WOZ waarde 2021

Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef:Volgens die nieuwe methode, gebruiksoppervlakte, zou het dan toch niet uit moeten maken? Of ga ik dan te kort door de bocht?

Wij hebben net de boel laten taxeren voor een nieuwe hyptoheek, met extra geld voor een nieuwe badkamer. Zo een badkamer laat wel de taxatiewaarde stijgen, maar dan toch niet de WOZ?
Nee, WOZ wordt berekend op basis van de oppervlakte.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:
Mijn broer en zijn vriendin hebben hetzelfde. Zij zitten in een sociale huurwoning en kunnen prima een woning veroorloven, maar komen nergens tussen. Achteraf gezien hadden wij niet eerst hun studieschuld moeten aflossen, maar direct zich in de volgende schuld moeten storten.
Jij hebt de studieschuld van je broer afgelost? Goede zus ben jij.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef:
Orchidee schreef:Niet! Mijn dochter en schoonzoon huren voorlopig wat particulier, eer dat zij in aanmerking komen voor een "normale" woning ben je hier in de omgeving 7 tot 10 jaar verder en kopen daar moeten ze eerst nog flink voor verder sparen en dat is ook erg moeilijk in deze dure tijd en ondertussen gaat de hoge huur gewoon door.
Nee het is echt niet allemaal gemakkelijker geworden voor jonge mensen die nog op een "normale" manier een gezin willen stichten.
Daarom is het ook beter om te gaan werken in plaats van studeren.
Als jij HAVO hersens hebt, dan kan je best gewoon niveau 3/4 werken leren gaan doen, en daarna in de middag/avond een HBO gaan doen. Doorgroeien in zowel opleiding en functie kan altijd nog. Echter willen de meeste (logisch) wat gaan doen met hun HAVO diploma, dus ze gaan HBO doen. Vervolgens zijn ze, als je gelukt heb, 22 jaar, klaar met hun studie maar ondertussen wel 5 jaar verkering. Ja dan word het lastig allemaal.

Door vroeg te werken los je een hele hoop problemen op. Van sommige hoor ik dat ze op hun 24e nog geen rijbewijs hebben, dan denk ik echt, wat maak je het jezelf toch moeilijk allemaal.
Wat een onzin. Alsof je geneeskunde o.i.d in de avonduren erbij kan doen.

Een kind moet doen waar zijn/haar talenten liggen. Als een kind een goed verstand heeft, moet je zeker geen MBO functie gaan doen of lager, omdat het zich dan verveeld in de werkzaamheden. Ook dat kan grote gevolgen hebben voor het psychische welbevinden van een kind.

Daarnaast een rijbewijs absoluut geen eerste levensbehoefte. Ik verwacht dat onze kinderen geen van allen een rijbewijs hebben op hun 24e. In de Randstad totaal overbodig.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef:
Simon0612 schreef:
merel schreef:
Tiberius schreef:Dat is niet zo eerlijk.
Hoezo niet? De gemeente heeft alle informatie over het huis; verkoopprijs, kavelgrootte en oppervlakte van het huis. Genoeg voor de bepaling van de WOZ. Of ik wel of niet vloerverwarming en/of nieuwe leidingen of CV heb aangelegd, gaat hen niets aan.
Geef dan den keizer wat des keizers is…
Alleen zo jammer dat het niet voor de keizer is, maar dat elke gemeente zijn eigen beleid hierin kan voeren. In onze vorige woning werd de woning van onze buren 80.000 lager ingeschaald dan onze woning; beide woningen waren identiek, dezelfde opleverdatum, oppervlakte etc. Daar is geen enkele controle op.

