Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Valcke »

Habitat schreef:Ik kan de wereld om mij heen steeds minder begrijpen:

- een samenleving waarin burgers zich bewust slecht aan regels van de overheid houden
- regeringsleiders die hun burgers met steeds strengere vaccinatieregels in het nauw drijven

Kunnen we ergens (op een nette manier) op de stop-knop drukken? Er moet toch een andere manier zijn om met elkaar om te gaan. Er is toch vast een manier om mensen weer de regels in acht te laten nemen. En er is toch vast een manier om politici weer wat milder te laten zijn.

Hebben we echt alle goede opties gehad? Is de harde weg dan de enige weg?
De enige goede optie is mensen zelf verantwoordelijkheid laten nemen. Geen dwang, geen repressie.
En met elkaar de schouders eronder als het gaat om het verplegen van zieken.

Bekijk ook het interview met Mona Keijzer. Heel helder!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Orchidee »

Charles schreef:De weerstand die ik hoor onder bekenden/familie/kerkleden komt idd niet door Baudet maar door De Jonge.
En dat is nu juist zo gevaarlijk en eng!
Een "ziener"Afbeelding
Ik verwacht het van DE ZienerAfbeelding
Ik hoop dat alle mensen dat gaan doen.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door TSD »

Charles schreef:De weerstand die ik hoor onder bekenden/familie/kerkleden komt idd niet door Baudet maar door De Jonge.
Hier idem. Heel veel weerstand en vatbaarheid voor desinformatie is door deze regering en haar communicatie, met de Jonge in de hoofdrol, zelf in de hand gewerkt (in mijn ogen dan). Ik ken mensen in mijn naaste omgeving die de persconferentie luisteren tot het moment dat de Jonge gaat spreken en dan gelijk kappen.

Door zijn ongenuanceerde uitspraken kan je er gemakkelijk een lek in schieten, waardoor veel desinformatie een onderdeel van waarheid bevat. En dat is extreem gevaarlijk. Waarheid en leugen zijn zo des te meer met elkaar verweven dat veel mensen het niet meer weten. “Als het ene waar is, zal het andere het ook wel zijn”.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Terri »

Habitat schreef:Ik kan de wereld om mij heen steeds minder begrijpen:

- een samenleving waarin burgers zich bewust slecht aan regels van de overheid houden
- regeringsleiders die hun burgers met steeds strengere vaccinatieregels in het nauw drijven

Kunnen we ergens (op een nette manier) op de stop-knop drukken? Er moet toch een andere manier zijn om met elkaar om te gaan. Er is toch vast een manier om mensen weer de regels in acht te laten nemen. En er is toch vast een manier om politici weer wat milder te laten zijn.

Hebben we echt alle goede opties gehad? Is de harde weg dan de enige weg?
't Ontspoort...
Het lijkt niet meer om de gezondheid en welzijn van het volk/elkaar te gaan, maar het lijkt een machtsstrijd aan het worden.
Eens kijken wie er uiteindelijk wint....
En ja dat vind ik eng.

Toch als dit alles past binnen het plan van God om zo tot Zijn uiteindelijke overwinning te komen zodat alle knie zich zal buigen voor Hem, hebben wij ( denk ik) de taak om te getuigen van onze hoop en verwachting in deze chaos.
Maar ik huiver bij wat de consequenties kunnen zijn/worden als deze krachtmeting doorgaat.
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door HersteldHervormd »

Maar vinden jullie het niet vreemd dat eigenlijk de hele kamer dit oogluikend toestaat? Alleen FVD gaat er echt tegen in. Uiteindelijk is er niemand die met de vuist op tafel slaat en zegt tot hier toe en niet verder.

Veel partijen als GL, PvdA, CU, SP, PVV, PvdD etc gaan gewoon mee in deze gekte. Soms zeggen ze wel eens (voor de vorm volgens mij) dit gaat te ver bla bla bla. MaR ondertussen gaat alles maar door.

Vind dan niemand in de kamer wat vele uit het land vinden? Waarom is FVD de enige die echt het er niet mee eens is, vanaf het begin al? Waarom is er geen alternatief?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Framboos »

HersteldHervormd schreef:Maar vinden jullie het niet vreemd dat eigenlijk de hele kamer dit oogluikend toestaat? Alleen FVD gaat er echt tegen in. Uiteindelijk is er niemand die met de vuist op tafel slaat en zegt tot hier toe en niet verder.

Veel partijen als GL, PvdA, CU, SP, PVV, PvdD etc gaan gewoon mee in deze gekte. Soms zeggen ze wel eens (voor de vorm volgens mij) dit gaat te ver bla bla bla. MaR ondertussen gaat alles maar door.

Vind dan niemand in de kamer wat vele uit het land vinden? Waarom is FVD de enige die echt het er niet mee eens is, vanaf het begin al? Waarom is er geen alternatief?
Een week of 3 geleden werd je nog boos, toen ik zei dat je wat te veel naar Baudet luisterde, nu kom je er openlijk voor uit dat hij 'de enige' is die weet hoe het zit..
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Panny »

https://www.ad.nl/politiek/2g-onder-vuu ... ~aa7f72e1/

2g of een uitbreiding van 3g lijkt steeds meer uit beeld te verdwijnen.
Alleen VVD en D66 staan er eigenlijk nog achter.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Valcke »

Panny schreef:https://www.ad.nl/politiek/2g-onder-vuu ... ~aa7f72e1/

2g of een uitbreiding van 3g lijkt steeds meer uit beeld te verdwijnen.
Alleen VVD en D66 staan er eigenlijk nog achter.
Ik ben daar nog niet helemaal gerust op. Ook het CDA heeft eerder voor het coronatoegangsbewijs gestemd en heeft zich niet al te kritisch over 2G uitgelaten. Woordvoerster Joba van den Berg heeft regelmatig voorrechten bepleit voor gevaccineerden, dat is helemaal in de lijn van 2G / 3G. Het kabinet, VVD en D'66 staan nog steeds pal achter 3G/2G. En ook de PvdA is en bljift een onzekere factor. Het blijft dus echt wel spannend.

Maar de onderbouwing moet inderdaad kloppen, en die klopt nu van geen kanten. De maatregel is niet effectief, en al helemaal niet in het omikron-tijdperk. Bovendien zijn er alternatieven die beter werken (zelfs zonder massaal testen, namelijk de vloeroppervlak/m2 regel), enzovoort.

De enige onderbouwing is drang en dwang richting ongevaccineerden, en dat zit er uiteindelijk ook achter, al zegt men dat niet zo grof als Macron.

Nav de post van HersteldHervormd: Je hebt ongelijk dat alleen FvD duidelijk stelling neemt. Er zijn diverse partijen die momenteel duidelijk stelling nemen tegen coronatoegangsbewijzen e.d., ook de SGP doet dat. Idem Omtzigt, de SP, BBB, Groep Van Haga. Maar die doen dat op beschaafde wijze. Gelukkig maar, want het optreden van FvD (en dikwijls ook PVV) is echt beneden peil.
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door HersteldHervormd »

Framboos schreef:
HersteldHervormd schreef:Maar vinden jullie het niet vreemd dat eigenlijk de hele kamer dit oogluikend toestaat? Alleen FVD gaat er echt tegen in. Uiteindelijk is er niemand die met de vuist op tafel slaat en zegt tot hier toe en niet verder.

Veel partijen als GL, PvdA, CU, SP, PVV, PvdD etc gaan gewoon mee in deze gekte. Soms zeggen ze wel eens (voor de vorm volgens mij) dit gaat te ver bla bla bla. MaR ondertussen gaat alles maar door.

Vind dan niemand in de kamer wat vele uit het land vinden? Waarom is FVD de enige die echt het er niet mee eens is, vanaf het begin al? Waarom is er geen alternatief?
Een week of 3 geleden werd je nog boos, toen ik zei dat je wat te veel naar Baudet luisterde, nu kom je er openlijk voor uit dat hij 'de enige' is die weet hoe het zit..
Daarom dat ik zeg: Waarom is er geen alternatief voor FVD? Temeer omdat ik Baudet meer en meer ga verafschuwen.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door HersteldHervormd »

Valcke schreef: Nav de post van HersteldHervormd: Je hebt ongelijk dat alleen FvD duidelijk stelling neemt. Er zijn diverse partijen die momenteel duidelijk stelling nemen tegen coronatoegangsbewijzen e.d., ook de SGP doet dat. Idem Omtzigt, de SP, BBB, Groep Van Haga. Maar die doen dat op beschaafde wijze. Gelukkig maar, want het optreden van FvD (en dikwijls ook PVV) is echt beneden peil.
Hoe scherp jij, ik en vele andere het zien, hoor je niet in de kamer. Natuurlijk word er wel gezegd of het niet anders kan enzo, of dat ze iets echt te ver vinden gaan.

Maar er moet gewoon iemand opstaan die met de vuist op tafel slaat, en zegt wat het volk vind. En dat dit hele gebeuren moet stoppen.

En dat doet de SGP, JA21, BBB etc niet.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door -DIA- »

Dreigende taal.
En... als we dan een luisteren wat de Franse president Macron zei...
Dat klonk echt wel dreigend.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: Hoe scherp jij, ik en vele andere het zien, hoor je niet in de kamer. Natuurlijk word er wel gezegd of het niet anders kan enzo, of dat ze iets echt te ver vinden gaan.
Je vraagt je niet af of jij het wel juist ziet?
HersteldHervormd schreef:Maar er moet gewoon iemand opstaan die met de vuist op tafel slaat, en zegt wat het volk vind. En dat dit hele gebeuren moet stoppen.
Wie is het volk? Je doet net of dat een homogeen geheel is.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Mister »

HersteldHervormd schreef:
Valcke schreef: Nav de post van HersteldHervormd: Je hebt ongelijk dat alleen FvD duidelijk stelling neemt. Er zijn diverse partijen die momenteel duidelijk stelling nemen tegen coronatoegangsbewijzen e.d., ook de SGP doet dat. Idem Omtzigt, de SP, BBB, Groep Van Haga. Maar die doen dat op beschaafde wijze. Gelukkig maar, want het optreden van FvD (en dikwijls ook PVV) is echt beneden peil.
Hoe scherp jij, ik en vele andere het zien, hoor je niet in de kamer. Natuurlijk word er wel gezegd of het niet anders kan enzo, of dat ze iets echt te ver vinden gaan.

Maar er moet gewoon iemand opstaan die met de vuist op tafel slaat, en zegt wat het volk vind. En dat dit hele gebeuren moet stoppen.

En dat doet de SGP, JA21, BBB etc niet.
Wellicht moet je je dan afvragen of jij het wel zo scherp ziet. ;)
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef: Hoe scherp jij, ik en vele andere het zien, hoor je niet in de kamer. Natuurlijk word er wel gezegd of het niet anders kan enzo, of dat ze iets echt te ver vinden gaan.
Je vraagt je niet af of jij het wel juist ziet?
HersteldHervormd schreef:Maar er moet gewoon iemand opstaan die met de vuist op tafel slaat, en zegt wat het volk vind. En dat dit hele gebeuren moet stoppen.
Wie is het volk? Je doet net of dat een homogeen geheel is.
Natuurlijk vraag ik me dat af. Ik vraag me wel af of jij dat ook doet.

Het volk is die 80% die weinig tot geen vertrouwen meer heeft in degene die ons land zouden moeten besturen. Als de besmettingen hoog zijn zeggen ze: let op, de besmettingen zijn hoog, als de ziekenhuisbezetting weer op loopt, ook al zijn de besmettingen niet hoog is dat weer een probleem. En het volk moet overal maar achter aan huppelen.

Ik zou graag een antwoord willen op het volgende: Vind je het niet vreemd dat letterlijk overal in Westerse landen ditzelfde fenomeen zich voordoet?

Ieder Westers land móet en zal een QR invoeren. Langzamerhand beginnen steeds meer landen met vaccinatieplicht, dus ook kan je verwachten dat in Nederland er een vaccinatieplicht komt.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door huisman »

Frankrijk. Op zeer veel plekken 2/3G verplicht. Besmettingen gisteren 261.481
United Kingdom. Alles open en bijna geen maatregelen. Besmettingen gisteren 179.756

Landen hebben nagenoeg een even grote bevolking (67 miljoen)

Tsja als je dan nog voor uitsluiting bent dan heb je kwade bedoelingen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie