WOZ waarde 2021

merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
merel schreef:Waarom moeten alle scholen alles aanbieden? Kinderen moeten/ kunnen thuis toch ook aanrommelen met gereedschap, spijkers, banden plakken, zakmessen etc?
Alles is overdreven. Maar iets meer balans tussen hoofd en handen zou ik absoluut aanmoedigen.
'Thuis kun je toch ook aanrommelen met atlassen, geodriehoeken, woordenboeken etc' :nananere
Klopt, kan ook prima mijn 10 jarige las afgelopen weekend in het Griekse boek van zijn broer en speelt op dit moment met zijn 8 jarige broer met stokken en zakmessen buiten. Die balans is er bij ons zeker ;)
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: RE: Re: WOZ waarde 2021

Bericht door HersteldHervormd »

Erik1960 schreef:
HersteldHervormd schreef:Haha, kom op, je moet volwassen worden als je 20 bent. Je moet voor jezelf en andere kunnen zorgen. Wat mij betreft vind ik dan toch die ton als twintiger gezonder dan alleen maar narigheid met dan wel een hoger diploma.

Die twintiger heeft al jaren voor de maatschappij gewerkt. Die student kost alleen maar geld, met zijn/haar gratis OV bijvoorbeeld.
Kom op, het brein van een 20-er is nog niet eens volgroeid. Het concept 'voor de maatschappij werken' en 'voor jezelf zorgen' begrijpt de doorsnee 20-er o.a. daardoor nog niet eens. Lager opgeleiden hebben over het algemeen een slechtere gezondheid en lopen meer risico op inkomensverlies door werkloosheid en arbeidsongeschiktheid. Dat kunnen die treinkaartjes echt niet wegpoetsen.
Als je dat als 20-er niet begrijpt wat heeft het dan zin om te gaan trouwen?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Bogerman
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 okt 2010, 00:10

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door Bogerman »

Orchidee schreef:Niet! Mijn dochter en schoonzoon huren voorlopig wat particulier, eer dat zij in aanmerking komen voor een "normale" woning ben je hier in de omgeving 7 tot 10 jaar verder en kopen daar moeten ze eerst nog flink voor verder sparen en dat is ook erg moeilijk in deze dure tijd en ondertussen gaat de hoge huur gewoon door.
Nee het is echt niet allemaal gemakkelijker geworden voor jonge mensen die nog op een "normale" manier een gezin willen stichten.
Helemaal mee eens! Dan gaan kerkgemeenten dat ook merken, jongeren moeten vertrekken.
Gebruikersavatar
Bogerman
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 okt 2010, 00:10

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door Bogerman »

HersteldHervormd schreef:
Orchidee schreef:Niet! Mijn dochter en schoonzoon huren voorlopig wat particulier, eer dat zij in aanmerking komen voor een "normale" woning ben je hier in de omgeving 7 tot 10 jaar verder en kopen daar moeten ze eerst nog flink voor verder sparen en dat is ook erg moeilijk in deze dure tijd en ondertussen gaat de hoge huur gewoon door.
Nee het is echt niet allemaal gemakkelijker geworden voor jonge mensen die nog op een "normale" manier een gezin willen stichten.
Daarom is het ook beter om te gaan werken in plaats van studeren.
Als jij HAVO hersens hebt, dan kan je best gewoon niveau 3/4 werken leren gaan doen, en daarna in de middag/avond een HBO gaan doen. Doorgroeien in zowel opleiding en functie kan altijd nog. Echter willen de meeste (logisch) wat gaan doen met hun HAVO diploma, dus ze gaan HBO doen. Vervolgens zijn ze, als je gelukt heb, 22 jaar, klaar met hun studie maar ondertussen wel 5 jaar verkering. Ja dan word het lastig allemaal.

