WOZ waarde 2021

merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door merel »

Simon0612 schreef:
HersteldHervormd schreef:
Orchidee schreef:Niet! Mijn dochter en schoonzoon huren voorlopig wat particulier, eer dat zij in aanmerking komen voor een "normale" woning ben je hier in de omgeving 7 tot 10 jaar verder en kopen daar moeten ze eerst nog flink voor verder sparen en dat is ook erg moeilijk in deze dure tijd en ondertussen gaat de hoge huur gewoon door.
Nee het is echt niet allemaal gemakkelijker geworden voor jonge mensen die nog op een "normale" manier een gezin willen stichten.
Daarom is het ook beter om te gaan werken in plaats van studeren.
Als jij HAVO hersens hebt, dan kan je best gewoon niveau 3/4 werken leren gaan doen, en daarna in de middag/avond een HBO gaan doen. Doorgroeien in zowel opleiding en functie kan altijd nog. Echter willen de meeste (logisch) wat gaan doen met hun HAVO diploma, dus ze gaan HBO doen. Vervolgens zijn ze, als je gelukt heb, 22 jaar, klaar met hun studie maar ondertussen wel 5 jaar verkering. Ja dan word het lastig allemaal.

Door vroeg te werken los je een hele hoop problemen op. Van sommige hoor ik dat ze op hun 24e nog geen rijbewijs hebben, dan denk ik echt, wat maak je het jezelf toch moeilijk allemaal.
“En bevreesd zijnde, ben ik heengegaan en heb uw talent verborgen in de aarde; zie, gij hebt het uwe.”

Onzin reactie natuurlijk. Ik heb gewerkt vanaf mijn 14e en kon toen ik 18 was mijn rijbewijs al betalen en een auto kopen. Toen zat ik nog op MBO en ben daarna HBO gaan doen. Woon nu prima. Ik denk dat het voor MBO’ers op dit moment moeilijker is een huis te vinden/hypotheek te krijgen voor een huis i.v.m. salaris dan voor een HBO’er.

De prijzen zijn ook nogal onderhevig aan de regio. Daar kun je ook nog op letten. @Merel de WOZ waarde kun je op internet gewoon vinden, ik zou die dan ook eerst controleren voordat ik een huis zou kopen. Dan weet je bijvoorbaat dat hij hoger of lager is en dus of je meer of minder moet betalen.
Onze WOZ was relatief laag vorig jaar. Die hebben ze aangepast aan de verkoopprijs van het huis. Ook die gegeven zijn natuurlijk openbaar.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:@ zeeuw Dat kan. Ik verwacht bij mijn kinderen dat zij dan diep ongelukkig worden. Wij moeten hen nu al elke dag oppeppen om door de lagere school heen te komen en houden hen de worst van het middelbaar onderwijs voor. Dat zij daar eindelijk op hun eigen niveau kennis kunnen vergaren. Onze oudste komt nu pas tot bloei
Dan denk ik dat je een betere middelbare school heb dan ik gewend ben. Mijn oudste had het vooral naar zijn zin op het hoogbegaafdheidscentrum (lagere school), omdat het daar om hoofd, hart en handen ging. De middelbare school is tot nu toe 1 grote 'je bent een wandelend hoofdje' ervaring vind ik. Vrijwel niets meer met de handen, het hart (persoonlijkheid/wie ben je) zie ik ook vrijwel niet, alleen maar leren, repeteren, doorleren, inzicht etc. Ik ben een heel groot voorstander van dat hoofd, hart en handen op ieder niveau van opleiding.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: WOZ waarde 2021

Bericht door merel »