D wijze waarop gemeentelijke belastingen en heffingen tot stand komen rammelt sowieso.Wij zijn van een stad naar een naastgelegen dorp verhuisd en de prijs verschillen in WOZ, rioolheffing en afvalscheiding verschillen schrikbarend. Terwijl het hemelsbreed 1,7 km is. Dat daar nog geen landelijke normen voor bepaald zijn, verbaast mij.
Kan gewoon onderzocht worden, je kan altijd WOZ waarde laten corrigeren of op zijn minst bij de gemeente aan de bel trekken.

Ik ben blij dat veel dingen nog lokaal geregeld worden, maar buiten dat om begrijp ik dat er verschil zit in prijzen. Het ene appartementen complex rekent misschien wel 2x zoveel VVE kosten als een soortgelijk complex. Kantekening is dat het ene complex de asbest wil verwijderen en het andere niet. Prijzen komen niet zomaar tot stand, het word echt niet uit een duim gezogen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
merel schreef:
Mijn broer en zijn vriendin hebben hetzelfde. Zij zitten in een sociale huurwoning en kunnen prima een woning veroorloven, maar komen nergens tussen. Achteraf gezien hadden wij niet eerst hun studieschuld moeten aflossen, maar direct zich in de volgende schuld moeten storten.
Jij hebt de studieschuld van je broer afgelost? Goede zus ben jij.
:haha zij zelf natuurlijk
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef:
Kan gewoon onderzocht worden, je kan altijd WOZ waarde laten corrigeren of op zijn minst bij de gemeente aan de bel trekken.

Ik ben blij dat veel dingen nog lokaal geregeld worden, maar buiten dat om begrijp ik dat er verschil zit in prijzen. Het ene appartementen complex rekent misschien wel 2x zoveel VVE kosten als een soortgelijk complex. Kantekening is dat het ene complex de asbest wil verwijderen en het andere niet. Prijzen komen niet zomaar tot stand, het word echt niet uit een duim gezogen.
VVEE vind ik een totaal ander fenomeen.

Natuurlijk kan je bezwaar maken tegen de WOZ. Het is vreemd dat dit niet openbaar is. Het is dat wij zelf bij onze buren geïnformeerd hadden en er zo achter kwamen.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: Daarom is het ook beter om te gaan werken in plaats van studeren.
Als jij HAVO hersens hebt, dan kan je best gewoon niveau 3/4 werken leren gaan doen, en daarna in de middag/avond een HBO gaan doen. Doorgroeien in zowel opleiding en functie kan altijd nog. Echter willen de meeste (logisch) wat gaan doen met hun HAVO diploma, dus ze gaan HBO doen. Vervolgens zijn ze, als je gelukt heb, 22 jaar, klaar met hun studie maar ondertussen wel 5 jaar verkering. Ja dan word het lastig allemaal.
Als je net uit de schoolbanken komt, dan verdien je weinig. Je kunt beter eerst studeren, dan stroom je op een hoger salarisniveau de arbeidsmarkt in. En wie heeft op z'n 17e nu al een relatie die eindigt in een huwelijk?
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef:
HersteldHervormd schreef:
Orchidee schreef:Niet! Mijn dochter en schoonzoon huren voorlopig wat particulier, eer dat zij in aanmerking komen voor een "normale" woning ben je hier in de omgeving 7 tot 10 jaar verder en kopen daar moeten ze eerst nog flink voor verder sparen en dat is ook erg moeilijk in deze dure tijd en ondertussen gaat de hoge huur gewoon door.
Nee het is echt niet allemaal gemakkelijker geworden voor jonge mensen die nog op een "normale" manier een gezin willen stichten.
Daarom is het ook beter om te gaan werken in plaats van studeren.
Als jij HAVO hersens hebt, dan kan je best gewoon niveau 3/4 werken leren gaan doen, en daarna in de middag/avond een HBO gaan doen. Doorgroeien in zowel opleiding en functie kan altijd nog. Echter willen de meeste (logisch) wat gaan doen met hun HAVO diploma, dus ze gaan HBO doen. Vervolgens zijn ze, als je gelukt heb, 22 jaar, klaar met hun studie maar ondertussen wel 5 jaar verkering. Ja dan word het lastig allemaal.

Door vroeg te werken los je een hele hoop problemen op. Van sommige hoor ik dat ze op hun 24e nog geen rijbewijs hebben, dan denk ik echt, wat maak je het jezelf toch moeilijk allemaal.
Wat een onzin. Alsof je geneeskunde o.i.d in de avonduren erbij kan doen.

Een kind moet doen waar zijn/haar talenten liggen. Als een kind een goed verstand heeft, moet je zeker geen MBO functie gaan doen of lager, omdat het zich dan verveeld in de werkzaamheden. Ook dat kan grote gevolgen hebben voor het psychische welbevinden van een kind.

Daarnaast een rijbewijs absoluut geen eerste levensbehoefte. Ik verwacht dat onze kinderen geen van allen een rijbewijs hebben op hun 24e. In de Randstad totaal overbodig.
Een kind moet doen waar zijn/haar talenten liggen. Als een kind een goed verstand heeft, moet je zeker geen MBO functie gaan doen
Dit is nou misvatting nummer 1 als het gaat om de arbeidsmarkt, als je het mij vraagt tenminste. Jij kan als VWO'er best wel een HBO functie doen en daar heel erg goed en professioneel in worden. Ik zeg niet dat iedereen dat moet doen, maar nu is de situatie zo dat 99% die HAVO doet, daarna doorstroomt naar een HBO opleiding.

Het is te simpel om te zeggen: Je hebt MBO, HBO en WO. Daartussenin zit zoveel ruimte, je kan en moet het daarom ook niet met een schaartje knippen, en dat gebeurd nu wel.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: Ik ben blij dat veel dingen nog lokaal geregeld worden, maar buiten dat om begrijp ik dat er verschil zit in prijzen. Het ene appartementen complex rekent misschien wel 2x zoveel VVE kosten als een soortgelijk complex. Kantekening is dat het ene complex de asbest wil verwijderen en het andere niet. Prijzen komen niet zomaar tot stand, het word echt niet uit een duim gezogen.
Als VVE ben je verplicht om op basis van een MJOP een reserve op te bouwen, of x% van de herbouwwaarde.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef: Ik ben blij dat veel dingen nog lokaal geregeld worden, maar buiten dat om begrijp ik dat er verschil zit in prijzen. Het ene appartementen complex rekent misschien wel 2x zoveel VVE kosten als een soortgelijk complex. Kantekening is dat het ene complex de asbest wil verwijderen en het andere niet. Prijzen komen niet zomaar tot stand, het word echt niet uit een duim gezogen.
Als VVE ben je verplicht om op basis van een MJOP een reserve op te bouwen, of x% van de herbouwwaarde.
Het was als voorbeeld, niet in absolute zin.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef: Daarom is het ook beter om te gaan werken in plaats van studeren.
Als jij HAVO hersens hebt, dan kan je best gewoon niveau 3/4 werken leren gaan doen, en daarna in de middag/avond een HBO gaan doen. Doorgroeien in zowel opleiding en functie kan altijd nog. Echter willen de meeste (logisch) wat gaan doen met hun HAVO diploma, dus ze gaan HBO doen. Vervolgens zijn ze, als je gelukt heb, 22 jaar, klaar met hun studie maar ondertussen wel 5 jaar verkering. Ja dan word het lastig allemaal.
Als je net uit de schoolbanken komt, dan verdien je weinig. Je kunt beter eerst studeren, dan stroom je op een hoger salarisniveau de arbeidsmarkt in. En wie heeft op z'n 17e nu al een relatie die eindigt in een huwelijk?
Ook dat! En stel dat je dat wel hebt en jong wil trouwen. Dan is dat m.i. geen enkel beletsel om je studie af te maken.

