Zorgen om Schiphol

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door GerefGemeente-lid »

Louis2 schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Ditbenik schreef:Ja, Limburg is mooi. Als ik in Limburg slaap, slaap ik altijd in B&B Broodhuis Kerkrade https://bit.ly/3Gpc0no .
Mooie plek. Ik geloof dat ik ook maar eens ga boeken.

Wel jammer van die tv's.
Allicht kunt u via uw laptop en de wifi "uitzending gemist" bekijken....
Nee nee, ik bedoelde juist dat ik het jammer vindt dat die tv er hangt.

Maar het ziet er verder wel mooi uit. Ik ben nog nooit van mijn leven in Limburg geweest...
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4029
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door Maanenschijn »

huisman schreef:
Cijfers Nederland..
Uitstoot luchtvaart 4 kiloton stikstof
Uitstoot wegverkeer 77 kiloton stikstof.

Gewoon wat minder met de auto @merel en wat meer vliegen om de boel in evenwicht te krijgen. :langue
Die 4 kiloton stikstof is toch alleen maar onder 900 meter, en is toch maar 20% van de totale uitstoot? Die andere 80% komt toch ergens neer, alleen is niet te meten waar.

Jouw cijfers zijn iets vertekend ;)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door huisman »

GerefGemeente-lid schreef:
Ditbenik schreef:Ja, Limburg is mooi. Als ik in Limburg slaap, slaap ik altijd in B&B Broodhuis Kerkrade https://bit.ly/3Gpc0no .
Mooie plek. Ik geloof dat ik ook maar eens ga boeken.

Wel jammer van die tv's.
Je kunt er heen met het vliegtuig. Ze hebben een mooi vliegveld. :super
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door huisman »

Maanenschijn schreef:
huisman schreef:
Cijfers Nederland..
Uitstoot luchtvaart 4 kiloton stikstof
Uitstoot wegverkeer 77 kiloton stikstof.

Gewoon wat minder met de auto @merel en wat meer vliegen om de boel in evenwicht te krijgen. :langue
Die 4 kiloton stikstof is toch alleen maar onder 900 meter, en is toch maar 20% van de totale uitstoot? Die andere 80% komt toch ergens neer, alleen is niet te meten waar.

Jouw cijfers zijn iets vertekend ;)
Wat je niet kunt meten kun je niet weten.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4029
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door Maanenschijn »

huisman schreef:
Maanenschijn schreef:
huisman schreef:
Cijfers Nederland..
Uitstoot luchtvaart 4 kiloton stikstof
Uitstoot wegverkeer 77 kiloton stikstof.

Gewoon wat minder met de auto @merel en wat meer vliegen om de boel in evenwicht te krijgen. :langue
Die 4 kiloton stikstof is toch alleen maar onder 900 meter, en is toch maar 20% van de totale uitstoot? Die andere 80% komt toch ergens neer, alleen is niet te meten waar.

Jouw cijfers zijn iets vertekend ;)
Wat je niet kunt meten kun je niet weten.
De wens is de vader van de gedachten…

De uitstoot is prima te meten, de neerslaghoeveelheid en locatie niet.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door huisman »

Louis2 schreef:Ik denk dat Limburg meer heeft aan de universiteit Maastricht, en andere kennisinstellingen in de buurt, dan aan een vliegveld. Die zijn er genoeg in de buurt.
Wij hebben Nedcar, Chemelot, allicht zouden Nedcar samen met de RWTH een soort 2CV elektrische auto voor de Nederlandse markt kunnen ontwikkelen.
Toerisme, verschillende soorten toerisme zijn een belangrijke inkomstenbron. Helaas niet enkel fietsers en wandelaars, maar ook het drugstoerisme is belangrijke bron van inkomsten.
Verder is de bevolking erg oud, dat maakt dat de bevolking krimpt.

Ik denk dat Limburg een voorbeeld is voor de rest van Nederland; een onnodige luchthaven, een vervuilende logistiek, weinig echte innovatie.
Waarom gaan we niet veel sneller naar een volledig duurzame economie? We kunnen toe met de helft van de luchthavens? Waarom maken we het OV en het fietsnetwerk niet zo goed dat de auto overbodig wordt?
Zodat we geen Christenhaters in China en het Midden-Oosten hoeven te sponsoren?
Die laatste zie je voortdurend in Beek en op Schiphol: Emirates, Qatar airways, Saudi, etc.
Je vergeet Etihad Aiways die regelmatig met een prachtige Boeing 777 vrachtuitvoering op Maastricht Airport vliegt .https://www.etihad.com/nl-nl/fly-etihad/our-
En Kuwait AirForce C17. Ook een prachtige en in ons land zeldzame verschijning is regelmatig op Beek.
https://www.defensemedianetwork.com/sto ... aster-iii/

Deze komen vaak renpaarden brengen en halen. Aken schijnt nogal veel met die paardjes te doen.

