De boosterprik

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: De boosterprik

Bericht door GerefGemeente-lid »

refo schreef:We krijgen toch tribunalen daarover?
Ja. Ik heb begrepen dat jij de strafpleiter wordt.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De boosterprik

Bericht door huisman »

Framboos schreef:
huisman schreef:
Het gaat erom dat je degenen vaccineert die daar het meest mee zijn geholpen. Boosters accepteren als gezonde 60 minner terwijl in een groot deel van de wereld de meest kwetsbaren nog geen vaccin gezien hebben is onbarmhartig. Dan kun je wel 3 Woord en Daad kinderen adopteren maar hun opa en oma misgun je bescherming tegen een ernstig verloop van Covid.
Je mist het punt wat hierboven gemaakt is volledig. Door hier de booster te weigeren, help je de derde wereld landen niet. In augustus waren 20.000 vaccins astra zeneca over, prullenbakvaccin heeft hier zelfs juridische procedures over gevoerd, maar ze zijn uiteindelijk vernietigd. Dus hier weigeren heeft geen invloed op de derde wereldlanden.
Als het rijke westen niet was gaan boosteren maar deze productie aan Afrika had geschonken was er niets weggegooid.

Maar we gooien onze eigen glazen in lees en huiver: Nieuwe variant in Zuid Afrika ontdekt. Waarschijnlijk besmettelijker en ontsnappend aan de vaccins. Dat krijg je als je het goed vindt dat er 3 vaccins in onze armen verdwijnen en 0 in de arme bevolking.

https://www.bbc.com/news/uk-59424269

https://nos.nl/artikel/2407076-nieuwe-c ... erspreiden

Het VK en Israël accepteren al geen vluchten meer uit zuidelijk Afrika.

......en wij maar boosteren :bobo
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De boosterprik

Bericht door HersteldHervormd »

refo schreef:We krijgen toch tribunalen daarover?
Nee joh, dat was bij Trump ook zo, die zou ook de gemene mannetjes voor de rechter slepen, maar dit stelde achteraf ook bijzonder weinig voor.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De boosterprik

Bericht door HersteldHervormd »

huisman schreef:
Framboos schreef:
huisman schreef:
Het gaat erom dat je degenen vaccineert die daar het meest mee zijn geholpen. Boosters accepteren als gezonde 60 minner terwijl in een groot deel van de wereld de meest kwetsbaren nog geen vaccin gezien hebben is onbarmhartig. Dan kun je wel 3 Woord en Daad kinderen adopteren maar hun opa en oma misgun je bescherming tegen een ernstig verloop van Covid.
Je mist het punt wat hierboven gemaakt is volledig. Door hier de booster te weigeren, help je de derde wereld landen niet. In augustus waren 20.000 vaccins astra zeneca over, prullenbakvaccin heeft hier zelfs juridische procedures over gevoerd, maar ze zijn uiteindelijk vernietigd. Dus hier weigeren heeft geen invloed op de derde wereldlanden.
Als het rijke westen niet was gaan boosteren maar deze productie aan Afrika had geschonken was er niets weggegooid.

Maar we gooien onze eigen glazen in lees en huiver: Nieuwe variant in Zuid Afrika ontdekt. Waarschijnlijk besmettelijker en ontsnappend aan de vaccins. Dat krijg je als je het goed vindt dat er 3 vaccins in onze armen verdwijnen en 0 in de arme bevolking.

https://www.bbc.com/news/uk-59424269

https://nos.nl/artikel/2407076-nieuwe-c ... erspreiden

Het VK en Israël accepteren al geen vluchten meer uit zuidelijk Afrika.

......en wij maar boosteren :bobo
Nee maar dit kan niet, de Delta variant was al naar alle waarschijnlijkheid de meest besmettelijke en gevaarlijke variant.

Ben jij nu toch wel pro vaccinatie Huisman?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: De boosterprik

Bericht door Ouddorp »

Tot nu lijkt Afrika de dans te ontspringen met corona. Waarschijnlijk door de zeer jonge bevolking. De gemiddelde leeftijd is 19 jaar (Europa 44 jaar)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De boosterprik

Bericht door Herman »

Ouddorp schreef:Tot nu lijkt Afrika de dans te ontspringen met corona. Waarschijnlijk door de zeer jonge bevolking. De gemiddelde leeftijd is 19 jaar (Europa 44 jaar)
Als ze daar overlijden dan weten ze grotendeels niet dat het door Corona is. Dus daar zit nogal een spagaat met meten.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: De boosterprik

Bericht door eilander »

Herman schreef:
Ouddorp schreef:Tot nu lijkt Afrika de dans te ontspringen met corona. Waarschijnlijk door de zeer jonge bevolking. De gemiddelde leeftijd is 19 jaar (Europa 44 jaar)
Als ze daar overlijden dan weten ze grotendeels niet dat het door Corona is. Dus daar zit nogal een spagaat met meten.
De mentaliteit is anders. Hier doen we alsof we het eeuwige leven zouden hebben als er maar geen corona was, daar leven ze meer met het besef dat het leven onzeker is.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: De boosterprik