Ik ben er een groot voorstander van om zo lang mogelijk een studie te volgen en dan pas de arbeidsmarkt op te komen. Dat stimuleren wij iig bij onze kinderen

Daarnaast maakt @hersteldhervormd de denkfout dat je met een MBO niveau 3 opleiding in kan stromen op het HBO. Daarvoor heb je niveau 4 voor nodig. Daarnaast is het best lastig om een hele week te werken en tussendoor in de avonduren nog een studie te volgen. De meeste mensen haken dan af. Slechts een enkeling houdt dit jaren achter elkaar vol.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: WOZ waarde 2021

Bericht door Orchidee »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef: Daarom is het ook beter om te gaan werken in plaats van studeren.
Als jij HAVO hersens hebt, dan kan je best gewoon niveau 3/4 werken leren gaan doen, en daarna in de middag/avond een HBO gaan doen. Doorgroeien in zowel opleiding en functie kan altijd nog. Echter willen de meeste (logisch) wat gaan doen met hun HAVO diploma, dus ze gaan HBO doen. Vervolgens zijn ze, als je gelukt heb, 22 jaar, klaar met hun studie maar ondertussen wel 5 jaar verkering. Ja dan word het lastig allemaal.
Als je net uit de schoolbanken komt, dan verdien je weinig. Je kunt beter eerst studeren, dan stroom je op een hoger salarisniveau de arbeidsmarkt in. En wie heeft op z'n 17e nu al een relatie die eindigt in een huwelijk?
Dat zou je denken...

Mijn oudste dochter is net afgestudeerd, heeft géén relatie en heeft een vaste baan sinds augustus.
Jongste dochter is ook net afgestudeerd en heeft ook pas een vaste baan maar bijna 7 jaar verkering gehad (echt niet gezocht) en schoonzoon is nu aan het afstuderen.
Niet een ideaalplaatje en een ideale situatie maar als het een beetje meezit verdienen ze hun studie eerder terug dan dat ze op mbo niveau waren gaan leren/werken.
Én ze zouden zéér ongelukkig zijn!
Mijn dochter heeft om toch geld te verdienen diverse bijbanen gedaan op mbo niveau maar dat geeft totaal géén voldoening en uitdaging en was altijd blij dat het voor haar tijdelijk was!
Wij kijken niet neer op mbo of lager, mensen zijn hard nodig en ik ben zelf ook een mbo'er maar om nu te zeggen als je het verstand wél hebt: ga maar mbo leren/werken vond ik te kort door de bocht.
Het valt ons juist op dat personen die vanaf hun 16e werken/leren vaak heel materialistisch denken en leven, dat is de andere kant.
Een vriendin vind dat zij minstens eerst 100.000 € MOETEN hebben voordat z e gaan trouwen.
Mijn dochter en schoonzoon hebben 90% van hun inboedel gekregen en bij elkaar gescharreld, een niet overdadige bruiloft gedaan en zijn ook zielsgelukkig......
Het kan echt wél, waar een wil is, is/komt een weg.
Laatst gewijzigd door Orchidee op 26 jan 2022, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef: Daarom is het ook beter om te gaan werken in plaats van studeren.
Als jij HAVO hersens hebt, dan kan je best gewoon niveau 3/4 werken leren gaan doen, en daarna in de middag/avond een HBO gaan doen. Doorgroeien in zowel opleiding en functie kan altijd nog. Echter willen de meeste (logisch) wat gaan doen met hun HAVO diploma, dus ze gaan HBO doen. Vervolgens zijn ze, als je gelukt heb, 22 jaar, klaar met hun studie maar ondertussen wel 5 jaar verkering. Ja dan word het lastig allemaal.
Als je net uit de schoolbanken komt, dan verdien je weinig. Je kunt beter eerst studeren, dan stroom je op een hoger salarisniveau de arbeidsmarkt in. En wie heeft op z'n 17e nu al een relatie die eindigt in een huwelijk?
Ook dat! En stel dat je dat wel hebt en jong wil trouwen. Dan is dat m.i. geen enkel beletsel om je studie af te maken.

