Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen? Teken de petitie!

Refogast
Berichten: 1138
Lid geworden op: 19 feb 2013, 09:42

Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen? Teken de petitie!

Bericht door Refogast »

Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen?
Teken de petitie op: https://onverdeeldopen.nl/
Petitie is o.m. opgesteld door de coalitie Onverdeeld Open, waarvan Mona Keijzer (oud-staatssecretaris van het CDA) mede-initiatiefnemer is.
Momenteel 308.222 ondertekeningen.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen? Teken de petitie!

Bericht door Terri »

huh, deze heeft Valcke toch al gedeeld? Of is dit weer een andere....
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen? Teken de petitie!

Bericht door DDD »

Ik hoop maar dat deze niet teveel ondersteuning krijgt.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen? Teken de petitie!

Bericht door Bonny »

Niet getekend.
The Groom's still waiting at the altar
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen? Teken de petitie!

Bericht door HersteldHervormd »

Was benieuwd na zaterdag hoe vaak de petitie getekend was, maar dat is inmiddels meer dan een half miljoen keer.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen? Teken de petitie!

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:Was benieuwd na zaterdag hoe vaak de petitie getekend was, maar dat is inmiddels meer dan een half miljoen keer.
Wellicht ook vaak door de mensen die ik spreek die niet hun kind van en naar zwemles kunnen brengen en nu buiten kletsnatte kinderen op staan te vangen. In het kader van volksgezondheid is dat geloof ik.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen? Teken de petitie!

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:
HersteldHervormd schreef:Was benieuwd na zaterdag hoe vaak de petitie getekend was, maar dat is inmiddels meer dan een half miljoen keer.
Wellicht ook vaak door de mensen die ik spreek die niet hun kind van en naar zwemles kunnen brengen en nu buiten kletsnatte kinderen op staan te vangen. In het kader van volksgezondheid is dat geloof ik.
Ik denk gewoon vooral om de zeer veel mensen de QR niet (meer) vinden kunnen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen? Teken de petitie!

Bericht door parsifal »

Ik twijfel echt nog steeds. Ik vind heel duidelijk niet dat 1G uit de gereedschapskist weg moet. Zelfs bij 3G twijfel ik daaraan (al kan ik me moeilijk voorstellen dat er nog een situatie met Covid19 komt dat 3G nuttig is).

Echter als ik de minister gisteren weer 3G hoorde verdedigen, denk ik wel dat actie nodig is. Het liefst zou ik gewoon wetgeving zien die aangeeft hoe, in welke situatie en voor hoe lang vaccinatiepassen en testen voor toegang ingezet mag worden? Hierbij moet heel duidelijk zijn wat men wil bereiken in die periode (dus niet, na afloop zijn we terug bij af).

Het lijkt echter een probleem dat in het parlement niet echt over lange termijn wordt gedacht. De toegangsbewijzen zijn nu volslagen nutteloos (mee eens) en daarom moeten ze voor altijd weg. Of ze hebben nu nog wel enig nut (welk dan?) en daarom moeten we het nu in stand houden. Beide zijn onzinnig.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen? Teken de petitie!

Bericht door TSD »

parsifal schreef:Ik twijfel echt nog steeds. Ik vind heel duidelijk niet dat 1G uit de gereedschapskist weg moet. Zelfs bij 3G twijfel ik daaraan (al kan ik me moeilijk voorstellen dat er nog een situatie met Covid19 komt dat 3G nuttig is).

Echter als ik de minister gisteren weer 3G hoorde verdedigen, denk ik wel dat actie nodig is. Het liefst zou ik gewoon wetgeving zien die aangeeft hoe, in welke situatie en voor hoe lang vaccinatiepassen en testen voor toegang ingezet mag worden? Hierbij moet heel duidelijk zijn wat men wil bereiken in die periode (dus niet, na afloop zijn we terug bij af).

Het lijkt echter een probleem dat in het parlement niet echt over lange termijn wordt gedacht. De toegangsbewijzen zijn nu volslagen nutteloos (mee eens) en daarom moeten ze voor altijd weg. Of ze hebben nu nog wel enig nut (welk dan?) en daarom moeten we het nu in stand houden. Beide zijn onzinnig.
Je kan er ook op een heel andere manier naar kijken. Namelijk dat je vergaande maatregelen, 1G is dat ook, pas aan de gereedschapskist toevoegt op het moment dat er sprake is van een crisis of noodsituatie. Die situatie is er nu niet meer, dus moet het nu weg, ook niet meer achter de hand.

De praktijk heeft geleerd dat een noodwet zó is gemaakt, daar hebben we nu ervaring mee (vooral hoe het niet moet ;) ), dus dat is in een volgende crisissituatie ook zo gebeurd. Ik vind dat we ten allen tijde de gereedschapskist niet moeten gaan vullen met zware maatregelen die de bevolking raken, zonder dat er nu een reële noodzaak voor is.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen? Teken de petitie!

Bericht door HersteldHervormd »

Refogast schreef:Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen?
Teken de petitie op: https://onverdeeldopen.nl/
Petitie is o.m. opgesteld door de coalitie Onverdeeld Open, waarvan Mona Keijzer (oud-staatssecretaris van het CDA) mede-initiatiefnemer is.
Momenteel 308.222 ondertekeningen.
Ik zie overigens dat BJ Spruyt ook bij de mede-initiatiefnemers staat. Zo krijgt de HHK weer een landelijk podium? :)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen? Teken de petitie!

Bericht door Ararat »

Zou deze petitie een polariserend effect hebben, of juist depolariserend? Wat vinden jullie?
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen? Teken de petitie!

Bericht door Henk J »

DDD schreef:Ik hoop maar dat deze niet teveel ondersteuning krijgt.
Waarom vind je de QR code een nuttig instrument? Zeker nu vind ik het onnodig
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen? Teken de petitie!

Bericht door J.C. Philpot »

Ararat schreef:Zou deze petitie een polariserend effect hebben, of juist depolariserend? Wat vinden jullie?
Niemand heeft last van deze petitie, dus dat zal wel meevallen. De zaken waar de petitie tegen gericht is, zijn veel polariserender.

Overigens heb ik hem niet getekend.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen? Teken de petitie!

Bericht door huisman »

Ararat schreef:Zou deze petitie een polariserend effect hebben, of juist depolariserend? Wat vinden jullie?

Zou uitsluiten via een QR code een polariserend effect hebben, of juist depolariserend? Wat vinden jullie?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen? Teken de petitie!

Bericht door Ad Anker »

huisman schreef:
Ararat schreef:Zou deze petitie een polariserend effect hebben, of juist depolariserend? Wat vinden jullie?

Zou uitsluiten via een QR code een polariserend effect hebben, of juist depolariserend? Wat vinden jullie?
Iedere Nederlander heeft de mogelijkheid gehad zich te vaccineren. Het niet laten vaccineren heeft consequenties, als gevolg van een eigen keuze. Dat is niet persé polariserend.
Plaats reactie