Kortom er vliegt niet veel maar zo af en toe wel wat moois.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door Ambtenaar »

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/12/10/ho ... l-a4068604

Krimp van Schiphol is meer realistisch dan groei.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door Mara »

huisman schreef: Elke dag een stukje vliegen zou een verplichting moeten zijn. Net als gezond eten en genoeg bewegen. :garde
Dan zou het nooit meer stil zijn buiten. :nonnon
Je zou mij het vliegtuig in moeten sláán.
Uit vrije wil zal ik er nooit instappen.
Ik ga ook niet iemand uitzwaaien. Ik breng en haal als dat gevraagd wordt, maar tot kiss & ride.
Je zult mij dus niet in hello goodbeye zien, al is dat een geweldig programma.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:https://www.nrc.nl/nieuws/2021/12/10/ho ... l-a4068604

Krimp van Schiphol is meer realistisch dan groei.

Groei is al decennia een pijnpunt, wacht maar er komen zeer innovatieve oplossingen om duurzaam de luchtvaart in Nederland te laten groeien.

Voorlopig is er toch krimp vanwege de pandemie. Verwachting dat dit tot 2025 te merken zal zijn alhoewel het herstel sneller gaat dan de prognoses aangeven.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door huisman »

Mara schreef:
huisman schreef: Elke dag een stukje vliegen zou een verplichting moeten zijn. Net als gezond eten en genoeg bewegen. :garde
Dan zou het nooit meer stil zijn buiten. :nonnon
Je zou mij het vliegtuig in moeten sláán.
Uit vrije wil zal ik er nooit instappen.
Ik ga ook niet iemand uitzwaaien. Ik breng en haal als dat gevraagd wordt, maar tot kiss & ride.
Je zult mij dus niet in hello goodbeye zien, al is dat een geweldig programma.
Rustig maar, er komt geen vliegplicht alhoewel ik daar dan wel weer een voorstander van ben.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: Groei is al decennia een pijnpunt, wacht maar er komen zeer innovatieve oplossingen om duurzaam de luchtvaart in Nederland te laten groeien.
De luchtvaart is helemaal niet zo innovatief. Men focust vooral op biobrandstof, maar hybride of elektrische vliegtuigen zijn nog ver weg. Het wordt dus tijd dat men de luchtvaarsector flink aanpakt, bijvoorbeeld door de gratis emissierechten snel af te schaffen en accijns te gaan heffen op kerosine.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:
huisman schreef: Groei is al decennia een pijnpunt, wacht maar er komen zeer innovatieve oplossingen om duurzaam de luchtvaart in Nederland te laten groeien.
De luchtvaart is helemaal niet zo innovatief. Men focust vooral op biobrandstof, maar hybride of elektrische vliegtuigen zijn nog ver weg. Het wordt dus tijd dat men de luchtvaarsector flink aanpakt, bijvoorbeeld door de gratis emissierechten snel af te schaffen en accijns te gaan heffen op kerosine.

Wij zijn het hartelijk oneens. ::bye
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door DDD »

Jouw opvattingen zijn ook zo verbazend, dat je als je hiermee was binnengekomen ongetwijfeld als trol was gezien.

Ik heb nog nooit van iemand met gezond verstand gehoord dat het wenselijk zou zijn het vliegverkeer te laten toenemen. Dan ga ik er nog vanuit dat de vliegplicht een hyperbool is.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door huisman »

DDD schreef:Jouw opvattingen zijn ook zo verbazend, dat je als je hiermee was binnengekomen ongetwijfeld als trol was gezien.

Ik heb nog nooit van iemand met gezond verstand gehoord dat het wenselijk zou zijn het vliegverkeer te laten toenemen. Dan ga ik er nog vanuit dat de vliegplicht een hyperbool is.
Ik hou er niet van om mee te huilen met de wolven in het bos. Niemand wil een vliegveld in zijn achtertuin maar miljoenen Nederlanders gaan per jaar minimaal twee keer met het vliegtuig op vakantie. Daarna zeuren ze over lawaai en milieu. Die dubbele moraal is storend.

Vliegplicht is inderdaad net als vaccinatieplicht een hyperbool.

En ik ben inderdaad voor een groei in de luchtvaart. Dat kan tot 2050 zelfs met behoorlijk minder uitstoot.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
merel
Berichten: 9661
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door merel »

huisman schreef:
DDD schreef:Jouw opvattingen zijn ook zo verbazend, dat je als je hiermee was binnengekomen ongetwijfeld als trol was gezien.

Ik heb nog nooit van iemand met gezond verstand gehoord dat het wenselijk zou zijn het vliegverkeer te laten toenemen. Dan ga ik er nog vanuit dat de vliegplicht een hyperbool is.
Ik hou er niet van om mee te huilen met de wolven in het bos. Niemand wil een vliegveld in zijn achtertuin maar miljoenen Nederlanders gaan per jaar minimaal twee keer met het vliegtuig op vakantie. Daarna zeuren ze over lawaai en milieu. Die dubbele moraal is storend.

Vliegplicht is inderdaad net als vaccinatieplicht een hyperbool.

En ik ben inderdaad voor een groei in de luchtvaart. Dat kan tot 2050 zelfs met behoorlijk minder uitstoot.
Velen hebben inderdaad een dubbele moraal hierin, maar daar schaar ik mijzelf niet onder. In een ver verleden, voordat ik mij bewust werd van de milieuproblemen, heb ik wel eens gevlogen, maar dat is alweer 20 jaar geleden. Daarnaast proberen wij ook voedsel van ver zoveel mogelijk te mijden. Helaas lukt dat niet met alle producten.
Plaats reactie