Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door refo »

Zeeuw schreef:
merel schreef:
Zeeuw schreef:
Bourdon16 schreef:€ 3,95 voor een brood. Ik vind het echt duur..
Dat wordt naar de Lidl.
Dat brood heb ik ook wel eens gehaald. Dat brood vult weinig tot niet.
Blijkbaar beste getest hoor ik overal. Geen idee, ik eet weinig brood.
Is prima brood bij de Lidl/.
Die verhalen van 'het vult niet' zijn onzin. Brood moet aan wettelijke normen voldoen wat betreft gebruikte ingrediënten.
Zeeuw
Berichten: 11589
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door Zeeuw »

refo schreef: Is prima brood bij de Lidl/.
Die verhalen van 'het vult niet' zijn onzin. Brood moet aan wettelijke normen voldoen wat betreft gebruikte ingrediënten.
Ik heb het ook wel eens gegeten en vond het ook prima. Mn verwende huisgenoten vonden het 2x zo dure brood van de bakker lekkerder. Tsja, keuzes keuzes.
merel
Berichten: 9774
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door merel »

refo schreef: Is prima brood bij de Lidl/.
Die verhalen van 'het vult niet' zijn onzin. Brood moet aan wettelijke normen voldoen wat betreft gebruikte ingrediënten.
Ik zeg ook niet dat het geen prima brood is en dat het niet aan wettelijke normen voldoet. Ik signaleer alleen dat het brood dat ik zelf bak danwel koop bij de bakker sneller vult en men minder eet. Van het basisbrood van bv AH of Lidl heb ik meer broden nodig om hetzelfde resultaat te verkrijgen.
DDD
Berichten: 28658
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door DDD »

Ik vind de rustieke broden van Lidl en Aldi best goed. Maar ik kan me voorstellen dat je verschil proeft met de warme bakker. Al vind ik dat soms ook tegenvallen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door huisman »

merel schreef:
refo schreef: Is prima brood bij de Lidl/.
Die verhalen van 'het vult niet' zijn onzin. Brood moet aan wettelijke normen voldoen wat betreft gebruikte ingrediënten.
Ik zeg ook niet dat het geen prima brood is en dat het niet aan wettelijke normen voldoet. Ik signaleer alleen dat het brood dat ik zelf bak danwel koop bij de bakker sneller vult en men minder eet. Van het basisbrood van bv AH of Lidl heb ik meer broden nodig om hetzelfde resultaat te verkrijgen.
Ooit een uitzending gezien van Keuringsdienst van Waarde over ‘Volkoren’ . Kijk dat maar eens en zie hoe je bedot wordt met alle ambachtelijk gebakken meergranen/volkoren brood.

https://kro-ncrv.nl/persberichten/keuri ... e-volkoren
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel
Berichten: 9774
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door merel »

huisman schreef:
merel schreef:
refo schreef: Is prima brood bij de Lidl/.
Die verhalen van 'het vult niet' zijn onzin. Brood moet aan wettelijke normen voldoen wat betreft gebruikte ingrediënten.
Ik zeg ook niet dat het geen prima brood is en dat het niet aan wettelijke normen voldoet. Ik signaleer alleen dat het brood dat ik zelf bak danwel koop bij de bakker sneller vult en men minder eet. Van het basisbrood van bv AH of Lidl heb ik meer broden nodig om hetzelfde resultaat te verkrijgen.
Ooit een uitzending gezien van Keuringsdienst van Waarde over ‘Volkoren’ . Kijk dat maar eens en zie hoe je bedot wordt met alle ambachtelijk gebakken meergranen/volkoren brood.

https://kro-ncrv.nl/persberichten/keuri ... e-volkoren
Dat je bedot wordt met volkoren producten was mij bekend. Rustiek brood is meestal geen volkoren brood. Daarom merk ik ook dat het volkoren brood van de bakker en hetgeen ik zelf bak beter vult.
merel
Berichten: 9774
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door merel »

DDD schreef:Ik vind de rustieke broden van Lidl en Aldi best goed. Maar ik kan me voorstellen dat je verschil proeft met de warme bakker. Al vind ik dat soms ook tegenvallen.
Het zal zeker lekker zijn, maar met mijn pubers wil ik vooral volkoren brood. Het liefst in een lichte kleur. De donkere kleur van brood wordt vooral veroorzaakt door moutmeel of suiker.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door Herman »

Bourdon16 schreef:€ 3,95 voor een brood. Ik vind het echt duur..
Onze bakker wijzigt de prijzen nauwelijks. Ik betaal 23 euro en haal al een jaar dezelfde hoeveelheid voor dezelfde prijs: 10 halfjes en vier zakken bolletjes van 6 stuks.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door Eloesje »

Bourdon16 schreef:€ 3,95 voor een brood. Ik vind het echt duur..
Ik haal vaak to good to go boxen. Bij de bakker of supermarkt de broodbox. Ideaal, ik ben niet zo kieskeurig en meestal zit er bij de supermarkt ook echt goed brood van de plaatselijke bakker tussen. Goedkoop brood wat snel droog is en wit brood gebruik ik voor tosti in het weekend. Alles in de vriezer en ik kan weer één of twee weken voorruit. Ene keer heb je meer dan de andere keer.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door Orchidee »

Herman schreef:
Bourdon16 schreef:€ 3,95 voor een brood. Ik vind het echt duur..
Onze bakker wijzigt de prijzen nauwelijks. Ik betaal 23 euro en haal al een jaar dezelfde hoeveelheid voor dezelfde prijs: 10 halfjes en vier zakken bolletjes van 6 stuks.
Dan bof je @Herman!
Onze plaatselijke bakker (christelijk) verhoogt zo vaak de prijzen dat het echt niet normaal meer is.
Maar ja hij heeft hier in de omgeving een behoorlijk monopolie.
Klanten komen toch wel...
Aanbieding van de week is ook altijd een lachertje van de week Afbeelding
Een caramelsslof van 11,25 voor 10,95 bijvoorbeeld Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door Herman »

Orchidee schreef:
Herman schreef:
Bourdon16 schreef:€ 3,95 voor een brood. Ik vind het echt duur..
Onze bakker wijzigt de prijzen nauwelijks. Ik betaal 23 euro en haal al een jaar dezelfde hoeveelheid voor dezelfde prijs: 10 halfjes en vier zakken bolletjes van 6 stuks.
Dan bof je @Herman!
Onze plaatselijke bakker (christelijk) verhoogt zo vaak de prijzen dat het echt niet normaal meer is.
Maar ja hij heeft hier in de omgeving een behoorlijk monopolie.
Klanten komen toch wel...
Aanbieding van de week is ook altijd een lachertje van de week
Een caramelsslof van 11,25 voor 10,95 bijvoorbeeld
We boffen aardig ja. De christelijke bakker heeft het hier beter voor elkaar, blijkbaar. En ja, toen ik in Krimpen woonde waren er aanzienlijke redenen om bij Cees Veth te kopen, voordat hij failliet ging.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1493
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: RE: Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door Bourdon16 »

Herman schreef:
Orchidee schreef:
Herman schreef:
Bourdon16 schreef:€ 3,95 voor een brood. Ik vind het echt duur..
Onze bakker wijzigt de prijzen nauwelijks. Ik betaal 23 euro en haal al een jaar dezelfde hoeveelheid voor dezelfde prijs: 10 halfjes en vier zakken bolletjes van 6 stuks.
Dan bof je @Herman!
Onze plaatselijke bakker (christelijk) verhoogt zo vaak de prijzen dat het echt niet normaal meer is.
Maar ja hij heeft hier in de omgeving een behoorlijk monopolie.
Klanten komen toch wel...
Aanbieding van de week is ook altijd een lachertje van de week
Een caramelsslof van 11,25 voor 10,95 bijvoorbeeld
We boffen aardig ja. De christelijke bakker heeft het hier beter voor elkaar, blijkbaar. En ja, toen ik in Krimpen woonde waren er aanzienlijke redenen om bij Cees Veth te kopen, voordat hij failliet ging.
Bij ons zou het nu uitkomen op circa € 28,- denk ik..
De kwaliteit is wel erg goed.
Ook bij ons zijn de aanbiedingen niet echt om over naar huis te schrijven.
Waar ik mij ook weleens over verbaas zijn de prijzen van koekjes en dergelijke.
10 gevulde bitterkoekjes voor € 12,50 of een middelcake voor € 9,-.
Kortom brood halen we bij de bakker en taart bij de Jumbo.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door Herman »

Bourdon16 schreef:Bij ons zou het nu uitkomen op circa € 28,- denk ik..
De kwaliteit is wel erg goed.
Ook bij ons zijn de aanbiedingen niet echt om over naar huis te schrijven.
Waar ik mij ook weleens over verbaas zijn de prijzen van koekjes en dergelijke.
10 gevulde bitterkoekjes voor € 12,50 of een middelcake voor € 9,-.
Kortom brood halen we bij de bakker en taart bij de Jumbo.
Het is ook net wat je lekker vind. De bolletjes bij onze 'huisbakker' zijn vele malen luchtiger dan bij de bakker iets verderop. Dus dan weet ik weer waar ik voor omrijd. Het compromis bij ons is brood van de bakker en cake/taart/zondagse koek maken we zelf.
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door Thea »

Speltbrood van de ah. Voedt super!
Mannetje
Berichten: 7744
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door Mannetje »

Volkoren van de AH. Prima brood, weet de actuele prijs nu even niet, maar zal rond de €1,19 liggen. Soms ligt er nog brood van de vorige dag, heb je prima brood voor €0,50.
Daarnaast voor het lekker ook nog een of andere meer luxe brood van AH. Zonnebloempit-lijnzaad of zoiets. Kost nu €1,99.

Als het bij de Aldi in de aanbieding is, kopen we daar Waddenkorn. Was vroeger iets van €1,69 per stuk (goedkoper dan luxer AH-brood), maar inmiddels heeft het dat in prijs ingehaald en is het dus alleen voor in de aanbieding.
-
Plaats reactie