Ik ben er een groot voorstander van om zo lang mogelijk een studie te volgen en dan pas de arbeidsmarkt op te komen. Dat stimuleren wij iig bij onze kinderen

Daarnaast maakt @hersteldhervormd de denkfout dat je met een MBO niveau 3 opleiding in kan stromen op het HBO. Daarvoor heb je niveau 4 voor nodig. Daarnaast is het best lastig om een hele week te werken en tussendoor in de avonduren nog een studie te volgen. De meeste mensen haken dan af. Slechts een enkeling houdt dit jaren achter elkaar vol.
Nou, mijn kinderen blijken alle 3 goed te kunnen leren, maar als zij een kortere opleiding willen gaan volgen en fijn gaan werken in een leuk beroep, waarom zou ik ze dan stimuleren langer te studeren?
Ik heb mijn leukste studies gevolgd toen ik al werkte. Dat gaf mij veel meer motivatie dan toen ik op m'n 18e ging studeren.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door Simon0612 »

HersteldHervormd schreef:
Orchidee schreef:Niet! Mijn dochter en schoonzoon huren voorlopig wat particulier, eer dat zij in aanmerking komen voor een "normale" woning ben je hier in de omgeving 7 tot 10 jaar verder en kopen daar moeten ze eerst nog flink voor verder sparen en dat is ook erg moeilijk in deze dure tijd en ondertussen gaat de hoge huur gewoon door.
Nee het is echt niet allemaal gemakkelijker geworden voor jonge mensen die nog op een "normale" manier een gezin willen stichten.
Daarom is het ook beter om te gaan werken in plaats van studeren.
Als jij HAVO hersens hebt, dan kan je best gewoon niveau 3/4 werken leren gaan doen, en daarna in de middag/avond een HBO gaan doen. Doorgroeien in zowel opleiding en functie kan altijd nog. Echter willen de meeste (logisch) wat gaan doen met hun HAVO diploma, dus ze gaan HBO doen. Vervolgens zijn ze, als je gelukt heb, 22 jaar, klaar met hun studie maar ondertussen wel 5 jaar verkering. Ja dan word het lastig allemaal.

Door vroeg te werken los je een hele hoop problemen op. Van sommige hoor ik dat ze op hun 24e nog geen rijbewijs hebben, dan denk ik echt, wat maak je het jezelf toch moeilijk allemaal.
“En bevreesd zijnde, ben ik heengegaan en heb uw talent verborgen in de aarde; zie, gij hebt het uwe.”

Onzin reactie natuurlijk. Ik heb gewerkt vanaf mijn 14e en kon toen ik 18 was mijn rijbewijs al betalen en een auto kopen. Toen zat ik nog op MBO en ben daarna HBO gaan doen. Woon nu prima. Ik denk dat het voor MBO’ers op dit moment moeilijker is een huis te vinden/hypotheek te krijgen voor een huis i.v.m. salaris dan voor een HBO’er.

De prijzen zijn ook nogal onderhevig aan de regio. Daar kun je ook nog op letten. @Merel de WOZ waarde kun je op internet gewoon vinden, ik zou die dan ook eerst controleren voordat ik een huis zou kopen. Dan weet je bijvoorbaat dat hij hoger of lager is en dus of je meer of minder moet betalen.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: WOZ waarde 2021

Bericht door merel »

@ zeeuw Dat kan. Ik verwacht bij mijn kinderen dat zij dan diep ongelukkig worden. Wij moeten hen nu al elke dag oppeppen om door de lagere school heen te komen en houden hen de worst van het middelbaar onderwijs voor. Dat zij daar eindelijk op hun eigen niveau kennis kunnen vergaren. Onze oudste komt nu pas tot bloei
Laatst gewijzigd door merel op 26 jan 2022, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie