Klimaatverandering

HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Klimaatverandering

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:Gewoon even een vraagje: Heb je je überhaupt ooit wel eens verdiept of ingelezen over de Rothschild dynastie?
Je hebt echt niet door dat dit gruwelijk antisemitisch he? Ga je schamen.
Herman, ik weet dat er antisemitische complotverhalen rondzingen, maar daar heb ik het niet over. Ik veroordeel al die verhalen en complotten. Ik heb het over de invloedrijke positie die ze hebben. Leningen aan regeringen en NGO's en dat soort dingen. Het gaat in feite niet perse om Rothschild, maar om de macht die hele rijke mensen/families blijkbaar mogen hebben. Vergeet dan maar de naam Rothschild, daar gaat het niet perse om, al is het een voorbeeld.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Klimaatverandering

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef:Veel van de "Rotschild mythe" is inderdaad gedreven door antisemitisme. Al zou het ook meespelen dat de familie zo rijk is. In Zweden heb je de Wallenberg familie ook deze familie kreeg heel veel kritiek. Raoul is het bekendste lid en dat was "een goeie", maar ook daar heb je altijd de banden met Vrijmetselarij en Bilderberg (en die banden zijn er).

Of Thunberg een nazaat is van Rotschild's is verder volkomen irrelevant. Het is zeker bij jonge mensen redelijk vaak terecht om bij twijfel tussen idealisme en opportunisme, idealisme als oorzaak aan te wijzen. Bij twijfel van het beste uitgaan, zeker in spreken over mensen is sowieso de betere optie.
Dat de Rotschilds erg rijk zijn is een feit. Dat ze gedurende de eeuwen zich op hoog toneel bemoeid hebben is ook een feit. Wat ook een feit is, is dat ze inmiddels de aandacht van de media niet willen, mogelijk door de antisemitische sausjes. Maar dat zorgt er dan ook weer voor dat het geen Elon Musk verhaal is, die de media continu boven op zijn nek heeft.

Ik distantieer mij van al het antisemitisch gedachtegoed, maar heb wel vragen over de superrijken die dusdanig veel invloed en macht hebben. De fatsoenlijke bronnen keuren het antisemitisme af, en ontkrachten de extreme mytes. Wel zijn er altijd nog vragen over hoe groot de macht daadwerkelijk is, dat weet niemand. Geldstromen volgen is moeilijk, aangezien we het hebben over één familie, dus het vermogen is ook verdeeld. Op deze manier kom je ook niet in een quote500 bijvoorbeeld. Feit is dat de familie in 1850 al $6 miljard dollar had.

Hierbij wat linkjes:
https://www.historischnieuwsblad.nl/fam ... -het-geld/
https://www.connectsavannah.com/savanna ... id=3505592
https://www.nu.nl/nucheckt/4784391/nuch ... enken.html
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Klimaatverandering

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef:
Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:Gewoon even een vraagje: Heb je je überhaupt ooit wel eens verdiept of ingelezen over de Rothschild dynastie?
Je hebt echt niet door dat dit gruwelijk antisemitisch he? Ga je schamen.
Herman, ik weet dat er antisemitische complotverhalen rondzingen, maar daar heb ik het niet over. Ik veroordeel al die verhalen en complotten. Ik heb het over de invloedrijke positie die ze hebben.
Nee, dat is helaas een schijnrede. De verdenking van de koppeling tussen macht en de naam Rothschild, of wie dan ook, heeft áltijd een connotatie van Antisemitisme. Denk bijvoorbeeld ook aan de naam Soros, toevallig ook een rijk iemand waarin allerlei zaken gesuggereerd worden. Je kunt daar niet neutraal in staan. Zó diepgeworteld zit het antisemitisme, dat we dat niet eens willen of meer kunnen zien.
Had je dit thema willen aansnijden, dan had je het wel over de invloed van niet met name genoemde lobbyisten op de macht kunnen hebben.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Klimaatverandering

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef:
parsifal schreef:Veel van de "Rotschild mythe" is inderdaad gedreven door antisemitisme. Al zou het ook meespelen dat de familie zo rijk is. In Zweden heb je de Wallenberg familie ook deze familie kreeg heel veel kritiek. Raoul is het bekendste lid en dat was "een goeie", maar ook daar heb je altijd de banden met Vrijmetselarij en Bilderberg (en die banden zijn er).

Of Thunberg een nazaat is van Rotschild's is verder volkomen irrelevant. Het is zeker bij jonge mensen redelijk vaak terecht om bij twijfel tussen idealisme en opportunisme, idealisme als oorzaak aan te wijzen. Bij twijfel van het beste uitgaan, zeker in spreken over mensen is sowieso de betere optie.
Dat de Rotschilds erg rijk zijn is een feit. Dat ze gedurende de eeuwen zich op hoog toneel bemoeid hebben is ook een feit. Wat ook een feit is, is dat ze inmiddels de aandacht van de media niet willen, mogelijk door de antisemitische sausjes. Maar dat zorgt er dan ook weer voor dat het geen Elon Musk verhaal is, die de media continu boven op zijn nek heeft.
Ik heb je vriendelijk gevraag om het hier niet meer over te hebben, ga je vervolgens tegen een ander forumlid gewoon door. En dan komt het ultieme antisemitistische verdenking naar voren. Je moet echt uitkijken met waar je je mening over vormt. LEES EENS EEN GOED BOEK: https://www.bol.com/nl/nl/p/antisemitis ... roductPage
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Klimaatverandering

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:
parsifal schreef:Veel van de "Rotschild mythe" is inderdaad gedreven door antisemitisme. Al zou het ook meespelen dat de familie zo rijk is. In Zweden heb je de Wallenberg familie ook deze familie kreeg heel veel kritiek. Raoul is het bekendste lid en dat was "een goeie", maar ook daar heb je altijd de banden met Vrijmetselarij en Bilderberg (en die banden zijn er).

Of Thunberg een nazaat is van Rotschild's is verder volkomen irrelevant. Het is zeker bij jonge mensen redelijk vaak terecht om bij twijfel tussen idealisme en opportunisme, idealisme als oorzaak aan te wijzen. Bij twijfel van het beste uitgaan, zeker in spreken over mensen is sowieso de betere optie.
Dat de Rotschilds erg rijk zijn is een feit. Dat ze gedurende de eeuwen zich op hoog toneel bemoeid hebben is ook een feit. Wat ook een feit is, is dat ze inmiddels de aandacht van de media niet willen, mogelijk door de antisemitische sausjes. Maar dat zorgt er dan ook weer voor dat het geen Elon Musk verhaal is, die de media continu boven op zijn nek heeft.
Ik heb je vriendelijk gevraag om het hier niet meer over te hebben, ga je vervolgens tegen een ander forumlid gewoon door. En dan komt het ultieme antisemitistische verdenking naar voren. Je moet echt uitkijken met waar je je mening over vormt. LEES EENS EEN GOED BOEK: https://www.bol.com/nl/nl/p/antisemitis ... roductPage
Ik zal er over stoppen. Ik heb wel een beetje het idee dat je mij nu als antisemiet afschildert, dat vind ik jammer, maarja.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Klimaatverandering

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef:Ik zal er over stoppen. Ik heb wel een beetje het idee dat je mij nu als antisemiet afschildert, dat vind ik jammer, maarja.
Het probleem is niet dat ik je een antisemiet vind, maar dat je informatie naar voren brengt die een antisemitisch karakter hebben. Ook daar moet je mee uitkijken.
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Klimaatverandering

Bericht door DDD »

Het was ook mijn eerste associatie. Maar vind je dan dat je een persoon die door anderen antisemitisch bejegend wordt, niet meer kritisch mag bekijken?
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Klimaatverandering

Bericht door merel »

Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:Gewoon even een vraagje: Heb je je überhaupt ooit wel eens verdiept of ingelezen over de Rothschild dynastie?
Je hebt echt niet door dat dit gruwelijk antisemitisch he? Ga je schamen.
Deze zin vind ik niet antisemitisch.

Wel bemerk ik bij @hersteldhervormd neiging tot het geloven in complottheorieën
HersteldHervormd schreef:
parsifal schreef:Veel van de "Rotschild mythe" is inderdaad gedreven door antisemitisme. Al zou het ook meespelen dat de familie zo rijk is. In Zweden heb je de Wallenberg familie ook deze familie kreeg heel veel kritiek. Raoul is het bekendste lid en dat was "een goeie", maar ook daar heb je altijd de banden met Vrijmetselarij en Bilderberg (en die banden zijn er).

Of Thunberg een nazaat is van Rotschild's is verder volkomen irrelevant. Het is zeker bij jonge mensen redelijk vaak terecht om bij twijfel tussen idealisme en opportunisme, idealisme als oorzaak aan te wijzen. Bij twijfel van het beste uitgaan, zeker in spreken over mensen is sowieso de betere optie.
Dat de Rotschilds erg rijk zijn is een feit. Dat ze gedurende de eeuwen zich op hoog toneel bemoeid hebben is ook een feit. Wat ook een feit is, is dat ze inmiddels de aandacht van de media niet willen, mogelijk door de antisemitische sausjes. Maar dat zorgt er dan ook weer voor dat het geen Elon Musk verhaal is, die de media continu boven op zijn nek heeft.

Ik distantieer mij van al het antisemitisch gedachtegoed, maar heb wel vragen over de superrijken die dusdanig veel invloed en macht hebben. De fatsoenlijke bronnen keuren het antisemitisme af, en ontkrachten de extreme mytes. Wel zijn er altijd nog vragen over hoe groot de macht daadwerkelijk is, dat weet niemand. Geldstromen volgen is moeilijk, aangezien we het hebben over één familie, dus het vermogen is ook verdeeld. Op deze manier kom je ook niet in een quote500 bijvoorbeeld. Feit is dat de familie in 1850 al $6 miljard dollar had.

Hierbij wat linkjes:
https://www.historischnieuwsblad.nl/fam ... -het-geld/
https://www.connectsavannah.com/savanna ... id=3505592
https://www.nu.nl/nucheckt/4784391/nuch ... enken.html
.

Wat kan jou het schelen hoeveel geld iemand heeft en op welke wijze iemand macht vekrrijgt. Dat is namelijk van alle tijden en alle plaatsen.
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Klimaatverandering

Bericht door Susanna »

DDD schreef:Het was ook mijn eerste associatie. Maar vind je dan dat je een persoon die door anderen antisemitisch bejegend wordt, niet meer kritisch mag bekijken?
Ja, je moet dan op je hoede zijn en zelf goed onderzoek doen.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Klimaatverandering

Bericht door Terri »

Tegenstanders, antimachten, hoe je ze ook wilt noemen, die zijn er inderdaad vanaf het jaar nul. Buiten dat een mens helaas een hart heeft wat anti God is, speelt de grote tegenstander natuurlijk zijn grote spel. En daar gebruikt hij mensen voor. Er zit daarom wel een waarheid in de stelling van, ik dacht @Herman, dat uiteindelijk het antisemitisme altijd de grondtoon is van 'wie krijgen de schuld van welke crisis dan ook?
En dat God een volk ( Israël) uitverkoren heeft dat niet bestaat uit lieflijke, zachtaardige en bescheiden mensen, is alleen maar tot verwondering.
Uiteindelijk is dat juist een afspiegeling van Zijn goedheid, genade voor zondaren!
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Klimaatverandering

Bericht door Herman »

DDD schreef:Het was ook mijn eerste associatie. Maar vind je dan dat je een persoon die door anderen antisemitisch bejegend wordt, niet meer kritisch mag bekijken?


Als FTM een diepgravend onderzoek over deze bankiersfamilie doet en bewezen onoorbare praktijken aan het ligt brengt, dan heb je een punt. Maar als ze hun algemene invloed aanwenden om hun vermogen te beschermen, dan is dat geen reden om bijzonder kritisch te zijn.
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Klimaatverandering

Bericht door DDD »

Precies. Dan kunnen we ook wel mild zijn naar HersteldHervormd, toch? Al wil ik hem niet op het niveau van FTM stellen, uiteraard.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Klimaatverandering

Bericht door Ambtenaar »

@Hersteldhervormd begon over Greta Thunberg. Blijkbaar vond hij het overdreven dat zij in Duitsland demonstreert tegen verdere winning van bruinkool. Ik denk dat het terecht is dat mensen demonsteren tegen verdere winning en gebruik van bruinkool. Winning van bruinkool zorgt voor enorme schade en bovendien zorgt verbranding van bruinkool voor heel veel uitstoot.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Klimaatverandering

Bericht door Geytenbeekje »

Ambtenaar schreef:@Hersteldhervormd begon over Greta Thunberg. Blijkbaar vond hij het overdreven dat zij in Duitsland demonstreert tegen verdere winning van bruinkool. Ik denk dat het terecht is dat mensen demonsteren tegen verdere winning en gebruik van bruinkool. Winning van bruinkool zorgt voor enorme schade en bovendien zorgt verbranding van bruinkool voor heel veel uitstoot.
Wat hebben ze als alternatief? Je kan wel overal op tegen zijn, maar als je geen andere alternatief hebt.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Klimaatverandering

Bericht door merel »

Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:
Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:Gewoon even een vraagje: Heb je je überhaupt ooit wel eens verdiept of ingelezen over de Rothschild dynastie?
Je hebt echt niet door dat dit gruwelijk antisemitisch he? Ga je schamen.
Herman, ik weet dat er antisemitische complotverhalen rondzingen, maar daar heb ik het niet over. Ik veroordeel al die verhalen en complotten. Ik heb het over de invloedrijke positie die ze hebben.
Nee, dat is helaas een schijnrede. De verdenking van de koppeling tussen macht en de naam Rothschild, of wie dan ook, heeft áltijd een connotatie van Antisemitisme. Denk bijvoorbeeld ook aan de naam Soros, toevallig ook een rijk iemand waarin allerlei zaken gesuggereerd worden. Je kunt daar niet neutraal in staan. Zó diepgeworteld zit het antisemitisme, dat we dat niet eens willen of meer kunnen zien.
Had je dit thema willen aansnijden, dan had je het wel over de invloed van niet met name genoemde lobbyisten op de macht kunnen hebben.
Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed wat jij schrijft. Waarom zou de verdenking tussen macht en de naam Rothschild altijd te maken hebben met antisemitisme.? Ik zie het causale verband niet.
Plaats reactie