Orchidee schreef:
Mijn oudste dochter is net afgestudeerd, heeft géén relatie en heeft een vaste baan sinds augustus.
Jongste dochter is ook net afgestudeerd en heeft ook pas een vaste baan maar bijna 7 jaar verkering gehad (echt niet gezocht) en schoonzoon is nu aan het afstuderen.
Niet een ideaalplaatje en een ideale situatie maar als het een beetje meezit verdienen ze hun studie eerder terug dan dat ze op mbo niveau waren gaan leren/werken.
Én ze zouden zéér ongelukkig zijn!
Mijn dochter heeft om toch geld te verdienen diverse bijbanen gedaan op mbo niveau maar dat geeft totaal géén voldoening en uitdaging en was altijd blij dat het voor haar tijdelijk was!
Wij kijken niet neer op mbo of lager, mensen zijn hard nodig en ik ben zelf ook een mbo'er maar om nu te zeggen als je het verstand wél hebt: ga maar mbo leren/werken vond ik te kort door de bocht.
Het valt ons juist op dat personen die vanaf hun 16e werken/leren vaak heel materialistisch denken en leven, dat is de andere kant.
Een vriendin vind dat zij minstens eerst 100.000 € MOETEN hebben voordat z e gaan trouwen.
Mijn dochter en schoonzoon hebben 90% van hun inboedel gekregen en bij elkaar gescharreld, een niet overdadige bruiloft gedaan en zijn ook zielsgelukkig......
Het kan echt wél, waar een wil is, is/komt een weg.
Dat klinkt een stuk gezonder dan begin 20 een ton op de bank hebben.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
merel schreef:@ zeeuw Dat kan. Ik verwacht bij mijn kinderen dat zij dan diep ongelukkig worden. Wij moeten hen nu al elke dag oppeppen om door de lagere school heen te komen en houden hen de worst van het middelbaar onderwijs voor. Dat zij daar eindelijk op hun eigen niveau kennis kunnen vergaren. Onze oudste komt nu pas tot bloei
Dan denk ik dat je een betere middelbare school heb dan ik gewend ben. Mijn oudste had het vooral naar zijn zin op het hoogbegaafdheidscentrum (lagere school), omdat het daar om hoofd, hart en handen ging. De middelbare school is tot nu toe 1 grote 'je bent een wandelend hoofdje' ervaring vind ik. Vrijwel niets meer met de handen, het hart (persoonlijkheid/wie ben je) zie ik ook vrijwel niet, alleen maar leren, repeteren, doorleren, inzicht etc. Ik ben een heel groot voorstander van dat hoofd, hart en handen op ieder niveau van opleiding.
Onze kinderen lopen niet vast op 'handen en hart', maar vooral op het 'hoofd'. Onze kinderen zijn met hun handen erg vaardig en daarnaast erg fysiek aangelegd, maar missen op school echt de uitdaging in hun hoofd. De oudste zit niet op een elitair categoraal gymnasium, maar op een gymnasium waar het welbevinden van het kind voorop staat. Hij heeft het enorm naar zijn zin.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
merel schreef:@ zeeuw Dat kan. Ik verwacht bij mijn kinderen dat zij dan diep ongelukkig worden. Wij moeten hen nu al elke dag oppeppen om door de lagere school heen te komen en houden hen de worst van het middelbaar onderwijs voor. Dat zij daar eindelijk op hun eigen niveau kennis kunnen vergaren. Onze oudste komt nu pas tot bloei
Dan denk ik dat je een betere middelbare school heb dan ik gewend ben. Mijn oudste had het vooral naar zijn zin op het hoogbegaafdheidscentrum (lagere school), omdat het daar om hoofd, hart en handen ging. De middelbare school is tot nu toe 1 grote 'je bent een wandelend hoofdje' ervaring vind ik. Vrijwel niets meer met de handen, het hart (persoonlijkheid/wie ben je) zie ik ook vrijwel niet, alleen maar leren, repeteren, doorleren, inzicht etc. Ik ben een heel groot voorstander van dat hoofd, hart en handen op ieder niveau van opleiding.
Onze kinderen lopen niet vast op 'handen en hart', maar vooral op het 'hoofd'. Onze kinderen zijn met hun handen erg vaardig en daarnaast erg fysiek aangelegd, maar missen op school echt de uitdaging in hun hoofd. De oudste zit niet op een elitair categoraal gymnasium, maar op een gymnasium waar het welbevinden van het kind voorop staat. Hij heeft het enorm naar zijn zin.
Ah, als dat inderdaad op die school belangrijk is, is dat echt een pluspunt. Ik vind de manier van lesgeven op de middelbare school alhier, nog erg lijken op 25 jaar terug, toen ik erop zat.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef:
Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef: Daarom is het ook beter om te gaan werken in plaats van studeren.
Als jij HAVO hersens hebt, dan kan je best gewoon niveau 3/4 werken leren gaan doen, en daarna in de middag/avond een HBO gaan doen. Doorgroeien in zowel opleiding en functie kan altijd nog. Echter willen de meeste (logisch) wat gaan doen met hun HAVO diploma, dus ze gaan HBO doen. Vervolgens zijn ze, als je gelukt heb, 22 jaar, klaar met hun studie maar ondertussen wel 5 jaar verkering. Ja dan word het lastig allemaal.
Als je net uit de schoolbanken komt, dan verdien je weinig. Je kunt beter eerst studeren, dan stroom je op een hoger salarisniveau de arbeidsmarkt in. En wie heeft op z'n 17e nu al een relatie die eindigt in een huwelijk?
Ook dat! En stel dat je dat wel hebt en jong wil trouwen. Dan is dat m.i. geen enkel beletsel om je studie af te maken.

