NIOD-rapport Sebrenica

Plaats reactie
Mirror

NIOD-rapport Sebrenica

Bericht door Mirror »

Is de waarheid nu boven tafel gekomen, of zijn er toch nog dingen onder de pet gehouden?
limosa

Bericht door limosa »

Dat vraag ik me ook af. Er zijn vast nog wel dingen die we niet weten, maar de pers heeft er toch wel bovenop gezeten. Er kan eigenlijk niet echt veel verborgen zijn gebleven.

Duidelijk is wel geworden dat dit soort akties alleen kunnen slagen met brede steun (te land, ter zee en in de lucht) van andere landen. Er moeten keiharde afspraken zijn over inzet van die steun. En over de mandaten van de bevelhebbers ter plaatse. Want op die punten is wel wat verkeerd gegaan.

Over de inzet en de goede bedoelingen van onze mannen (en vrouwen) daar heb ik geen twijfels, die hebben gedaan wat ze konden.

limosa
de orthodoxer

Bericht door de orthodoxer »

Ik word helemaal niet goed van dat NIOD rapport.
Onderweg naar mijn werk heb ik altijd Radio 1 aan staan, maar er werd vanmorgen nergens anders over gesproken dan over het NIOD rapport. Ik heb van narigheid maar een cd van een bekend Mannenkoor aangezet en hard meegezongen (voor zover mijn stem dat toeliet).

Ik begrijp best dat er een waarheid boven tafel moet komen, maar er wordt van zoveel veronderstellingen uit gegaan...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Ach ja, wat kan ons het nou schelen wat daar gebeurd is? Die paar duizend mensen zijn nou eenmaal dood, daar verhelp je niks meer aan. Bovendien was het hun tijd, zullen we maar zeggen. En of die soldaten die daar gezeten hebben nou nachtmerries hebben of zelfmoordneigingen hebben, so what?

Nee, dan maar beter een mannenkoor, da's pas nuttig.

:stu
de Paus

Bericht door de Paus »

Ach ja, wat kan ons het nou schelen wat daar gebeurd is? Die paar duizend mensen zijn nou eenmaal dood, daar verhelp je niks meer aan. Bovendien was het hun tijd, zullen we maar zeggen
Kom op zeg. Het lijkt wel alsof het je helemaal niets kan interessen. Het is wel een zwarte bladzijde uit de Nederlandse geschiedenis. Je bagatelliseert compleet het leed wat de nabestaanden van deze mannen hebben.
En of die soldaten die daar gezeten hebben nou nachtmerries hebben of zelfmoordneigingen hebben, so what?
Alsof het niet erg is dat deze jonge mensen zelfmoordneigingen hebben! Die mensen moeten geholpen worden. Het rapport is daar een middel in.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Paus; volgens mij meent refo dit niet serieus maar is het een cynische reactie op wat orthodoxer schreef.
de orthodoxer

Bericht door de orthodoxer »

Ik begrijp ook heus wel dat het niet niks is geweest. Maar... tja, ik weet het niet. Ik denk dat ik me er gewoon niet echt bij betrokken voel.

Het probleem is ook dat, zoals er vanmorgen op de radio reacties op gegeven werden er veel te veel veronderstellingen gedaan werden. Tja misschien ben ik wel gevoelloos hiervoor geworden.......
secret boy
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2002, 19:43

Bericht door secret boy »

[quote]........bekend Mannenkoor aangezet en hard meegezongen (voor zover mijn stem dat toeliet).
[quote]
Heb je daar een opname van ofzo? :D:D:D
:-:bou::bou::-

[Veranderd op 11/4/02 door secret boy]
Mirror

Bericht door Mirror »

Terug naar het onderwerp...

Is dit de werkelijkheid? Grotendeels wel denk, ik heb wel het gevoel dat de politiek verantwoordelijken teveel uit de wind gehouden worden. Kok was zoals gebruikelijk te slap, en nam geen beslissing. Dat is vaak veilig, niet altijd.

PvdA probeert het straatje schoon te houden, "Nederland schoot te kort". Ik zou niet weten waarin. Kok, als premier van Nederland zonder twijfel wel.

Er is in ieder geval munitie genoeg voor de oppositie.

Ps. Wrang dat Politiek Nederland Israel nu op de vingers tikt. Wat is er in Sebrenica gebeurt? Hebben wij toen onze verantwoordelijk gedragen?
Jelle

Bericht door Jelle »

Mirror je neemt me de woorden uit de mond. Maar zo gaat het meestal he. degenen die het meeste commentaar hebben, hebben vaak zelf boter op hun hoofd.
Mijn gedachten gingen ook daar naar uit want ze weten zo goed met een vinger naar Israel te wijzen maar ze vergeten (en dat heb ik al eens eerder hier gezegd) dat er dan nog drie vingers naar je zelf wijzen.
En dat is in deze wel heel toepasselijk
Plaats reactie