Door vroeg te werken los je een hele hoop problemen op. Van sommige hoor ik dat ze op hun 24e nog geen rijbewijs hebben, dan denk ik echt, wat maak je het jezelf toch moeilijk allemaal.
Wat een rare manier van denken. Je wilt toch op je eigen niveau werken en studeren? En je wil je studie toch zo snel mogelijk klaar hebben?
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door HersteldHervormd »

Bogerman schreef:
HersteldHervormd schreef:
Orchidee schreef:Niet! Mijn dochter en schoonzoon huren voorlopig wat particulier, eer dat zij in aanmerking komen voor een "normale" woning ben je hier in de omgeving 7 tot 10 jaar verder en kopen daar moeten ze eerst nog flink voor verder sparen en dat is ook erg moeilijk in deze dure tijd en ondertussen gaat de hoge huur gewoon door.
Nee het is echt niet allemaal gemakkelijker geworden voor jonge mensen die nog op een "normale" manier een gezin willen stichten.
Daarom is het ook beter om te gaan werken in plaats van studeren.
Als jij HAVO hersens hebt, dan kan je best gewoon niveau 3/4 werken leren gaan doen, en daarna in de middag/avond een HBO gaan doen. Doorgroeien in zowel opleiding en functie kan altijd nog. Echter willen de meeste (logisch) wat gaan doen met hun HAVO diploma, dus ze gaan HBO doen. Vervolgens zijn ze, als je gelukt heb, 22 jaar, klaar met hun studie maar ondertussen wel 5 jaar verkering. Ja dan word het lastig allemaal.

Door vroeg te werken los je een hele hoop problemen op. Van sommige hoor ik dat ze op hun 24e nog geen rijbewijs hebben, dan denk ik echt, wat maak je het jezelf toch moeilijk allemaal.
Wat een rare manier van denken. Je wilt toch op je eigen niveau werken en studeren? En je wil je studie toch zo snel mogelijk klaar hebben?
Nogmaals, het is niet voor iedereen zo, alleen in de huidige situatie is het zo dat 99% van de HAVO daarna HBO gaan doen. En dat hoeft volgens mij niet.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Bogerman
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 okt 2010, 00:10

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door Bogerman »

HersteldHervormd schreef:
Bogerman schreef:
HersteldHervormd schreef:
Orchidee schreef:Niet! Mijn dochter en schoonzoon huren voorlopig wat particulier, eer dat zij in aanmerking komen voor een "normale" woning ben je hier in de omgeving 7 tot 10 jaar verder en kopen daar moeten ze eerst nog flink voor verder sparen en dat is ook erg moeilijk in deze dure tijd en ondertussen gaat de hoge huur gewoon door.
Nee het is echt niet allemaal gemakkelijker geworden voor jonge mensen die nog op een "normale" manier een gezin willen stichten.
Daarom is het ook beter om te gaan werken in plaats van studeren.
Als jij HAVO hersens hebt, dan kan je best gewoon niveau 3/4 werken leren gaan doen, en daarna in de middag/avond een HBO gaan doen. Doorgroeien in zowel opleiding en functie kan altijd nog. Echter willen de meeste (logisch) wat gaan doen met hun HAVO diploma, dus ze gaan HBO doen. Vervolgens zijn ze, als je gelukt heb, 22 jaar, klaar met hun studie maar ondertussen wel 5 jaar verkering. Ja dan word het lastig allemaal.

Door vroeg te werken los je een hele hoop problemen op. Van sommige hoor ik dat ze op hun 24e nog geen rijbewijs hebben, dan denk ik echt, wat maak je het jezelf toch moeilijk allemaal.
Wat een rare manier van denken. Je wilt toch op je eigen niveau werken en studeren? En je wil je studie toch zo snel mogelijk klaar hebben?
Nogmaals, het is niet voor iedereen zo, alleen in de huidige situatie is het zo dat 99% van de HAVO daarna HBO gaan doen. En dat hoeft volgens mij niet.
Dat moet iedereen zelf weten. Maar ik zou geen HAVO gaan doen als je daarna toch niet naar het HBO gaat. De meeste van de HAVO zijn niet praktisch, wat moet je dan op het HBO?
Plaats reactie