Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door J.C. Philpot »

Charles schreef:Dit is toch stuitend. Openlijke vaccinatiedrang en -dwang en dan zo'n artikel.

https://www.ad.nl/binnenland/forum-onde ... ~ab98dcd5/
De radikale uitlatingen en onvolwassen gedragingen van de FvD zullen zeker van invloed zijn. Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat daar een relatie ligt. Maar dat is moeilijk te meten of te bewijzen.

Maar de gedragingen van De Jonge (zijn polariserende uitlatingen over "virusweigeraars", de rug toekeren en op zijn telefoon wat gaan zitten doen bij onwelgevallig commentaar op het corona-beleid, geen alternatieven voor het eensporen-vaccinatiebeleid te willen overwegen, etc.) zullen ook niet echt meewerken. Die relatie is er inderdaad net zo goed te leggen.

Met alleen naar de ander wijzen, komen we er dus niet uit.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Charles »

De weerstand die ik hoor onder bekenden/familie/kerkleden komt idd niet door Baudet maar door De Jonge.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Ambtenaar »

Charles schreef:Dit is toch stuitend. Openlijke vaccinatiedrang en -dwang, mensen voelen zich écht door de overheid gepest, en dan zo'n artikel.

https://www.ad.nl/binnenland/forum-onde ... ~ab98dcd5/

Ik verwacht bij zo'n kop dat het een prominent lid was van FvD. Maar nee, het klimaat hiervoor is door FvD geschapen. Deze week ging een groep anti-facisten schreeuwend door Amsterdam onder politiebegeleiding en werd - onder toeziend oog van de politie -een verfbom tegen de deur van kantoor FvD gegooid. Opheft: 0. Iemand staat met een fakkel bij Kaag: Ooooo, schuld FvD.

"Wees voorzichtig met onze democratie" mag Kaag het artikel afsluiten. Dat zou ze ook tegen zichzelf kunnen zeggen.
Ik ben het helemaal eens met Aylin Bilic: https://www.nrc.nl/nieuws/2022/01/05/ti ... e-a4075815
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Charles schreef:Dit is toch stuitend. Openlijke vaccinatiedrang en -dwang, mensen voelen zich écht door de overheid gepest, en dan zo'n artikel.

https://www.ad.nl/binnenland/forum-onde ... ~ab98dcd5/

Ik verwacht bij zo'n kop dat het een prominent lid was van FvD. Maar nee, het klimaat hiervoor is door FvD geschapen. Deze week ging een groep anti-facisten schreeuwend door Amsterdam onder politiebegeleiding en werd - onder toeziend oog van de politie -een verfbom tegen de deur van kantoor FvD gegooid. Opheft: 0. Iemand staat met een fakkel bij Kaag: Ooooo, schuld FvD.

"Wees voorzichtig met onze democratie" mag Kaag het artikel afsluiten. Dat zou ze ook tegen zichzelf kunnen zeggen.
Ik ben het helemaal eens met Aylin Bilic: https://www.nrc.nl/nieuws/2022/01/05/ti ... e-a4075815
Ik ook.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Valcke »

Kunnen we niet meer on-topic blijven? Politieke beschouwingen houden we volgens mij in andere topics.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door HersteldHervormd »

Panny schreef:
Charles schreef:Kwamen er maar tribunalen. Of op zn minst een parlementaire enquête.
Waarom zouden we tribunalen nodig hebben?
We hebben toch een prima functionerende rechtstaat?
Haha kom op…
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Valcke »

HersteldHervormd schreef:
Panny schreef:
Charles schreef:Kwamen er maar tribunalen. Of op zn minst een parlementaire enquête.
Waarom zouden we tribunalen nodig hebben?
We hebben toch een prima functionerende rechtstaat?
Haha kom op…
Een tribunaal zou niets oplossen. En een parlementaire enquete ook niet. Er is geen enkele consensus over wat er moet gebeuren in een pandemie. En die consensus zal er ook niet komen.

Zoiets zou (theoretisch) alleen denkbaar zijn wanneer de massavaccinatie na een paar jaar tot ernstige bijwerkingen of vermindering van de levensverwachting gaat leiden. Dan zal iedereen zeggen: Hoe is dit toch mogelijk geweest, hoe kan het dat de normale procedures niet gevolgd zijn en de vaccins wel op de hele bevolking zijn ingezet tot aan de kinderen toe?? Hoe kan het dat de beperkte ziekenhuiscapaciteit geleid heeft tot het blootstellen van de totale bevolking aan vaccins die nog in de experimentele fase waren?? Ik verwacht overigens niet dat dit gebeuren zal.
Laatst gewijzigd door Valcke op 06 jan 2022, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Adje »

Charles schreef:De weerstand die ik hoor onder bekenden/familie/kerkleden komt idd niet door Baudet maar door De Jonge.
Het is natuurlijk maar net met wie je contact hebt. Zelf herken ik dit helemaal niet.

Er is m.i. ook een groot verschil tussen de Jonge en Baudet: de één, hoe we daar ook over mogen denken, heeft bijna 2 jaar in de frontlinie gestaan, de ander roept wat van de zijlijn. Zoiets als de beste stuurlui staan aan wal.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Charles »

Hugo de Jonge: schoolmeester die prototype is van Peterprincipe. Baudet: gepromoveerd, schrijver van vele boeken en houder van boeiende lezingen (https://www.youtube.com/watch?v=94whglfUKJo).

Net rondje gelopen en geconstateerd dat het beter is dat ik het nieuws niet volg en ook de topics over Covid op Refoforum ongelezen laat. Het is slecht voor mn hart en mn invloed op het geheel is 0. Sluit me op in mn eigen wereld van boeken en muziek.

Andere conclusie is dat het goed is om concreet te benoemen dat forummer Parsifal het knap doet. Komt goed beslagen ten ijs, laat zich leiden door feiten, verdiept zich in wat wordt aangedragen, stelt mening bij daar waar nodig etc. Hulde! Was hij maar minister van Volksgezondheid. :)

Segers: https://cip.nl/cip+/88963-een-boodschap ... e-praatjes
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Terri »

Charles schreef:Hugo de Jonge: schoolmeester die prototype is van Peterprincipe. Baudet: gepromoveerd, schrijver van vele boeken en houder van boeiende lezingen (https://www.youtube.com/watch?v=94whglfUKJo).

Net rondje gelopen en geconstateerd dat het beter is dat ik het nieuws niet volg en ook de topics over Covid op Refoforum ongelezen laat. Het is slecht voor mn hart en mn invloed op het geheel is 0. Sluit me op in mn eigen wereld van boeken en muziek.

Andere conclusie is dat het goed is om concreet te benoemen dat forummer Parsifal het knap doet. Komt goed beslagen ten ijs, laat zich leiden door feiten, verdiept zich in wat wordt aangedragen, stelt mening bij daar waar nodig etc. Hulde! Was hij maar minister van Volksgezondheid. :)

Segers: https://cip.nl/cip+/88963-een-boodschap ... e-praatjes
Grappig, ik denk dat nl ook.....( Parsifal minister) vind zijn bijdrages erg waardevol.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door parsifal »

Sorry, voor minder dan dictator doe ik het niet :).
Het zou wel mooi zijn als er meer mensen die grafieken kunnen interpreteren in kabinet en kamer zouden zitten. Ook bij volksgezondheid. Iemand als Eppo Bruins zie ik er graag.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Valcke »

In Australië worden de teugels steeds verder aangetrokken.
Voor bijna alle beroepsgroepen geldt nu een vaccinatieplicht: het is daar letterlijk: geen prik, geen baan (no jab, no job).
(Ik ken ook iemand die al maanden geleden ontslagen is om deze reden).
Zonder vaccinatie kom je het land niet in, maar je komt er ook niet meer uit.

Volgende stap is nu om het reizen binnen het land te beperken: zonder vaccinatie kun je binnenkort niet meer van de ene staat naar de andere staat reizen. Gevolg kan zijn dat je een belangrijk deel van je familie niet meer kunt zien als ongevaccineerde.

We mogen ons wel afvragen of we zo'n scenario ook in ons land niet tegemoet gaan.
M.i. kunnen we echt niet denken: het zal hier zo'n vaart niet lopen.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door DDD »

Ik vind het wel een beetje hysterisch als iemand geen boer of hovenier kan worden zonder inenting. Voor een kantoorbaan kan ik het mij nog een beetje voorstellen.

Maar goed. Er zijn heel veel goed bestuurde landen waarin men strenge maatregelen neemt tegen ongevaccineerden. Ik heb daar geen problemen mee, zolang de maatregelen niet bedoeld zijn om te pesten maar om een gelijke inspanning aan de beperking van het virus te garanderen.

Ik zou liever spreken van een lockdown met uitzonderingen voor gevaccineerden.

Maar in de praktijk is het zo dat de goeden onder de kwaden moeten lijden. Want als iedereen zich aan de basisregels zou houden, zou dat een heleboel schelen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door parsifal »

Valcke schreef:In Australië worden de teugels steeds verder aangetrokken.
Voor bijna alle beroepsgroepen geldt nu een vaccinatieplicht: het is daar letterlijk: geen prik, geen baan (no jab, no job).
(Ik ken ook iemand die al maanden geleden ontslagen is om deze reden).
Zonder vaccinatie kom je het land niet in, maar je komt er ook niet meer uit.

Volgende stap is nu om het reizen binnen het land te beperken: zonder vaccinatie kun je binnenkort niet meer van de ene staat naar de andere staat reizen. Gevolg kan zijn dat je een belangrijk deel van je familie niet meer kunt zien als ongevaccineerde.

We mogen ons wel afvragen of we zo'n scenario ook in ons land niet tegemoet gaan.
M.i. kunnen we echt niet denken: het zal hier zo'n vaart niet lopen.
Australië is denk ik echt doorgeslagen. Men heeft een doel gesteld wat niet vol te houden is. Ik vind dat eng.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Habitat »

Ik kan de wereld om mij heen steeds minder begrijpen:

- een samenleving waarin burgers zich bewust slecht aan regels van de overheid houden
- regeringsleiders die hun burgers met steeds strengere vaccinatieregels in het nauw drijven

Kunnen we ergens (op een nette manier) op de stop-knop drukken? Er moet toch een andere manier zijn om met elkaar om te gaan. Er is toch vast een manier om mensen weer de regels in acht te laten nemen. En er is toch vast een manier om politici weer wat milder te laten zijn.

Hebben we echt alle goede opties gehad? Is de harde weg dan de enige weg?
Plaats reactie