Bericht door Adje »

huisman schreef:
Mooi, doneer jouw booster dan aan een kwetsbaar persoon in Afrika.
Om donatie gemakkelijk te maken...
https://www.unicef.nl/doneren/vaccinaties
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: De boosterprik

Bericht door Adje »

Adje schreef:
huisman schreef:
Mooi, doneer jouw booster dan aan een kwetsbaar persoon in Afrika.
Om doneren gemakkelijk te maken...
https://www.unicef.nl/doneren/vaccinaties
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De boosterprik

Bericht door huisman »

Adje schreef:
huisman schreef:
Mooi, doneer jouw booster dan aan een kwetsbaar persoon in Afrika.
Om donatie gemakkelijk te maken...
https://www.unicef.nl/doneren/vaccinaties
Bedankt!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De boosterprik

Bericht door huisman »

HersteldHervormd schreef:
huisman schreef:

Als het rijke westen niet was gaan boosteren maar deze productie aan Afrika had geschonken was er niets weggegooid.

Maar we gooien onze eigen glazen in lees en huiver: Nieuwe variant in Zuid Afrika ontdekt. Waarschijnlijk besmettelijker en ontsnappend aan de vaccins. Dat krijg je als je het goed vindt dat er 3 vaccins in onze armen verdwijnen en 0 in de arme bevolking.

https://www.bbc.com/news/uk-59424269

https://nos.nl/artikel/2407076-nieuwe-c ... erspreiden

Het VK en Israël accepteren al geen vluchten meer uit zuidelijk Afrika.

......en wij maar boosteren :bobo
Nee maar dit kan niet, de Delta variant was al naar alle waarschijnlijkheid de meest besmettelijke en gevaarlijke variant.

Ben jij nu toch wel pro vaccinatie Huisman?
Ik laat mij op persoonlijke motieven die alles te maken hebben met bv Zondag 10 en Psalm 91 niet vaccineren.
Als mensen anders beslissen kan dat net zo geestelijk zijn en heb daar dus begrip voor.

Al eerder gezegd dat ik ver blijf van complotdenken. Ik geloof dat het vaccin veilig en werkzaam is. Helaas wel minder werkzaam dan verwacht.
Over de wereldwijde vaccinatiecampagne heb ik wel een mening. Het is onvoorstelbaar egoïstisch van het rijke westen om iedereen te boosteren om een paar procent meer bescherming te krijgen en de derde wereld af te schepen met de “ leftovers”
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
merel
Berichten: 9669
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: De boosterprik

Bericht door merel »

Lijkt mij een prima taak voor defensie om daar een oplossing voor te zoeken ;)
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: De boosterprik

Bericht door TSD »

merel schreef:Lijkt mij een prima taak voor defensie om daar een oplossing voor te zoeken ;)
Begrijp ik je nu goed dat je wilt dat het leger de macht overneemt in Nederland om daarna te besluiten dat er (muv kwetsbaren misschien) hier niet meer geboosterd wordt? :OO3

Of welke taak zie je voor defensie als antwoord op het probleem wat huisman schetst?
Online
merel
Berichten: 9669
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: De boosterprik

Bericht door merel »

TSD schreef:
merel schreef:Lijkt mij een prima taak voor defensie om daar een oplossing voor te zoeken ;)
Begrijp ik je nu goed dat je wilt dat het leger de macht overneemt in Nederland om daarna te besluiten dat er (muv kwetsbaren misschien) hier niet meer geboosterd wordt? :OO3

Of welke taak zie je voor defensie als antwoord op het probleem wat huisman schetst?
Dat defensie in Afrika helpt prikken. Voorlopig zijner toch geen uitzendingen. Lijkt mij een mooie humanitaire taak.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: De boosterprik

Bericht door TSD »

merel schreef:
TSD schreef:
merel schreef:Lijkt mij een prima taak voor defensie om daar een oplossing voor te zoeken ;)
Begrijp ik je nu goed dat je wilt dat het leger de macht overneemt in Nederland om daarna te besluiten dat er (muv kwetsbaren misschien) hier niet meer geboosterd wordt? :OO3

Of welke taak zie je voor defensie als antwoord op het probleem wat huisman schetst?
Dat defensie in Afrika helpt prikken. Voorlopig zijner toch geen uitzendingen. Lijkt mij een mooie humanitaire taak.
Maar dan moeten er toch eerst vaccins komen? Het punt van Huisman is dat die door het rijke Westen onnodig zelf gebruikt worden.

Overigens wel met je eens dat het in Afrika blijkbaar ook een probleem is om de aanwezige vaccins aan de man te brengen, dat schijnt in vooral de minder ontwikkelde gebieden erg lastig te zijn.
Plaats reactie