De boosterprik

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De boosterprik

Bericht door huisman »

merel schreef:
TSD schreef:
merel schreef:Lijkt mij een prima taak voor defensie om daar een oplossing voor te zoeken ;)
Begrijp ik je nu goed dat je wilt dat het leger de macht overneemt in Nederland om daarna te besluiten dat er (muv kwetsbaren misschien) hier niet meer geboosterd wordt? :OO3

Of welke taak zie je voor defensie als antwoord op het probleem wat huisman schetst?
Dat defensie in Afrika helpt prikken. Voorlopig zijner toch geen uitzendingen. Lijkt mij een mooie humanitaire taak.
1. Er zijn wel uitzendingen.
2. Inderdaad een mooie taak maar dan moeten er wel genoeg vaccins zijn en die zitten nu als nummer 3 in zeer welvarende westerlingen..
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel
Berichten: 9675
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: De boosterprik

Bericht door merel »

Aangezien Nederland behoorlijk achterloopt met de boosterprik, valt het hier behoorlijk mee.
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5988
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De boosterprik

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef:Aangezien Nederland behoorlijk achterloopt met de boosterprik, valt het hier behoorlijk mee.
Is de boosterprik niet gewoon hetzelfde als de jaarlijkse griepprik?
Je mocht corona niet vergelijken met een (nieuwe) griep, maar het begint hier natuurlijk wel steeds meer op te lijken. Nu weer met die nieuwe variant, die niemand verwacht, maar toch was het wel weer logisch gevolg volgens de experts :bobo

https://www.youtube.com/watch?v=dh9umZ8roNE

Ik begrijp niet dat er mensen zijn die het allemaal nog serieus nemen. Anderzijds heeft 27% nog maar vertrouwen in de regering.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: De boosterprik

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
merel schreef:
TSD schreef:
merel schreef:Lijkt mij een prima taak voor defensie om daar een oplossing voor te zoeken ;)
Begrijp ik je nu goed dat je wilt dat het leger de macht overneemt in Nederland om daarna te besluiten dat er (muv kwetsbaren misschien) hier niet meer geboosterd wordt? :OO3

Of welke taak zie je voor defensie als antwoord op het probleem wat huisman schetst?
Dat defensie in Afrika helpt prikken. Voorlopig zijner toch geen uitzendingen. Lijkt mij een mooie humanitaire taak.
1. Er zijn wel uitzendingen.
2. Inderdaad een mooie taak maar dan moeten er wel genoeg vaccins zijn en die zitten nu als nummer 3 in zeer welvarende westerlingen..
Deels mee eens al is een derde prik in een Nederlandse zestiger niet minder goed besteed dan aan een eerste prik voor een Afrikaanse dertiger. Verder mogen de bedrijven die de productie niet meer vrij geven ook wel hard aangesproken worden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: De boosterprik

Bericht door Framboos »

HersteldHervormd schreef:
merel schreef:Aangezien Nederland behoorlijk achterloopt met de boosterprik, valt het hier behoorlijk mee.
Is de boosterprik niet gewoon hetzelfde als de jaarlijkse griepprik?
Je mocht corona niet vergelijken met een (nieuwe) griep, maar het begint hier natuurlijk wel steeds meer op te lijken. Nu weer met die nieuwe variant, die niemand verwacht, maar toch was het wel weer logisch gevolg volgens de experts :bobo

https://www.youtube.com/watch?v=dh9umZ8roNE

Ik begrijp niet dat er mensen zijn die het allemaal nog serieus nemen. Anderzijds heeft 27% nog maar vertrouwen in de regering.
Ik zou nog wat vaker naar ene dhr Baudet luisteren.
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5988
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De boosterprik

Bericht door HersteldHervormd »

Framboos schreef:
HersteldHervormd schreef:
merel schreef:Aangezien Nederland behoorlijk achterloopt met de boosterprik, valt het hier behoorlijk mee.
Is de boosterprik niet gewoon hetzelfde als de jaarlijkse griepprik?
Je mocht corona niet vergelijken met een (nieuwe) griep, maar het begint hier natuurlijk wel steeds meer op te lijken. Nu weer met die nieuwe variant, die niemand verwacht, maar toch was het wel weer logisch gevolg volgens de experts :bobo

https://www.youtube.com/watch?v=dh9umZ8roNE

Ik begrijp niet dat er mensen zijn die het allemaal nog serieus nemen. Anderzijds heeft 27% nog maar vertrouwen in de regering.
Ik zou nog wat vaker naar ene dhr Baudet luisteren.
Vind je polariseren en stigmatiseren leuk?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De boosterprik

