Alles rondom het Europees Digital ID

Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Alles rondom het Europees Digital ID

Bericht door Erik1960 »

HersteldHervormd schreef:
Tiberius schreef:Wat is je probleem als we die kant op zouden gaan?
Omdat ik vind dat je zelf moet kunnen kiezen wat je doet. Ik vind niet dat de overheid een soort opvoedkundige rol moet opeisen. Het gaat er steeds meer op lijken dat je bij bepaalde zaken niet meer zelf mag of kan kiezen. Zit jij te wachten op verplichte vaccinatie? Zit jij te wachten op verplicht genderneutraal opvoeden? Er zitten hier ook mensen in het onderwijs, wat te doen als je verplicht bepaalde zaken moet behandelen.

Uiteindelijk kan je gewoon geen christen meer zijn. Want religie past ook niet in het plaatje.
Natuurlijk mag je zelf kiezen. Maar kiezen en de gevolgen niet willen hebben is geen kiezen. Onze overheid staat aan de lat als het gaat om milieubescherming. Daarvoor is gedragsverandering van jou en mij nodig. En gedragsverandering bereik je door gewenst gedrag te belonen. Er zijn heel veel regels waar ik niet bijzonder op zit te wachten. Maar we hebben er wel mee te dealen. We zijn als christenen in west-Europa al heel lang verwend geraakt doordat de joods-christelijke tradities een enorme impact hadden op het maatschappelijk leven. Die vanzelfsprekendheid zijn we kwijtgeraakt. Je kunt nog steeds christen zijn, maar wat heb je daar voor over?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Alles rondom het Europees Digital ID

Bericht door HersteldHervormd »

https://nos.nl/artikel/2425678-cda-tege ... d-fastfood

Hoe wil je dit handhaven? Moeten kinderen dan hun legitimatie laten zien? Kan dit niet makkelijker met een QR code ofzo ;)

https://www.ad.nl/werk/br-david-werkt-a ... ~a1bfe66d/

Ik zag dit ook nog gisteren, dit kan je ook makkelijk koppelen aan een E-wallet.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie