Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door J.C. Philpot »

Charles schreef:Of je het leuk vindt of niet: Baudet is een ziener.
Ik vind dat je wel heel lovend bent over Baudet.

De huidige politiek dermate politiek correct, dat bepaalde zaken niet benoemd lijken te mogen worden. Dat schept een lacune, die door Baudet word opgevuld. Je kunt hem in die zin zien als de onbetaal rekening van de politiek. In dat opzicht doet hij soms hele terechte uitspraken.

Tegelijkertijd is zijn attitude verre van betrouwbaar en waardig, verspreid hij zoveel radicale ideeën, en ook zoveel zaken die tegen Gods Woord ingaan, dat ik hem absoluut niet als een lovenswaardige politicus of bondgenoot kan zien.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 06 jan 2022, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Ambtenaar »

Charles schreef:Baudet waarschuwt er al dik 1,5 jaar voor. Toen lachte iedereen hem uit. Terugkijkend heeft hij al op 3/4 van zn 'wappie' uitspraken gelijk gehad. Ook hier heeft hij een dik jaar geleden al voor gewaarschuwd:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... rk-verkeer

We gaan niet meer terug naar normaal. Nooit meer. We zitten in een great reset en de democratie zucht en kreunt aan alle kanten. Onze leidslieden zijn met blindheid geslagen.
Gelukkig hebben we Baudet en zijn trawanten. Die zullen ons vast uit deze duistere periode loodsen met hun tribunalen.
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Charles »

Kwamen er maar tribunalen. Of op zn minst een parlementaire enquête.

En Baudet.. Tsja. Soms denk ik: hij heeft zn medicijnen niet genomen. Andere keren vind ik hem briljant. Van alle Kamerleden voor mij de meest boeiende. Zou prima met hem kunnen praten over muziek, literatuur, schrijven, filosofie etc.
Laatst gewijzigd door Charles op 06 jan 2022, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Ambtenaar »

Charles schreef:Kwamen er maar tribunalen. Of op zn minst een parlementaire enquête.
Je bent voor tribunalen, maar je vreest voor de ondergang van de democratische rechtsstaat? Dat is natuurlijk een giller.

De parlementaire enquête zal volgen over een aantal jaar. Maar niet nu we nog middenin de pandemie zitten.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Herman »

Uiteindelijk zal Baudet alleen zichzelf presenteren als de uiteindelijke oplossing van het probleem en dan eindigen we in een dictatuur. De ultieme vrijheid beleeft je alleen met hem als onbetwiste leider en behoeder van zijn opvattingen. Dat is dan mijn voorspelling, voor wat die waard is.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef:Uiteindelijk zal Baudet alleen zichzelf presenteren als de uiteindelijke oplossing van het probleem en dan eindigen we in een dictatuur. De ultieme vrijheid beleeft je alleen met hem als onbetwiste leider en behoeder van zijn opvattingen. Dat is dan mijn voorspelling, voor wat die waard is.
Dat zou goed kunnen. (democratische) principes zijn hem niets waard.

Ik zie hem als een soortgenoot van Donald Trump. Als je kijkt wat die voor chaos heeft achtergelaten, waar de Republikeinse Partij (die nu gezuiverd word van mensen die niet met de retoriek van Trump meegingen), en Amerika nog steeds mee worstelen, dan hoop ik niet dat Baudet ooit in Nederland aan de macht komt. Dan krijgen we hier soortgelijke taferelen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Charles »

Ambtenaar schreef:

De parlementaire enquête zal volgen over een aantal jaar. Maar niet nu we nog middenin de pandemie zitten.
Als iedereen een functie elders heeft en de uitslag geen enkele invloed meer heeft. Vraagje: vind jij De Jonge bekwaam als minister van Volksgezondheid?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9192
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door parsifal »

Ik kan er echt niet bij dat juist nu zoveel op vaccinatie wordt ingezet. Frankrijk is natuurlijk een soort van politiestaat. Italie was al hard op weg naar vaccinatieplicht voor mazelen e.d. maar de druk in Nederland is echt absurd, zeker als je de beperkingen van dit vaccin meeneemt en ook de angst die er in een deel van de samenleving is. Dat die angst niet terecht is (denk ik), maakt voor dat punt niet uit.

Nederland wil (m.i. terecht) niet aan verplichte mazelen of polio vaccinatie, terwijl dat effectief is en de betrouwbaarheid van het vaccin echt extreem goed onderbouwd is en mensen jarenlange ervaring hebben met de vaccins.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Charles »

Dit is toch stuitend. Openlijke vaccinatiedrang en -dwang, mensen voelen zich écht door de overheid gepest, en dan zo'n artikel.

https://www.ad.nl/binnenland/forum-onde ... ~ab98dcd5/

Ik verwacht bij zo'n kop dat het een prominent lid was van FvD. Maar nee, het klimaat hiervoor is door FvD geschapen. Deze week ging een groep anti-facisten schreeuwend door Amsterdam onder politiebegeleiding en werd - onder toeziend oog van de politie -een verfbom tegen de deur van kantoor FvD gegooid. Opheft: 0. Iemand staat met een fakkel bij Kaag: Ooooo, schuld FvD.

"Wees voorzichtig met onze democratie" mag Kaag het artikel afsluiten. Dat zou ze ook tegen zichzelf kunnen zeggen.
Laatst gewijzigd door Charles op 06 jan 2022, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Panny »

Charles schreef:Kwamen er maar tribunalen. Of op zn minst een parlementaire enquête.
Waarom zouden we tribunalen nodig hebben?
We hebben toch een prima functionerende rechtstaat?
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Panny »

Charles schreef:Baudet waarschuwt er al dik 1,5 jaar voor. Toen lachte iedereen hem uit. Terugkijkend heeft hij al op 3/4 van zn 'wappie' uitspraken gelijk gehad. Ook hier heeft hij een dik jaar geleden al voor gewaarschuwd:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... rk-verkeer

We gaan niet meer terug naar normaal. Nooit meer. We zitten in een great reset en de democratie zucht en kreunt aan alle kanten. Onze leidslieden zijn met blindheid geslagen.
"Als je keer op keer het gif van ‘verzet’, ‘tribunalen’ en ‘opsluiting van je politieke tegenstanders’ zaait, dan is het dit soort intimidatie en bedreiging dat je oogst.

Tegen iedereen met een zwak voor FvD zou ik willen zeggen: word wakker."

Segers zojuist op Twitter.
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Charles »

Segers; van die voorspelbare, brave, flegmatische prietpraat. Werd hij zelf maar eens wat wakkerder.
Laatst gewijzigd door Charles op 06 jan 2022, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9192
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door parsifal »

Panny schreef:
Charles schreef:Kwamen er maar tribunalen. Of op zn minst een parlementaire enquête.
Waarom zouden we tribunalen nodig hebben?
We hebben toch een prima functionerende rechtstaat?
Tribunaal is onzinnig, maar ik maak me wel zorgen over de Nederlandse rechtstaat, met een regering die heel lang wacht met informatie aan kamer leveren. Kamerleden die bijna een jaar een dubbele pet op hebben gehad en daardoor zichzelf als minister controleerden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Panny »

Charles schreef:Segers; van die voorspelbare, brave, keurige, flegmatische prietpraat.
Ja, als je gewend bent aan de taal die FVD tegenwoordig uitslaat dan is Segers een brave man.
Ik weet wel wat ik liever heb.
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Charles »

Panny schreef:
Charles schreef:Segers; van die voorspelbare, brave, keurige, flegmatische prietpraat.
Ja, als je gewend bent aan de taal die FVD tegenwoordig uitslaat dan is Segers een brave man.
Ik weet wel wat ik liever heb.
Daar heb je een punt. Maar Segers mag best eens wat strakker op standpunten gaan staan.
Plaats reactie