Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Vervolgde
Verbannen
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 mar 2020, 11:38

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Vervolgde »

HersteldHervormd schreef:Het volk is die 80% die weinig tot geen vertrouwen meer heeft in degene die ons land zouden moeten besturen.

Ik zou graag een antwoord willen op het volgende:
Ik zou graag een antwoord willen op het volgende:
- Wat definieerd een volk tot volk in positieve bewoordingen?
- Wie behoren tot dat volk?
- Heeft dat volk een (recht op een) eigen woongebied?
- Behoort tot het wezen van het volk een eigen bestuur?
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door HersteldHervormd »

Vervolgde schreef:
HersteldHervormd schreef:Het volk is die 80% die weinig tot geen vertrouwen meer heeft in degene die ons land zouden moeten besturen.

Ik zou graag een antwoord willen op het volgende:
Ik zou graag een antwoord willen op het volgende:
- Wat definieerd een volk tot volk in positieve bewoordingen?
- Wie behoren tot dat volk?
- Heeft dat volk een (recht op een) eigen woongebied?
- Behoort tot het wezen van het volk een eigen bestuur?
- Een groep mensen die in een bepaald gebied wonen en samen een groep vormen;
- Dat zijn wij als Nederlandse burgers;
- Dat weet ik niet, maar in principe wel;
- Ja, het volk kan bestuurders kiezen die over hun en het woongebied mogen regeren.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: Natuurlijk vraag ik me dat af. Ik vraag me wel af of jij dat ook doet.
Ik heroverweeg regelmatig mijn standpunten.
HersteldHervormd schreef:Het volk is die 80% die weinig tot geen vertrouwen meer heeft in degene die ons land zouden moeten besturen.
Het dalende vertrouwen is vooral gebaseerd op het ontbreken van een kabinet. Als je over een langere periode het vertrouwen bekijkt, dan zie je dat bij verkiezingen 15%-20% van de mensen op een partij stemt die niet tot het politiek-bestuurlijke establishment behoort, zoals PVV en FvD. Dat is sinds de opkomst van Fortuyn.
HersteldHervormd schreef: Ik zou graag een antwoord willen op het volgende: Vind je het niet vreemd dat letterlijk overal in Westerse landen ditzelfde fenomeen zich voordoet?
Welk fenomeen? Ik meen een toenemende segregatie te zien.
HersteldHervormd schreef:Ieder Westers land móet en zal een QR invoeren. Langzamerhand beginnen steeds meer landen met vaccinatieplicht, dus ook kan je verwachten dat in Nederland er een vaccinatieplicht komt.
Men ziet vaccinatie als de oplossing voor het probleem. Wellicht ook omdat men geen andere oplossingen ziet of oplossingen die veel moeilijker te realiseren zijn. En ik vind het geen probleem, een vaccinatieplicht.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Valcke »

Ambtenaar schreef:En ik vind het geen probleem, een vaccinatieplicht.
Natuurlijk niet - bij jou is niets veilig. Je vertrapt gerust alle grondrechten die er in ons land (nog) zijn. Je wilt ook gerust mensen uitsluiten. Dat weten we inmiddels wel.
Ik meen een toenemende segregatie te zien.
Jouw uitingen zijn daar mede een voedingsbodem voor. Je polariseert keihard.
Vervolgde
Verbannen
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 mar 2020, 11:38

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Vervolgde »

HersteldHervormd schreef:
Vervolgde schreef:
HersteldHervormd schreef:Het volk is die 80% die weinig tot geen vertrouwen meer heeft in degene die ons land zouden moeten besturen.

Ik zou graag een antwoord willen op het volgende:
Ik zou graag een antwoord willen op het volgende:
- Wat definieerd een volk tot volk in positieve bewoordingen?
- Wie behoren tot dat volk?
- Heeft dat volk een (recht op een) eigen woongebied?
- Behoort tot het wezen van het volk een eigen bestuur?
- Een groep mensen die in een bepaald gebied wonen en samen een groep vormen;
- Dat zijn wij als Nederlandse burgers;
- Dat weet ik niet, maar in principe wel;
- Ja, het volk kan bestuurders kiezen die over hun en het woongebied mogen regeren.
Een serieus antwoord zou welkom geweest zijn. Ook is het wenselijk dat de keuzen onder het antwoord expliciet gemaakt worden. Zo kan er heel goed sprake zijn van een bestuur dat niet is gekozen!

Dan de meest essentiële vraag voor de samenleving hier. Wat is nu een Nederlander? Een Nederlander is in de eerste plaats een juridische entiteit, die bestaat los van geloof, cultuur, etniciteit en land. Ter toelichting nog even de volgende tekst:

Nederlander via Nederlandse vader of moeder.

Bent u geboren vóór 1 januari 1985?
U bent van rechtswege Nederlander als uw vader Nederlander was op het moment van uw geboorte. Het maakt niet uit of u in Nederland of in het buitenland bent geboren.
Als u uit een Nederlandse moeder en een niet-Nederlandse vader bent geboren dan bent u niet van rechtswege Nederlander. U kunt Nederlander worden via de optieprocedure.

Bent u geboren ná 31 december 1984?
U bent van rechtswege Nederlander als u voldoet aan één van de volgende voorwaarden. Het maakt niet uit of u in Nederland of in het buitenland bent geboren.
- Op de dag van uw geboorte had uw moeder de Nederlandse nationaliteit.
- Op de dag van uw geboorte had uw vader de Nederlandse nationaliteit én hij was, op dat moment, getrouwd met uw niet-Nederlandse moeder.
- Op de dag van uw geboorte had uw vader de Nederlandse nationaliteit. Uw vader was, op dat moment, niet getrouwd met uw niet-Nederlandse moeder, maar hij heeft u voor uw geboorte erkend.
- Uw vader heeft de Nederlandse nationaliteit en na 1 maart 2009 heeft hij u erkend na uw geboorte, maar voor uw 7e jaar.


Verder is dit na te zoeken in de betreffende wetsteksten met hun toelichting.
Blijft dus de vraag: wat is een volk? En uiteraard in het verlengde daarvan mijn andere vragen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Tiberius »

Graag on-topic a.u.b.
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Thea »

Eerlijk gezegd, ben ik voorzichtig positief gestemd. Het lijkt dat de omikronvariant precies op het juiste moment komt. Door de (veel) mildere variant lijken de plannen van 2G op steeds minder steun te kunnen rekenen. Dat zie je in de bevolking, maar ook in de Tweede Kamer.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef:Natuurlijk niet - bij jou is niets veilig. Je vertrapt gerust alle grondrechten die er in ons land (nog) zijn. Je wilt ook gerust mensen uitsluiten. Dat weten we inmiddels wel.
Alle SGP-stemmers hier stemmen ook in met de beperking van de vrijheid van godsdienst. Het Reformatorisch onderwijs sluit ook mensen uit, dus je verwijt mij zaken die in de reformatorische kring heel gewoon zijn. Het betreft enkel andere onderwerpen.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Valcke »

Ambtenaar schreef:
Valcke schreef:Natuurlijk niet - bij jou is niets veilig. Je vertrapt gerust alle grondrechten die er in ons land (nog) zijn. Je wilt ook gerust mensen uitsluiten. Dat weten we inmiddels wel.
Alle SGP-stemmers hier stemmen ook in met de beperking van de vrijheid van godsdienst. Het Reformatorisch onderwijs sluit ook mensen uit, dus je verwijt mij zaken die in de reformatorische kring heel gewoon zijn. Het betreft enkel andere onderwerpen.
Je vergelijkt appels met peren. Het gaat nu erom dat burgers zouden worden uitgesloten tot openbare voorzieningen waar iedere burger toegang toe dient te hebben. Dat geldt niet voor ledenshops, het geldt ook niet voor bijzondere scholen, maar het geldt wel voor openbare winkels, openbare eetgelegenheden, kappers, ziekenhuizen, enzovoort. Wie daaraan meewerkt en dit goedpraat, is ongrondwettelijk bezig, sluit andere mensen systematisch uit en polariseert.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef: Je vergelijkt appels met peren.
Helemaal niet. De SGP is tegen de vrijheid van godsdienst. Dat komt met name tot uiting als er bijv. in de gemeenteraden wordt gestemd over de bouw van moskeeën bij aanpassing van het bestemmingsplan.
Valcke schreef:Het gaat nu erom dat burgers zouden worden uitgesloten tot openbare voorzieningen waar iedere burger toegang toe dient te hebben. Dat geldt niet voor ledenshops, het geldt ook niet voor bijzondere scholen, maar het geldt wel voor openbare winkels, openbare eetgelegenheden, kappers, ziekenhuizen, enzovoort. Wie daaraan meewerkt en dit goedpraat, is ongrondwettelijk bezig, sluit andere mensen systematisch uit en polariseert.
Ik ben voor een vaccinatieplicht, niet voor het ontzeggen van toegang tot voorzieningen. Overigens is een deel van die dienstverlening altijd en overal digitaal of via call en collect beschikbaar.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door parsifal »

Valcke schreef:
Ambtenaar schreef:
Valcke schreef:Natuurlijk niet - bij jou is niets veilig. Je vertrapt gerust alle grondrechten die er in ons land (nog) zijn. Je wilt ook gerust mensen uitsluiten. Dat weten we inmiddels wel.
Alle SGP-stemmers hier stemmen ook in met de beperking van de vrijheid van godsdienst. Het Reformatorisch onderwijs sluit ook mensen uit, dus je verwijt mij zaken die in de reformatorische kring heel gewoon zijn. Het betreft enkel andere onderwerpen.
Je vergelijkt appels met peren. Het gaat nu erom dat burgers zouden worden uitgesloten tot openbare voorzieningen waar iedere burger toegang toe dient te hebben. Dat geldt niet voor ledenshops, het geldt ook niet voor bijzondere scholen, maar het geldt wel voor openbare winkels, openbare eetgelegenheden, kappers, ziekenhuizen, enzovoort. Wie daaraan meewerkt en dit goedpraat, is ongrondwettelijk bezig, sluit andere mensen systematisch uit en polariseert.
Maar ik heb het al eerder naar voren gebracht hier. Als refos stonden we niet vooraan om het op te nemen voor dienstweigeraars en te protesteren tegen het niqabverbod in OV. De argumenten van nu mogen we ook gebruiken om onze eerdere standpunten te evalueren.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door J.C. Philpot »

parsifal schreef:Maar ik heb het al eerder naar voren gebracht hier. Als refos stonden we niet vooraan om het op te nemen voor dienstweigeraars en te protesteren tegen het niqabverbod in OV. De argumenten van nu mogen we ook gebruiken om onze eerdere standpunten te evalueren.
Ik ben niet helemaal bekend met de kwestie m.b.t. dienstweigeraars, maar volgens mij was er voor gewetensbezwaarden een alternatieve dienstplicht mogelijk. Dit is overigens een theoretische kwestie, aangezien er geen dienstplicht meer is.

Verder ben ik als refo en SGP-lid zeer gekant tegen het niqabverbod. Islamitische vrouwen zijn zedelijker gekleed dan Nederlandse vrouwen. Ik zou eerder willen pleiten voor een verbod op te weinig lichaamsbedekking.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Vervolgde
Verbannen
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 mar 2020, 11:38

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Vervolgde »

J.C. Philpot schreef:
parsifal schreef:Maar ik heb het al eerder naar voren gebracht hier. Als refos stonden we niet vooraan om het op te nemen voor dienstweigeraars en te protesteren tegen het niqabverbod in OV. De argumenten van nu mogen we ook gebruiken om onze eerdere standpunten te evalueren.
Ik ben niet helemaal bekend met de kwestie m.b.t. dienstweigeraars, maar volgens mij was er voor gewetensbezwaarden een alternatieve dienstplicht mogelijk. Dit is overigens een theoretische kwestie, aangezien er geen dienstplicht meer is.
Toch is er wel e.e.a. van te leren. De overheid erkende het gewetensbezwaar. Het geweten had een plaats in de besluitvorming. Dat houdt erkenning in van een overtuiging die gerespecteerd moest worden. Daaraan heeft zeker het toenmalige gezag van de kerk bijgedragen. Maar waar is die kerk nu? Los van alle vreemde godsdienst, en alle godsdienstige publiek, is de kerk toch onzichtbaar? Hooguit zichtbaar als een onderling verdeeld en ruziemakend clubje?

Wie dat meer beseft zal minder geneigd zijn grote woorden te hanteren en anarchisme te propageren. Wie dit recht beseft gaat de binnenkamer in en weent!
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Valcke »

Ambtenaar schreef:Ik ben voor een vaccinatieplicht, niet voor het ontzeggen van toegang tot voorzieningen.
Dat is een contradictio in terminis. Tenzij je bedoelt dat mensen fysiek gedwongen moeten worden tot vaccinatie en daarna toegang hebben tot voorzieningen. Echter, vaccinatieplicht zoals die er nu in andere landen is (zoals Australië, Oostenrijk, Duitsland, Frankrijk), wordt juist vormgegeven door ongevaccineerden de toegang tot voorzieningen - of zelfs hun beroep - te ontzeggen.
Overigens is een deel van die dienstverlening altijd en overal digitaal of via call en collect beschikbaar.
Wanneer je mensen naar digitale oplossingen verwijst, ontzeg je hen de fysieke toegang tot voorzieningen die anderen hebben. Dat is nu juist het punt.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef:Dat is een contradictio in terminis.
Niet. Een optie is om toegang vrij te geven en mensen die geen vaccinatie hebben te beboeten.
Valcke schreef:Wanneer je mensen naar digitale oplossingen verwijst, ontzeg je hen de fysieke toegang tot voorzieningen die anderen hebben. Dat is nu juist het punt.
Nee, je kunt van mensen die niet gevaccineerd zijn extra maatregelen vereisen om het risico te verlagen dat ze besmet raken. Dus als er geen qr-code gezien kan laten worden gezien, krijgen mensen enkel toegang als ze een FFP2 of FFP3 masker en bijv. voldoende afstand houden.
Plaats reactie