Bericht door Mara »

Framboos schreef:
Ik zou nog wat vaker naar ene dhr Baudet luisteren.
Die is nu even op huwelijksreis, denk ik. Hij is gisteren getrouwd. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: De boosterprik

Bericht door TSD »

HersteldHervormd schreef:
merel schreef:Aangezien Nederland behoorlijk achterloopt met de boosterprik, valt het hier behoorlijk mee.
Is de boosterprik niet gewoon hetzelfde als de jaarlijkse griepprik?
Je mocht corona niet vergelijken met een (nieuwe) griep, maar het begint hier natuurlijk wel steeds meer op te lijken. Nu weer met die nieuwe variant, die niemand verwacht, maar toch was het wel weer logisch gevolg volgens de experts :bobo

https://www.youtube.com/watch?v=dh9umZ8roNE

Ik begrijp niet dat er mensen zijn die het allemaal nog serieus nemen. Anderzijds heeft 27% nog maar vertrouwen in de regering.
Het vergelijken van Corona met griep was met name in het kader van het bagetalliseren van de ernst van de ziekte. Dat was en is inderdaad schadelijk en dat neem ik Baudet c.s. zeer kwalijk.

Echter, er zijn v.w.b. type virus natuurlijk wel bepaalde overeenkomsten te maken. Beide virussen muteren makkelijk en snel en daardoor is het lastig, zo niet onmogelijk, om een vaccin te maken wat langdurig werkt en is er met coronavirussen, zoals COVID-19, net zoals met griep, regelmatig een update nodig, in elk geval met de kennis van vaccins van nu.

Je kan de Coronabooster dus best op een aantal punten vergelijken met de griepprik, vind ik. En juist vanwege die overeenkomsten zou het ook veel logischer zijn om de vaccinatiecampagne te richten op de kwetsbare groep in plaats van de gehele bevolking. Immers, dat we het virus niet kunnen uitroeien en dat we zelfs niet kunnen voorkomen dat een groot deel van de bevolking besmet raakt, via vaccinatie, is wel duidelijk.

Zeker als je beseft dat het aantal bijwerkingen van de Coronavaccinatie ongeveer het 10-voudige is van de griepprik waardoor, even los van alle zaken die nog niet bekend zijn, de gezondheidswinst voor gezonde jongeren i.m.o. niet opweegt tegen de risico's op bijwerkingen.

Dat is dus wezenlijk anders dan bijv. de DKTP of BMR-prik, waar er weliswaar meerderen van nodig zijn om het immuunsysteem voldoende te activeren, maar vervolgens is er wel een levenslang effect. Meest in het oog springende is dan wel 'mazelen', een ziekte die nog veel besmettelijker is dan de Deltavariant van Corona (rond factor 3), maar waar door vaccinatie de ziekte is geëlimineerd en alleen, waarschijnlijk geimporteerd, heel af en toe opduikt in groepen met een lagere vaccinatiegraad.
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: De boosterprik

Bericht door Marco »

Framboos schreef:Ik zou nog wat vaker naar ene dhr Baudet luisteren.
Er zijn betere cabaretiers.
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: De boosterprik

Bericht door Thuisvrouw »

TSD schreef: Het vergelijken van Corona met griep was met name in het kader van het bagetalliseren van de ernst van de ziekte. Dat was en is inderdaad schadelijk en dat neem ik Baudet c.s. zeer kwalijk.
Het is maar net hoe je het bekijkt. Zeggen dat corona geen griepje is, vind ik een domme uitspraak. Degenen die dat zeggen, hebben nog nooit de griep gehad. (influenzavirus). Ik heb in 2017 een buurvrouw begraven die overleden is aan 'een griepje'. Zij is in allerijl met de ambulance weggebracht, erg benauwd. Op de ic gestorven.

Ik denk als de griep vergeleken wordt met corona, men bedoelt dat men van beide de (virale) longontsteking bedoelt die men er van kan opdoen. Immers, je ziet met corona ook mensen die er heel licht ziek van zijn en de ander moet sterven.

Ik vraag me oprecht weleens af waarom we het al die jaren wel goed vonden dat er zoveel mensen stierven aan 'het griepje'.

Omdat er een griepspuit is? En desondanks jaren met zoveel doden??

Ab Oisterhuis schreef er in 2009 een boekje over.

Titel: Het is maar een griepje. Over de dodelijkheid van influenza.
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: De boosterprik

Bericht door Framboos »

HersteldHervormd schreef:
Framboos schreef:
HersteldHervormd schreef:
merel schreef:Aangezien Nederland behoorlijk achterloopt met de boosterprik, valt het hier behoorlijk mee.
Is de boosterprik niet gewoon hetzelfde als de jaarlijkse griepprik?
Je mocht corona niet vergelijken met een (nieuwe) griep, maar het begint hier natuurlijk wel steeds meer op te lijken. Nu weer met die nieuwe variant, die niemand verwacht, maar toch was het wel weer logisch gevolg volgens de experts :bobo

https://www.youtube.com/watch?v=dh9umZ8roNE

Ik begrijp niet dat er mensen zijn die het allemaal nog serieus nemen. Anderzijds heeft 27% nog maar vertrouwen in de regering.
Ik zou nog wat vaker naar ene dhr Baudet luisteren.
Vind je polariseren en stigmatiseren leuk?
Nee, maar jouw berichten ademen wel zijn toon in dit gepolariseerde debat. Met name een zin als 'ik begrijp niet dat er mensen zijn die dit allemaal nog serieus nemen' vind ik nogal polariserend en stigmatiserend
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: De boosterprik

Bericht door TSD »

Thuisvrouw schreef:
TSD schreef: Het vergelijken van Corona met griep was met name in het kader van het bagetalliseren van de ernst van de ziekte. Dat was en is inderdaad schadelijk en dat neem ik Baudet c.s. zeer kwalijk.
Het is maar net hoe je het bekijkt. Zeggen dat corona geen griepje is, vind ik een domme uitspraak. Degenen die dat zeggen, hebben nog nooit de griep gehad. (influenzavirus). Ik heb in 2017 een buurvrouw begraven die overleden is aan 'een griepje'. Zij is in allerijl met de ambulance weggebracht, erg benauwd. Op de ic gestorven.

Ik denk als de griep vergeleken wordt met corona, men bedoelt dat men van beide de (virale) longontsteking bedoelt die men er van kan opdoen. Immers, je ziet met corona ook mensen die er heel licht ziek van zijn en de ander moet sterven.

Ik vraag me oprecht weleens af waarom we het al die jaren wel goed vonden dat er zoveel mensen stierven aan 'het griepje'.

Omdat er een griepspuit is? En desondanks jaren met zoveel doden??

Ab Oisterhuis schreef er in 2009 een boekje over.

Titel: Het is maar een griepje. Over de dodelijkheid van influenza.
Het wordt steeds gekker. Dus nu bagetalliseren we griep als we die niet vergelijken met corona :jongle

Natuurlijk is griep voor kwetsbare mensen gevaarlijk, dat is altijd zo geweest en ja, in een gemiddelde winter lagen er ook zat in ziekenhuis en IC met griep en ja, er overleden er ook aan.

Verder vind ik Ab Osterhaus een heel eng figuur met iets teveel banden met de farmaceutische industrie. Die wil bij iedere ziekte iedereen aan een vaccin, dat is met de jaren wel duidelijk geworden.

Echter, Corona is ten eerste een ander virus, ten tweede geeft het echt meer en zwaardere klachten, er sterven relatief meer mensen aan Corona t.o.v. griep en de bevolking is er veel vatbaarder voor vanwege het gebrek aan immuniteit.

Jij vindt het een domme uitspraak dat Corona geen griepje is, maar het is wel de waarheid. Corona is geen griep.E r is ook bij griep geen goed alternatief dan de kwetsbaren beschermen, dat kan via griepprik of ons gedrag (niet verkouden een verpleeghuis binnenwandelen enzo) en verder het wel laten rondgaan. Anders kunnen we jaarlijks in lockdown. De maatschappelijke ontwrichting daarvan is enorm.

Ik hoorde iemand zeggen: bij de GGZ is het al code-zwart. Ik denk dat daar wel wat waarheid in zit.
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5988
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De boosterprik

Bericht door HersteldHervormd »

Framboos schreef:
Nee, maar jouw berichten ademen wel zijn toon in dit gepolariseerde debat. Met name een zin als 'ik begrijp niet dat er mensen zijn die dit allemaal nog serieus nemen' vind ik nogal polariserend en stigmatiserend
Ja mag ik niet zeggen wat mijn mening is? Ik begrijp oprecht niet dat mensen dit nog serieus nemen. Dat is wat anders als dat jij zegt dat ik minder naar Baudet moet luisteren. Jij weet heel niet wat ik vind van Baudet. Ik vind opzich zijn rechtse standpunten natuurlijk als rechts-conservatief mooi, alleen ik vind heel veel zaken van FVD echt niet in orde. Ook hoe hun houding in deze corona crisis niet.

En dat bedoel ik met polariseren en stigmatiseren, dat jij dus mij aan Baudet koppelt. HersteldHervormd is ook al zo een gekkie, dat zit erachter. Ik kan dat best handelen hoor, maar het werkt allemaal niet mee joh.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: De boosterprik

Bericht door Thuisvrouw »

TSD schreef:
Thuisvrouw schreef:
TSD schreef: Het vergelijken van Corona met griep was met name in het kader van het bagetalliseren van de ernst van de ziekte. Dat was en is inderdaad schadelijk en dat neem ik Baudet c.s. zeer kwalijk.
Het is maar net hoe je het bekijkt. Zeggen dat corona geen griepje is, vind ik een domme uitspraak. Degenen die dat zeggen, hebben nog nooit de griep gehad. (influenzavirus). Ik heb in 2017 een buurvrouw begraven die overleden is aan 'een griepje'. Zij is in allerijl met de ambulance weggebracht, erg benauwd. Op de ic gestorven.

Ik denk als de griep vergeleken wordt met corona, men bedoelt dat men van beide de (virale) longontsteking bedoelt die men er van kan opdoen. Immers, je ziet met corona ook mensen die er heel licht ziek van zijn en de ander moet sterven.

Ik vraag me oprecht weleens af waarom we het al die jaren wel goed vonden dat er zoveel mensen stierven aan 'het griepje'.

Omdat er een griepspuit is? En desondanks jaren met zoveel doden??

Ab Oisterhuis schreef er in 2009 een boekje over.

Titel: Het is maar een griepje. Over de dodelijkheid van influenza.
Het wordt steeds gekker. Dus nu bagetalliseren we griep als we die niet vergelijken met corona :jongle

Natuurlijk is griep voor kwetsbare mensen gevaarlijk, dat is altijd zo geweest en ja, in een gemiddelde winter lagen er ook zat in ziekenhuis en IC met griep en ja, er overleden er ook aan.

Verder vind ik Ab Osterhaus een heel eng figuur met iets teveel banden met de farmaceutische industrie. Die wil bij iedere ziekte iedereen aan een vaccin, dat is met de jaren wel duidelijk geworden.

Echter, Corona is ten eerste een ander virus, ten tweede geeft het echt meer en zwaardere klachten, er sterven relatief meer mensen aan Corona t.o.v. griep en de bevolking is er veel vatbaarder voor vanwege het gebrek aan immuniteit.

Jij vindt het een domme uitspraak dat Corona geen griepje is, maar het is wel de waarheid. Corona is geen griep.E r is ook bij griep geen goed alternatief dan de kwetsbaren beschermen, dat kan via griepprik of ons gedrag (niet verkouden een verpleeghuis binnenwandelen enzo) en verder het wel laten rondgaan. Anders kunnen we jaarlijks in lockdown. De maatschappelijke ontwrichting daarvan is enorm.

Ik hoorde iemand zeggen: bij de GGZ is het al code-zwart. Ik denk dat daar wel wat waarheid in zit.
En ja, er overleden er ook aan?? Waar was jij in 2018 dat er ruim 9000 mensen stierven in 18 weken tijd? (zie RIVM) En er werd niet getest zoals nu.

Dit is precies wat ik bedoel.

Nee, in orde. Griepje. Ik denk dat mijn buurvrouw dat niet zei toen ze op de IC lag. Net zo goed als dat iemand op de IC met corona dat niet zegt.

Het RIVM zegt toch duidelijk dat beide virussen een virale longontsteking kunnen geven. Daar is geen AB voor.

Dat is wat ik bedoelde.

En van AB oisterhaus moet ik ook niks hebben.
En voor lock downs ben Ik al helemaal niet.

Maar goed, laat maar.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: De boosterprik

Bericht door Zita »

Griep is een ernstige ziekte.
Maar omdat we iedere snotneus met malaisegevoel 'griep' zijn gaan noemen, is het begrip zodanig gedevalueerd dat het vrijwel niet meer in de oorspronkelijke betekenis gebruikt kan worden. Met zeggen dat corona een griepje is, suggereer je dat het een snotneus-plus is.
Plaats reactie