Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen? Teken de petitie!

HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen? Teken de petitie!

Bericht door HersteldHervormd »

J.C. Philpot schreef:Ik zie dat de petitie ook ondertekend is door:

Dr. Paul J. Visser Predikant Protestantse Gemeente Rotterdam-Zuid (Maranathakerk)
Dr. Bart Jan Spruyt UD Hersteld Hervormd Seminarie (VU)

Huidige stand: 716.280 ondertekeningen. Ik ben benieuwd of de miljoen gehaald gaat worden.
Ik denk het niet. 300.000 is wel heel veel.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen? Teken de petitie!

Bericht door Herman »

Wordt petities.nl gecontroleerd op dubbele IP adressen en dergelijke vormen van fraude meer? Ik heb drie mailadressen, dus ik kan drie keer tekenen. Je kunt zo'n petitie dus als kleine groep naar je hand zetten.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen? Teken de petitie!

Bericht door TSD »

Herman schreef:Wordt petities.nl gecontroleerd op dubbele IP adressen en dergelijke vormen van fraude meer? Ik heb drie mailadressen, dus ik kan drie keer tekenen. Je kunt zo'n petitie dus als kleine groep naar je hand zetten.
Petities.nl is volgens oprichter Reinder Rustema wel "een beetje fraudegevoelig". Zo kunnen mensen de petitie meerdere keren ondertekenen als ze verschillende IP-adressen gebruiken en verschillende apparaten. Maar uit steekproefonderzoek blijkt volgens hem dat het gaat om zeer kleine aantallen. "Van 800.000 ondertekeningen blijven er bijvoorbeeld 790.000 over."

Er wordt dus in elk geval op IP adressen gecontroleerd.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen? Teken de petitie!

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:Wordt petities.nl gecontroleerd op dubbele IP adressen en dergelijke vormen van fraude meer? Ik heb drie mailadressen, dus ik kan drie keer tekenen. Je kunt zo'n petitie dus als kleine groep naar je hand zetten.
Is onderzocht, er werd bij de 500.000 geconcludeerd dat 10.000x dubbele handtekeningen waren.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen? Teken de petitie!

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:
Dat was de bedoeling. Maar er was weinig informatie. Iets meer vertrouwen in de goede bedoelingen van anderen zou een hoop levens besparen.
.
Ik denk dat er inmiddels voldoende informatie is over de huidige variant. Voldoende om bv bij een zwembad geen ouders te weigeren die hun kinderen brengen en halen omdat ze geen ctb hebben. Genoeg om sporters toe te laten aan hun gezondheid te werken. Genoeg om in de horeca mensen ook gewoon toe te laten als ze zich aan de basisregels houden etc.
Bij de sportschool wordt momenteel gecontroleerd via een persoonlijke toegangspas, de qr-code en dan ook nog een id-bewijs tonen en dan daarna 1,5 meter afstand en een mondkapje bij verplaatsing. Dat voor een groep die an sich niet als een kwetsbare wordt gezien. Dan schiet het voor mij erg door.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen? Teken de petitie!

Bericht door Valcke »

TSD schreef:
Herman schreef:Wordt petities.nl gecontroleerd op dubbele IP adressen en dergelijke vormen van fraude meer? Ik heb drie mailadressen, dus ik kan drie keer tekenen. Je kunt zo'n petitie dus als kleine groep naar je hand zetten.
Petities.nl is volgens oprichter Reinder Rustema wel "een beetje fraudegevoelig". Zo kunnen mensen de petitie meerdere keren ondertekenen als ze verschillende IP-adressen gebruiken en verschillende apparaten. Maar uit steekproefonderzoek blijkt volgens hem dat het gaat om zeer kleine aantallen. "Van 800.000 ondertekeningen blijven er bijvoorbeeld 790.000 over."

Er wordt dus in elk geval op IP adressen gecontroleerd.
Je kunt dus wel meerdere IP-adressen gebruiken, maar het is een ervaringsgegeven dat de afwijking niet heel groot is. M.i. is wel duidelijk dat we de enorme steun voor de petitie niet in twijfel hoeven te trekken.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Onmiddellijk het coronatoegangsbewijs afschaffen? Teken de petitie!

Bericht door Valcke »

Zeeuw schreef:
DDD schreef:Dat was de bedoeling. Maar er was weinig informatie. Iets meer vertrouwen in de goede bedoelingen van anderen zou een hoop levens besparen.
Ik denk dat er inmiddels voldoende informatie is over de huidige variant. Voldoende om bv bij een zwembad geen ouders te weigeren die hun kinderen brengen en halen omdat ze geen ctb hebben. Genoeg om sporters toe te laten aan hun gezondheid te werken. Genoeg om in de horeca mensen ook gewoon toe te laten als ze zich aan de basisregels houden etc.
Bij de sportschool wordt momenteel gecontroleerd via een persoonlijke toegangspas, de qr-code en dan ook nog een id-bewijs tonen en dan daarna 1,5 meter afstand en een mondkapje bij verplaatsing. Dat voor een groep die an sich niet als een kwetsbare wordt gezien. Dan schiet het voor mij erg door.
Niet alleen voor jou. Ieder redelijk denkend mens moet dit inzien. Daarom ben ik toch ervoor beducht dat er nog steeds een invloedssfeer is van buiten ons eigen land. Europa of nog iets anders? Want met gezond verstand kan niemand hier nog achter staan.

Hopelijk wordt a.s. dinsdag aangekondigd dat de ctb-maatregelen voor binnenlands gebruik allemaal zullen worden afgebouwd. Zal dit niet gemeld worden, dan is er echt iets mis.
Plaats reactie