens gaan kijken, Matthijs, wat het is. Dan kan je er zelf een mening over vormen.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door Pink Ivy
Met kerst ben ik thuis, met de familie lekker eten en spelletjes doen, kerstnacht ga ik met mn vriend en nog een stel naar de nachtmis in een katholieke kerk.
Ja misschien mag ik het wel niet eens in deze topic vragen, maar wat gebeurt er tijdens de nachtmis? Ik meende dat een oud dominee eens zei, dat het een vervloekte afgoderij was. Dus ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat het is.

Misschien dat we beter hierover een topic kunnen openen?
Je kunt natuurlijk ook eens gaan kijken, Matthijs, wat het is. Dan kan je er zelf een mening over vormen.
Ja kijk wel uit! Straks moet ik me nog voorstellen voor in de kerk. Mij niet gezien!
Liever Turks dan Paaps
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door Pink Ivy
Met kerst ben ik thuis, met de familie lekker eten en spelletjes doen, kerstnacht ga ik met mn vriend en nog een stel naar de nachtmis in een katholieke kerk.
Ja misschien mag ik het wel niet eens in deze topic vragen, maar wat gebeurt er tijdens de nachtmis? Ik meende dat een oud dominee eens zei, dat het een vervloekte afgoderij was. Dus ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat het is.

Misschien dat we beter hierover een topic kunnen openen?
Je kunt natuurlijk ook eens gaan kijken, Matthijs, wat het is. Dan kan je er zelf een mening over vormen.
Ja kijk wel uit! Straks moet ik me nog voorstellen voor in de kerk. Mij niet gezien!
Een uitstekende kans om te getuigen, Matthijs.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Ja, maar dan zal ik me toch eerst goed moeten verdiepen in het roomse. Wat ik mag natuurlijk niet door de mand vallen. Dus kennis is wel vereist! Nah ja, ik zal niet zo getuigen zoals ds. Taverne uit Hoogeveen dat deed bij de roomsen. Die ging kaarsjes uitblazen in RKK. Zijn twee schoonzonen gingen als bodyguards mee:D
Liever Turks dan Paaps
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Ja, maar dan zal ik me toch eerst goed moeten verdiepen in het roomse. Wat ik mag natuurlijk niet door de mand vallen. Dus kennis is wel vereist! Nah ja, ik zal niet zo getuigen zoals ds. Taverne uit Hoogeveen dat deed bij de roomsen. Die ging kaarsjes uitblazen in RKK. Zijn twee schoonzonen gingen als bodyguards mee:D
Die bodyguards heb jij niet nodig :,

Enneh om te getuigen hoef de roomse leer niet te kennen, hoor. Die kennis heb je alleen voor een discussie nodig.
nursje

Bericht door nursje »

Ik bemerk hier toch enig cynisme t.o.v. de Rooms katholieke kerk en al ben ik niet rooms katholiek toch moet ik zeggen dat ik wel respect voor Rooms Katholieken (maar dit is dus echt helemaal off topic)
Rachmaninov

Bericht door Rachmaninov »

Oorspronkelijk gepost door nursje
Ik bemerk hier toch enig cynisme t.o.v. de Rooms katholieke kerk en al ben ik niet rooms katholiek toch moet ik zeggen dat ik wel respect voor Rooms Katholieken (maar dit is dus echt helemaal off topic)
Dat respect heb ik ook. Het is heel opvallend dat Rooms-Katholieken dat cynisme t.a.v. protestanten niet hebben, maar (sommige) protestanten wel t.a.v. Rooms-Katholieken. Hoe zou dat toch komen? Zouden sommige protestanten gewoon niet lekker in hun vel zitten, en daarom maar wild in de richting van de "Roomsen" gaan schoppen?

Maar, iemand schreef pas op dit forum: "respect is niet het hoogste goed, de waarheid wèl" :)

Ik ken de waarheid niet, maar hoop dat de waarheid HEEL veel met respect te maken heeft.
Goede Kerstdagen!
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

Ik heb geen idee wat er tijdens zo'n nachtmis gaat gebeuren.. wel dat je naar voren kan lopen om zo'n hosti in je mond gestopt te krijgen, maar dat ben ik niet van plan.

Tja ik ga alleen maar voor de leukigheid, mijn vriend en zijn (toen al) ex en datzelfde stel zijn vorig jaar ook geweest, en daarna naar mn vriend zijn grootouders die katholiek zijn.. Uit mezelf zou ik nooit gaan, ik heb voor mezelf niks te zoeken in de kerk, maar ach misschien is een keer toch wel leuk..
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Ik ga vanavond misschien naar de kerstnachtdienst, misschien in onze eigen kerk maar misschien ook wel naar de katholieke dienst, lijkt me bijzonder. Waarom?! Omdat ik graag wil weten hoe en wat het daar gebeurd. Je kan beter eerst kijken dan eerst oordelen (zoals hier nu bij verschillende van ons gebeurd)
Ik ben dr mee eens dat veel mensen die naar de kerstnachtdienst gaan alleen gaan om t sfeertje te proeven. Maar is dat dan zou fout vraag ik mezelf af.... zou t niet zo kunnen zijn dat God juist d.m.v een kerstnachtdienst mensen tot Zich trekt?

Als ik toch besluit om lekker thuis te blijven vanavond... dan stem ik mn televisie af op Henny (Huisman) zoekt God en Nederland zingt, rond middernacht komt er een dienst vanuit de St Pieter in Rome op televisie, die kijk ik dan ook nog en ga dan lekker slapen!!!!

Morgen ga ik fijn naar de kerk, we vieren t als een soort zondag (genieten dus! Ik ben altijd wel blij als ik thuis kan zijn op n zondag, ik moet helaas veel werken als er kerkdiensten zijn ik ben zoals jullie waarschijnlijk/misschien niet weten kraamverzorgende)
Morgenavond krijgen we vrienden op bezoek. 2e kerstdag lekker rustig aan doen misschien naar de Doelen en 's avonds meen ik dat dr iemand jarig was in mn familie.......... :!

Maargoed, mochten jullie nou niet naar de kerstnachtdienst gaan en jullie hebben een televisie... dan komt hier de tip: Henny Huisman zoekt God om 22.15 bij de Evangelische Omroep, wat gevolgd wordt door NederlandZingt vanuit Amsterdam!

Ik wens jullie fijne dagen, waarop jullie Gods aanwezigheid mogen voelen en ervaren!

Daphne
Plaats reactie