Kachel aan!

Bij welke temperatuur doe ik de kachel aan?

- Helemaal niet
7
13%
- Vanaf 14 graden Celsius
2
4%
- Vanaf 15 graden Celsius
2
4%
- Vanaf 16 graden Celsius
0
Geen stemmen
- Vanaf 17 graden Celsius
9
16%
- Vanaf 18 graden Celsius
15
27%
- Vanaf 19 graden Celsius
13
24%
- Vanaf 20 graden Celsius
5
9%
- Vanaf 21 graden Celsius
2
4%
 
Totaal aantal stemmen: 55

Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Kachel aan!

Bericht door Chrisje72 »

Ik heb tot nu toe nog steeds de cv niet aan gehad. Het koudste wat ik gezien heb was17. 5 graden in ons toch niet zo heel goed(maar ook niet niet-) geïsoleerde hoekhuis.
De zon warmt het wel lekker op smiddags nu
HersteldHervormd
Berichten: 5990
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kachel aan!

Bericht door HersteldHervormd »

Ik ga straks radiatorfolie plakken op de muur achter de radiator. Ik heb het nog nooit gedaan, ben benieuwd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: Kachel aan!

Bericht door Chrisje72 »

HersteldHervormd schreef:Ik ga straks radiatorfolie plakken op de muur achter de radiator. Ik heb het nog nooit gedaan, ben benieuwd.
Hoop dat het blijft plakken, dat was hier het lastigste
HersteldHervormd
Berichten: 5990
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: RE: Re: Kachel aan!

Bericht door HersteldHervormd »

Chrisje72 schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik ga straks radiatorfolie plakken op de muur achter de radiator. Ik heb het nog nooit gedaan, ben benieuwd.
Hoop dat het blijft plakken, dat was hier het lastigste
Heb je het op de radiator of op de muur geplakt?
Ik op de muur, ik weet niet of het goed blijft plakken, ik denk het wel.

Een oproep aan alle vrouwen hier op RF: laat je niet door je man afpoeieren dat hij geen klusser is, want radiatorfolie achter je radiators maken is eigenlijk een soort handvaardigheid voor volwassene. Hierbij de ingrediënten:

Radiatorfolie (een paar tientjes)
(Dubbelzijdig) plakband of magneten
Schaar/stanleymes
Motivatie

Ik heb er nu twee gedaan, was binnen een 0,5 uur klaar.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kachel aan!

Bericht door Tiberius »

Ik ben niet zo'n klusser; ik vraag het wel aan mijn vrouw.
Gebruikersavatar
Quercus
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jul 2020, 23:42

Re: RE: Re: Kachel aan!

Bericht door Quercus »

HersteldHervormd schreef:Ik ga straks radiatorfolie plakken op de muur achter de radiator. Ik heb het nog nooit gedaan, ben benieuwd.
Goed bezig!
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1712
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kachel aan!

Bericht door Ararat »

Ik vraag me af wat meer besparend is voor ons goed geïsoleerde huis en CV met radiatoren.
Als we een dagdeel afwezig zijn:
  1. De CV laag zetten
  2. De CV aan laten staan
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3024
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Kachel aan!

Bericht door Lilian1975 »

Tiberius schreef:Ik ben niet zo'n klusser; ik vraag het wel aan mijn vrouw.
Ik heb het mijn man laten doen, hij heeft gelijk alle stof achter en tussen de radiatoren verwijderd. Ik ben kennelijk geen huishoud freak :) En ondanks dat hij geen klusser is, ging het zonder al te veel hoorbare ergenis van zijn kant. Heb wel supersterke dubbelzijdige tape aangegeven. Sommige ergenissen moet jis oor zijn :super
Gebruikersavatar
Quercus
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jul 2020, 23:42

Re: RE: Re: Kachel aan!

Bericht door Quercus »

Ararat schreef:Ik vraag me af wat meer besparend is voor ons goed geïsoleerde huis en CV met radiatoren.
Als we een dagdeel afwezig zijn:
  1. De CV laag zetten
  2. De CV aan laten staan
Zeker uitzetten als je er niet bent. Altijd het beste. In het geval van goede isolatie koelt het nauwelijks af. In het geval van slechte isolatie verlies je veel warmte door transmissieverlies. Dit geldt voor alle typen verwarming waarbij een gas cv nog steeds heel efficiënt werkt bij het opstoken. Dit geldt ook voor vloerverwarming ten spijt van de adviezen die vaak worden gegeven.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1712
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: RE: Re: Kachel aan!