Ik ben er een groot voorstander van om zo lang mogelijk een studie te volgen en dan pas de arbeidsmarkt op te komen. Dat stimuleren wij iig bij onze kinderen

Daarnaast maakt @hersteldhervormd de denkfout dat je met een MBO niveau 3 opleiding in kan stromen op het HBO. Daarvoor heb je niveau 4 voor nodig. Daarnaast is het best lastig om een hele week te werken en tussendoor in de avonduren nog een studie te volgen. De meeste mensen haken dan af. Slechts een enkeling houdt dit jaren achter elkaar vol.
Ik bedoelde via MBO 3 naar 4. Niet alle MBO opleidingen kan je volgens mij BBL doen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door refo »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef: Daarom is het ook beter om te gaan werken in plaats van studeren.
Als jij HAVO hersens hebt, dan kan je best gewoon niveau 3/4 werken leren gaan doen, en daarna in de middag/avond een HBO gaan doen. Doorgroeien in zowel opleiding en functie kan altijd nog. Echter willen de meeste (logisch) wat gaan doen met hun HAVO diploma, dus ze gaan HBO doen. Vervolgens zijn ze, als je gelukt heb, 22 jaar, klaar met hun studie maar ondertussen wel 5 jaar verkering. Ja dan word het lastig allemaal.
Als je net uit de schoolbanken komt, dan verdien je weinig. Je kunt beter eerst studeren, dan stroom je op een hoger salarisniveau de arbeidsmarkt in. En wie heeft op z'n 17e nu al een relatie die eindigt in een huwelijk?
Voorheen mocht je pas naar een vrouw omzien als je haar ook kon onderhouden.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:
merel schreef:
Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef: Daarom is het ook beter om te gaan werken in plaats van studeren.
Als jij HAVO hersens hebt, dan kan je best gewoon niveau 3/4 werken leren gaan doen, en daarna in de middag/avond een HBO gaan doen. Doorgroeien in zowel opleiding en functie kan altijd nog. Echter willen de meeste (logisch) wat gaan doen met hun HAVO diploma, dus ze gaan HBO doen. Vervolgens zijn ze, als je gelukt heb, 22 jaar, klaar met hun studie maar ondertussen wel 5 jaar verkering. Ja dan word het lastig allemaal.
Als je net uit de schoolbanken komt, dan verdien je weinig. Je kunt beter eerst studeren, dan stroom je op een hoger salarisniveau de arbeidsmarkt in. En wie heeft op z'n 17e nu al een relatie die eindigt in een huwelijk?
Ook dat! En stel dat je dat wel hebt en jong wil trouwen. Dan is dat m.i. geen enkel beletsel om je studie af te maken.

Ik ben er een groot voorstander van om zo lang mogelijk een studie te volgen en dan pas de arbeidsmarkt op te komen. Dat stimuleren wij iig bij onze kinderen

Daarnaast maakt @hersteldhervormd de denkfout dat je met een MBO niveau 3 opleiding in kan stromen op het HBO. Daarvoor heb je niveau 4 voor nodig. Daarnaast is het best lastig om een hele week te werken en tussendoor in de avonduren nog een studie te volgen. De meeste mensen haken dan af. Slechts een enkeling houdt dit jaren achter elkaar vol.
Nou, mijn kinderen blijken alle 3 goed te kunnen leren, maar als zij een kortere opleiding willen gaan volgen en fijn gaan werken in een leuk beroep, waarom zou ik ze dan stimuleren langer te studeren?
Ik heb mijn leukste studies gevolgd toen ik al werkte. Dat gaf mij veel meer motivatie dan toen ik op m'n 18e ging studeren.
En zo is het. Je creëert alleen maar kloven door te zeggen dat in de bouw/logistiek/zorg etc alleen maar wat dommere moeten werken en dat de slimmere hun talenten moet gebruiken. In deze sectoren is er juist een tekort aan mensen met een wat hogere intelligentie. Je hebt een hoop, bijvoorbeeld vaklui en zorgmedewerkers, die absoluut niet op hun achterste zijn gevallen. Je hebt die juist nodig. Vroeger werd hierin goed voorzien omdat simpelweg niet iedereen kon studeren vanwege het financiële plaatje. Tegenwoordig is dat een stuk minder en gaan veel jongeren langer en hoger studeren, die allemaal HBO gaan doen.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je HAVO hersens prachtig als timmerman kan beginnen, en je doorstroomt naar hogere functies. A je verdient geld, B je doet wat voor de maatschappij.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: RE: Re: WOZ waarde 2021

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef:
Orchidee schreef:
Mijn oudste dochter is net afgestudeerd, heeft géén relatie en heeft een vaste baan sinds augustus.
Jongste dochter is ook net afgestudeerd en heeft ook pas een vaste baan maar bijna 7 jaar verkering gehad (echt niet gezocht) en schoonzoon is nu aan het afstuderen.
Niet een ideaalplaatje en een ideale situatie maar als het een beetje meezit verdienen ze hun studie eerder terug dan dat ze op mbo niveau waren gaan leren/werken.
Én ze zouden zéér ongelukkig zijn!
Mijn dochter heeft om toch geld te verdienen diverse bijbanen gedaan op mbo niveau maar dat geeft totaal géén voldoening en uitdaging en was altijd blij dat het voor haar tijdelijk was!
Wij kijken niet neer op mbo of lager, mensen zijn hard nodig en ik ben zelf ook een mbo'er maar om nu te zeggen als je het verstand wél hebt: ga maar mbo leren/werken vond ik te kort door de bocht.
Het valt ons juist op dat personen die vanaf hun 16e werken/leren vaak heel materialistisch denken en leven, dat is de andere kant.
Een vriendin vind dat zij minstens eerst 100.000 € MOETEN hebben voordat z e gaan trouwen.
Mijn dochter en schoonzoon hebben 90% van hun inboedel gekregen en bij elkaar gescharreld, een niet overdadige bruiloft gedaan en zijn ook zielsgelukkig......
Het kan echt wél, waar een wil is, is/komt een weg.
Dat klinkt een stuk gezonder dan begin 20 een ton op de bank hebben.
Haha, kom op, je moet volwassen worden als je 20 bent. Je moet voor jezelf en andere kunnen zorgen. Wat mij betreft vind ik dan toch die ton als twintiger gezonder dan alleen maar narigheid met dan wel een hoger diploma.

Die twintiger heeft al jaren voor de maatschappij gewerkt. Die student kost alleen maar geld, met zijn/haar gratis OV bijvoorbeeld.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door HersteldHervormd »

refo schreef:
Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef: Daarom is het ook beter om te gaan werken in plaats van studeren.
Als jij HAVO hersens hebt, dan kan je best gewoon niveau 3/4 werken leren gaan doen, en daarna in de middag/avond een HBO gaan doen. Doorgroeien in zowel opleiding en functie kan altijd nog. Echter willen de meeste (logisch) wat gaan doen met hun HAVO diploma, dus ze gaan HBO doen. Vervolgens zijn ze, als je gelukt heb, 22 jaar, klaar met hun studie maar ondertussen wel 5 jaar verkering. Ja dan word het lastig allemaal.
Als je net uit de schoolbanken komt, dan verdien je weinig. Je kunt beter eerst studeren, dan stroom je op een hoger salarisniveau de arbeidsmarkt in. En wie heeft op z'n 17e nu al een relatie die eindigt in een huwelijk?
Voorheen mocht je pas naar een vrouw omzien als je haar ook kon onderhouden.
Ja, en zo zou tegenwoordig ook zo moeten zijn.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: RE: Re: WOZ waarde 2021

Bericht door Erik1960 »

HersteldHervormd schreef:Haha, kom op, je moet volwassen worden als je 20 bent. Je moet voor jezelf en andere kunnen zorgen. Wat mij betreft vind ik dan toch die ton als twintiger gezonder dan alleen maar narigheid met dan wel een hoger diploma.

Die twintiger heeft al jaren voor de maatschappij gewerkt. Die student kost alleen maar geld, met zijn/haar gratis OV bijvoorbeeld.
Kom op, het brein van een 20-er is nog niet eens volgroeid. Het concept 'voor de maatschappij werken' en 'voor jezelf zorgen' begrijpt de doorsnee 20-er o.a. daardoor nog niet eens. Lager opgeleiden hebben over het algemeen een slechtere gezondheid en lopen meer risico op inkomensverlies door werkloosheid en arbeidsongeschiktheid. Dat kunnen die treinkaartjes echt niet wegpoetsen.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:
En zo is het. Je creëert alleen maar kloven door te zeggen dat in de bouw/logistiek/zorg etc alleen maar wat dommere moeten werken en dat de slimmere hun talenten moet gebruiken.
Dat is het punt niet. Het gaat erom dat je als MBO-er ook met een hoger salaris de arbeidsmarkt instroomt omdat je een specifieke opleiding hebt.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je HAVO hersens prachtig als timmerman kan beginnen, en je doorstroomt naar hogere functies. A je verdient geld, B je doet wat voor de maatschappij.
Een HAVO-er heeft nog nooit een spijker in een plank geslagen. Dat leert hij pas op de beroepsopleiding.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:
En zo is het. Je creëert alleen maar kloven door te zeggen dat in de bouw/logistiek/zorg etc alleen maar wat dommere moeten werken en dat de slimmere hun talenten moet gebruiken.
Dat is het punt niet. Het gaat erom dat je als MBO-er ook met een hoger salaris de arbeidsmarkt instroomt omdat je een specifieke opleiding hebt.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je HAVO hersens prachtig als timmerman kan beginnen, en je doorstroomt naar hogere functies. A je verdient geld, B je doet wat voor de maatschappij.
Een HAVO-er heeft nog nooit een spijker in een plank geslagen. Dat leert hij pas op de beroepsopleiding.
Dat laatste zou wat mij betreft enigszins mogen veranderen. Zoals ik eerder schreef is mijn ervaring bij de huidige opleidingen dat havo en vwo wel heel erg verstandelijk ingestoken zijn en met de handen iets doen totaal niet meer gebeurt. Niet gek dat ze dan zelden nog voor een vervolgopleiding in die richting kiezen. Meer techniek in het middelbaar onderwijs (buiten de mooie technasia) lijkt me goed voor de algemene ontwikkeling.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door merel »

Waarom moeten alle scholen alles aanbieden? Kinderen moeten/ kunnen thuis toch ook aanrommelen met gereedschap, spijkers, banden plakken, zakmessen etc?
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:Waarom moeten alle scholen alles aanbieden? Kinderen moeten/ kunnen thuis toch ook aanrommelen met gereedschap, spijkers, banden plakken, zakmessen etc?
Alles is overdreven. Maar iets meer balans tussen hoofd en handen zou ik absoluut aanmoedigen.
'Thuis kun je toch ook aanrommelen met atlassen, geodriehoeken, woordenboeken etc' :nananere
Plaats reactie