Bericht door Ararat »

Quercus schreef:
Ararat schreef:Ik vraag me af wat meer besparend is voor ons goed geïsoleerde huis en CV met radiatoren.
Als we een dagdeel afwezig zijn:
  1. De CV laag zetten
  2. De CV aan laten staan
Zeker uitzetten als je er niet bent. Altijd het beste. In het geval van goede isolatie koelt het nauwelijks af. In het geval van slechte isolatie verlies je veel warmte door transmissieverlies. Dit geldt voor alle typen verwarming waarbij een gas cv nog steeds heel efficiënt werkt bij het opstoken. Dit geldt ook voor vloerverwarming ten spijt van de adviezen die vaak worden gegeven.
Helder. Dus vooral de combinatie van de wetmatigheid van transmissieverlies en het hoge rendement van de CV zorgt ervoor dat uitzetten beter is. Dank!
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Bertiel
Berichten: 4557
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kachel aan!

Bericht door Bertiel »

Bij ons is de houtkachel voor het eerst aan. Heerlijk!
Stoofpeertjes en rundvlees aan de sudder. En voor zometeen een Isidor.
Boekje erbij en mijn avond kan bijna niet meer stuk
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Quercus
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jul 2020, 23:42

Re: RE: Re: Kachel aan!

Bericht door Quercus »

Ararat schreef:
Quercus schreef:
Ararat schreef:Ik vraag me af wat meer besparend is voor ons goed geïsoleerde huis en CV met radiatoren.
Als we een dagdeel afwezig zijn:
  1. De CV laag zetten
  2. De CV aan laten staan
Zeker uitzetten als je er niet bent. Altijd het beste. In het geval van goede isolatie koelt het nauwelijks af. In het geval van slechte isolatie verlies je veel warmte door transmissieverlies. Dit geldt voor alle typen verwarming waarbij een gas cv nog steeds heel efficiënt werkt bij het opstoken. Dit geldt ook voor vloerverwarming ten spijt van de adviezen die vaak worden gegeven.
Helder. Dus vooral de combinatie van de wetmatigheid van transmissieverlies en het hoge rendement van de CV zorgt ervoor dat uitzetten beter is. Dank!
Mooi samengevat :super
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kachel aan!

Bericht door merel »

Vanmorgen was het bij ons 16C in huis. De CV sprong bijna aan. Tot op heden is het gelukt zonder CV. Vanmorgen moest mijn man al vroeg was 5.45 uur en heeft de kachel aangezet.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17256
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kachel aan!

Bericht door huisman »

merel schreef:Vanmorgen was het bij ons 16C in huis. De CV sprong bijna aan. Tot op heden is het gelukt zonder CV. Vanmorgen moest mijn man al vroeg was 5.45 uur en heeft de kachel aangezet.

Vooraf gesteld, ik kan niet in jullie portemonnee kijken maar jullie hebben volgens mij best een ruim inkomen. Waarom wil je dan zo rigide besparen? Dat mensen dat doen die normaal al financieel krap zaten begrijp ik maar je gaat toch niet in een onverwarmd huis zitten als je het kunt betalen?
Dat onverwarmd heeft ook nadelen voor gezondheid en voor het huis. Vocht krijgt veel meer kans en dat is voor mens en huis niet goed.
Wij gebruiken de CV hetzelfde als in voorgaande jaren. Inderdaad een stuk duurder maar na invoering prijsplafond goed te doen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
HersteldHervormd
Berichten: 5990
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kachel aan!

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef:Vanmorgen was het bij ons 16C in huis. De CV sprong bijna aan. Tot op heden is het gelukt zonder CV. Vanmorgen moest mijn man al vroeg was 5.45 uur en heeft de kachel aangezet.
16 graden, pfoe.
Dat is echt wel serieus koud. Heb je wel ramen in je huis :haha
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie